"Naiset joutuvat maksamaan samoista tuotteista enemmän kuin miehet!"
Tätä kuulee nykyään usein. Kyseessä on ilmeisesti muodikas aihe feministisivustoille, naistenlehdille ja epätoivoisesti irtopisteitä keräileville poliitikoille. En tiedä, mistä tuota järjettömyyttä lähtisi edes purkamaan.
Jos todella myydään kahta samanlaista tuotetta, joista toinen versio on miehille suunnattu ja edullisempi, MIKÄÄN EI ESTÄ naista ostamasta tätä edullisempaa versiota. Jos nainen päättää vapaaehtoisesti ostaa kalliimman version, hän maksaa siitä enemmän, eikä se ole mitään seksismiä. Ellei ole päässä vikaa.
Jos tuotteet ovat erilaisia, ne voidaan hinnoitella eri tavoin todella monesta eri syystä. Jostain tuotteista esimerkiksi tehdään pinkkejä erikoisversioita. Nämä versiot eivät maksa enemmän siksi, että naisia halutaan sortaa, vaan yksinkertaisesti siksi, että ne on suunnattu pienemmälle ryhmälle ihmisiä eli niitä ostetaan merkittävästi vähemmän.
Sitten taas shampoot, deodorantit sun muut vastaavat tuotteet... Kannattaa verrata niitä tuoteseloisteita, niin saatatte ymmärtää miksi hintaeroja löytyy. Ja edelleen, jos nainen haluaa sen parhaalta tuoksuvan shampoon, hän maksaa siitä enemmän. Missä helvetissä se ongelma oikein on?
Kaikenlaisista keksityistä ongelmista sitä nykyään vaahdotaan.
Kommentit (47)
En okein näin miehenä tiedä että tulisko tämä lyhyt elämä elää tosikkona vai elämänjanoisena. Toki esim älykäs kemia miehen ja naisen välillä on paljon hedelmällisempi kuin elämä jatkuvan vi"ttuntuuneisuuden kynnyksellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ennenvanhaan mitään kampaamoja ollut, mutta naisilla oli silti naishiukset. Eli ei jää kustannuksista kiinni.
Mitäs sä oikein höpötät, tottakai kampaamoja oli. Ja ne kampaajat toimi samalla myös kirurgeina.
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut miesten höyliä teini-ikäisestä lähtien, kun tajusin homman nimen. Ei tarvitse olla pinkki varsi, hyvin lähtee siniselläkin! Olenkohan nyt sitten lesbo...
Partahöylät tylstyvät paksujen ja pitkien vartalokarvojen ajelussa paljon nopeammin kuin vartavasten vartalokarvoille suunnitellut höylät.
Vaikea sanoa oletkohan todellisuudessa hävinnyt vai voittanut rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla jyrkästi eri mieltä. Näin miehenä.
Kaikki "miesten tuotteet" ovat paljon kalliimpia kuin naisille markkinoidut. Vaatteet räikeinpänä esimerkkinä. Tietenkin miesten vaatteisiin hieman enemmän keskimäärin tarvitaan materiaalia, muttei se niin isoja eroja selitä.
Ai? Kävin naisten osastolla etsimässä farkkuja, hinnat noin 120e. Marssin miestenosastolle ja sain farkut hintaan 29,90e. Kannatti!
Ja oli saman merkin farkut kummassaki? Tuskin
Tuleeko mitään mieleen siitä, mitä valikoimaa laitetaan tarjolle naisille ja miehille? Miehillä on sentään mahdollisuus valita se edullinen tuote, naisilla ei, koska sitä ei laiteta edes tarjolle.
Halvimmalla pääsee kalju mies. Ei senttiäkään parturiin kohta 20 vuoteen. Lällälläää
Vierailija kirjoitti:
Naisten hiustenleikkuu maksaa enemmän. Olen ajatellut meneväni parturiin mieheksi pukeutuneena niin pääsisi halvemmalla :)
Naisten lyhyet hiukset leikataan taidokkaasti muotoillen upeaksi taideteokseksi, miesten taas yksinkertaisesti vedetään kaikkialta halutun pituiseksi ja korkeintaan niskasta vähän ohennetaan. Saat varmaan hiusten leikkuun miesten hinnalla jos tehdään miesmäinen leikkaus.
Kuka nainen tästä edes on valittanut? Eipä ole tullut vastaan.
Itse ostin sellaisen vanhanaikaisen metallisen partahöylän, jolla ajelen karvojani. Parempi kuin muoviset kertakäyttöroskat. Kannattaa kokeilla sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Naisten hiustenleikkuu maksaa enemmän. Olen ajatellut meneväni parturiin mieheksi pukeutuneena niin pääsisi halvemmalla :)
Munä olen käynyt parturissa viimejsi joskus 14 vuotta sitten. Leikkan itse koneella 9mm siilitukan. Mikään ei estä naista tekemästä samoin. t. Mies
Jos noin edes olisi, niin mitä väliä sillä olisi?
Koska loppujenlopuksi miehet maksavat kaikki naisten ostokset ja aivan kaikki ne kulut mitä naisista aiheutuu, eli naisten koko elämän.
Eikö tähän tulisi kiinnittää huomiota femakkomaisissa ajatuksissanne missä vielä kiljutte tasa-arvoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ostanut miesten höyliä teini-ikäisestä lähtien, kun tajusin homman nimen. Ei tarvitse olla pinkki varsi, hyvin lähtee siniselläkin! Olenkohan nyt sitten lesbo...
Partahöylät tylstyvät paksujen ja pitkien vartalokarvojen ajelussa paljon nopeammin kuin vartavasten vartalokarvoille suunnitellut höylät.
Melkoinen apinanainen jos vartalossa on partaa PAKSUMPIA karvoja. Kertakäyttöhöylällä ajaa parran kerran, kainalot kahdesti ja rintakarvat viisi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos näet jossain että parturi on hinnoiteltu sukupuolen mukaan, tee ilmoitus kkv:lle ja tasa-arvovaltuutetulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se naisille sen enempää maksaa, kun menet ja sanot, että haluat miesten malliin sitten leikkuun.
Se on kymmenen minuutin, max. vartin homma.
Mitä minulla on naisia ollut niin niiden tukkaa ei ole vielä edes pesty tuon kymmenen minuutin kohdalla...
Kyllä varmasti tarkempaa muotoilua, värjäystä ja persnahan hierontaa haluavat homomiehet joutuvat maksamaan enemmän kuin perus-jorma jolle "puolet pois" riittää.
Miksi sitten parturi-kampaamoissa hinnastossa erityisesti lukee miesten hiustenleikkuulle hinta, joka aina on edullisempi kuin mikään muu listalta? Eikä siinä ole mitenkään eritelty mihin malliin leikataan. Ainoastaan vain, että se on nimenomaan miehille.
Kokeile ottaa se miesten hiustenleikkuu ensi kerralla :D
Ystäväni ottaa miesten hiustenleikkuun. On lyhythiuksinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen ajellut pääni itse parikymmentä vuotta, pari leikkuria on ajettu loppuun, myönnän että halpaa, sopii tehdä perässä. Ei tarvi pukeutua miksikään, vaikka ilman vaatteita leikkaisit.
Ai niin kuin miehet joutuvat maksamaan autosta enemmän kuin naiset?
Koska mies ei voi jättää Ferraria kauppaan ja ostaa Kiaa sen sijaan.
"mutku ferrari vetoaa muhun imagollaan ja mainoksillaan"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin se naisille sen enempää maksaa, kun menet ja sanot, että haluat miesten malliin sitten leikkuun.
Se on kymmenen minuutin, max. vartin homma.
Mitä minulla on naisia ollut niin niiden tukkaa ei ole vielä edes pesty tuon kymmenen minuutin kohdalla...
Kyllä varmasti tarkempaa muotoilua, värjäystä ja persnahan hierontaa haluavat homomiehet joutuvat maksamaan enemmän kuin perus-jorma jolle "puolet pois" riittää.
Miksi sitten parturi-kampaamoissa hinnastossa erityisesti lukee miesten hiustenleikkuulle hinta, joka aina on edullisempi kuin mikään muu listalta? Eikä siinä ole mitenkään eritelty mihin malliin leikataan. Ainoastaan vain, että se on nimenomaan miehille.
Kokeile ottaa se miesten hiustenleikkuu ensi kerralla :D
Ystäväni ottaa miesten hiustenleikkuun. On lyhythiuksinen nainen.
Noniin, eli ongelmaa ei ole ja hinta on riippuvainen toimenpiteistä - ei sukupuolesta.
Vierailija kirjoitti:
Totta. Lähes poikkeuksetta miehellä on perheessä kalliimpi auto. Miesten pitäisi saada autot samaan hintaa juin naisten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko tosissasi? Eiköhän tuo miehen partakarva ole keskimäärin jämäkimmästä päästä. Taidat ehkäpä olla mainoksen uhri itse :)
-eri
Vierailija kirjoitti:
Ferrareita rekisteröidään Suomessa ehkä yksi vuodessa, jos sitäkään.
Mutta olkiukkoile toki , senhän te naiset osaatte.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista koostuva tasa-arvolautakuntahan puuttui jo hinnoitteluun.
Yhden ainoan MIESparturin hinnoitteluun nimittäin. Naisista koostuva tasa-arvolautakunta ei ole kuitenkaan puuttunut yhdenkään NAISparturi-kampaajan hinnoitteluun, vaikka alalla työskentelevistä 99.99% on naisia.
Tasa-arvovaltuutettu on puuttunut kampaajien hinnoitteluun. Tiedän sen jo siitä, kun itse kerran ilmiannoin hänelle useita eri kampaamoja. En ole ollut ainoa.
ja vielä halvemman leikkuun saa ostamalla leikkuukoneen ja vetää aina tukka pois kesäksi, antaa kasvaa ja viilliintyä tavella että ois lämpimämpää ja sitten taas leikkaa sen yhden kerran vuodessa. Koneen saa alle kympillä jostain halpakaupasta