Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kutsumme "menestykseksi" vastenmielistä elämää, kiirettä, istumista konttorissa, että saisi turhaa krääsää

Vierailija
02.05.2018 |

mahdollisimman paljon, vaikka se ei enää tuota edes tyydytystä.

Olen katsellut kaikenlaisia turhia sarjoja, jotka näyttävät "menestyjien" elämäntapaa, enkä ymmärrä miten joku vapaaehtoisesti haluaisi sellaista elämää elää.
Kaikki rikkaat menestyjät vaikuttavat vain ahdistuneilta, kyllästyneiltä tai kiireisiltä. "Menestyjä"pariskunta esim ostelee toisilleen kalliita koruja ja autoja, mutta huomaa että ne lahjat ovat vain pettymyksiä saajalle, oikeasti silmissä näkyy hätähuuto, että etkö voisi ennemminkin vaikka sanoa tai tehdä jotain tärkeää, mikään esine tai tavara ei tunnu miltään ja antaa vain vaikutelman että antaja yrittää hyvitellä jotain, kjun on muuten niin surkea kumppani.

En tiedä, jotenkin suorastaan säälittää, miten ihminen vajoaa tolle tasolle, laittaa itsensä kultaiseen häkkiin ja on sen jälkeen tyhjä sisältä, ei tunne enää oikein mitään kohtaan intohimoa. Aivoihin on iskostunut vain dollarin kuva, mitään muuta siellä ei ole. Kaikki on vääristynyt, se mikä elämässä antaa iloa ja on hyvää.

Oletteko muut huomanneet saman "menestyjistä".

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle elämässä menestyminen on aivan muuta kuin työ tietokoneen edessä jossain kuutiossa, mutta ap puhuu totta, hyvin outoa elämäntapaa pidämme menestyksen mittana.

Minulle ihminen joka on menestynyt, on enemmänkin tyytyväinen elämäänsä, kuin joku rahan perässä juokseva kravattipelle kännykkä kourassa. 

esim tv 2 tullut ohjelma yksineläjä Severinistä on hyvä esimerkki ihmisestä, joka on minusta menestynyt, vaikuttaa tyytyväiseltä elämäänsä yksin norjalaisessa vuonossa. 

Vierailija
22/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Menestyjät" joutuvat vielä kaikenlisäksi viettämään vähäisen vapaa-aikansakin ihmisten kanssa joita inhoavat, kun pitää olla suhteissa toisiin menestyjiin, että voisi hyödyntää suhteita. 

Jatkuvaa teatteria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuttu hokee koko ajan hokemia "Ei raha tee onnelliseksi", "Vähemmän on enemmän". Sama tyyppi on rahanahnein, epäaidoin ja epärehellisin ihminen, jonka tunnen. Käyttää toisia röyhkeästi hyväkseen ja kateilee muita. Juuri hän tekisi av palstalle tällaisen aloituksen.

Vierailija
24/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle elämässä menestyminen on aivan muuta kuin työ tietokoneen edessä jossain kuutiossa, mutta ap puhuu totta, hyvin outoa elämäntapaa pidämme menestyksen mittana.

Minulle ihminen joka on menestynyt, on enemmänkin tyytyväinen elämäänsä, kuin joku rahan perässä juokseva kravattipelle kännykkä kourassa. 

esim tv 2 tullut ohjelma yksineläjä Severinistä on hyvä esimerkki ihmisestä, joka on minusta menestynyt, vaikuttaa tyytyväiseltä elämäänsä yksin norjalaisessa vuonossa. 

Ajattelisipa kaikki näin, niin saisin rauhassa pelleillä rahan perässä. Valitettavasti raha tuntuu olevan kovin tärkeää aika monelle, niin sitten kuunnellaan itkuvirsiä tuloeroista ja LTO-palkoista sun muusta. Pellen palkka pitää saada, mutta sirkukseen ei haluta mennä.

Vierailija
25/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se elämä ei ole heistä vastenmielistä vaan nautinnollista haastavuudessaan. Kaikki eivät ole luonteeltaan köyhyyshakuisia "kotoilijoita".

Vierailija
26/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei tuota oikein iloa niille ihmisille, mutta yrittävät silti sinnikkäästi vain ostaa ja ostaa.

Kunpa ymmärtäisivät että sellanen materialismi vain ahdistaa pitkän päälle. monista näkee että ovat ahdistuneita luksustavarahelvettiinsä, mutta eivät osaa muutakaan kun elävät samanlaisten ihmisten ympäröimänä.

Enemmänhän se taitaa ollakin sitä, että halutaan näyttää ulospäin, ei sitä että itse haluttaiin yli-isoja taloja jnejne. Paljon kodikkaampihan pieni koti on, ja mihin ihminen tarvitsee tavaraa enemmän kuin tarvitsee tavaraa, ei sille ole mitään käyttöä.

Sitten juostaan kieli vyön alla ja ollaan niin kiireisiä. Muutama vapaapäivä pateaan johonkin lomakohteeseen. Todella rentouttavaa.

Hyvä. Ei siis syytä himoverottaa isotuloisia tai tukea loputtomiin vähävaraisia. Olisiko naurettavan tuloerojen tasaamisen aikakausi viimein tulossa päätökseen?

Vierailija
27/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En olis ees halunnu" sanoo pikkulapsikin katkeruuden puuskassaan, kun ei saanutkaan haluamaansa karkkipussia.

Vierailija
28/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä tunnista ap:n kuvaamaa maailmaa. Minulle se "konttorissa istuminen" on ihan merkityksellistä sinänsä. Olen ollut koko työurani lääketieteellisen tekniikan parissa ja uskon, että panokseni on osaltaan auttanut, että maailmasta on tullut hieman parempi paikka elää. Lisäksi saan siitä sellaisen korvauksen, jolla perheeni elää kohtuullisesti, kunhan välttää sitä "krääsää" ja kalliita lahjoja.

Minulla on myös vapaa-ajan harrastuksia, joita kohtaan tunnen intohimoa, vaikka tiedän, että ne ovat joillekin varsin yksinkertaisia. En pääse Facebookiin/Instagramiin päivittelemään, mutta ei ole tarvetta. Omakohtaiset kokemukset riittävät.

En toivo parempaa palkkaa tai lisää tavaraa. Toivon vain, että läheiseni tulisivat terveemmiksi. Tai tiedän, ettei se ole mahdollista, mutta toivon, että heidän sairautensa ei etenisi.

❤️

Meitä on monenlaisia. Niin ns. menestyjissä kuin vähemmän kunniahimoisissakin.

Vierailija
29/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo anna olla. Moni työssä käyvä on ihan tavallinen perheenisä tai perheenäiti. Rahaa on sen verran, että elää ja pärjää. Parisuhde voi hyvin, lapset voi hyvin. Rahaa tarvitsee että elää. Rahattomuus ei tee onnelliseksi. Mutta se kateus. Kun ulospäinkin näyttää, että asiat on mallillaan, niin sitten se kateellinen harakka voi tulla kertomaan, että vähemmän on enemmän.

Vierailija
30/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun tuttu hokee koko ajan hokemia "Ei raha tee onnelliseksi", "Vähemmän on enemmän". Sama tyyppi on rahanahnein, epäaidoin ja epärehellisin ihminen, jonka tunnen. Käyttää toisia röyhkeästi hyväkseen ja kateilee muita. Juuri hän tekisi av palstalle tällaisen aloituksen.

Sinä kuulostat kateelliselta materialistilta, te aina kuvittelette että kaikki himoitsevat samaa mitä te itse. Koittakaahan vain hyväksyä, että useita tavaranpalvonta ei kiinnosta. Itse haluaisin päästä turhista tavaroista eroon, päästä luonnon helmaan. Se olisi mulle menestystä. 

Vierailija
31/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavaranpalvonta alkaa monia jo kyllästyttää länsimaissa, ikävä kyllä kehitysmaissa se on vasta aluillaan.

Vierailija
32/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, että on sitten katseltu telkkaria ja nyt luullaan sitä tosielämäksi. 

En nyt enää tiedä minkä neuvon antaisi tässä vaiheessa... Jos vaikka yrittäisit soittaa niille tv-hahmoille seuraavan kerran kun näet ne ruudussa ja puhut niille tästä asiasta? Kerro sitten meille mitä kuulit heidän sanovan. 

Vierailija
33/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä kuulostat kateelliselta materialistilta, te aina kuvittelette että kaikki himoitsevat samaa mitä te itse. Koittakaahan vain hyväksyä, että useita tavaranpalvonta ei kiinnosta. Itse haluaisin päästä turhista tavaroista eroon, päästä luonnon helmaan. Se olisi mulle menestystä. 

Tämä mun samainen tuttu on roudannut huushollinsa niin täyteen tavaraa, että hyvä kun itse sekaan mahtuu. Hokee kyllä komeasti ekologisuudesta ja luonnonvarojen tuhlauksesta. Ottaa kyllä kaiken mikä irti lähtee.

Vierailija
34/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä mun samainen tuttu on roudannut huushollinsa niin täyteen tavaraa, että hyvä kun itse sekaan mahtuu. Hokee kyllä komeasti ekologisuudesta ja luonnonvarojen tuhlauksesta. Ottaa kyllä kaiken mikä irti lähtee.

En voi sille mitään, jos kaveeraat ärsyttävän hölmöläisen kanssa. Hanki parempia kavereita.

ap

Vierailija
35/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt enää tiedä minkä neuvon antaisi tässä vaiheessa... Jos vaikka yrittäisit soittaa niille tv-hahmoille seuraavan kerran kun näet ne ruudussa ja puhut niille tästä asiasta? Kerro sitten meille mitä kuulit heidän sanovan. 

Otin vain esimerkiksi menestyjistä kertovat sarjat, olen havainnut "menestyjien" elämäntavat ja ahdistuksen ihan reaalimaailmassakin, älä huolestu. Minä en näe sellaisessa elämäntavassa mitään mikä siitä tekisi menestyksekästä, että istuu tietokoneen edessä puolet elämästään ja loppuajan juoksee kieli vyön alla suorittamassa kiirettä, koska kiire on yksi menestyksen mitta tässä maailmassa, sen konttorituolissa istumisen lisäksi.

ap

Vierailija
36/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otin vain esimerkiksi menestyjistä kertovat sarjat, olen havainnut "menestyjien" elämäntavat ja ahdistuksen ihan reaalimaailmassakin, älä huolestu. Minä en näe sellaisessa elämäntavassa mitään mikä siitä tekisi menestyksekästä, että istuu tietokoneen edessä puolet elämästään ja loppuajan juoksee kieli vyön alla suorittamassa kiirettä, koska kiire on yksi menestyksen mitta tässä maailmassa, sen konttorituolissa istumisen lisäksi.

ap

Olet siis huomannut, että eri ihmiset nauttivat eri asioista?

Yleensä tämä kuuluu päiväkodin kasvatukseen, mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

Vierailija
37/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happamia, sanoi kettu pihlajan marjoista.

Vierailija
38/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi sille mitään, jos kaveeraat ärsyttävän hölmöläisen kanssa. Hanki parempia kavereita.

ap

Sanopa muuta! Onneksi ei tarvitse olla tekemisissä. On meinaan sen verran epärehellinen ja itsekäs tyyppi!

Vierailija
39/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pyrin elämään mielekästä elämää, viettämään mahdollisimman paljon vapaa-aikaa ja samalla tienaamaan sopivasti, jotta voin elämää omasta mielestäni mukavaa elämää. Olen päättänyt kouluttautua tietyn verran, ja olen päättänyt ottaa tietyn verran vastuuta työssäni, josta minut palkitaan kohtuullisen hyvällä palkalla. Tykkään työstäni. En voisi elämää näin mukavaa elämää, jos en olisi panostanut uraani näin "paljoa". Tykkään todella paljon mm. lasketella, enkä voisi harrastaa sitä niin paljoa jos en saisi työstäni kohtuullisesti rahaa. En todellakaan ole mikään "menestyjä" joka istuu töissä 60h viikossa ja näppäilee työsähköposteja viikonloppuisin. Olen vaan valinnut elämässäni tiettyjä asioita, jotta voin saavuttaa tiettyjä asioita :) Jokainen omalla tavallaan!

Vierailija
40/51 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, minä olen rahallisesti(kin) menestynyt. Voimme taloudellisesti elää aika lailla omannäköistä elämää. On kiva koti hyvällä alueella, hyvät harrastukset, voimme matkustaa, ostella voisin miettimättä kaikenlaista, mutta mitä enemmän tulee ikää, sitä vähemmän materialla sinänsä tuntee olevan merkitystä. Aika, elämykset, kokemukset, terveys ovat ne, mitä arvostan ja mihin laitan mielelläni rahaa. En luultavasti olisi näin onnellinen köyhänä.

Mutta teen myös merkityksellistä työtä, joka vaikuttaa tuhansien ihmisten elämään positiivisella tavalla. joten koen olevani siinäkin mielessä menestynyt.

En tiedä mitä aloittaja hakee takaa. Sitäkö, että rahan tavoitteleminen tekee onnettomaksi? Että taloudellisesti pärjäävät ihmiset ovat turhakkeita ja pinnallisia? Menestyksen mittarit ovat jokaiselle mitä ovat, turha kai sitä lähteä ulkoapäin arvottamaan, vaikka oma valinta olisi jotain muuta? Sitten toki, jos on onneton siinä tilassa missä on, kannattaa itsetutkiskelua harrastaa ja miettiä voiko asiaa jotenkin muuttaa ja mitä muutoksesta seuraa. Voiko jostain luopumalla saada jotain parempaa tilalle.