Hesari: Uusi vaimo sängyssä vanha vaimo hoivakodissa
Hesari kuvaa tänään juttua missä 77v mies nukkuu yöt Irman 74v kanssa. Pari on hyvin onnellinen ja nukkuu käsi kädessä. En tiedä ovatko lapset hyvaksyneet.
Ymmärrettävää.Muistisairas hoivakoti vaimo ei ymmärrä. Mies on jo niin iäkäs että kannattaa ottaa uusi ennen kuin kuolee. Miesten keski ikä liene 78v. Saa muutaman vuoden nauttia irmoista.
Mieheni sanoi tekevänsä samoin jos muistisairastun.
Mietin vain että mahtaa irmat tuntea olonsa kiusaantuneeksi.
Kommentit (183)
Jos 74v Maija ottaisi Paavon 74v kotiinsa kun vanha miehensä on hoivakodissa ei hyvaksyttaisi.
Avioliitto pitäisi voida lopettaa kun toinen sairastuu. Ja voi ottaa uuden onnen.
Omaisuus jaettaisiin. Nythän Hesarin Irma loisii vanhan vaimon omaisuudessa. Jos asuvat vuokralla niin yks Haile.
Kunnes kuolema erottaa korjataan
Kunnes sairaus erottaa
Sairaus lopettaisi liiton.
En kyllä itse olisi lähtenyt lehtijuttuun tilannettani esittelemään.
Avioliitto pitäisi jaksottaa 10 v osiin. Päätettäisiin vieläkö jatkuu. Omaisuus ongelma?
Mies on rohkea kun esittelee uudet irmat. 77v voi käydä mitä vain. Irma etsii uuden
Noinhan ap aikoinaan Eino Grönkin teki.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo yhdenlainen tabu, niin kai se on hyvä että joku sitäkin puolta esittelee. Jotenkin surullista, mutta sellaista se elämä kai on. Onneksi oma mieheni on minua niin paljon vanhempi, että muistisairaana ei minua ole täällä enää hoitamassa. Vaikka toisaalta, mies aina puhuu että hoitaisi kyllä, liekö sitten tosipaikan tullen kuitenkaan, vaan kohta joku Irma täälläkin pyörisi.
Lapset hyväksyivät Hesarissa liiton. Voivat pitää uutena äitinaan kun oma mätänee hoivakodissa.
Mieshän on charmikas ja mummot uneksii
Täysin ymmärrettävää ja minusta hyväksyttävääkin. Kun tulee vanhaksi ja huomaa todella elämän rajallisuuden, haluaa varmasti elää jokaisen päivän mahdollisimman onnellisena.
Monet Vanhukset ovat kovin yksinäisiä , kun kulkeminen rajoittuu vaivojen myötä . Omaisia ei kiinnosta. Vuosikymmenten ystävä on pysyvästi poissa kotoa.
Kannattaa miettiä, ennen kuin arvostelee, että kuinka paljon kukin tahoillaan viettää aikaa suvun vanhusten kanssa. Ja pohtia, onko se sittenkään niin väärin, jos vanhus on löytänyt kaverin.
Juu, ja tiedetään, 74v ei ole kovin vanha viellä. Mutta seuran haku vaikeutuu vuosi vuodelta.
Raamatun mukaan yhdyntä sallitaan vain lisääntymiseen. Mies voi saada lapsia 100v mutta nainen vain nuorena. Näin ollen miehellä on oikeus jättää maho vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Dementikko ei enää piittaa maineestaan ja välit sukulaisiin sekä lapsiin taitaa olla jo mennyt.
Vierailija kirjoitti:
Jos 74v Maija ottaisi Paavon 74v kotiinsa kun vanha miehensä on hoivakodissa ei hyvaksyttaisi.
Tämä on niin totta.
Miehenä hyväksyn artikkelin idean. Mutten toisinpäin että vaimo ottaa uuden miehen.
Tämä on todella yleistä. Siis niin että mies aloittaa uuden suhteen kun vaimo sairastuu tai vammautuu.
Riippuu sairaudesta. Sisarellani meni fysiikka mutta pää toimi. Hän kärsi kivuissa( joita vähäteltiin) kotona, kun mies juoksi ympäriinsä eläkeläisriennoissa. Sieltä löytyi " Irma", jostain kauempaa. Kotikunnassa mies esitti uhrautuvaa omaishoitajaa, vaikka tosiasiassa ei juurikaan ollut kotona ja vaimo joutui anelemaan apua. Kun siskoni kuoli, hän alkoi " Irmaa" hehkuttaa aikuisille lapsilleenkin 2kk hautajaisista.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu sairaudesta. Sisarellani meni fysiikka mutta pää toimi. Hän kärsi kivuissa( joita vähäteltiin) kotona, kun mies juoksi ympäriinsä eläkeläisriennoissa. Sieltä löytyi " Irma", jostain kauempaa. Kotikunnassa mies esitti uhrautuvaa omaishoitajaa, vaikka tosiasiassa ei juurikaan ollut kotona ja vaimo joutui anelemaan apua. Kun siskoni kuoli, hän alkoi " Irmaa" hehkuttaa aikuisille lapsilleenkin 2kk hautajaisista.
Vastenmielistä. Toivottavasti lapset katkoivat välit.
Avioliittohan on saattanut päättyä jo aikaa sitten vaikka virallisesti ei. Mutta itse en tuollaiseen suhteeseen menisi jossa vaimo tai mies makaa puolikuolleena hoitolaitoksessa ja itse matkustelisi sen ukon tai akkan kanssa. Mitä ajatuksia sellaisen ihmisen päässä on.
Miksi tuntisi ?. Jos vaimo on vihannes, niin ei mitään väärää