Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mopsin omistaja! Miksi otit mopsin?

Vierailija
02.05.2018 |

Kertokaahan.

Kommentit (203)

Vierailija
61/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mopseja ja enkkubulleja rekisteröidään vuodessa yli 800 yksilöä :(

Vierailija
62/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mopseja ja enkkubulleja rekisteröidään vuodessa yli 800 yksilöä :(

No ei ne varmaan sitten niin sairaita ole, kertoo vaan rodun suosiosta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mopsi mutta enpä kehtaa tälläisten kommenttien jälkeen siitä mitään kertoa. Hohhoijaa sanon minä.

Vierailija
64/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut siis eikö teitä ollenkaan mietityttänyt ne kaikki terveysongelmat? Se on söpö ja kivaluonteinen niin otetaan mopsi? Mopsin hankkimisella kannatat tätä sairasta jalostussysteemiä.

Ettekö te narisijat tajua että mopsilla ei välttämättä ole mitään teveysongelmia,miksi yleistätte?Minulla on mopsi joka ei rohise ,ei kuorsaa ja jaksaa 7 km lenkin kevyesti.Aikaisemmin mulla oli collie jolla oli useita ongelmia-allergiaa,vatsaongelmia ym.ja sairasteli koko ikänsä .Jos vielä koiran ottaisin,se olisi ehdottomasti mopsi.Ja te joilla ei ole kokemusta mopseista,älkää yleistäkö.

Vierailija
65/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on mopsi mutta enpä kehtaa tälläisten kommenttien jälkeen siitä mitään kertoa. Hohhoijaa sanon minä.

Sama. Meillä on mopsi, joka on kyllä niin veikeä ja reipas tapaus. Tehdään pitkiä lenkkejä, ei rohise, haise tms. Eläinlääkärit aina kehunut, eikä kukaan haukkunut (ainakaan päin naamaa). Olen vähän yllättynyt näistä negatiivisista kommenteista ja oikeasti tuli todella surullinen olo, jos näin meistä ajatellaan tuolla ulkona.

Meille ainakin tuo koira on maailman tärkein asia, emmekä ole kuullut eläinlääkäreiltä tai kasvattajilta mitään pahaa rodusta.

Tietenkin ylipaino on vaarallinen moisille, mutta meidän koira on kyllä ollut hyvin terve ja jaksava kaveri. Juoksee paljon ja touhuaa tauotta. Ei läähätä tai kuolaa.. kuorsaa välillä, mutta niin tekee ystävän kultainen noutajakin 🤔

Ihana ja ystävällinen rotu! Todella omaperäinen.

Vierailija
66/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut siis eikö teitä ollenkaan mietityttänyt ne kaikki terveysongelmat? Se on söpö ja kivaluonteinen niin otetaan mopsi? Mopsin hankkimisella kannatat tätä sairasta jalostussysteemiä.

Ettekö te narisijat tajua että mopsilla ei välttämättä ole mitään teveysongelmia,miksi yleistätte?Minulla on mopsi joka ei rohise ,ei kuorsaa ja jaksaa 7 km lenkin kevyesti.Aikaisemmin mulla oli collie jolla oli useita ongelmia-allergiaa,vatsaongelmia ym.ja sairasteli koko ikänsä .Jos vielä koiran ottaisin,se olisi ehdottomasti mopsi.Ja te joilla ei ole kokemusta mopseista,älkää yleistäkö.

Mutta suurimmalla osalla on. Siihen, että voi sanoa lyttykuonon ja rakenteen olevan suuri terveysriski, ei tarvitse olla omakohtaista kokemusta mopsin omistajuudesta. Antaa tutkimustulosten ja eläinlääkärien puhua puolestaan.

Vierailija
67/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Meillä on mopsi, joka on kyllä niin veikeä ja reipas tapaus. Tehdään pitkiä lenkkejä, ei rohise, haise tms. Eläinlääkärit aina kehunut, eikä kukaan haukkunut (ainakaan päin naamaa). Olen vähän yllättynyt näistä negatiivisista kommenteista ja oikeasti tuli todella surullinen olo, jos näin meistä ajatellaan tuolla ulkona.

Meille ainakin tuo koira on maailman tärkein asia, emmekä ole kuullut eläinlääkäreiltä tai kasvattajilta mitään pahaa rodusta.

Tietenkin ylipaino on vaarallinen moisille, mutta meidän koira on kyllä ollut hyvin terve ja jaksava kaveri. Juoksee paljon ja touhuaa tauotta. Ei läähätä tai kuolaa.. kuorsaa välillä, mutta niin tekee ystävän kultainen noutajakin 🤔

Ei kai ne kasvattajat siitä mitään pahaa sano

kun itse syyllistyvät sairaitten koirien kasvattamiseen :D eläinlääkärillekkin olette asiakkaita, joka tuo leivän pöytään.

Vierailija
68/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kun itse syyllistyvät sairaitten koirien kasvattamiseen :D eläinlääkärillekkin olette asiakkaita, joka tuo leivän pöytään.

Kuinka paljon sulla on kokemusta mopseista? Olet ehkä kuullut joidenkin haukkuvan rotua, mutta oletko viettänyt paljon aikaa rodun parissa?

Itse olen, enkä allekirjoita näitä väitteitä yhtään.

Jatkakaa vain haukkumista, silti aion jatkossakin kasvattaa terveitä mopseja.

Vierailija
69/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, kyllähän mistä vaan sairaimmastakin rodusta jotkut yksilöt voi olla terveitä mutta ihan turha silti puolustaa sitä koko rotua koska itsellä sattuu olemaan hyvä yksilö.

Vierailija
70/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon sulla on kokemusta mopseista? Olet ehkä kuullut joidenkin haukkuvan rotua, mutta oletko viettänyt paljon aikaa rodun parissa?

Itse olen, enkä allekirjoita näitä väitteitä yhtään.

Jatkakaa vain haukkumista, silti aion jatkossakin kasvattaa terveitä mopseja.

Oletko sen kannalla, että mopsille tulisi jalostaa pitempi kuono takaisin?

Vierailija
71/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoittakaa mulle tutkimus, jossa kerrotaan mopsien olevan yhtä terveitä kuin muut koirarodut (yleistettynä). Sama muitten lyttykuonojen kanssa. Aivan, niitä ei ole. Ainoat ihmiset, jotka puolustelevat lyttykuonoja, ovat juuri kasvattajia ja omistajia, jotka elävät jossain ihme kuplassa asian suhteen.

Vierailija
72/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurin ilkeällä papalla on semmonen muille räksyttävä ja vinkuva mopsi. tekis niin mieli sanoa pari valittua sanaa.

Vierailija
73/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja edelleenkin, jos JUURI sinulla on se suht terve yksilö, joka elää normaalia iloista koiran elämää, ei se kiistä sitä faktaa että muilla yksilöillä voi näitä ongelmia ilmentyä.

Sama asia on, jos sanotaan suomalaisten kärsivän sydän- ja verisuonitaudeista. En minä voi näiltä taudeilta välttyneenä väittää, että Suomessa ei näitä tauteja esiinny.

Vierailija
74/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän näiden mopsin lyttääjien pointin sairaista yksilöistä joidenkin netissä pyörivien ”hauskojen” videoiden perusteella.

On silti mielestäni kapeakatseista ja jopa typerää tuomita koko rotu sellaisten videopätkien perusteella, jossa selkeästi on ääripäisen ylipainoinen ja sairas yksilö.

Tällaiset videot ovat ilmeisesti näiden mopseja lyttäävien ainoa kosketuspinta kyseiseen rotuun, sillä on paljonkin normaalipainoisia, liikkuviä, terveitä, hengittäviä, elämäniloisia mopseja joiden elämä poikkeaa täysin onnettoman ylipainoisina lelu suussa vaappuvista yksilöistä.

Vierailija
75/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mopsit ovat TODELLA rumia

Vierailija
76/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuonoton koira kärsii. Mitä hienoa siinä on. Upea ihanaluonteinen koira pilattu. Haluaisin mutten voi ottaa liikajalostuksen takia. Ennen oli mopsilla kuono.

Vierailija
77/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan käsitä, miksi niillä pitää olla se lyhyt kuono. Ei mene jakeluun, että mitä puolustamisen arvoista tässä koirarodussa on.

Koirien äärimmäinen jalostus on vaan osoitus ihmisten kierosta mielestä. Eri asia olisi, jos esim mopsien näyttelyarvostelujen lähtökohtia muutettaisiin ja ruvettaisiin oikeasti tekemään koirien terveyden eteen jotain näkyvää. Näyttelylabradoreista jalostetaan nivelongelmaisia tankkereita ja sakemannien lonkat eivät kohta enää kanna koiraa. Sairasta.

Vierailija
78/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja edelleenkin, jos JUURI sinulla on se suht terve yksilö, joka elää normaalia iloista koiran elämää, ei se kiistä sitä faktaa että muilla yksilöillä voi näitä ongelmia ilmentyä.

Sama asia on, jos sanotaan suomalaisten kärsivän sydän- ja verisuonitaudeista. En minä voi näiltä taudeilta välttyneenä väittää, että Suomessa ei näitä tauteja esiinny.

Aivan, mutta samoin sinäkään et voi yleistää, että mopsi on hyvin sairas rotu, kun suurin osa kuitenkin on aktiivisia ja terveitä yksilöitä.

Vierailija
79/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nämä "lyttykuonorodut" tulisi jalostaa terveempään suuntaan, jos ne meinataan sallia jatkossakin. Pidempää kuonoa vaan jalostamaan, eikä niin, että mitä lytympi kuono sen suositumpi jalostuksessa.

Vierailija
80/203 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan, mutta samoin sinäkään et voi yleistää, että mopsi on hyvin sairas rotu, kun suurin osa kuitenkin on aktiivisia ja terveitä yksilöitä.

Lähde? Omakohtainen kokemus ei riitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi