Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatteko lapsen syödä kaupassa ennen kassaa ?

Vierailija
02.05.2018 |

Kiinnostaa tietää, että moniko tätä tekee ja miksi ?

Kommentit (134)

Vierailija
121/134 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan antanut. Minulla on neljä omaa lasta ja lisäksi olen käynyt kaupassa hoitolasten kanssa. Se vaan on itsestään selvää, ruoat maksetaan ensin ja vasta sitten syödään. Jos joku on alkanut kaupassa raivota niin sitten ei ainakaan ole saanut mitä on halunnut.

Vierailija
122/134 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En anna. En kehtaisi.

Itse olin joskus viimeisilläni raskaana ja lähdin aamulla kauppaan syömättä aamupalaa. Yht'äkkiä verensokerini laski ja meinasin pyörtyä. Istuin siellä käytävällä puolikuolleena. Äitini oli myös kaupassa minun kanssa ja toi minulle sitten hyllystä jonkun pasteijan ja pillimehun. Häpesin silloinkin niin paljon etten meinannut kehdata niitä syödä mutta onneksi äiti pakotti.

Maksettiin ne kyllä kassalle kun olo koheni ja sinne asti päästiin.

Mutta ei tosiaan tulisi mieleenkään antaa lasten syödä kaupassa.

Sitä ennen ruokaa niin ei ole kaupassa nälkä.

Eli itsellesi annat luvan syödä kaupassa vaikka hävetti(?), koska verensokeri laski, mutta esim. diabeetikkolapselle et soisi sitä (vaikka vs voi olla vaarallisen matala). Just juu, kyllä täällä mamit tietää taas kaiken. Tiedoksi vaan että voi se verensokeri laskea tosi yllättäen kelle tahansa.

Toki jos vastaavasti näkisin diabeetikon saavan shokin niin tottakai toimisin samoin kun äitini toimi minun kohdallani. Oli siis raskausdiabetes minulla ja verensokerit vaarallisen alhaalla. Jos en olisi syönyt niin seuraavaksi varmaan olisi pitänyt tilata ambulanssi. Eli onneksi äiti pakotti syömään.

Siinä taisi olla myyjäkin vieressä ja muita ihmisiä kerääntyi siihen. Oli nolo tilanne muutenkin.

Omilla lapsilla ei ole diabetesta onneksi ja jos olisi ja vastaava tilanne tapahtuisi niin tottakai silloin antaisin. Tosin osaisin varmaan varautua tuohon ja laukussani olisi ensiapu omasta takaa. Oma tilanteeni tuli puskista, tuohon saakka oli ruokavaliohoito.

Maalaisjärjen käyttö on sallittua.

Olen neljän lapsen äiti eikä kertaakaan ole tullut tilannetta että olisi pitänyt lapsille mitään antaa.

Kerran oli tilanne että lapsi huusi ja raivosi. Lähdettiin kaupasta pois.

Toisen kerran on yksi lapsista syönyt salaa kindermunan. Maksoin munan, etsin vartijan ja käskin pitää puhuttelun lapselle. Juteltiin tästä myös kotona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/134 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juoda annoin kerran. Lapsi saa helposti hikan joka on niin voimakas, että hän pahimillaan oksentaa sen seurauksena. Ajattelin, että on kuitenkin kaupan henkilökunnalle kivempi ottaa viivakoodi siitä avatusta vesipullosta kuin siivota yrjöjä lattioilta. Omassa lähikaupassa on itseasiassa kori, josta saa ottaa lapselle banaanin, jos lapsella hermo menee kesken kauppareissun. Ihan kauppiaan piikkiin. Omat lapset on jo niin isoja, että ei ole meidän juttu, mutta hieno ele mielestäni.

Miksi maksavien asiakkaiden pitäisi kustantaa banaani jollekin lapselle, vain jotta se ei menettäisi hermojaan kaupassa?

Vierailija
124/134 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä minä tiedän mihinkä aikaan kassa on syönyt?

Joskus lapseni syö ennen kassaa, joskus jälkeen.

Miksi kassan syömisen pitäisi määritellä lapseni ruoka-ajat?

Vierailija
125/134 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen hetkellisen epämukavuuden tunteen lapsi kestää vaikka oliskin vähän nälkä kaupassa. Uskomatonta että kiirehditte heti hiljentämään lapsen kun vähän kitisee

Vierailija
126/134 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut väärin muotoilusta aloituksesta. Selvennän tämän, että ihan jokainen ymmärtää. 

Annatko lapsesi syödä kaupassa, ennen ostosten maksamista ? Eli kierrät kaupassa, ja lapsesi haluaisi jotakin purtavaa. Annatko lapsellesi tämän herkun ja annat tyhjän kääreen kassalle ? 

Toivottavasti tämä selvensi niillekin, jotka eivät ymmärtäneet. Aina ei voi onnistua, eihän ? 

Toisaalta eihän kassa ole henkilö ? Eikös kassalla työskentele useimmin henkilö ? Asiakaspalvelija ? Näin ainakin olettaisin. Itsepalvelu kassat tietysti erikseen. Olenko väärässä, kumminkin kun kassalla itsekin olen. :)

AP 

Vierailija
127/134 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa syödä.

Vierailija
128/134 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haittaa minua.

Vierailija
129/134 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa saa syödä ensin.

Vierailija
130/134 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt kun äiti antoi kärryssä olevan lapsen syödä jäätelöä.

Noin puolituntia myöhemmin äiti ja lapsi oli kassalla. 

Missään ei näkynyt enää sitä jäätelökäärettä.

Ilmeisesti houkutus pudottaa kääre "vahingossa" ostoskärrystä kävi liian suureksi.

Varastaminen on varastamista vaikka sen tekisi lapsen varjolla tai avulla.

Syöneen ja juoneen lapsen kanssa kauppaan.

Syödään ja juodaan vasta sitten kun ne ostokset on maksettu. 

Vierailija
131/134 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikinä en ole antanut lapsen avata herkkuja ennen kassaa tai kassalla.

Samaa sukua karkkihyllyraivo-ongelmalle(tulipa hieno yhdyssana!).

Ei ole ikinä ollut ongelmia lasten kanssa kaupassa.

Tuo on eri asia kuin pieni nälkäinen tai janoinen lapsi.

Lasun paikka?

Vanhempi, joka ei osaa pitää minkäänlaista välipalaa tai juomaa kotona/mukanaan.

Kauppaan lähdetään pieni nälkäinen tai janoinen lapsi mukanaan. 

Syöttäkää ja juottakaa ne pienet lapset, jotta heidän ei tarvitse olla nälässä ja janossa ruokakaupassa.

Vierailija
132/134 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa. Meidän marketissa lukee vihannesosastolla kyltissä: "Lapset voivat syödä punnittuja hedelmiä ja vihanneksia ennen kassaa."

Repikääpä siitä :D

Tosin on muutenkin paras marketti varmaan koko Suomessa.

Vierailija
133/134 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juoda annoin kerran. Lapsi saa helposti hikan joka on niin voimakas, että hän pahimillaan oksentaa sen seurauksena. Ajattelin, että on kuitenkin kaupan henkilökunnalle kivempi ottaa viivakoodi siitä avatusta vesipullosta kuin siivota yrjöjä lattioilta. Omassa lähikaupassa on itseasiassa kori, josta saa ottaa lapselle banaanin, jos lapsella hermo menee kesken kauppareissun. Ihan kauppiaan piikkiin. Omat lapset on jo niin isoja, että ei ole meidän juttu, mutta hieno ele mielestäni.

Miksi maksavien asiakkaiden pitäisi kustantaa banaani jollekin lapselle, vain jotta se ei menettäisi hermojaan kaupassa?

No siinähän voi asiakas aina äänestää jaloillaan, eikö? Minä sen sijaan olen varmaan ostanut ko. kaupasta enemmän kuin aiemmin, osittain tuon kauppiaan eleen takia. Ei ole edes meidän lähin ruokakauppa. 

Vierailija
134/134 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sun pitää nyt varmaan ettiä se kauppa ja rotestoida :D