Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyisistä eläkeläisistä tuli melkoinen taakka nuoremmille

Vierailija
02.05.2018 |

Päättäjät on ajaneet nuoret niin ahtaalle että syntyvyys on romahtanut vuoden 2010 tienoilta alkaen.

Vanhempien sukupolvien ahneudella ei ole mitään rajaa.

Kommentit (219)

Vierailija
1/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini on 70- vuotias, koko ikänsä tehnyt töitä ja maksanut korkeita veroja. Miten hän on mielestäsi ahne? Eläkkeellään tuskin tulee toimeen.

Vierailija
2/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä! Miten syntyvyyden romahtaminen voi olla eläkeläisten syy? Itse olen ollut vuoden eläkkeellä, 42 työvuoden jälkeen. Ja veroja on tullut maksettua ja maksan vieläkin.

Itsenäisen elämän aloitin eräässä vinttihuoneessa, klapeilla lämmittäen ja veden ulos jo sisään kantaen. Tehkäähän perässä, ahneeksi syyttävät. Onko kanttia muuhun, kuin leukojen loksutukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nämä nuoret meidän eläkkeitä maksa, itse ollaan maksettu, ja eläkevakuutusyhtiöt sijoittaneet varat, niistä tuloista meidän nykyisten eläkeläisten eläkkeet maksetaan. Ja mä työllistän siivoojaa mun eläkkeellä ja ostan aika paljon tavaraa suvun nuorille.

Vierailija
4/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on 70- vuotias, koko ikänsä tehnyt töitä ja maksanut korkeita veroja. Miten hän on mielestäsi ahne? Eläkkeellään tuskin tulee toimeen.

tuskin ap tarkoitti jotain kaupan kassaa vaan ihmisiä joiden eläke on suurempi kuin palkka samalla alalla nykyään

Vierailija
5/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeä! Miten syntyvyyden romahtaminen voi olla eläkeläisten syy? Itse olen ollut vuoden eläkkeellä, 42 työvuoden jälkeen. Ja veroja on tullut maksettua ja maksan vieläkin.

Itsenäisen elämän aloitin eräässä vinttihuoneessa, klapeilla lämmittäen ja veden ulos jo sisään kantaen. Tehkäähän perässä, ahneeksi syyttävät. Onko kanttia muuhun, kuin leukojen loksutukseen?

Aah - marttyyrivastaus! Aina yhtä juhlavaa!

Vierailija
6/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepas sinä ap, monet nykyiset eläkeläiset ovat koko ikänsä töitä tehneet ja veronsa maksaneet ja kouluttaneet sinut (jos sinulla ylipäänsä on mitään koulutusta, niin tyhmä oli aloituksesi). Ja huom. myös eläkkeistä verotetaan, verotusprosentti on suurempi kuin vastaavan työtulon ja taitettu indeksi on edelleen voimassa eläkeläisten epäeduksi.

Vierailija
7/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei nämä nuoret meidän eläkkeitä maksa, itse ollaan maksettu, ja eläkevakuutusyhtiöt sijoittaneet varat, niistä tuloista meidän nykyisten eläkeläisten eläkkeet maksetaan. Ja mä työllistän siivoojaa mun eläkkeellä ja ostan aika paljon tavaraa suvun nuorille.

teidän naurettavilla eläkemaksuilla maksettiin ne isienne ja äitienne 200 euroa/kuussa eläkkeet. Nyt maksetaan teille ottamalla velkaa ja nostamalla nuorten eläkemaksuja.

Vierailija
8/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi on maksanut naurettavan pieniä työeläkemaksuja. Niistä se eläke koostuu eikä veroista.

Vierailija
9/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei sun aikanaan maksamia verorahoja ole korvamerkitty jonnekin sijoituksiin sun eläkkeiksi. Nykyiset veronmaksajat maksaa valtaosan sinun eläkkeistä, osa veronmaksajien varoista menee uusiin sijoituksiin ja vanhoilla sijoituksilla eläkeyhtiöt yrittävät tienata vähän ekstraa.

Vierailija
10/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä hyöty nykynuorille olisi siitä, että eläkeläisillä olisi huono eläke nyt? Ja tiedoksi, suurimmalla osalla onkin pieni eläke. 

Vierailija
11/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päättäjät on ajaneet nuoret niin ahtaalle että syntyvyys on romahtanut vuoden 2010 tienoilta alkaen.

Vanhempien sukupolvien ahneudella ei ole mitään rajaa.

Nykyiset sukupolvet ovat nettosaajia jopa lähes 40-vuotiaiksi asti. Aikaisemmat sukupolvet ovat olleet nettomaksajia jo vähän yli 20-vuotiaista. Mitään mitä ap:lla on, hän ei ole oikeasti itse ansainnut. Siksi varmaan mahdollinen tulevaisuuden vastuunkanto pelottaakin niin hirveästi?

Vierailija
12/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuule ei sun aikanaan maksamia verorahoja ole korvamerkitty jonnekin sijoituksiin sun eläkkeiksi. Nykyiset veronmaksajat maksaa valtaosan sinun eläkkeistä, osa veronmaksajien varoista menee uusiin sijoituksiin ja vanhoilla sijoituksilla eläkeyhtiöt yrittävät tienata vähän ekstraa.

Niin, niillä on maksettu ap:n koulutus ja terveydenhoito. 

Vierailija
13/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihihi, eläkeläisten pitäisi ruveta vielä vauvatalkoisiin, kun kultalusikkapyllyssä syntyneistä ei ole siihenkään.

Vai pitäisikö huoltosuhde muuttaa päinvastaiseksi, että jokaiselle eläkeläiselle määrätään henkilökohtainen uusavuton nuori elätettäväksi. 

Vierailija
14/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä työura ja korkeat maksetut verot eivät sovi yhteen pienen eläkkeen kanssa. Jokin ei tarinassasi täsmää.

Vierailija
15/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini jäi juuri 67 vuotiaana eläkkeelle lähihoitajan työstä. Tehnyt töitä 47 vuotta ja saa eläkettä 1320€. Käteen jää vähän yli tonni ja asumiskulujen jälkeen n.600€. En kyllä yhtään kadehdi.

Vierailija
16/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä asennemuokkausta. Kun eläkeläiset eivät ole enää tuottavia niin kuoppaan vaan ettei kuormita sairauksillaan yhteiskuntaa.

http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3453892/Suomalaisten+elake+on+keskimaa…

Vierailija
17/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla totta! Kuvittelevatko eläkeläiset oikeasti, että he ovat itse eläkkeensä ennakkoon maksaneet? Kyllä ne eläkkeet ihan nykyisten työssäkäyvien selkänahasta revitään.

Vierailija
18/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset pätkätyöläiset maksaa eläkkeet. Tämä ei ole nuorten vika.

Vierailija
19/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkesysteemi ajautuu kriisiin jo ensi vuosikymmenellä. Eläkevastuut 700Mrd euroa. Eläkerahastot syödään muutamassa vuodessa seuraavassa taantumassa.

Vierailija
20/219 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini jäi juuri 67 vuotiaana eläkkeelle lähihoitajan työstä. Tehnyt töitä 47 vuotta ja saa eläkettä 1320€. Käteen jää vähän yli tonni ja asumiskulujen jälkeen n.600€. En kyllä yhtään kadehdi.

Jäisipä minullekin asumiskulujen jälkeen 600€ kuussa. T. Työssäkäyvä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi