Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kaikille muualta Helsinkiin muuttaneille

Vierailija
01.05.2018 |

Kuinka hyvin tunnet Helsinkiä? Kerro, mistä olet muuttanut ja kauan olet asunut ja luettele alla olevista paikoista ne, joissa olet käynyt.

-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
-Viikin lintutornit

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin tunnet Helsinkiä? Kerro, mistä olet muuttanut ja kauan olet asunut ja luettele alla olevista paikoista ne, joissa olet käynyt.

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Haha. Olen asunut ikäni stadissa, enkä tiedä missä mikään noista on :D . Olen sentään 39 jo.

MOT. T. Viestin 10 kirjoittaja

Vierailija
42/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Haha. Olen asunut ikäni stadissa, enkä tiedä missä mikään noista on :D . Olen sentään 39 jo.

Katsos ei koko kyselyä ole tarkoitettukaan oikeille stadilaisille.

Tämä oli taas jonkun navetan nurkalta muuttaneen ja heti junasta astuttuaan "hesalaistuneen" sudeettisavolaisen yritys päteä maalaisille metropolituntemuksellaan.

Siis juuri näiden jotka kirjoittelevat uskoon hurahtaneen paatokselle miten mielettömän uskomaton metropoli Helsinkin on ja miten siellä on kaikki mitä he ikinä tulevat tarvitsemaan.

Näistä must-see paikoista voi yhdellä vilkaisulla päätellä kummalla puolella kaupunkia sijaitsevaan elementtiloukkoon se on päätynyt mutta kyselijän tulotason olisi voinut päätellä myös näiden "nähtävyyksien" hintatasosta

Ja viuh, ketjun tarkoitus meni ohi korkeelta ja kovaa. Mieti kovemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt edes Hakaniemen kauppahallissa, vaikka asuin vieressä pitkään :D

Listalta ihan sattumalta olen käynyt Liikuntamyllyssä, tosin työn takia. Alppiruusupuiston varmaan voisi käydä tsekkaamassa sitten kun kukkii. Ei ole mikään nähtävyysmatkailu toisaalta ikinä kiinnostanut.

Alppiruusupuisto on muuten tosi kaunis, ja kukkia riittää pidemmäksikin aikaa. Suosittelen!

Vierailija
44/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, aika snadisti järkeviä vastauksia.

Vierailija
45/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Muutin lähikaupungista Helsinkiin Kallioon, asuin 2 vuotta. Olen käynyt:

-Hertsikan hyppyrimäellä

-Pikkukosken uimarannalla

-Liikuntamyllyssä

Nyt olen jo muuttanut pois Helsingistä takaisin siihen pikkukaupunkiin josta tulinkin.

Vierailija
46/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva tutustua kotiseutuun. Kierrän mielelläni uusia asuinalueitakin, rakastan vanhoja rakennuksia ja pidän kauniista luontopaikoista. Kierrän kyllä Helsingin ulkopuolellakin, Uusimaa täynnä mielenkiintoisia paikkoja.

Vierailija
47/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Surullista.

Miksi on surullista?

Olen kuitenkin käynyt pitkin Suomea sellaisissa paikoissa, joissa 95 % suomalaisista ei ole käynyt. Helsingissä minulle vaan sattuu riittämään Lauttasaari, Keskusta ja Töölö ja Eira.

Ihmettelen, että edes lapsen luontainen uteliaisuus ja tiedonhalu ei ole saanut tutustumaan omaan elinympäristöön yhtään laajemmin. Osaatko selittää, mistä se johtuu?

Vierailija
48/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Surullista.

Miksi on surullista?

Olen kuitenkin käynyt pitkin Suomea sellaisissa paikoissa, joissa 95 % suomalaisista ei ole käynyt. Helsingissä minulle vaan sattuu riittämään Lauttasaari, Keskusta ja Töölö ja Eira.

Voihan sitä kulkea vaikka koko elämänsä laput silmillä, jos haluaa. Mun mielestä on erittäin kummallista, jos syntyperäinen helsinkiläinen ei ole käynyt Haltialassa tai missään päin Viikkiä.

Vierailija
49/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Surullista.

Miksi on surullista?

Ihmettelen, että edes lapsen luontainen uteliaisuus ja tiedonhalu ei ole saanut tutustumaan omaan elinympäristöön yhtään laajemmin. Osaatko selittää, mistä se johtuu?

Osaan joo. En tykkää Helsingistä, mielestäni tämä on ankea paikka. Sen sijaan käytän kyllä kaiken vapaa-aikani matkusteluun ympäri Suomea ja ulkomaita, myös lähikuntien kaikki nähtävyydet olen kolunnut läpi.

Vierailija
50/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n listan paikoista melkein kaikki on itä-helsingissä. Ei sinne länsi-helsinkiläinen eksy. Ei ole mitään erityistä asiaa.

Ööö idässä on ainostaan Kampela ja Liikuntamylly.

Et taida olla syntyperäinen stadilainen. Larulaisen mielestä esim. Hertsikkakin on itää.

Tämähän olikin hesalaisille tarkoitettu kysely jossa ideana on esittää suurkaupungin asukasta nimeämällä sellaisia itäpuolen nähtävyyksiä joiden takia yksikään oikea stadilainen ei kotoaan poistuisi.

Hesalaisuuden tunnistaa aika nopeasti tuosta aidosta hämmennyksestä jonka aiheuttaa se että "itäpuolta" ei rajatakaan tietyn pituuspiirin mukaan vaan sitä löytyy kaikkialta kaupungista.

Vierailija
51/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutin Tampereelta stadiin vuonna 1991. Noista paikoista tunnen/olen käynyt Haltialassa, Liikuntamyllyssä, Haagan alppiruusupuistossa ja Viikissä.

Eli olen asunut stadissa 27 vuotta, pidempään kuin moni kantahelsinkiläinen. Eiköhän se, mitä tuntee kaupungista, riipu enemmänkin siitä, missä asuu ja päivittäin liikkuu. Kuin asumisvuosista.

Mitä sinä näistä ap tunnet?

- Rauhanasema

- Mätäjoen suojelualue

- Konalan liikuntapuisto

- Variston liikunta-alue

- Pitkäkosken maja

- Munkkivuoren ostari

- Didrichsen

- Kannelmäen kirkko

Ap vastaa: kaikki muut oikein hyvin paitsi Didrichsenissa en ole käynyt sisällä enkä Kannelmäen kirkossa sattuneesta syystä. Varisto on Vantaalla, joten se ei kuulu tähän ketjuun.

Sattuneesta syystä minäkään en ole luumuillut jollakin Pikkukosken uimarannalla, lähempänäkin on rantoja.

Varisto on tosiaan Vantaan puolella, mutta stadilaisia sielläkin käy. Aika epäolennaista, missä se raja kulkee.

Vierailija
52/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Surullista.

Miksi on surullista?

Osaan joo. En tykkää Helsingistä, mielestäni tämä on ankea paikka. Sen sijaan käytän kyllä kaiken vapaa-aikani matkusteluun ympäri Suomea ja ulkomaita, myös lähikuntien kaikki nähtävyydet olen kolunnut läpi.

Miten voit tietää, että nuo paikat ovat ankeita, jos et ole käynyt niissä? Jostain tiedät jo etukäteen, että lähikunnat ovat niin paljon hienompia, että niissä sen sijaan kannattaa käydä, vaikka niihin on vähän matkaakin.

Vierailija
53/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampela ei ole tuttu. Onko se kulttipaikka? Sea horse on tuttu

Vierailija
54/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Surullista.

Miksi on surullista?

Miten voit tietää, että nuo paikat ovat ankeita, jos et ole käynyt niissä? Jostain tiedät jo etukäteen, että lähikunnat ovat niin paljon hienompia, että niissä sen sijaan kannattaa käydä, vaikka niihin on vähän matkaakin.

En sanonut lähikuntia hienommiksi, ne vain sattuvat herättämään minussa enemmän uteliaisuutta kuin Liikuntamylly tai joku Itä-Helsingin kahvila. Eri ihmisiä kiinnostaa eri asiat. 

Vierailija
55/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Surullista.

Miksi on surullista?

Voihan sitä kulkea vaikka koko elämänsä laput silmillä, jos haluaa. Mun mielestä on erittäin kummallista, jos syntyperäinen helsinkiläinen ei ole käynyt Haltialassa tai missään päin Viikkiä.

Siis oikeasti. Kun vilkaiset sitä ap:n listaa niin kerropa ihan omin sanoin miksi kukaan toisessa kaupungissa asuva haaskaisi vapaa-aikaansa käymällä yhdessäkään noista paikoista kun sillä on mahdollisuus käyttää sekin aika tutustumalla johonkin oikeasti kiinnostavaan paikkaan missä päin Suomea (tai planeettaa) hyvänsä. No, paitsi ehkä se alppiruusupuisto.

Jopa viime viikolla junasta astuneen tuoreen hesalaisen on täytynyt tajuta että Helsingin länsi- ja itäpuoli ovat kaksi erillistä kaupunkia joista varsinkaan länteen päässeet eivät tunne minkäänlaista tarvetta vierailla itäisessä naapurikaupungissa, olkoonkin että sillä on sama nimi.

Vierailija
56/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n listan paikoista melkein kaikki on itä-helsingissä. Ei sinne länsi-helsinkiläinen eksy. Ei ole mitään erityistä asiaa.

Et taida olla syntyperäinen stadilainen. Larulaisen mielestä esim. Hertsikkakin on itää.

Tämähän olikin hesalaisille tarkoitettu kysely jossa ideana on esittää suurkaupungin asukasta nimeämällä sellaisia itäpuolen nähtävyyksiä joiden takia yksikään oikea stadilainen ei kotoaan poistuisi.

Hesalaisuuden tunnistaa aika nopeasti tuosta aidosta hämmennyksestä jonka aiheuttaa se että "itäpuolta" ei rajatakaan tietyn pituuspiirin mukaan vaan sitä löytyy kaikkialta kaupungista.

En ymmärrä sun kommenttia. Sarkasmia ei voi käyttää silloin, kun ei tunne toista. Se ei vaan toimi.

Itse oletan, että suurin osa syntyperäisistä helsinkiläisistä on käynyt, ei välttämättä kaikissa, mutta ainakin suurimmassa osassa noista paikoista. Kyllähän sitä tehdään jo ala-asteella retkiä vaikka minne. Vähän vanhempana tulee käytyä eri paikoissa mm. harrastusten kautta. Oletan myös että syntyperäisillä stadilaisilla on kavereita, tuttavia ja sukulaisia ympäri Helsinkiä, minkä vuoksi tulee myös käytyä eri paikoissa.

Vierailija
57/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kampela ei ole tuttu. Onko se kulttipaikka? Sea horse on tuttu

Jep, mietin samaa. Olen paljasjalkainen stadilainen enkä Kampelasta ole kuullut. Sikala toki on tuttu ja vaikkapa Regatta. Ensin luulin, että sillä Kampelalla tarkoitettiin Kaunista Kampelaa, mutta sitten googlasin, ja se olikin joku eri.

Vierailija
58/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Surullista.

Miksi on surullista?

Samaan kiinnitin huomion. Jos ei tutustu asuinpaikkaansa niin ei siitä varmaan tykkääkään.

Vierailija
59/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä sun kommenttia. Sarkasmia ei voi käyttää silloin, kun ei tunne toista. Se ei vaan toimi.

Itse oletan, että suurin osa syntyperäisistä helsinkiläisistä on käynyt, ei välttämättä kaikissa, mutta ainakin suurimmassa osassa noista paikoista. Kyllähän sitä tehdään jo ala-asteella retkiä vaikka minne. Vähän vanhempana tulee käytyä eri paikoissa mm. harrastusten kautta. Oletan myös että syntyperäisillä stadilaisilla on kavereita, tuttavia ja sukulaisia ympäri Helsinkiä, minkä vuoksi tulee myös käytyä eri paikoissa.

No minä olen syntyperäinen stadilainen, ja minulla ei kylläkään ole ollut koskaan kavereita itä-helsingistä tai pohjois-helsingistä, kaverini on joko keskustan tai eteläisen länsi-helsingin alueelta. Suku samaten, tosin osa sukua Espoossa. Liikuntaharrastukseni myötä käyn kuntosaleilla keskustan kulmilla, en keksi yhtään syytä lähteä Liikuntamyllyyn tai hyppäämään mäkihyppyä Hertsikkaan. Muut harrastukseni on kulttuuriharrastuksia, ja niihin tarjoaa paikkoja lähinnä Keskusta ja Meilahti ja Kuusisaari ym.

Vierailija
60/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä olen syntyperäinen stadilainen, ja minulla ei kylläkään ole ollut koskaan kavereita itä-helsingistä tai pohjois-helsingistä, kaverini on joko keskustan tai eteläisen länsi-helsingin alueelta. Suku samaten, tosin osa sukua Espoossa. Liikuntaharrastukseni myötä käyn kuntosaleilla keskustan kulmilla, en keksi yhtään syytä lähteä Liikuntamyllyyn tai hyppäämään mäkihyppyä Hertsikkaan. Muut harrastukseni on kulttuuriharrastuksia, ja niihin tarjoaa paikkoja lähinnä Keskusta ja Meilahti ja Kuusisaari ym.

Näin siinä helposti käy, jos harrastukset ovat rajoittuneita. Hanki esim. pyörä ja ala tutustua kotikaupunkiisi. Hyppyrimäen torniin, kun kiipeää, niin näkee mielettömät maisemat.