Kysymys kaikille muualta Helsinkiin muuttaneille
Kuinka hyvin tunnet Helsinkiä? Kerro, mistä olet muuttanut ja kauan olet asunut ja luettele alla olevista paikoista ne, joissa olet käynyt.
-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
-Viikin lintutornit
Kommentit (81)
Asunut 11 vuotta 3-4km päässä ydinkeskustasta, en ole käynyt noista missään. -pohjoisesta muuttanut
Muutin Etelä-Pohjanmaalta Helsinkiin viisi vuotta sitten.
- Pikkukosken uimaranta
- Alppiruusupuisto
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hyvin tunnet Helsinkiä? Kerro, mistä olet muuttanut ja kauan olet asunut ja luettele alla olevista paikoista ne, joissa olet käynyt.
-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
-Viikin lintutornit
Kaikki on käyty läpi..
Itä-Suomesta, yli 20 vuotta ja olen käynyt kaikissa.
Muutin Tampereelta stadiin vuonna 1991. Noista paikoista tunnen/olen käynyt Haltialassa, Liikuntamyllyssä, Haagan alppiruusupuistossa ja Viikissä.
Eli olen asunut stadissa 27 vuotta, pidempään kuin moni kantahelsinkiläinen. Eiköhän se, mitä tuntee kaupungista, riipu enemmänkin siitä, missä asuu ja päivittäin liikkuu. Kuin asumisvuosista.
Mitä sinä näistä ap tunnet?
- Rauhanasema
- Mätäjoen suojelualue
- Konalan liikuntapuisto
- Variston liikunta-alue
- Pitkäkosken maja
- Munkkivuoren ostari
- Didrichsen
- Kannelmäen kirkko
Muuttanut Länsisuomesta 7v sitten. Noista paikoista en ole käynyt missään täälläoloaikana, liikuntamyllyssä lapsena. Jos Kampela on Aurinkolahdessa niin ohi olen kävellyt.
En ole käynyt Hertsikan hyppyrimäessä, kahvila Kampelassa enkä Viikin lintutornissa. Kaikissa muissa kysymissäsi olen käynyt ainakin kerran, joissain monesti.
Olen asunut Helsingissä 18 vuotta. Muutin Tampereelta.
Liikuntamyllyssä en ole käynyt, muissa kyllä. Jo 18 v pk-seudulla, Pohjanmaalta alun perin.
20 vuotta ja kaikki oon käynyt, mutta piti googlata ensin, että mikä se Kahvila Kampela oli.
Saman kysymyksen voisi esittää syntyperäisille helsinkiläisille. Välillä ihmettelen, miten voikin elää niin nurkkakuntaisesti, että ei ole käynyt juuri muuta kuin omassa kaupunginosassaan.
Vierailija kirjoitti:
-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
-Viikin lintutornit
Haha. Olen asunut ikäni stadissa, enkä tiedä missä mikään noista on :D . Olen sentään 39 jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
-Viikin lintutornitHaha. Olen asunut ikäni stadissa, enkä tiedä missä mikään noista on :D . Olen sentään 39 jo.
Surullista.
Olen asunut Helsingissä 15 vuotta.
Kaikissa noissa olen käynyt, kahvila Kampela piti tosin googlata kun en muistanut. Ei siis kovinkaan mieleenpainunut paikka.
Turusta muutin töitten takia. Muutan kyllä pois kun saan tilaisuuden.
Maalta muuttanut.
Asunut toistakymmentä vuotta Helsingin keskustassa tai muuten vaan kantakaupungissa.
Yhdessäkään esimerkin paikassa en ole käynyt. Valtaosasta en edes tiedä missä ovat, veikkaan että jossain kaupungin laitamilla.
Myönnän tuntevani Helsinkiä huonosti, mutten pidä mainittuja kohteita mitenkään ”must” paikkoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
-Viikin lintutornitHaha. Olen asunut ikäni stadissa, enkä tiedä missä mikään noista on :D . Olen sentään 39 jo.
Surullista.
Miksi on surullista?
Olen kuitenkin käynyt pitkin Suomea sellaisissa paikoissa, joissa 95 % suomalaisista ei ole käynyt. Helsingissä minulle vaan sattuu riittämään Lauttasaari, Keskusta ja Töölö ja Eira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
Surullista.
Miksi on surullista?
Olen kuitenkin käynyt pitkin Suomea sellaisissa paikoissa, joissa 95 % suomalaisista ei ole käynyt. Helsingissä minulle vaan sattuu riittämään Lauttasaari, Keskusta ja Töölö ja Eira.
Minäkin vähän karsastan tuota asennetta että kaikki tietyt paikat pitää nähdä tai ei ole kokenut yhtään mitään kyseisestä alueesta. Parhaat kokemukset tulee juuri niistä vähän syrjäisemmistä/vaatimattomammista paikoista, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.
Vierailija kirjoitti:
20 vuotta ja kaikki oon käynyt, mutta piti googlata ensin, että mikä se Kahvila Kampela oli.
Saman kysymyksen voisi esittää syntyperäisille helsinkiläisille. Välillä ihmettelen, miten voikin elää niin nurkkakuntaisesti, että ei ole käynyt juuri muuta kuin omassa kaupunginosassaan.
Minä en 'ikuisena maalaisena' erityisesti pidä Helsingin keskustasta, mutta monet näistä kysymyksessä mainituista ovat kivoja paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
Surullista.
Miksi on surullista?
Minäkin vähän karsastan tuota asennetta että kaikki tietyt paikat pitää nähdä tai ei ole kokenut yhtään mitään kyseisestä alueesta. Parhaat kokemukset tulee juuri niistä vähän syrjäisemmistä/vaatimattomammista paikoista, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.
Sitäpaitsi ap:n lista oli outo. Esim. liikuntamylly ja Hertsikan hyppyrimäki kiinnostaa niitä, jota asuu kyseisellä alueella. Miksi lauttasaarelainen lähtisi liikuntamyllyyn?
Ap:n listan paikoista melkein kaikki on itä-helsingissä. Ei sinne länsi-helsinkiläinen eksy. Ei ole mitään erityistä asiaa.
Olen asunut täällä 30 vuotta:
- pikkukosken ranta
- uutela niemi
- pitkäkoski
- meilahden muinaishauta
- pihlajamäen hiidenkivi
- kirsikkapuisto
- Haltialan aarnialue
- Lonnan saari
- kaupunginmuseo, Ateneum, sinebrychoffin museo, hakasalmen huvila, Designmuseo, työväenmuseo, ratikkamuseo, Taidehalli, Elukkamuseo, Ham, Kiasma, Amos anderson ( ent.), mannerheim- museo, vanha rikosmuseo Ratakadulla, suomenlinnan museot
- rautatieaseman torni
- kallion kirkon torni
- Tove Janssonin ateljee
- kansaliskirjaston varastokäytävät ja toki kirjastokin
- eduskuntatalo
- kansallisarkisto
- Säätytalo
- tieteiden talo
- ritarihuone
Asunut kolme vuotta.
-Pikkukoski