Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys kaikille muualta Helsinkiin muuttaneille

Vierailija
01.05.2018 |

Kuinka hyvin tunnet Helsinkiä? Kerro, mistä olet muuttanut ja kauan olet asunut ja luettele alla olevista paikoista ne, joissa olet käynyt.

-kahvila Kampela
-Hertsikan hyppyrimäki
-Pikkukosken uimaranta
-Haltialan tila
-Liikuntamylly
-Alppiruusupuisto
-Viikin lintutornit

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin Tampereelta stadiin vuonna 1991. Noista paikoista tunnen/olen käynyt Haltialassa, Liikuntamyllyssä, Haagan alppiruusupuistossa ja Viikissä.

Eli olen asunut stadissa 27 vuotta, pidempään kuin moni kantahelsinkiläinen. Eiköhän se, mitä tuntee kaupungista, riipu enemmänkin siitä, missä asuu ja päivittäin liikkuu. Kuin asumisvuosista.

Mitä sinä näistä ap tunnet?

- Rauhanasema

- Mätäjoen suojelualue

- Konalan liikuntapuisto

- Variston liikunta-alue

- Pitkäkosken maja

- Munkkivuoren ostari

- Didrichsen

- Kannelmäen kirkko

Ap vastaa: kaikki muut oikein hyvin paitsi Didrichsenissa en ole käynyt sisällä enkä Kannelmäen kirkossa sattuneesta syystä. Varisto on Vantaalla, joten se ei kuulu tähän ketjuun.

Vierailija
22/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut täällä 30 vuotta:

- pikkukosken ranta

- uutela niemi

- pitkäkoski

- meilahden muinaishauta

- pihlajamäen hiidenkivi

- kirsikkapuisto

- Haltialan aarnialue

- Lonnan saari

- kaupunginmuseo, Ateneum, sinebrychoffin museo, hakasalmen huvila, Designmuseo, työväenmuseo, ratikkamuseo, Taidehalli, Elukkamuseo, Ham, Kiasma, Amos anderson ( ent.), mannerheim- museo, vanha rikosmuseo Ratakadulla, suomenlinnan museot

- rautatieaseman torni

- kallion kirkon torni

- Tove Janssonin ateljee

- kansaliskirjaston varastokäytävät ja toki kirjastokin

- eduskuntatalo

- kansallisarkisto

- Säätytalo

- tieteiden talo

- ritarihuone

Missä siellä Meilahdessa muinaishauta on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittääkö Ap jotenkin päteä vai?

Yli 5v asunut täällä, työn perässä muutin. En pidä kirjaa paikoista joissa olen käynyt.

Ehkä kävin, ehkä en

Vierailija
24/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka hyvin tunnet Helsinkiä? Kerro, mistä olet muuttanut ja kauan olet asunut ja luettele alla olevista paikoista ne, joissa olet käynyt.

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Haha. Olen asunut ikäni stadissa, enkä tiedä missä mikään noista on :D . Olen sentään 39 jo.

Surullista.

Miksi on surullista?

Olen kuitenkin käynyt pitkin Suomea sellaisissa paikoissa, joissa 95 % suomalaisista ei ole käynyt. Helsingissä minulle vaan sattuu riittämään Lauttasaari, Keskusta ja Töölö ja Eira.

Minäkin vähän karsastan tuota asennetta että kaikki tietyt paikat pitää nähdä tai ei ole kokenut yhtään mitään kyseisestä alueesta. Parhaat kokemukset tulee juuri niistä vähän syrjäisemmistä/vaatimattomammista paikoista, niin Suomessa kuin ulkomaillakin.

Sitäpaitsi ap:n lista oli outo. Esim. liikuntamylly ja Hertsikan hyppyrimäki kiinnostaa niitä, jota asuu kyseisellä alueella. Miksi lauttasaarelainen lähtisi liikuntamyllyyn?

Siksi, että haluaa nähdä muutakin kuin Lauttasaarta ja keskustaa. Tai vaikka siksi, että haluaa mennä talvella kiipeilemään, pelaamaan sulkkista tai hyppäämään pituutta halvalla.

Vierailija
25/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen stntynyt stadissa 60v sitten mutta Viikin lintutornissa en ole ollut. Tiedän kyllä missä ne on.

Vierailija
26/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut 29 vuotta Helsingissä. Alppiruusupuisto ja Viikin linnut olen käynyt. Miksi ihmeessä pitäisi lähteä Itä-Helsinkiin jonnekin liikuntamyllyyn? 

Cafe Regatta on kahviloista suosikkipaikka. Asun siinä lähellä.  Tampereella olen syntynyt ja molemmissa kaupungeissa viihdyn hyvin. Tampereella lomailen kesäisin, Helsingissä on koti :).

Onko aloittaja käynyt Lammassaaressa, Pihlajasaaressa, Kivikossa, vanhan kaupungin koskea katsomassa jne ?

Vierailija
27/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, lisää haastetta, oletko käynyt näissä (minä olen):

-poliisien majan sauna

-Gyllenberg taidemuseo

-Käärmeluoto

-Vuosaaren satama

-Halvan tehtaanmyymälä

-Kuninkaansaari

-Roskapankki

-Alvar Aallon kotitalo

-Villa Angelica

Vierailija
28/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Haha. Olen asunut ikäni stadissa, enkä tiedä missä mikään noista on :D . Olen sentään 39 jo.

Katsos ei koko kyselyä ole tarkoitettukaan oikeille stadilaisille.

Tämä oli taas jonkun navetan nurkalta muuttaneen ja heti junasta astuttuaan "hesalaistuneen" sudeettisavolaisen yritys päteä maalaisille metropolituntemuksellaan.

Siis juuri näiden jotka kirjoittelevat uskoon hurahtaneen paatokselle miten mielettömän uskomaton metropoli Helsinkin on ja miten siellä on kaikki mitä he ikinä tulevat tarvitsemaan.

Näistä must-see paikoista voi yhdellä vilkaisulla päätellä kummalla puolella kaupunkia sijaitsevaan elementtiloukkoon se on päätynyt mutta kyselijän tulotason olisi voinut päätellä myös näiden "nähtävyyksien" hintatasosta

Vierailija
29/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut 29 vuotta Helsingissä. Alppiruusupuisto ja Viikin linnut olen käynyt. Miksi ihmeessä pitäisi lähteä Itä-Helsinkiin jonnekin liikuntamyllyyn? 

Cafe Regatta on kahviloista suosikkipaikka. Asun siinä lähellä.  Tampereella olen syntynyt ja molemmissa kaupungeissa viihdyn hyvin. Tampereella lomailen kesäisin, Helsingissä on koti :).

Onko aloittaja käynyt Lammassaaressa, Pihlajasaaressa, Kivikossa, vanhan kaupungin koskea katsomassa jne ?

Uunisaaressa?

Vierailija
30/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n listan paikoista melkein kaikki on itä-helsingissä. Ei sinne länsi-helsinkiläinen eksy. Ei ole mitään erityistä asiaa.

Ööö idässä on ainostaan Kampela ja Liikuntamylly.

Vierailija
31/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n listan paikoista melkein kaikki on itä-helsingissä. Ei sinne länsi-helsinkiläinen eksy. Ei ole mitään erityistä asiaa.

Ööö idässä on ainostaan Kampela ja Liikuntamylly.

Et taida olla syntyperäinen stadilainen. Larulaisen mielestä esim. Hertsikkakin on itää.

Vierailija
32/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Tämä oli taas jonkun navetan nurkalta muuttaneen ja heti junasta astuttuaan "hesalaistuneen" sudeettisavolaisen yritys päteä maalaisille metropolituntemuksellaan.

Siis juuri näiden jotka kirjoittelevat uskoon hurahtaneen paatokselle miten mielettömän uskomaton metropoli Helsinkin on ja miten siellä on kaikki mitä he ikinä tulevat tarvitsemaan.

Näistä must-see paikoista voi yhdellä vilkaisulla päätellä kummalla puolella kaupunkia sijaitsevaan elementtiloukkoon se on päätynyt mutta kyselijän tulotason olisi voinut päätellä myös näiden "nähtävyyksien" hintatasosta

Ohis, mutta mä luulen, että aloittaja ei ole koskaan käynyt Helsingissä. Tai sitten ap on se kittiläläinen Helsinkivihaaja :D. Eli ei edelleenkään ole koskaan käynyt täällä.

Vierailija
33/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Halusitko esiintyä todisteena helsinkiläisten väitetystä ylimielisyydestä?

Vierailija
34/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilahden muinaishauta, röykkiöhauta, on kalliolla Seurasaarentien alussa.

Vierailija
35/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Olen muuttanut 19v sitten Kainuusta. Olen käynyt muissa paitsi kahdessa ekassa.

Vierailija
36/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt edes Hakaniemen kauppahallissa, vaikka asuin vieressä pitkään :D

Listalta ihan sattumalta olen käynyt Liikuntamyllyssä, tosin työn takia. Alppiruusupuiston varmaan voisi käydä tsekkaamassa sitten kun kukkii. Ei ole mikään nähtävyysmatkailu toisaalta ikinä kiinnostanut.

Vierailija
37/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-poliisien majan sauna

-Gyllenberg taidemuseo

-Käärmeluoto

-Vuosaaren satama

-Halvan tehtaanmyymälä

-Kuninkaansaari

-Roskapankki

-Alvar Aallon kotitalo

-Villa Angelica

Olen itse syntynyt Helsingissä ja kiinnostunut tietämään, kuinka hyvin muualta muuttaneet tietävät Helsingin tiettyjä paikkoja ja alueita. Siksi ja ihan huvin vuoksi kysyn :)

Alvar Aallon talossa ja Villa Angelicassa en ole käynyt sisällä, mutta olen kyllä pyöräillyt ja lenkkeillyt monta kertaa ohi.

Ap

Vierailija
38/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-poliisien majan sauna

-Gyllenberg taidemuseo

-Käärmeluoto

-Vuosaaren satama

-Halvan tehtaanmyymälä

-Kuninkaansaari

-Roskapankki

-Alvar Aallon kotitalo

-Villa Angelica

Olen itse syntynyt Helsingissä ja kiinnostunut tietämään, kuinka hyvin muualta muuttaneet tietävät Helsingin tiettyjä paikkoja ja alueita. Siksi ja ihan huvin vuoksi kysyn :)

Alvar Aallon talossa ja Villa Angelicassa en ole käynyt sisällä, mutta olen kyllä pyöräillyt ja lenkkeillyt monta kertaa ohi.

Ap

Yritin pistää sinulle vaikean listan. Yllätyin, että olet käynyt Käärmeluodolla, sinnehän ei pääse kuin omalla veneellä. Ja poliisien majan saunakin oli vähän vaikeampi kohde.

Vierailija
39/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-kahvila Kampela

-Hertsikan hyppyrimäki

-Pikkukosken uimaranta

-Haltialan tila

-Liikuntamylly

-Alppiruusupuisto

-Viikin lintutornit

Törkeetä tekstiä.

Vierailija
40/81 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-poliisien majan sauna

-Gyllenberg taidemuseo

-Käärmeluoto

-Vuosaaren satama

-Halvan tehtaanmyymälä

-Kuninkaansaari

-Roskapankki

-Alvar Aallon kotitalo

-Villa Angelica

Ap

Yritin pistää sinulle vaikean listan. Yllätyin, että olet käynyt Käärmeluodolla, sinnehän ei pääse kuin omalla veneellä. Ja poliisien majan saunakin oli vähän vaikeampi kohde.

Aa hups, poliisien maja puuttuu! Lähes kaikki Helsingin edustan saaret olen kolunnut.