Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Niinistö on voinut ajaa autoa eilen?

Vierailija
01.05.2018 |

Vaikka presidentiltä se on kielletty?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joissakin jutuissa sitten sanotaan, että presidentti ei voi ajaa itse? -Eri kuin ap.

Vierailija
22/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kyllä että jos Niinistö lähtee itse autolla ajamaan niin mikään laki ei tätä estä. Kysymys on ilmeisesti käytännöstä, ei lakiin sidotusta asiasta.

Juuri näin. Sitä paitsi presidentti on myös turvamiestensä esimies, eivät hänen alaisensa voi silloin vastoin presidentin tahtoa tehdä mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen kyllä että jos Niinistö lähtee itse autolla ajamaan niin mikään laki ei tätä estä. Kysymys on ilmeisesti käytännöstä, ei lakiin sidotusta asiasta.

Juuri näin. Sitä paitsi presidentti on myös turvamiestensä esimies, eivät hänen alaisensa voi silloin vastoin presidentin tahtoa tehdä mitään.

Miksi sitten sanotaan, että presidentti ei voi ajaa itse? Tämä kyllä kuulostaa siltä, että se olisi ilman muuta kielletty.

Vierailija
24/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä voimme päätellä siitä, että kukaan ei ole laittanut linkkiä tai lainannut sellaista säädöstä, jonka mukaan SUOMEN presidentti ei saisi itse ajaa autoa?

Lieneekö kaikilla edesmenneillä presidenteillä edes ollut ajokorttia.

Vierailija
25/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin presidentti saa ajaa itse autoa. Koivisto ajoi aina itse Tähtelään ja Halonen tuli Marjaniemeen pikkuautollaan.

Vierailija
26/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudessa Suomessa Niinistön valinnan aikoihin kirjoitettua:

"Mikäli presidentti liikkuu autolla, on alla aina panssaroitu virka-auto Mercedes-Benz Guard ja ratissa kuljettaja. Valtio maksaa virka-auton polttoaineen, vaikka presidentti vierailisi yksityisesti ystävänsä luona.

–Presidentti on aina virassa, muistuttaa Nevalainen.

–Sellaista mahdollisuutta ei ole, että presidentti hyppäisi itse rattiin. On käytettävä virka-autoa. Presidentti ei voi ajaa itse."

Vierailija
27/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikäli presidentti liikkuu autolla, on alla aina panssaroitu virka-auto Mercedes-Benz Guard ja ratissa kuljettaja. Valtio maksaa virka-auton polttoaineen, vaikka presidentti vierailisi yksityisesti ystävänsä luona.

–Sellaista mahdollisuutta ei ole, että presidentti hyppäisi itse rattiin. On käytettävä virka-autoa. Presidentti ei voi ajaa itse."

No ehkä Niinistö ei ole sattunut lukemaan tuota artikkelia.

Vierailija
28/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että pressa ei saisi ajaa autoa. Ajaahan englannissa prinssi Williamkin itse autoa ja luulen että on pikkusen tärkeämpi henkilö kuin suomen presidentti.

Kuninkaalliset ovat viihdealalla perinnöllisessä suojatyössä, joten ei ole yhteiskunnalle haitta jos sellainen kupsahtaa. Hautajaiset ovat suuri mediatapahtuma, joten kuollutkin kuninkaallinen tekee työtään, eli antaa medialle raportoimista ja uteliaille seuraamista.

Vierailija
29/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että pressa ei saisi ajaa autoa. Ajaahan englannissa prinssi Williamkin itse autoa ja luulen että on pikkusen tärkeämpi henkilö kuin suomen presidentti.

Kuninkaalliset ovat viihdealalla perinnöllisessä suojatyössä, joten ei ole yhteiskunnalle haitta jos sellainen kupsahtaa. Hautajaiset ovat suuri mediatapahtuma, joten kuollutkin kuninkaallinen tekee työtään, eli antaa medialle raportoimista ja uteliaille seuraamista.

Englannissa kuninkaalliset tai ainakaan kuningatar ei tarvitse edes ajokorttia saadakseen ajaa autoa.

Vierailija
30/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö ajaa aina itse Espoon taloonsa. Turvamiehet perässä toisessa autossa.

Ruotsin kuningaskunta ajaa itse töihin. Silvia vieressä ja adjutantti perässä.

PS. Presidentin rouva Sylvi Kekkonen ajoi aikoinaan kolarin ratikan kanssa Minillään.

Vierailija
31/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

PS. Presidentin rouva Sylvi Kekkonen ajoi aikoinaan kolarin ratikan kanssa Minillään.

Vierailija
32/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo Mersun Guard on Googlen kuvahaun perusteella se porrasperäinen pressan virka-auto. Kuitenkin esim. lapsen syntymän aikoihin Niinistö perheineen näytti liikkuvan Volkswagen-pikkubussilla, joka ei varmaankaan ole samalla tavalla panssaroitu kuin tuo varsinainen virka-auto. Toki sitäkin ajoi palkattu kuljettaja. Joten tässä valossa tuo pressan kanslian antama lausunto ei pidä täysin paikkaansa, että aina liikuttaisiin panssaroidulla virka-autolla.

Vierailija
33/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Kekkonen itse ei ajanut, sillä omisti vain A-luokan ajokortin. Ei ole tietoa onko Jenni Haukiolla ajokorttia niin ei pysty sanomaan ajaako hän.

Vierailija
34/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä voimme päätellä siitä, että kukaan ei ole laittanut linkkiä tai lainannut sellaista säädöstä, jonka mukaan SUOMEN presidentti ei saisi itse ajaa autoa?

Lieneekö kaikilla edesmenneillä presidenteillä edes ollut ajokorttia.

No ei ole ollut kaikilla, mutta eihän se tässä olekaan pointti, onko ollut ajokortti vai ei. Tietenkään ajokortiton ei saa ajaa, mutta sellainen käsitys oli, että tasavallan presidentti ei saa ajaa autoa, vaikka ajokortti löytyisikin.

Vierailija
35/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin presidentti saa ajaa itse autoa. Koivisto ajoi aina itse Tähtelään ja Halonen tuli Marjaniemeen pikkuautollaan.

Siis presidenttikausiensa aikanakin?

Vierailija
36/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis presidenttikausiensa aikanakin?

Koivistot ovat näin tiettävästi tehneet. Halosella ei ilmeisesti ole koskaan ollutkaan ajokorttia.

Vierailija
37/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulisi presidentin tietävän muutenkin.

Vierailija
38/48 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä presidentti saa tietonsa samoista lähteistä kuin me muutkin kansalaiset. Siksihän presidenttiys on niin rankkaa ja palkka korkea, kun pitää jatkuvasti seurata kaikenlaisia medioita pysyäkseen kärryillä ainakin tärkeimmästä, ja silti aina jotain menee ohikin.

Vierailija
39/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, kyllä presidentti saa tietonsa samoista lähteistä kuin me muutkin kansalaiset. Siksihän presidenttiys on niin rankkaa ja palkka korkea, kun pitää jatkuvasti seurata kaikenlaisia medioita pysyäkseen kärryillä ainakin tärkeimmästä, ja silti aina jotain menee ohikin.

Niin, mutta luulisi presidenttiyteen liittyvien asioiden olevan selviä viimeistään sitten, kun on valittu presidentiksi tai pian sen jälkeen.

Vierailija
40/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, mutta luulisi presidenttiyteen liittyvien asioiden olevan selviä viimeistään sitten, kun on valittu presidentiksi tai pian sen jälkeen.

Taisi tulla edellinen kyllä olla sarkasmia. Mutta sinänsä kyllä ihmeellistä että jos presidentiltä on autolla ajo kielletty niin siitä huolimatta hän näköjään voi rikkoa sääntöä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme