Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten Niinistö on voinut ajaa autoa eilen?

Vierailija
01.05.2018 |

Vaikka presidentiltä se on kielletty?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uudessa Suomessa Niinistön valinnan aikoihin kirjoitettua:

"Mikäli presidentti liikkuu autolla, on alla aina panssaroitu virka-auto Mercedes-Benz Guard ja ratissa kuljettaja. Valtio maksaa virka-auton polttoaineen, vaikka presidentti vierailisi yksityisesti ystävänsä luona.

–Presidentti on aina virassa, muistuttaa Nevalainen.

–Sellaista mahdollisuutta ei ole, että presidentti hyppäisi itse rattiin. On käytettävä virka-autoa. Presidentti ei voi ajaa itse."

No ehkä Niinistö ei ole sattunut lukemaan tuota artikkelia.

Luulisi presidentin tietävän muutenkin.

Ei, kyllä presidentti saa tietonsa samoista lähteistä kuin me muutkin kansalaiset. Siksihän presidenttiys on niin rankkaa ja palkka korkea, kun pitää jatkuvasti seurata kaikenlaisia medioita pysyäkseen kärryillä ainakin tärkeimmästä, ja silti aina jotain menee ohikin.

Niin, mutta luulisi presidenttiyteen liittyvien asioiden olevan selviä viimeistään sitten, kun on valittu presidentiksi tai pian sen jälkeen.

Taisi tulla edellinen kyllä olla sarkasmia. Mutta sinänsä kyllä ihmeellistä että jos presidentiltä on autolla ajo kielletty niin siitä huolimatta hän näköjään voi rikkoa sääntöä.

No niin oli. Piti vähän keljuilla takaisin. :D

Vierailija
42/48 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö muka Suomen presidentti saa ajaa? Usan ei, ei edes ex-presidentti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinistö ajaa autoa ihan itse esim. mökkimatkoilla. Ei sitä laki kiellä! Kekkosella oli aina kuljettaja mukana myös mökillä, tälle oli jopa oma makuuaitta.

Vierailija
44/48 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä polkupyörää?

Vierailija
45/48 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinistö ajaa autoa ihan itse esim. mökkimatkoilla. Ei sitä laki kiellä! Kekkosella oli aina kuljettaja mukana myös mökillä, tälle oli jopa oma makuuaitta.

Suomen tähänastisista presidenteistä vain Mauno Koivistolla ja Sauli Niinistöllä on ollut B-luokan ajo-oikeus. Kakkosella oli moottoripyöräkortti.

Vierailija
46/48 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä saako presidentti itse ratsastaa hevosella, entäpä polkupyöräillä tai moottoripyöräillä vai onko sekin laissa kielletty Pressalta ilman erillistä kuljettajaa?

Ne pyöräilee tandemilla turvamiehen kanssa yhdessä tietenkin ja hevosella klopsutellaan turvamiehen vartaloon iilimatona liimautuen.

Vierailija
47/48 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi: Jeltsin istui taksissa ja hoputti kuskia ajamaan lujempaa, sitten hoputti uudelleen. Lopulta sanoi: annappa minä ajan. Miliisit nappasi kiinni ylinopeuden takia. Toinen miliisi kysyi: miksi et sakottanut. Toinen siihen: Se oli tosi isokenkästen auto, Jeltsin oli kuskina.

Vierailija
48/48 |
06.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä kuullut että pressa ei saisi ajaa autoa. Ajaahan englannissa prinssi Williamkin itse autoa ja luulen että on pikkusen tärkeämpi henkilö kuin suomen presidentti.

Myös kuningatar Elizabeth ajoi autoa vielä vanhoilla päivillään. samoin prinssi Philip

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi viisi