Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten huomauttaa rva Suorasuulle kohteliaan nasevasti ilkeilystä?

Vierailija
01.05.2018 |

Veljeni meni hiljan naimisiin varsinaisen totuudentorven kanssa. Nainen toteaa usein, että kun hänellä on tapana sanoa asiat suoraan. Ja sitten hän laukoo puoli-ilkeitä kommentteja, joista moni sukulainen on jo pahoittanut mielensä.

Naisen lempiaihe on perheemme kesämökki, joka pitäisi hänen mukaansa pistää täysin uusiksi. Jo ensi käynnillä mökillä hän totesi, että sormet oikein syyhyävät päästä sisustamaan paikkaa. Hän painostaa meitä muita, että meidän pitäisi toteuttaa hänen visionsa.

Hän tekee myös selväksi, että seura ei kelpaa. Jos he tulevat veljeni kanssa mökille, tämä nainen vetäytyy omiin oloihinsa. Kuulemma nukkuu ja lepää. Ja lähettää veljeni yksin sukujuhliin, koska hän kaipaa omaa aikaa.

Sitten kuitenkin, kun hän haluaisi tulla Helsinkiin esim teatteriin, meidän pitäisi heti innolla olla majoittamassa häntä. Ja jos sen virheen tekee, saa kuulla valitusta, miten ei vierasvuode eikä aamiainen tai mikä milloinkin ole rouvan mieleen.

Miten sanoa asiasta ystävällisesti mutta napakasti ja vähän samaan tapaan piiloilkeillen kuten hän tekee?

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietippäs omia sanojas vuosien varrella eräälle ihmiselle ap.

Vierailija
42/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä "rehelliset, puhun vaan suoraan"-tyypit on siitä hauskoja ammattiloukkaantujia että kun vastapuoli heittääkin jonkun suoran kommentin takaisin niin siitä alkaakin sellainen draama että oksat pois. Sitten sitä sympatiaa haetaan somesta ja soitellaan puhelin kuumana kaikki kumminkaimat läpi ja ollaan niin sydänjuuria myöten loukkaantunutta että. Eikä missään vaiheessa voi tulla sitä vaihtoehtoa mieleen että jos se vika olisi ihan itsessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai sun mies on alkoholisti?

Loppasuu ei tarkoita lörppöä, vaan ruoat ja varsinkin alkoholijuomat nopeasti ahnehtivaa ihmistä.

Ei suinkaan ole alkoholisti, ihan mukava tyyppi kyseessä etenkin nyt kun möläyttely on loppunut. Kiitos kuitenkin korjauksesta, luulin aina että loppasuu tarkoittaa lörpöttelijää.

Vierailija
44/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt appivanhempieni taloon sisustussuunnitelman, heidän pyynnöstään. Se toteutuikin osittain eriävien mieltymysten vuoksi. T. Tuo sama

Oletko siis tämän aloittajan veljen vaimo?

Vai miten tää liittyi aloitukseen?

Vierailija
45/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei olis syytä mennäkään jonnekin sukumökeille, jos haluaa olla iteksiin. Miksei ole omaa mökkiä tai elele ilman mökkeilyjä...

Minä en myöskään ymmärrä. Eikö olisi helpointa sanoa suoraan, ettei sinulla ole mökkiin minkään sortin omistusoikeutta - eikä tämän myötä myöskään mielipideoikeutta. Eihän lapsillakaan ole - mökki on vanhempien.

Riippuu ihan suvusta ja mitä on sovittu. Sitä, kun ei ulkopuoliset voikaan tietää..

Eikä tarvitsekaan.

Ei riipu. Riippuu omistusoikeudesta - ja vain siitä. Laki on laki.

Ei me anopin kanssa sellaisista laeista välitetä.. :) Harmittaako noin kovasti? Kato älä toisten asioihin..

Ei toki - sanoin vaan miten asia menee jos välit anoppiin viilenevät ja mennään vaikka käräjille. Minun puolestani kaikki saavat vaikka sukurutsata kolhoosimökeillään - ja niinhän Suomessa tehdäänkin.

*puistatus*

Ei tulis pieneen mieleenkään. Teillä taidetaan rutsailla kun tuli mieleen..

Vierailija
46/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt appivanhempieni taloon sisustussuunnitelman, heidän pyynnöstään. Se toteutuikin osittain eriävien mieltymysten vuoksi. T. Tuo sama

Oletko siis tämän aloittajan veljen vaimo?

Vai miten tää liittyi aloitukseen?

Netissä nyt voi puhua ihan mitä vaan p*skaa.. Kukaan ei onneks edes usko.. :D

Vierailija
47/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tällainen piilovittuilija - ja uskokaa tai älkää, tahtomattani. Isäni puhuu kaikesta piilovittuillen, joten ei tarvitse ihmetellä, mistä on tarttunut tapa. Yritän olla kiltti ja kohtelias, mutta välillä vaan vauhdissa unohtuu. Tykkään mustasta huumorista, joten sekin vaikeuttaa kanssakäymisiäni. Puhun kaikesta suoraan, ja minua taas ahdistaa selän takana pelailut ja selkäänpuukotukset, katkaisen mieluusti välit sellaisiin ihmisiin. Joten vastaan ap:lle, että puhu kälyllesi niin suoraan kuin osaat, hän arvostaa sitä. Ja koska en ole ilkeä, ystävälliset ja vähemmänkin ystävälliset ohjeet laitan kyllä korvan taakse ja olen iloinen, että joku jaksaa minua vielä tässä iässä opettaa.

Vierailija
48/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämäkkyys on se avainsana. Jos jonkun käytös häiritsee, pitää olla itse jämäkkä ja osoittaa ettei se käy. Jos käly loukkaa läheisiäsi piiloilkeillen, voit ihan hyvin sanoa että ”tuo oli loukkaavaa ja eiköhän olisi nyt syytä pyytää anteeksi”. Jos sinulle ilkeillään, sanot ”lopeta, ole hyvä, en pidä tuosta sävystä enkä halua kuulla enempää!”

Jos ei normaali jämäkkyys auta, ottaisin puheeksi ihan kunnolla.

A: minusta tämä mökki on niin kasarityyliä

B: sinähän tykkäät suorapuheisuudesta, eikö niin?

A: joo, olen tällainen rehellinen ja suora ihminen

B: no sitten varmaan arvostat, kun sanon nyt suoraan että tuosta asiasta sinun ei kannata enää puhua mitään. Mökki ei ole sinun eikä sille tehdä mitään niin kauan kuin isä ja äiti eivät halua. Puhut muutenkin loukkaavasti meille kaikille ja se saa luvan loppua. Meillä ei pidetä sellaisista, jotka koko ajan kritisoivat muita.

Vierailija
49/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sukulainen löi mua takapuolelle kun menin hyvää hyvyyttäni häntä auttamaan.

Vierailija
50/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä ei pidetä sellaisista, jotka koko ajan kritisoivat muita."

Koska se on meidän yksinoikeus?

Vierailija
51/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ollut ongelmia ymmärtämättömien puolisoiden kanssa.

Emme ole enää missään tekemisissä se inhottavan naisen kanssa. He eivät saa enää majoittua talooni ja muutenkaan en halua nähdä sitä pirulaista missään. Nyt kun emme ole sen naisen kanssaissään tekemisissä niin elämä on paljon parempaa. Kaikkien kanssa ei ole pakko tulla toimeen ja silloin on syytä pysyä erillään.

Kerro veljellesi, ettei toisi sitä naista enää mukanaan kun se nainennaiheuttaa niin paljon mielipahaa ja stressiä.

Vierailija
52/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään tykkää väkivallasta.

Vierailija
53/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei harrasteta ilkeilyä ylipäätään, koska se on niin ikävää.

Vierailija
54/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainenhan voi puhua vaan omasta puolestaan. Se on psykoosin merkki, jos luulee olevansa joku toinen.

Vierailija
55/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa! Koskaan ei ole liian myöhäistä muuttua! :)

Vierailija
56/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kälykö se siellä?

Olet oikeassa, sinussakin on varmasti potentiaalia muutokseen. Jatkossa sitten koko suku kohtaa mukavammissa merkeissä.

Vierailija
57/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisi tosiaan sanoa ihan suoraan... En vaan haluaisi laittaa välejä poikki kilttiin ja kohteliaaseen veljeeni.

Kyseinen rouva on myös sanonut ihan suoraan, että hänellä on siitä kurja olo, kun veljelläni on niin hyvä suhde sukulaisiinsa ja sisaruksiinsa ja että kadehtii sitä, miten meillä on ollut hauskaa lapsina ja nuorina. Että kadehtii sitä, kun olen tuntenut veljeni ennen häntä ja meillä on yhteisiä muistoja, joissa hän ei ole mukana.

En oikeasti tiedä, mitä ajatella tuollaisesta.

Onko hällä mt ongelmia?

Ahdistavalta kuulostaa mutta hyvä kun ei ole tunkenut muistoihin mukaan? Siis että alkaisi kertomaan jotain sinun ja veljesi yhteisestä muistosta kuin olisi ollut siinä mukana. Semmosii hulluja on nimittäin 😬

Vierailija
58/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kälykö se siellä?

Olet oikeassa, sinussakin on varmasti potentiaalia muutokseen. Jatkossa sitten koko suku kohtaa mukavammissa merkeissä.

Älä puutu asioihin joista et mitään tiedä.

Vierailija
59/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"sisaruksiinsa" monikossa siis.

Ap

Vierailija
60/69 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nainen 47 v. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä minusta on ihan ok, että kukin viettää aikaa lomallaan miten haluaa. Jos normaalisti esim. työnsä takia joutuu olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä, on ihan ymmärrettävää, että lomalla rentoutuu parhaiten yksinollen. Ja teidän sukulaiset ovat ehkä sinusta kivaa seuraa - koska sinä tunnet heidät lapsuudestasi asti - mutta kälylle he ovat vieraita ihmisiä. Miksi hänen pitäisikään viihtyä jollain sukujuhlilla?

OMG.  Kälylle puolison suku on vierasta niin kauan, kunnes heihin tutustuu. Ja se onnistuu parhaiten esim. vierailemalla sukujuhlissa tai kyläilemällä puolin ja toisin. Ei niin, ettei tapaa puolison sukua.  Mutta tämähän on nykyään tapana: minä, minä, minä haluan nyt tehdä ja tätä. Kumppanin puolesta ei olla valmiita joustamaan edes sen verran, että tutustuttaisiin sukuun. Voi teitä. 

Tietysti minä. Tuo toisten kautta ja muille eläminen vasta kieroutunutta tarinaa kertookin. Ennen oli ehkä tarvetta puoliväkisin tehdä tuttavuutta kummin kaimojen kanssa - nykyisin ei. Minua kiinnostaa tasan puolisoni, ei hänen geeniensä jakajat vain koska on tapana. Teeskentelyä.

Eivät sukulaiset ole kummien kaimoja, näinhän nimitetään ihmisiä jotka eivät varsinaisesti sukuun kuulu. Itse lasken omaan sukuuni kuuluvaksi setäni, tätini, enoni ja serkut. Näiden kanssa ollaan oltu tekemisissä iät ja ajat. Ihania ihmisiä. Tunnen myös puolisoni sedät, tädit, enot ,serkut ja mummon. Heillä on ihania tarinoita miehestäni, joita en olisi koskaan saanut kuulla, jos en olisi heihin tutustunut. En voisi itse koskaan pariutua ihmisen kanssa, joka ilmoittaisi, että minun sukuni tapaaminen on teeskentelyä eikä se voisi vähempää kiinnostaa. Järkyttävää ylenkatsetta ja kertoo ihmisestä todella paljon.