Pahimmat ruokasyntinne?
Satutteko tykkäämään jostakin ruoasta, josta ei "kuuluisi" pitää tai onko teillä jotain salaisia paheita tai erikoisia ruokayhdistelmiä?
Minun syntini on, ja kehtaan myös tässä tunnustaa että pidän enemmän kaupan valmiista guacamolesta ja tomaattisalsasta kuin itse tehdystä.
Joskus tulee himo niihin kaupan valmiisiin juustopastoihin, joita myydään kuivaruokana pussissa ja joihin lisätään vain vesi. En tiedä mikä niissäkin sytyttää, mutta varmasti en tykkäisi niin paljon jos itse tekisin. Joku eineksen maku varmaan himottaa.
Mitäs tunnustettavaa teillä on? Ja toivoisin, että ketju pysyisi sellaisena, ettei ketään syyllistettäisi ruokasyntien takia. Kaikilla meillä niitä varmasti on, joten antaa palaa :)
Kommentit (541)
Dippaan sipsejä suklaavanukkaaseen! Sekä ranskalaisia pehmikseen (suklaakastikkeella).
Kaupan valmis riisipuuro. Kylmänä.
Punaviini on parasta jääkaappikylmänä.
Juustoviipaleet ja palvikinkku majoneesiin dipattuna = TAIVAS
Vierailija kirjoitti:
Tykkään leivästä ja syön sitä joka aamu. Joskus myös iltapalaksi, jos tulee illalla nälkä.
Minä laitan usein sinappia juustovoileivän päälle:)
Leipä on paheeni ehdottomasti, tai toki en ole koskaan ymmärtänyt mikä siinä leivässä on niin kamalaa? Ruisleipä suosikki.
Kalapuikot on jo mainittu, mutta niitä rapeiksi paistettuna, paksua kananmunakastiketta ja kiinteitä keitettyjä perunoita höyryävän kuumina. Suolaa.
Mun lapsuudessa se oli kunnon ruokaa mutta nyt hävettävää.
Olen nyt aika tylsähkön terveellisesti elävä (sairauden takia vähän pakkokin), mutta aikoinaan mulla oli erikoinen herkku: söin niitä Mama-pikanuudeleita kuivana suoraan pussista.
Näitä ei enää saa, mutta himoitsen edelleen:
-suklismannapuuro
-Naminami-vanukkaat
-Elegia-jukurtit
-Valion jäätelökakut styrox-laatikossa
Minäkin ennen himoitsin Saarioisten kasvis roiskeläppiä paitsi että en tykännyt sienistä enkä homejuustosta ni kaavin ne pois :D Niin pitkään kun muistan niin himona on ollut valkoisia papuja tomaattikastikkeessa, suoraan kylmänä tölkistä, ah. Ja spakettia ja tonnikalaa öljyssä ja siihen sotketaan vielä ketsuppia.
Tämä on ihanan vapauttava ketju. Tunnistan itseni monesta kohdasta. Siitäkin, kun ei malta laittaa annosta edes lautaselle. On pikkuisen vielä kielletymmän tuntuista syödä lempiherkkunsa suoraan kauhalla kattilasta... Ihanaa! :D
Tämän ketjun hälvennettyä näihin salaisiin herkkuhetkiin liittyvää häpeää, saattaisin vaikka inspiroitua syömään terveellisemmin. Ajoittain ainakin. ;) Tosin välillä on saatava ostaa purkki fetaa ja rasia pikkutomaatteja. Jokaisen tomaatin kanssa juustokuutio suuhun. Nam!
2 perhepitsaa yksin viime keskiviikkona
Mulle tulee mieleen kun vietettiin yhdessä aikaa mun ekan kunnon poikaystävän kanssa. Siinä alkuhuumassa saattoi mennä koko päivä sängyssä.
Kerran sitten tuli session jälkeen kova nälkä, eikä talossa ollut melkein mitään. Keitin äkkiä koko paketin spagettia, maustoin öljyllä, voilla, suolalla ja currylla. Vein sitten kaksi haarukkaa ja kattilan sellaisenaan sänkyyn. Siinä yhdistyi kaksi salaista nautintoa! :D
- Mama's kasvisnuudelit
- Riisinuudelit soijakastikkeella (joku halpis, Pirkka tms.)
- Pakasteherneet ja -maissit pelkiltään (sulatettuna)
- Maraboun minttukrokantti
- Hapankorpun päällä voita ja suolaa
- Paistetut kananmunat suolalla (pystyn syömään esim. 8 kpl kerralla)
- Salaattijuustokuutiot suoraan purkista
Oikein kokkareinen ja sokerinen muromysli, varsinkin sellanen missä on suklaapaloja! En enää voi ostaa sitä kotiin kun sen mussutus on ihan hallitsematonta :,D
Saarioisten maksalaatikko, rusinoilla. Voissa pannulla lämmitettynä.
Ei nyt synti, mutta paheeni. Syön taikinoista melkoisen osan eli kakkutaikinaa, pikkuleipätaikinaa, pullataikinaa. On parempaa kuin valmiit tuotokset.
Yksinasuvana näitä syntejä on helppo toteuttaa! Pahin lienee se, että parkkeeraan leivänpaahtimen ääreen ja paahdan jotain höttöisiä vehnäpaloja, jotka sitten lotraan huolella Oivariinilla ja levittyvällä Koskenlaskijalla. Ääntä kohti nopeasti ahmien, että mahdollisimman moni suupala on rapea ja lämmin. Välillä kitusiiin kylmää rasvatonta maitoa suoraan purkista. Ennätykseni lienee jotakin 10-12 leipäpalaa.
Nimenomaan!
Tosi moni on tunnustanut, että kunhan muu perhe häipyy, alkaa omat salaiset ruokamätöt. Perheen kanssa syödään terveellisesti.