”Sä oot ihan punanen!” Tiedetään. Pitääkö sitä aina sanoa?!
En minäkään sano, että ”sulla on vähä kierot silmät!”.
Kesä ja aurinko. Puoli päivää ulkona ja naama punoittaa koko pitkän kesän. Mua ei haittaa, ei enää, kun olen ns. aikuistunut ja hyväksynyt asian. En rusketu, mä punastun.
Sit on aina näitä ”sä oot punanen” - lausujia.
En minä nyt niiiiin punainen ole, että pitäs epäillä jotain palovammaa.
Kommentit (91)
Älkää ihmiset oikeasti kommentoiko että "olet ihan punainen". Tiedän että suurin osa teistä ei ajattele tai tarkoita sitä pahalla, se saattaa tulla vaikka spontaanisti suusta ulos, jos ei ole tottunut näkemään kirkkaanpunaisia poskia esim. Mutta yrittäkää silti olla kommntoimatta. Minulla on couperosa, ja kun minulle sanotaan että "olet ihan punainen", se tuntuu samalta kun sanoisit
- hyi, sinulla on tosi ruma punainen iho, näkyy oikein tänne asti miten punainen ja hikinen se on, onneksi minulla ei ole tuollaista naamaa
-kamala toi sun naamas, miten se on noin punainen, ei tuo ole normaalia, mikä sulla on, yök
-näytät tosi rumalta, siis oikeasti vaan rumalta, ei tuommoinen punainen naama kaunista ketään, tekee vastenmielisen näköiseksi vaan
"Ai että on hurjan näköinen ihottuma, ek sä oo käyny lääkärissä pyytämässä parannuskeinoa siihen?"
"Ooksä huomannu että sun iho näyttää kuivalta?"
"Mitä toi punainen on sun käsissä?"
Se on helvetti atooppista
https://www.terveystalo.com/fi/Palvelut/Ihotaudit-ja-ihosairaudet/Ihon-…
Courperosa ja katkenneet verisuonet on oikeasti poistettavissa.
Kenellekään ei kannata kommentoida mitään. Mut ihmiset ei aina ajattele, kun kommentoivat tai tarkoita pahaa. Aina voi sanoa ystävällisesti takaisin, että entä sitten, olen vain tämän värinen.
Ainoa syy huomauttaa punaisesta naamasta on jos se on kyseiselle henkilölle epätyypillistä, koska silloin syynä voi olla palaminen tai muu syy joka vaatii toimenpiteitä. Muutoin sama kuin jos toteaisi että ai kauhea kun olet hirveän laiha/lihava/lyhyt/pitkä/näppyinen/ryppyinen jne. Tökeröä, eikä tuollaisella huomauttelulla ole mitään arvoa koska eiköhän jokainen tiedä oman naamansa/kroppansa piirteet kuitenkin.
Itsellä couperosa ja paha stressipunotus, aina "onks sul kaikki hyvin ku oot tollanen läikikäs punanen!!". Tekis mieli sanoa että ei oo, kuolemaa teen.
Juu, minulla sama juttu. Ja eniten raivostuttaa, kun se sanoja on useimmiten oma äiti! Vielä oikein naurahtaa sanoessaan.
Ilmeisesti huomauttelija ajattelee näin: "Itse en punastu ikinä, joten onhan se nyt kummallista, että jollakulla toisella on punainen naama."
Vähän sama kuin ihmettelisi, miksi joku sairastuu johonkin sairauteen ja joku toinen taas ei, miksi joku on allerginen ja joku toinen ei, miksi ihmiset ajattelevat eri tavoilla ja kokevat asiat eri tavoin. Tähän törmää monesti keskustelupalstoilla: "Ei minulla ole tuollaista ongelmaa, joten ei muillakaan voi olla!"
Vierailija kirjoitti:
Maksaa monta sataa euroa ja punaisuus tulee aina takaisin, koska se on ihotyyppisi. Ei siinä, olen kyllä itsekin harkinnut, mutta toistaiseksi laittanut vaan meikkiä tärkeämpiin tilaisuuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Maksaa älyttömästi! Kävin kerran enkä huomannut mitään muutosta tapahtuneen.
Minua myös jotenkin helpottaa kuulla, että joku muu on kokenut täysin samoja tuntemuksia kuin minä. Itse en ole koskaan nähnyt itseni lisäksi ketään, jonka naama punottaisi (voi toki olla, että en kiinnitä asiaan huomiota), joten olen ajatellut että olen tyyliin yksin tämän kamalan punoittavan naamani kanssa.