Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten työtön voidaan pakottaa tällaiseen valintaan?

Vierailija
01.05.2018 |

Vaihtoehtoina hakea niin myöhään yöllä päättyviä töitä, joista joutuisi lähtemään autolla kotiin niin väsyneenä että muodostaa merkittävän vaaran liikenteessä, tai ottaa luottotietojen menetykseen johtava karenssi. Taksia ei pienestä palkasta makseta, julkiset ei kulje öisin, matka on liian pitkä pyöräiltäväksi väsyneenä ja muuttaminen velkaisesta omistusasunnosta lähemmäs työpaikkaa on käytännössä mahdotonta.

Miten työtön voidaan pakottaa tällaisen valinnan eteen?

Kommentit (148)

Vierailija
21/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa ap nauraa ääneen kommenteille Porvoossa.

Vierailija
22/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkytyin. En voi mennä huomenna töihin, koska vähän yli 8 tunnin mittaisen työrupeaman (siitä on 30 min ruokatuntia) jälkeen saatan olla väsynyt ja vaaraksi liikenteessä. Ei sillä ole merkitystä, että pääsen töistä ennen klo 17, koska jos ensi yönä en nukukaan kunnolla ja olen väsynyt, niin yhteiskuntahan se on vastuussa, jos ajan kolarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Minuakin väsyttää monesti ihan perus 8-16 toimistotyön jäljiltä. Taidankin lopettaa työt, minullahan on hyvä syy..

Vierailija
24/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä äsken luin? Sinulla on siis käytössä auto, mutta et halua ajaa työpäivän jälkeen kotiin, koska olet väsynyt?

Väsyneenä ajaminen on täysin verrattavissa rattijuoppouteen. Rattiin nukahtaminen ei ole mikään pikkujuttu.

Miinustajia varmaan naurattaa, jos paska osuu omaan niskaan ja joku rattiin nukahtanut vastaantulija ajautuu väärälle kaistalle ja törmää niitä päin.

Vierailija
25/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten karenssi johtaa luottotietojen menetykseen?

Vierailija
26/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten karenssi johtaa luottotietojen menetykseen?

Puheet velkaisesta omistusasunnosta viittaa siihen, että rahalle on tarvetta enemmän kuin karenssissa saa.

Vierailija
27/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö/yötyö on merkittävä terveydellinen riski. Ei tämä ole mikään läppä. Itse olen töissä kyllä. En suostuisi tekemään yötyötä.

Vierailija
28/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

jos sinulla on vaikeuksia hyväksyä yhteiset säännöt, niin olisikohan aika keskustella psykiatrin kanssa...

Mitkä yhteiset säännöt ? Eiväthän kaikki joudu tuollaisia, noin hankalasti järjestettäviä työmatkoja edes ajattelemaan, kun työ on heillä sopivan etäisyyden päässä.

Vierailija
29/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuorotyö/yötyö on merkittävä terveydellinen riski. Ei tämä ole mikään läppä. Itse olen töissä kyllä. En suostuisi tekemään yötyötä.

Jatkan vielä. Minun mielestäni kaikilla vuorotyötä/yötyötä tekevillä pitäisi olla kunnon lisät. Siis ei mitään +1€/h palkkaan vaan oikein kunnon korvaus. Terveys menee helpommin kuin päivätyötä tekevillä, joten pystyy sitten niillä rahoilla hoitamaan itsensä.

Vierailija
30/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä äsken luin? Sinulla on siis käytössä auto, mutta et halua ajaa työpäivän jälkeen kotiin, koska olet väsynyt?

Väsyneenä ajaminen on täysin verrattavissa rattijuoppouteen. Rattiin nukahtaminen ei ole mikään pikkujuttu.

Miinustajia varmaan naurattaa, jos paska osuu omaan niskaan ja joku rattiin nukahtanut vastaantulija ajautuu väärälle kaistalle ja törmää niitä päin.

Niin ajatelkaa myös päivävuoron jälkeen voi olla väsynyt. Jos vaikka lapsi on edellisen yön valvottanut. Niin ei se ole mikään syy olla menemättä töihin. Sinne töihin mennään ja vaikka klo on vasta 16 iltapäivällä niin huonosti nukutun yön jälkeen on takuuvarmasti väsynyt. Itse olen tehnyt sekä pelkkää yötä jakaen autolla lehtiä (ajatella en ikinä nukahtanut rattiin vaikka olin koko yön ratissa) sekä vuorotyötä. Myös silloin kun minulla on ollut lapsia. Silloin vaan sopeutetaan se oma unirytmi siihen, jotta töissä jaksetaan.

Vierailija
31/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämä kokoomuksen trollialoitus, jolla lietsotaan ärtymystä työttömiä kohtaan. Ainakin tänne upposi, kylläpä taas ärsyttää tällaiset lusmut. Jos tulee mahdollisuus äänestää työttömyystukien kiristämisestä niin teen sen ilolla. Ehkä siinä vaiheessa nämäkin selittelyt vähenee. Ilmapiiri on liian salliva tällaiselle lusmuilulle.

Vierailija
32/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse en pystyisi, en sitten millään. Ne, jotka tutuistani tekevät kolmivuoroa, ovat aivan jaksamisensa rajoilla, nuoria ihmisiä osa, osa vanhempia, mutta superkuntoisia. 

Vierailija
33/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuvirkut pitäisi laittaa yötöihin niin oppisitte miltä tuntuu elää vastoin luontaista rytmiä.

Paljon kamalampaa se on herätä 06-07 jos saa unta vasta 01-03, kuin mennä normaalisti nukutun yön jälkeen illalla töihin.

Vierailija
34/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamuvirkut pitäisi laittaa yötöihin niin oppisitte miltä tuntuu elää vastoin luontaista rytmiä.

Paljon kamalampaa se on herätä 06-07 jos saa unta vasta 01-03, kuin mennä normaalisti nukutun yön jälkeen illalla töihin.

Juuri siksi ketään ei pitäisi pakottaa työskentelemään vastoin luontaista rytmiä.

T.se joka ei yötyötä tekisi

Vierailija
35/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi kirjoitti:

jos sinulla on vaikeuksia hyväksyä yhteiset säännöt, niin olisikohan aika keskustella psykiatrin kanssa...

No sinä et ainakaan ole ammatiltasi mikään psykiatri, etkä muutenkaan millään tavalla pätevä arvioimaan kuka sellaista tarvitsee ja mihin....

Vierailija
36/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sasikin pääsi käräjille, kun vähän pilkki ratissa. Jatkuvasti on jossain menossa rekan nosto ojasta ja nämä "veronmaksajat" ulisee palstalla.

Vierailija
37/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä kun väsyttää aamulla? Eihän minua voi vaatia tekemään mitään työtä missä pitää mennä töihin aamulla tai illalla kun saattaa väsyttää.

Vierailija
38/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

36:lle, kaikkeen tottuu kun on pakko!

Itse olen aamun torkku iltavirkku, elämäni parasta aikaa oli kun sain tehdä säännöllistä iltavuoroa. Nyt teen päivävuoroa (joskus iltoja) ja tämä tuntuu PALJON raskaammalta koska väärä rytmi minulle.

Mutta tämä kannattaa uran kannalta, tässä jos jaksaa kärvistellä muutaman vuoden niin saa kokemusta joka auttaa uraa eteenpäin.

Vierailija
39/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

eiköhän tuohon unirytmiin totu

Vierailija
40/148 |
01.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ketään pakotetaan töihin, kun vapaaehtoisia työhönmenijöitä on noin satatuhatta?

Ammatinvalintakysymys tämäkin on. Ei kannata alkaa tarjoilijaksi tai järjestyksenvalvojaksi, jonka työvuoro loppuu yökerhon sulkemisaikaan vaikka vaikka peruskoulunopettajaksi, haudankaivajaksi, leipuriksi ...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme