Vauva laittaa kaiken suuhun
Onko muita, joilla sama ongelma. Vauva syö eteisestä pikku kiviä ja kengät kiinnostaa kovasti. Koko ajan saa olla vahtaamassa.
Kommentit (28)
Koskakohan tuo kaiken maistelu loppuu? Mun 1v9kk lapsi edelleen laittaisi kaiken mahdollisen suuhun. Ulkonakin tykkäisi lapata sitä hiekkaa suuhun ja nakerrella keppejä. On se kumma, kun ruokaa aina vain ronkitaan, mutta kaikki maailman roskat ja pikkukivet kyllä syödään salaman nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Koskakohan tuo kaiken maistelu loppuu? Mun 1v9kk lapsi edelleen laittaisi kaiken mahdollisen suuhun. Ulkonakin tykkäisi lapata sitä hiekkaa suuhun ja nakerrella keppejä. On se kumma, kun ruokaa aina vain ronkitaan, mutta kaikki maailman roskat ja pikkukivet kyllä syödään salaman nopeasti.
Meillä loppui kun viimeiset maitohampaat oli tehty. Ikää nyt 2 v 3 kk, ja ulkoilu on huomattavasti helpompaa kuin viime syksynä, kun kaikki ei koko ajan ole suussa.
Meillä esikoinen söi kaiken ja järsi aivan kaiken kuin koiranpentu. Kaikki piti nostaa ylös tai laittaa lukkojen taakse. Pihalla tunki kiviä ja hiekkaa suuhun koko ajan.
Kuopus sen sijaan ei ole laittanut oikein mitään suuhun. Ei kalua kirjoja eikä leluja. Ei tunge hiekkaa suuhun. Tosin kaappeja tyhjentää kyllä yhtä innokkaasti kuin esikoinenkin. Mutta tämän nuoremman kanssa olen päässyt paljon helpommalla. Eli lapsissakin on eroja.
Etkö tajua että sillä on tarkoitus?
Mietipä mikä!
Eikö ole ällöä jos vauva käpälöi esim. keittiötarvikkeet ja mättää ne lattialle?
Eikö sillä ole leluja?
Meillä oli kerran 1-vuotias tunnin verran kylässä. Se söi ja muun aikaa repi, hakkasi, heitteli ja huusi.
Oli tosi kivaa.
Eikös Freud väitä, että oraalisessa vaiheessa lapsi saa mielihyvää aistimalla suun kautta?
Vierailija kirjoitti:
Onko jollain ollut vauva, joka ei syö ihan kaikkea?
Tavallaan, tuoreita rusakonpapanoita ja kusiaisia ei edes halunnut syödä toista kertaa. Vauvoillakin siis todistetusti muisti 😂
Ja jos teillä on wcpöntössä joku siellä sisällä roikkuva wcraikastin, heitä heti pois. Tuttavan vauva yritti syödä sellaista!