Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että mies joka viikonloppu poissa?

Vierailija
30.04.2018 |

Onko muita, joiden mies on joka viikonloppu pois kotoa? Muutimme minun työni perässä toiselle paikkakunnalle, pois miehen kotipaikkakunnalta. Miehelle asia otti aika koville ja onkin viihtynyt kotipaikkakunnallaan kavereidensa luona tosi paljon. Mieheni on työtön, joten työt ei pidättele ja välillä on reissussa viikonkin. Yleensä siis vähintään 2-3 päivää poissa joka viikko. Nyt yritämme lasta ja mietin, jatkuuko sama meno lapsen synnyttyäkin. Kärsin jo nyt tilanteesta tosi paljon, koska haluaisin viettää viikonloput yhdessä. Mutta kuulemma mieheni tulee hulluksi, jos ei pääse tuulettumaan. Olen monesti kysynyt, josko saisin lähteä mukaan, mutta mieheni kieltää, koska sitten joutuisi olemaan minun kanssani. Uudelta asuinpaikkakunnalta ei ole saanut kavereita eikä niitä edes halua hankkia, koska kuulemma ei voi saada yhtä hyviä ystäviä kuin lapsuudesta asti olevat kaverit on. Olen jopa miettinyt, jos muuttaisimme takaisin. Mutta sitten muistan, että ennen en juuri miestäni nähnyt kun oli joka päivä huitelemassa kavereidensa kanssa tai kaverinsa pamahtivat meille viiden minuutin varoitusajalla. Olemme olleet 7 vuotta yhdessä ja muuten suhteessamme menee hyvin. Miehen kaverit vaan tuntuu olevan hänelle todella tärkeitä, mikä tietysti on hienoa. Mutta silti haluaisin, että perhe menisi kuitenkin kavereiden edelle... Vertaistukea?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä tee lasta tuollaisen kanssa!

M

Vierailija
2/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta tuohon ei kannata tehdä. Miehellesi kaverit ovat niin tärkeitä, että he menevät lapsenkin edelle. Eihän mies voi vauvan kanssa mitään tehdä ja sehän on sinun juttu, joten hän voi sitten lähteä muualle pois häiritsemästä. Luultavasti mies on entistä enemmän pois, kun kotona on niin rauhatonta. Niin, mistä tiedän tämän?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en lapsia välttämättä haluaisi, mutta mies sai suostuteltua. Eli miehen aloite oli tämä lapsiasia. :)

-Ap

Vierailija
4/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin aikaisemmat, älä lähde tekemään lasta sillä oletuksella että mies muuttuu, niin tuskin tulee tapahtumaan. Olet sitten käytännössä yksinhuoltaja jonka mies pyörii jaloissa ehkä muutamana päivänä viikossa ja kaikki on sinun vastuulla.

Vierailija
5/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia.

Tottakai perheellisen miehen pitää viihtyä perheensä kanssa.

T:mies, 46v 5 lasta

Vierailija
6/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lapsia välttämättä haluaisi, mutta mies sai suostuteltua. Eli miehen aloite oli tämä lapsiasia. :)

-Ap

Mies siis haluaa lapsen, mutta haluaako hän kaiken sen, mitä lapsi tuo tullessaan? Oletko kysynyt, miten lapsi vaikuttaa miehen vapaa-ajanviettotapoihin? Haluatko yksin vastata kaikesta?

Vierailija
7/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei missään nimessä tuollaisen kanssa lapsia. Mies ei ole lainkaan sitoutunut sinuun ja perhe-elämään.

Vierailija
8/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Miksi hymiö perässä? Voi mies ihan vilpittömästi lapsia haluta, mutta se ei tarkoita sitä että arki muuttuu tuosta sen kummoisemmaksi. Miehet lähtevät perheentekoon usein sillä ajatuksella, että nykyinen tilanne ei muutu mitenkään, siihen tulee vain lapsi lisäksi. Käy nyt ainakin keskustelu miehen kanssa, että tuo kavereiden luo matkustaminen loppuu kun lapsi tulee, ja katso miten mies reagoi siihen.

Vierailija
9/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa ap avauksesi ajatuksella uudestaan ja löydät vastauksen. Vinkki: ei ole normaalia.

M46

Vierailija
10/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tästä varovasti yrittänyt puhua ja mies sanoo, että totta kai sitten on lapsen kanssa, kun se syntyy. Miehen on tarkoitus siis jäädä koti-isäksi, koska minulla vaativa työ, johon joudun palaamaan mahdollisimman lyhyen äitiysloman jälkeen.  Mietin vaan, tuleeko mies ihan hulluksi kotona, kun ei niitä kavereitakaan ole nykyisellä paikkakunnalla. En kyllä suostu jäämään yksin pienen vauvan kanssa useammaksi päiväksi, sen saa mies kyllä huomata!

Ja tosiaan suhteessa menee muuten ihan hyvin (toki vaikeuksiakin on ollut, mutta niistä ollaan kasvettu yli) eli en kyllä miestä ala vaihtamaan tämän takia. :)

-Ap

Vierailija
11/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Ap

Ja sinä sitten otat kiltisti asian vastaan. No saadaanpahan taas uusi vikinäketju parin vuoden päästä.

Vierailija
12/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis olette sitä mieltä, että kun perheeseen syntyy lapsi niin kavereita ei mies saa enää nähdä ollenkaan?

Vierailija
13/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakavan keskustelun paikka.

Kysy mitä se mies EI halua omalta elämältään? Ja vasta sitten mitä hän haluaa.

Sitten otat puheeksi mitä sinä itse ET halua tältä elämältä ja mitä haluat.

On tärkeää eritellä myös ne asiat, joita ei halua. Kaikkeen ei voi tietysti täysin vaikuttaa kuten työttömyyden jatkumiseen tai sairastumiseen, mutta lähinnä nyt niitä asioita joihin voi omalla toiminnalla vaikuttaa.

Vierailija
14/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei lapsia.

Ei vaikka kuinka mies haluaisi.

No ifs no buts no coconuts.

Ei lapsia missään nimessä tuohon tilanteeseen vai oletko niin yksinkertainen ja tyhmä ja ajattelet tilanteen jotenkin muuttuvan?

Vierailija
15/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis olette sitä mieltä, että kun perheeseen syntyy lapsi niin kavereita ei mies saa enää nähdä ollenkaan?

Tottakai porvoolaiset isät voivat olla poissa puolet viikosta vaikka perheeseen syntyy lapsi.

Vierailija
16/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä varovasti yrittänyt puhua ja mies sanoo, että totta kai sitten on lapsen kanssa, kun se syntyy. Miehen on tarkoitus siis jäädä koti-isäksi, koska minulla vaativa työ, johon joudun palaamaan mahdollisimman lyhyen äitiysloman jälkeen.  Mietin vaan, tuleeko mies ihan hulluksi kotona, kun ei niitä kavereitakaan ole nykyisellä paikkakunnalla. En kyllä suostu jäämään yksin pienen vauvan kanssa useammaksi päiväksi, sen saa mies kyllä huomata!

Ja tosiaan suhteessa menee muuten ihan hyvin (toki vaikeuksiakin on ollut, mutta niistä ollaan kasvettu yli) eli en kyllä miestä ala vaihtamaan tämän takia. :)

-Ap

Olet siis päätöksesi tehnyt. On se kyllä hämmentävää, että vaikka kuinka näkee miehen kyvyttömyyden parisuhteelle (saatikka lapsille) niin silti väkisinkin tehdään vauvoja. Tulet hoitamaan lapsen luultavasti yksin. Toivotaan että mies edes työllistyisi, niin saat paremmat elarit.

Vierailija
17/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on hankala yhtälö, koska totta kai kavereita saa ja pitää nähdä, mutta ei perheen isä oikein voi olla päiväkaupalla poiskaan perheensä luota. Fiksuinta olisi varmaankin alkaa miettiä muuttoa lähemmäksi miehen verkostoja, jos se vain on mahdollista.

Vierailija
18/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on sama tilanne kuin juopon miehen kanssa. Luvataan että kyllä mä muutun sitten kun se lapsi syntyy. Mutta kun se tilanne pitäisi muuttaa jo ennen sitä, että näkee että se muutos on ylipäänsä mahdollista. Lapsen syntymä on muutenkin sellainen stressin paikka, ettei siitä saa vain tekosyyn jatkaa sitä juopottelua tai kavereiden kanssa heilumista. Ja äiti on sitten täysin jumissa sen vauvan kanssa kotona. Mieti nyt ap todella todella tarkkaan. Kuulostaa muutenkin oudolta suhteelta, kun sun pitää varovasti kysellä ja ehdotella, ja mies tuntuu määräävän joka asiassa. Älä alistu.

Vierailija
19/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko kuulostaa, siltä että ei halua viettää aikaa kanssasi. Lapsi tuossa tilanteessa saa miehen pysymään kauemmin reissussa.

Seurustelukumppanin kuuluisi olla myös paras ystävä, eikä vain asuinkumppani/ kämppäkaveri. En katselisi tuollaista touhua.

Enkä varsinkaan kustantaisi miehelle mitään työssä käyvänä.

Vierailija
20/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sitä lasta haluaa, niin miksei hän halua sitä hoitaa? Voihan ne kaverit tulla miehen luo käymään, siinä se päivä menee yhdessä kokkaillen ja rupatellen vauvanhoidon ohella. Ja kun nainen ei enää imetä, mies voi ottaa lapsen mukaan reissuilleen. Ei kukaan ole kieltänyt miestä tapaamasta kavereita.