Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia, että mies joka viikonloppu poissa?

Vierailija
30.04.2018 |

Onko muita, joiden mies on joka viikonloppu pois kotoa? Muutimme minun työni perässä toiselle paikkakunnalle, pois miehen kotipaikkakunnalta. Miehelle asia otti aika koville ja onkin viihtynyt kotipaikkakunnallaan kavereidensa luona tosi paljon. Mieheni on työtön, joten työt ei pidättele ja välillä on reissussa viikonkin. Yleensä siis vähintään 2-3 päivää poissa joka viikko. Nyt yritämme lasta ja mietin, jatkuuko sama meno lapsen synnyttyäkin. Kärsin jo nyt tilanteesta tosi paljon, koska haluaisin viettää viikonloput yhdessä. Mutta kuulemma mieheni tulee hulluksi, jos ei pääse tuulettumaan. Olen monesti kysynyt, josko saisin lähteä mukaan, mutta mieheni kieltää, koska sitten joutuisi olemaan minun kanssani. Uudelta asuinpaikkakunnalta ei ole saanut kavereita eikä niitä edes halua hankkia, koska kuulemma ei voi saada yhtä hyviä ystäviä kuin lapsuudesta asti olevat kaverit on. Olen jopa miettinyt, jos muuttaisimme takaisin. Mutta sitten muistan, että ennen en juuri miestäni nähnyt kun oli joka päivä huitelemassa kavereidensa kanssa tai kaverinsa pamahtivat meille viiden minuutin varoitusajalla. Olemme olleet 7 vuotta yhdessä ja muuten suhteessamme menee hyvin. Miehen kaverit vaan tuntuu olevan hänelle todella tärkeitä, mikä tietysti on hienoa. Mutta silti haluaisin, että perhe menisi kuitenkin kavereiden edelle... Vertaistukea?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin vuoden päästä tilität täällä, kuinka mies huitelee kavereiden kanssa ja sinä hoidat lasta.

Todennäköisesti mies on lapsen kanssa työpäiviesi ajan ja sinä hoidat lasta illat ja viikonloput. Viikonloput mies tietysti varaa kavereille, koska hänhän jo hoitaa päivät lasta ja tarvitsee "omaa aikaa".

Vierailija
22/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä työtön kustantaa nämä joka viikoiset reissut? Onko kaverit työelämässä, että jaksavat ottaa kaverin kotinurkille useaksi päiväksi asustelemaan? Vai kaikki työttömiä ja työssä käyvät puolisot kustantaa useiden päivien raipatirai reissut? Ilmaiseksi näitä visiittejä ei kuiten tehdä. Ja kuka tietää kenen sohvalla käy " nukkumassa".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä välitä näistä kommenteista! Meillä oli vähän samanlainen tilanne. Oltiin nuoria ja tulin vahingossa raskaaksi. Oltiin molemmat aika kauhistuneita tilanteesta. Mies tykkäsi juosta baareissa, oikeastaan juominen lisääntyi vähäksi aikaa, ilmeisesti shokin takia. :D Mutta kun vauva syntyi, miehestä kuoriutui tosi hyvä isä, joka on omistautunut perheelleen ja kaverit on saaneet jäädä kakkoseksi. Hyvin se varmasti menee teilläkin!

Vierailija
24/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläkä missään nimessä ota vakavasti täältä lukemaasi. Tämä on viihdettä, jos sitäkään.

Vierailija
25/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeus varmaan lähtee siitä, että miehesi on työtön. Jos olisi töissä, ei voisi, jaksaisi eikä olisi tarvetta huidella niin paljon kavereiden kanssa. Olisi illat kotona ja enemmän viikonloppuisinkin. Mahtaisiko itsetunto kestää koti-isänä olemisen. Lapsi kuitenkin... on aarre. Kävi miten kävi parisuhteen kanssa.

Vierailija
26/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä näistä kommenteista! Meillä oli vähän samanlainen tilanne. Oltiin nuoria ja tulin vahingossa raskaaksi. Oltiin molemmat aika kauhistuneita tilanteesta. Mies tykkäsi juosta baareissa, oikeastaan juominen lisääntyi vähäksi aikaa, ilmeisesti shokin takia. :D Mutta kun vauva syntyi, miehestä kuoriutui tosi hyvä isä, joka on omistautunut perheelleen ja kaverit on saaneet jäädä kakkoseksi. Hyvin se varmasti menee teilläkin!

Meilläkin oli sama tilanne. Oltiin nuoria ja vahingossa raskauduin. Ensin suunnittelin aborttia, mutta mies lupasi olla hyvä isä lapselleen. Juominen lisääntyi raskauden edetessä, mutta lupasi lopettaa lapsen syntyessä ja vauva-aikana lupasi lopettaa lapsen kasvaessa. Juominen vain lisääntyi, koska mä kuulemma olin ihan tylsä akka, joka leikkii kotielämää ja kaverit on paljon rennompia.

Jätin sitten ukon kavereidensa kanssa rilluttelemaan ja nyt vuosia myöhemmin ukko on jo juonut itsensä hautaan. Lapsikin on jo aikuinen ja mulle maailman rakkain. Isästään hänellä ei ole kummoisia muistoja, viina ja kaverit meni aina lapsen edelle.

Vierailija
27/41 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin huono. -100/5

Vierailija
28/41 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh Ystävättäreni haksahti työkaveriin.

3 lapsen Ukkomies puhuu, että avioliitto on enää kulissi. Pyörittää hommaa niin antaen ymmärtää yhteisestä tulevaisuudesta, että saa pitää vakirakastajanaan työkaveriaan.

Jatkaa avioliittokulissiaan (pettää siis perhettään) ja rikkoo ystävätärtäni. Käräytän ton ukon kohta, niin oksettaa hänen vaimon, lasten, ystävättäreni ja hänen lasten puolesta.

Työmatkat alibeja panotreffeille toiseen kaupunkiin

Vierailija
29/41 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia. Mies ei ole sitoutunut sinuun. Jätä se.

Vierailija
30/41 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko varma ettei miehellä ole toista naista?

Vierailija
31/41 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lapsia välttämättä haluaisi, mutta mies sai suostuteltua. Eli miehen aloite oli tämä lapsiasia. :)

-Ap

Unohda! Mies ei tajua mitä vastuuta lapsi  tuo tullessaan ja viettää aikaansa mieluummin kavereiden kun sun kanssa.Lapsen sen haluaa vaan jotta  sulla on pallo jalassa kotona  kun mies liitää. Ei tuo mies ole edes aikuinen. Älä  missään tapauksessa lisäännyt sen kanssa, pilaat oman elämäsi.Ei se mies pysy  kotona jos siellä on vauva, päinvastoin on himassa vielä vähemmän kun ei kestä vauvan aiheuttamaan häiriötä.

Vierailija
32/41 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tästä varovasti yrittänyt puhua ja mies sanoo, että totta kai sitten on lapsen kanssa, kun se syntyy. Miehen on tarkoitus siis jäädä koti-isäksi, koska minulla vaativa työ, johon joudun palaamaan mahdollisimman lyhyen äitiysloman jälkeen.  Mietin vaan, tuleeko mies ihan hulluksi kotona, kun ei niitä kavereitakaan ole nykyisellä paikkakunnalla. En kyllä suostu jäämään yksin pienen vauvan kanssa useammaksi päiväksi, sen saa mies kyllä huomata!

Ja tosiaan suhteessa menee muuten ihan hyvin (toki vaikeuksiakin on ollut, mutta niistä ollaan kasvettu yli) eli en kyllä miestä ala vaihtamaan tämän takia. :)

-Ap

Se valehtelee sulle ja sä uskot. Herran teot ja sanat ovat täysin ristiriidassa keskenään. Sä tulet jäämään totaaliyksin sen sinappikäärön kanssa. Ei kannata tehdä lasta jos sitä haluava taho on noin  sitoutumiskyvytön. Trollit käyttää hymiöitä...

Vierailija
33/41 |
02.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en lapsia välttämättä haluaisi, mutta mies sai suostuteltua. Eli miehen aloite oli tämä lapsiasia. :)

-Ap

Unohda! Mies ei tajua mitä vastuuta lapsi  tuo tullessaan ja viettää aikaansa mieluummin kavereiden kun sun kanssa.Lapsen sen haluaa vaan jotta  sulla on pallo jalassa kotona  kun mies liitää. Ei tuo mies ole edes aikuinen. Älä  missään tapauksessa lisäännyt sen kanssa, pilaat oman elämäsi.Ei se mies pysy  kotona jos siellä on vauva, päinvastoin on himassa vielä vähemmän kun ei kestä vauvan aiheuttamaan häiriötä.

Ja ennen kaikkea pilaat lapsen elämän.

Vierailija
34/41 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos näistä ihanista kommenteista, ai että. :D

Joo, miehellä nyt on ongelmia, mm. masennusta ja työttömyys stressaa ja ahdistaa. Mieheni on sellainen tavallinen suomalainen mies, että alkoholilla rentouttaa itseään. Lisäksi miehen paras kaveri on työtön juoppo (poikamies), joten helposti tarttuu... Olen saanut sovittua, ettei kotona ryyppää, korkeintaan pari saunakaljaa, mutta ei päihtymistä. Eli rentoutuakseen pitää lähteä kavereiden kanssa olemaan.

Ei varmasti ole toista naista. Meillä on alusta asti ollut avoin suhde ja olen jopa yllyttänyt häntä välillä käymään vieraissa, se tuo aina meidän suhteeseen lisäpiristystä. Alkuvuosina hänellä oli muutama yhden illan juttu, mutta on sen jälkeen kieltäytynyt, koska kuulemma haluaa olla vain minun kanssani. Minäkään en sitten ole alun jälkeen ollut muiden kanssa. Minä siis olen polyamorinen, mies mono.

Aika moni täällä kommentoi, että miestä pitäisi vaihtaa. Mutta tosiaan suhde on ollut avoin ja minullakin muutamia muita miehiä ollut (yhden kanssa tapailin useamman kerran) eli olen niin sanotusti voinut  katsella sillä silmällä ympärilleni. Ketään en ole kuitenkaan näiden 7 vuoden aikana löytänyt, joka ymmärtäisi minua edes sen vertaa kuin mieheni, tai olisi muutenkaan kiinnostava seurustelumielessä. Lisäksi arvostan kyllä meidän suhdetta, ollaan koettu tosi paljon yhdessä ja kasvettu myös ihmisinä yhdessä. Tuntuisi tosi oudolta "vaihtaa miestä" nyt, kun muuten suhteessa menee kuitenkin ihan hyvin.

Mies siis sai minut suostuteltua lapsen tekoon, mutta siinä kun sitä ajatusta pyöritteli niin se alkoi tuntua tosi ihanalta ajatukselta. Eli vauvakuume niin sanotusti pamahti aika kovaa päälle. Nyt kun olen tajunnut, että itsekin niitä lapsia haluan, on ikäni alkanut huolestuttaa. Täytän tänä vuonna 34. Toki voi olla, että minun olisi mahdollista saada lapsia vielä vaikka 10 vuoden päästäkin. Mutta en kuitenkaan halua ottaa sitä riskiä, sitä paitsi nyt olisi muuten elämäntilanne hyvä lapsille (minulla vakityö ja hyvä palkka jne.). Tässäkin mielessä siis miehen vaihtaminen olisi aika ongelmallista. Mistä löytäisin miehen, joka haluaisi nopealla tahdilla lapsia? Ja kyllä muutenkin haluan katsoa suhteessa edes vuoden, mielellään kaksikin, ennen kuin uskaltaisin lapsia alkaa tekemään. Olen kuullut, että joillain voi vaihdevuodet alkaa jo reilu kolmekymppisenä. Vähintäänkin hedelmällisyys laskee vuosi vuodelta kiihtyvää tahtia. En halua ottaa sitä riskiä, että sen vuoden tai kahden päästä käykin ilmi, että se uusikaan mies ei ole hyvä. Nykyisen mieheni kuitenkin tunnen hyvin ja ainakin veljen tyttönsä kanssa tykkää touhuta.

Vierailija
35/41 |
03.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua kun aina toitotetaan, ettei ihmiset muutu. Tätä en voi ymmärtää. Itse olen ainakin muuttunut ihan todella paljon! Ajatusmaailma on laajentunut, arvot on muuttuneet, pukeutuminen, hiustyyli ja muut ulkoiset seikat on muuttuneet, olen oppinut uusia asioita jne. jne. Myös tosi moni tutuistani on muuttunut aikuiselämänsä aikana. Eli en tajua, mistä tämä uskomus johtuu? Mielestäni olisi ihan kamalaa, jos olisi koko elämänsä ihan samanlainen!

Ap, ihan varmasti miehesi kasvaa isyyteen lapsen synnyttyä, tsemppiä!

Vierailija
36/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos aloittaja on oikeasti noin pihalla niin turha kai tänne on ongelmistaan avautua. Kylläpä tulisi taas yksi onnellinen mukula lisää tuollaisille vanhemmille!

Vierailija
37/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. Olikin siis selkeä provo...   Voi sentään kun joillakin on hauskaa kirjoitella tänne p**kaa huvikseen.

Vierailija
38/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis olette sitä mieltä, että kun perheeseen syntyy lapsi niin kavereita ei mies saa enää nähdä ollenkaan?

Eli olet sitä mieltä että lapsiperheen isä voi viettää viikonloput kavereiden kanssa jossain "muualla"?

Miehen suunnitelma: On koti-isänä viikot ja vaimo hoitaa lapsen yksinään viikonloppuisin. Kuulostaa houkuttelevalta perhe-elämältä.

Vierailija
39/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli siis olette sitä mieltä, että kun perheeseen syntyy lapsi niin kavereita ei mies saa enää nähdä ollenkaan?

Tää heppu on ilmeisesti lukutaidoton tai muuten vain älyllisesti vajavainen.😂

Eihän tuossa nyt kyse ole siitä, ettei kavereita saisi nähdä ollenkaan. Vaan miehestä, joka viettää puolet viikosta, joskus viikonkin hupireissuillaan kavereiden kanssa ja se nyt on ihan itsestäänselvyys ettei mahdollisen lapsen kanssa tuollainen onnistu. Ei isältä eikä äidiltä, jos se nyt jotenkin asiaan vaikuttaa, että erikseen mainitaan molemmat sukupuolet, ettei kukaan pääse pahoittamaan mieltään.😉

Vierailija
40/41 |
09.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa lapsen koska onhan varma sitten ettei vaimo ole menossa minnekään vaikka hän jatkaa kuten ennenkin.