Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni haluaa alkaa yrittäjäksi, mua vähän pelottaa

Vierailija
30.04.2018 |

Siinähän se tuli otsikossa. Miehellä on kyllä osaamista ja sellainen suunnitelma että saattaisi jopa sillä toimeentulon saadakin. En halua seistä miehen unelman edessä mutta pakko myöntää että mua vähän pelottaa, olen itse pienipalkkainen eli mun liksalla ei perhettä yksinään elätetä mitenkään.
Olemme naimisissa, musta ei tule firman osaomistajaa eikä mun nimeäni tule mihinkään papereihin. En tule myöskään olemaan yrityksessä töissä. Voiko tämä silti vaikuttaa esimerkiksi työttömyyskorvaukseeni jos työttömyys osuu kohdalle? Tuntuu paljon olevan kauhutarinoita joissa puoliso katsotaan yrittäjäksi vain siksi että mies on sellainen. Tai että tulkitaan että puolison yritys voi työllistää eikä siksi saa mitään korvausta mistään. En halua jäädä taloudellisesti tuollaiseen tilanteeseen jossa olisin täysin miehen firmasta riippuvainen.
Myös loma-asiat mietityttää. Pelkään että mies polttaa itsensä loppuun kun ei malta pitää lomaa. Turha tätä toki on etukäteen stressata mutta tuo mies on vähän sellainen ylitunnollisuuteen taipuvainen niin riski lomattomuuteen on iso. No, kai se asia järjestyy.. Toimeentulo ahdistaa myös koska tuskin heti pystyy firmasta palkkaa nostamaan.

Kertokaa nyt mulle että hyvä tästä voi tulla. Tai tiputtakaa kunnolla maan pinnalle. Mä olen miehen suunnitelmaa yrittänyt kauhukuvillani hillitä tähän asti mutta nyt en enää halua seistä haaveiden toteutumisen esteenä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin aloitustilanne kuulostaa ihanteelliselta, kun ei tarvitse tehdä isoja alkuinvestointeja eikä ole siis isoa riskiäkään. Franchising nyt on ihan piip yritysmuoto eikä siihen kannata verrata, kukaan täysjärkinen ei sellaiseen nykyään lähde - ei yrittäjän vapautta mutta riskit kyllä. Oikeat yrittäjät ovat moiseen liian ylpeitä ja oman polun kulkijoita, he eivät halua toteuttaa kenenkään muun visiota.

Olisiko miehen mahdollista jäädä ensin osa-aikaiseksi nykyisestä työstä ja katsoa vähän miten lähtee?

Moni yritys kaatuu ihan yrittäjien ahneudesta, mutta miehesi ei vaikuta sellaiselta. Tarkoitan että otetaan isot lainat vain koska kaiken pitää olla uutta ja kiiltävää. Toki se vaikuttaa imagoon mutta asiakkaat eivät välitä ruosteisesta pakusta jos ovat tyytyväisiä työn jälkeen.

Onnea teille! Olen varma että kaikki menee hyvin.

Kiitos, jotenkin sun viesti sai mieltä rauhalliseksi. :) Ei tosiaan olla kumpikaan kulissi-ihmisiä, ei ole uusia autoja eikä 300k asuntolainaa. Maltilla liikkeelle ensin, katsotaan miten käy. Ja suunnitellaan kaikki huolella sekä joka kannalta pohtien, aikaa kun tässä onneksi on. 

Vierailija
42/42 |
30.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää ihmeessä se avioehto, niin erotessanne et saa senttiäkään miehen omaisuudesta ja yrityksestä.

Jää loinen nuolemaan näppejään.

Sä oot kyllä huono. Mitä vaadittaisi etten olisi loinen? Töissäkäynti kun ei ilmeisesti riitä. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kuusi