Miten betanainen muuttuu alfanaiseksi?
Mielipiteitä tähän? Mitä tarvitaan, jotta betanainen pystyy nostamaan luokkaansa alfaksi?
Kommentit (94)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaamalla seurailemasta ja alistumasta ja etsimällä seuraajia itseä heikommassa asemassa olevista.
Tarkoitatko seuraajia Instagramissa vai mihin oikein viittaat? En ole mukana missään uskonnollisessa kultissa.
Tosielämässä. Sellasia myötäileviä kavereita, jotka ihailevat sua ja kenen status nousee, kun hengailet heidän kanssaan. Alfahan nimenomaan tarkoittaa hierarkiassa ykköstä, lauman johtajaa, muut seuraavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakkaamalla seurailemasta ja alistumasta ja etsimällä seuraajia itseä heikommassa asemassa olevista.
Tarkoitatko seuraajia Instagramissa vai mihin oikein viittaat? En ole mukana missään uskonnollisessa kultissa.
Tosielämässä. Sellasia myötäileviä kavereita, jotka ihailevat sua ja kenen status nousee, kun hengailet heidän kanssaan. Alfahan nimenomaan tarkoittaa hierarkiassa ykköstä, lauman johtajaa, muut seuraavat.
En ole oikein taitava sosiaalisissa peleissä. Tuosta kuvauksestasi tulee mieleen jokin jenkkien high school -leffa.
Taidan jäädä yhä betaksi. Tällainen ihailijan tai ihailun kohteen rooleissa pyöriminen ei oikein vastaa omaa käsitystäni mielekkäistä, tasavertaisista ihmissuhteista.
Otan esimerkkini Leijonan luola -tv-sarjasta.
Lori Greiner on menestyjä mutta ei alfanainen.
Barbara Corcoran on menestyjä ja ilmiselvä alfa.
Arlene Dickinson on menestyjä mutta ei alfanainen.
Deborah Meaden on menestyjä ja alfa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alfanaisia ei ole olemassa. Se on vaan miehille kateellisten uraohjusten yritys parantaa omaa huonoa oloaan.
Miksi urallaan hyvin edenneet naiset kadehtisivat miehiä? En ymmärrä ajatustasi.
Koska nainen joutuu aina tekemään suuremman uhrauksen kuin mies, ja joutuu usein taistelemaan omia biologisia halujaan vastaan, jos tahtoo olla todellinen uraohjus.
Vierailija kirjoitti:
Otan esimerkkini Leijonan luola -tv-sarjasta.
Lori Greiner on menestyjä mutta ei alfanainen.
Barbara Corcoran on menestyjä ja ilmiselvä alfa.
Arlene Dickinson on menestyjä mutta ei alfanainen.
Deborah Meaden on menestyjä ja alfa.
Mikä sinusta tekee osasta näistä menestyneistä naisista alfoja ja osasta ei?
Voisin määritellä itse muuttuneeni murrosiän myötä "alfanaiseksi". Kasvoin kaiken kaikkiaan tosi hyvissä ja ylellisissä olosuhteissa, mutta se ei näkynyt päällepäin ennen kuin aloin vähän aikuistua. Pikemminkin olin aika rumasti laittautuva ja epähaluttu rasvatukkateini, vaikka minulla oli kaikki mahdollisuudet sekä geenien että materian osalta.
Jotenkin aloin hehkua, kun koin ensimmäisen rakkauden lukion viimeisenä vuonna. Naisellistuin silmissä, aloin käydä kampaajalla, aloin viihtyä omissa nahoissani ja opettelin meikkaamaan ja pukeutumaan hyviä puoliani korostavalla tavalla. Älykäs ja sosiaalisesti terävä olin aina ollut. Pääsin oikikseen heittämällä lukiosta ja opiskelukaupunkiin muutettuani pyyhin Tinderä sekä pyörin huvikseni baareissa näyttäytymässä, mutta koskaan en halunnut lähentelyä enkä seksiä, vaan tykkäsin vain miesten huomiosta ja seurasta. Tiesin lukiosta asti, että haluan sen ensirakkauteni, etenen hänen kanssaan hitaasti ja vakaasti, enkä muuta huoli.
Flirttailin ehkä monenkin kanssa nuorena, mutta menetin neitsyyteni vasta 20-vuotiaana omasta tahdostani, rakkaudelle, jonka kanssa olin lukioajoista asti tutustunut hitaasti edeten. En ole rääväsuinen, syljeskelevä kovismimmi, mutta silti olen sananvalmis enkä vain mikään miehen käsikynkkäkoriste. Mielestäni alfanainen ei ole samanlainen kuin alfamies. Alfamies voi olla tunnettu ja pörrätä suhteesta toiseen, koska hän tietää, että aina löytyy joku. Alfanainen on nainen, jolla on tasoa ja tyyliä ja ottajaa, ja jota alfamiehetkin yrittävät vokotella syrjähyppyyn, mutta nainen ei moiseen alennu. Alfanainen ei sorru vihjailemaan tuntemattomille miehille seksuaalisista saavutuksistaan tai taidoistaan suoraan. Hänen ei tarvitse.
Riippuu mitä alfanaisella tarkoitetaan.
A) Alfanainen. Nuorekas, kaunis, naisellinen, sosiaalinen, empaattinen, hoivaava. Sellainen nainen josta kaikki tuntuvat pitävän.
B) Naisten käsitys alfanaisesta. ts. johtavassa asemassa oleva henkilö. Yksityisellä sektorilla eduksi on:
- älykkyys
- itsevarmuus, määrätietoisuus, kunnianhimo
- rohkeus
- paineensietokyky
- assertiivisuus (et saa olla liian sovinnollinen)
- kyky tehdä vaikeita päätöksiä (et saa olla liian empaattinen)
- vastuuntuntoisuus
- terveys, energisyys
- huipputasolla halu uhrata merkittävä osa muusta elämästä työnteolle ja keskittyä yhteen asiaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole oikein taitava sosiaalisissa peleissä. Tuosta kuvauksestasi tulee mieleen jokin jenkkien high school -leffa.
Taidan jäädä yhä betaksi. Tällainen ihailijan tai ihailun kohteen rooleissa pyöriminen ei oikein vastaa omaa käsitystäni mielekkäistä, tasavertaisista ihmissuhteista.
Alfa ja beta kuvaavat nimenomaan suhdetta muihin ihmisiin, ei kissaemo ole mikään alfanainen. Eikä tasa-arvoinen ole johtaja tai esikuva.
121212 kirjoitti:
A) Alfanainen. Nuorekas, kaunis, naisellinen, sosiaalinen, empaattinen, hoivaava. Sellainen nainen josta kaikki tuntuvat pitävän.
B) Naisten käsitys alfanaisesta. ts. johtavassa asemassa oleva henkilö. Yksityisellä sektorilla eduksi on:
- älykkyys
- rohkeus
- paineensietokyky
- vastuuntuntoisuus
- terveys, energisyys
- huipputasolla halu uhrata merkittävä osa muusta elämästä työnteolle ja keskittyä yhteen asiaan
Kiinnostavan erilaiset näkemykset alfanaisesta! En ole kovin innostunut hirveän pitkistä työpäivistä, joten ehkä olisin mieluummin todella pidetty kuin ammatillisesti huikean menestynyt. Olen nimittäin työelämäkokemuksen karttuessa alkanut epäillä sitä, että loppujen lopuksi edes huippukohta jolla ei ole kovinkaan paljon vaikutusvaltaa. He ehkä ovat ns. vallan kasvot, mutta eivät siltikään pääse vapaasti yksinään päättämään kovinkaan monista asioista.
121212 kirjoitti:
- älykkyys
- rohkeus
- paineensietokyky
- vastuuntuntoisuus
- terveys, energisyys
a) on feminiininen ja miellyttämisenhaluinen, ei alfa. Tällainen nainen voi päästä alfa-asemaan vain alfamiehen rinnalla ja silloinkin todennäköisesti toimii vain taustatukena.
*huippujohtajilla. Automaattikorjaus asialla.
En tiedä olenko afla-nainen, mutta en ole koskaan tavannut sellaista itse haluamaani ja huippukomeana ja seksikkäänä pitämääni miestä, jota itse en olisi saanut jollain tavalla joko ihastumaan tai haluamaan minua.
Olen varmaan kaunis, mutta lisäksi hankala luonne. Sitoutumiskammoinen ja läheisyyskammoinen, pelinainen ja ehkä aika itsekäs. Toisaalta etäinen ja viileä, toisaalta voin iskeä suoraan ja mennä ehdottelemaan ihan vieraallekin. Toisaalta huonoitsetuntoinen ja toisaalta asenteella, että 'tietenkin kaikki haluavat minut'. Aika itsenäinen ja vaikeasti tavoiteltava. Menin kyllä naimisiinkin, kun tapasin täydellisen miehen.
Oen koulutettu, tulen toimeen omillani. Avioliitossani kaikki omaisuus on minun. En mikään kodin hengetär, enkä mikään pullantuoksuinen äiti. Elän omannäköistäni elämää, niin kuin parhaaksi katson. Hankin lapsenkin ja olen kyllä huolehtiva äitinä. Parempi öiti kuin vaimo. Oikeastaan ajattelen, että olen minä ja lapsi ja mies on 'toistaiseksi'.
En lukenut ketjua, joten en tiedä sopiiko tämä määritelmäänne alfa-naisesta. Tosin ei ehkä väliäkään.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä olenko afla-nainen, mutta en ole koskaan tavannut sellaista itse haluamaani ja huippukomeana ja seksikkäänä pitämääni miestä, jota itse en olisi saanut jollain tavalla joko ihastumaan tai haluamaan minua.
Olen varmaan kaunis, mutta lisäksi hankala luonne. Sitoutumiskammoinen ja läheisyyskammoinen, pelinainen ja ehkä aika itsekäs. Toisaalta etäinen ja viileä, toisaalta voin iskeä suoraan ja mennä ehdottelemaan ihan vieraallekin. Toisaalta huonoitsetuntoinen ja toisaalta asenteella, että 'tietenkin kaikki haluavat minut'. Aika itsenäinen ja vaikeasti tavoiteltava. Menin kyllä naimisiinkin, kun tapasin täydellisen miehen.
Oen koulutettu, tulen toimeen omillani. Avioliitossani kaikki omaisuus on minun. En mikään kodin hengetär, enkä mikään pullantuoksuinen äiti. Elän omannäköistäni elämää, niin kuin parhaaksi katson. Hankin lapsenkin ja olen kyllä huolehtiva äitinä. Parempi öiti kuin vaimo. Oikeastaan ajattelen, että olen minä ja lapsi ja mies on 'toistaiseksi'.
En lukenut ketjua, joten en tiedä sopiiko tämä määritelmäänne alfa-naisesta. Tosin ei ehkä väliäkään.
Tuo into oman "seksuaalisen arvon" testaamiseen ehkä liittyy enemmän persoonallisuustyyppiin kuin siihen, onko ihminen alfa vai ei. Vai millaisia ajatuksia tästä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo into oman "seksuaalisen arvon" testaamiseen ehkä liittyy enemmän persoonallisuustyyppiin kuin siihen, onko ihminen alfa vai ei. Vai millaisia ajatuksia tästä on?
En ole koskaan testannut seksuaslista arvoani. En ole ymmärtänyt, mikä idea siinä on edes. Olen kiinnostunut hyvin harvoista miehistä, mutta aina saanut ne jotenkin.
Nuorena harrastin joitain yhdenillan suhteita, ja niissä kiinnosti pelkästään oma nautinto. Kerrankin yksi mies nuoli minua pari tuntia ja sityen opastin hänet sohvalle nukkumaan.
En siis ole koskaan tuntenut tarvetta miellyttää tuntemattomia. En edes laittaudu tai meikkaa. Olen siis varmaan luonnonkaunis, koska eihän muuten olisi voinut olla sellaista miesmenestystä.
T. Se vastaaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan testannut seksuaslista arvoani. En ole ymmärtänyt, mikä idea siinä on edes. Olen kiinnostunut hyvin harvoista miehistä, mutta aina saanut ne jotenkin.
Nuorena harrastin joitain yhdenillan suhteita, ja niissä kiinnosti pelkästään oma nautinto. Kerrankin yksi mies nuoli minua pari tuntia ja sityen opastin hänet sohvalle nukkumaan.
En siis ole koskaan tuntenut tarvetta miellyttää tuntemattomia. En edes laittaudu tai meikkaa. Olen siis varmaan luonnonkaunis, koska eihän muuten olisi voinut olla sellaista miesmenestystä.
T. Se vastaaja
Tuo kuulostaa ihan pelkän kusipään käytökseltä. Ei sellaisen ihmisen, joka säilyttää asemansa toisten ihailemana saavutustensa ja miellyttävän luonteensa takia.
Helpoiten se käy gammasäteilyn aiheuttaman mutaation avulla.
Määrittelisin alfa-miehen niin, että kun hän menee vaikka baariin, niin hän voi valita kenet naisen vain haluaa. Voi ottaa ja jättää ja luottaa, että aina niitä tulee lisää kuitenkin.
Ehkä sama naisilla sitten. Eli jollain tapaa miehiin vetoava ulkonäkö ja itsevarmuutta ja asenne, ettei ole kenestäkään riippuvainen ja tekee, mitä haluaa.
Sitä on vaikea määritellä mielestäni. Alfanainen jossain ihmisryhmässä on betanainen toisessa, tai jotain vielä vähemmän. Siksi mielestäni nämä luokittelut on aina sidoksissa ympäristöön, johon niitä verrataan.
Vierailija kirjoitti:
Määrittelisin alfa-miehen niin, että kun hän menee vaikka baariin, niin hän voi valita kenet naisen vain haluaa. Voi ottaa ja jättää ja luottaa, että aina niitä tulee lisää kuitenkin.
Ehkä sama naisilla sitten. Eli jollain tapaa miehiin vetoava ulkonäkö ja itsevarmuutta ja asenne, ettei ole kenestäkään riippuvainen ja tekee, mitä haluaa.
Hmm, en ole kiinnostunut baareissa käymisestä. Tämä ei vastaa omaa käsitystäni alfanaisesta. Itse ajattelen hänen olevan paljon muutakin kuin vain silmäkarkki.
Onnistuuko se sinulta? Eikö ole normaalia jonkin verran vertailla omia tekemisiä toisten tekemisiin?