En saa taottua miehen päähän, miten epäreilu työnjakomme on!
Meillä on vähitellen liusuttu "miesten työt" ja "naisten työt" jaotteluun lasten syntymän ja omakotitaloon muuton jälkeen. Asumme kaupunkialueella eikä meillä ole takkaa. Lumitöitä ei ole tarvinnut tänä talvena montaa kertaa tehdä. Meillä ei tarvitse tehdä tai hankkia mistään polttopuita. Ulkona ei tähän aikaan vuodesta voi vielä muutenkaan tehdä mitään. Sen sijaan mies saattaa tuntikausia järjestellä harrastukseensa liittyviä välineitä ja ilmeisesti tämä on hänen mielestään riittävää osallistumista kotitöihin. Muista kotitöistä mies luistelee kiihtyvällä tahdilla. Enää hän ei viitsi edes omia jälkiään siivota.
Tänään huomautin voisiko hän siivota juomalasinsa lattialta pois, hän vastasi "aina sä nalkutat". En kerta kaikkiaan suostuu siihen, että kävelisin miehen perässä siivoamassa. Hän sanoi, että täytyy mennä ostamaan laastia, koska hän haluaa muurata grillin. Meillä on jo uusi grilli emmekä me todellakaan tarvitse hiili- ja kaasugrillin lisäksi enää kolmatta grilliä! Lähtiessään hän totesi, että jääkaappi on melko tyhjä ja, että tarvitsisi käydä kaupassa. Mies siis lähti rautakauppaan ja minä rupesin lasten kanssa siivoamaan. Kun hän tuli takaisin parin tunnin päästä, kysyin missä ruuat ovat. Hän ei ollut käynyt ruokakaupassa, koska en ollut sanonut! Hänellä ei myöskään ollut puhelinta mukana, joten en voinut soittaa ja varmistaa,e ttä hän kävisi kaupassa. Kaivoin sitten pakastimesta ruokatarpeet ja tein ruuan. Nyt hän tuli sitten syömään valmiiseen pöytään.
Mies ei myöskään osallistu lainkaan lasten asioiden hoitamiseen. Häntä ei kiinnosta tippaakaan lasten polikäynnit tai koulunkäynti. Hän ei tajua, että nykyään lasten koulussa vaaditaan enemmän osallistumista, kun hänen nuoruudessaan. Hän käy harvakseltaan kaupassa, mutta tuomisena saattaa olla vian paketti jauhelihaa, leipää ja maitoa. Olemme kokeilleet vaikka mitä sopimuksia yms että tämä olisi tasaista, mutta aina homma palaa tähän samaan, että mies luistelee kaikesta ja minä saan viime kädessä vastata kaikesta. Olen yrittänyt puhua, itkeä ja raivota. Mikään ei tunnu auttavan.
Auttaako tässä enää muu kuin ero? Suhteemme alussa mies oli todella siisti ja pedantti kodinhoidossa, mutta viime vuosina olemme liusuneet nykyiseen tilanteeseen.
Kommentit (95)
Vierailija kirjoitti:
kumpi tienaa enemmän?
Mitä väliä sillä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kumpi tienaa enemmän?
Mitä väliä sillä on?
sitä väliä, että kannattaa jättää se sika jos tienaa vähemmän.
Siis vieläkö joku vuonna 2018 jaksaa myrkyttää avioliittonsa valittamalla jostakin kotitöistä? Nykyään on niin hyvät apuvälineet, että kotihommat on pääosin koneen käyttöä. Ei niistä kannata valittaa.
Ja mitä liittyy lasten sairaala- ja koulu-juttuihin, niin miksi niihin pitäisi kahta sitoa? Jos ne kerran paremmin sinulta sujuu niin tietysti sinä hoidat. Muutenkin tuo jatkuva "kodin ja koulun yhteydenpito" kaiken maailman joutavuuksien takia on ihan naurettavaa. Ymmärrän hyvin että miestäsi ei se rumba kiinnosta. Jos olisit fiksu, niin hellittäisit siitä itsekin. Entisaikoina kun vanhemmat kävi lähinnä Joulu- tai kevätjuhlassa, niin se oli ihan sopiva, nykyisessä tyylissä ei ole mitään järkeä.
Vierailija kirjoitti:
Siis vieläkö joku vuonna 2018 jaksaa myrkyttää avioliittonsa valittamalla jostakin kotitöistä? Nykyään on niin hyvät apuvälineet, että kotihommat on pääosin koneen käyttöä. Ei niistä kannata valittaa.
Ja mitä liittyy lasten sairaala- ja koulu-juttuihin, niin miksi niihin pitäisi kahta sitoa? Jos ne kerran paremmin sinulta sujuu niin tietysti sinä hoidat. Muutenkin tuo jatkuva "kodin ja koulun yhteydenpito" kaiken maailman joutavuuksien takia on ihan naurettavaa. Ymmärrän hyvin että miestäsi ei se rumba kiinnosta. Jos olisit fiksu, niin hellittäisit siitä itsekin. Entisaikoina kun vanhemmat kävi lähinnä Joulu- tai kevätjuhlassa, niin se oli ihan sopiva, nykyisessä tyylissä ei ole mitään järkeä.
Näytä minulle kodinkone, joka kävelee miehen perässä siivoamassa hänen jälkiään niin ostan heti sellaisen! Tai tiskikone, johon astiat kävelevät itsestään.
Ei minuakaan kiinnostaisi hoitaa noita käyntejä, mutta jonkunhan ne on pakko hoitaa. En minäkään viitsisi joka kerta sopia työnantajan kanssa miten hoidan työni, kun olen puoli päivää poissa. Ei sinne käynnille tarvitse molempia, mutta voisi vuorotella ettei toisen työ kärsi liikaa.
Joku kysyi tienaako mies enemmän. Kyllä tienaa, mutta mies käyttää tuon erotuksen kalliiseen harrastukseen. Mielestäni minun ei tarvitse kotitöillä hyvitellä pientä palkkaani.
Miksei ap auta miestään grillin muuraamisessa?
MItäs läksit. Tuliko yllätyksenä? Oliko mies alkujaankin vastuunväistelijä? Ethän toki edes odottanut oikeasti, että vastuuton mies muuttuu perheen perustamisen myötä? Ukkoasi ei vain perhe-elämä ja vastuun kantaminen kiinnosta.
Jätä se sika. Pakko olla muutenkin ihan paska mies kun pystyy asumaan omakotitalossa sinun ja lasten kanssa jne. Ota siis ero ja lähde lähiöön yhäriksi muiden vapaiden naisten joukkoon.
Tuollaista se oli ennen minullakin, nykyään mies asuu yksin ja siivoaa itse sotkunsa (tai on siivoamatta) ja itkee minun perääni "kun meillä oli kaikki niin hyvin".... No nyt mulla on kaikki hyvin, oikeasti.
Miehesi on joko äärimmäisen laiska tai sitten vain yksinkertainen. Veikkaan jälkimmäistä, kun ei ymmärrä puhetta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on vähitellen liusuttu "miesten työt" ja "naisten työt" jaotteluun lasten syntymän ja omakotitaloon muuton jälkeen. Asumme kaupunkialueella eikä meillä ole takkaa. Lumitöitä ei ole tarvinnut tänä talvena montaa kertaa tehdä. Meillä ei tarvitse tehdä tai hankkia mistään polttopuita. Ulkona ei tähän aikaan vuodesta voi vielä muutenkaan tehdä mitään. Sen sijaan mies saattaa tuntikausia järjestellä harrastukseensa liittyviä välineitä ja ilmeisesti tämä on hänen mielestään riittävää osallistumista kotitöihin. Muista kotitöistä mies luistelee kiihtyvällä tahdilla. Enää hän ei viitsi edes omia jälkiään siivota.
Tänään huomautin voisiko hän siivota juomalasinsa lattialta pois, hän vastasi "aina sä nalkutat". En kerta kaikkiaan suostuu siihen, että kävelisin miehen perässä siivoamassa. Hän sanoi, että täytyy mennä ostamaan laastia, koska hän haluaa muurata grillin. Meillä on jo uusi grilli emmekä me todellakaan tarvitse hiili- ja kaasugrillin lisäksi enää kolmatta grilliä! Lähtiessään hän totesi, että jääkaappi on melko tyhjä ja, että tarvitsisi käydä kaupassa. Mies siis lähti rautakauppaan ja minä rupesin lasten kanssa siivoamaan. Kun hän tuli takaisin parin tunnin päästä, kysyin missä ruuat ovat. Hän ei ollut käynyt ruokakaupassa, koska en ollut sanonut! Hänellä ei myöskään ollut puhelinta mukana, joten en voinut soittaa ja varmistaa,e ttä hän kävisi kaupassa. Kaivoin sitten pakastimesta ruokatarpeet ja tein ruuan. Nyt hän tuli sitten syömään valmiiseen pöytään.
Mies ei myöskään osallistu lainkaan lasten asioiden hoitamiseen. Häntä ei kiinnosta tippaakaan lasten polikäynnit tai koulunkäynti. Hän ei tajua, että nykyään lasten koulussa vaaditaan enemmän osallistumista, kun hänen nuoruudessaan. Hän käy harvakseltaan kaupassa, mutta tuomisena saattaa olla vian paketti jauhelihaa, leipää ja maitoa. Olemme kokeilleet vaikka mitä sopimuksia yms että tämä olisi tasaista, mutta aina homma palaa tähän samaan, että mies luistelee kaikesta ja minä saan viime kädessä vastata kaikesta. Olen yrittänyt puhua, itkeä ja raivota. Mikään ei tunnu auttavan.
Auttaako tässä enää muu kuin ero? Suhteemme alussa mies oli todella siisti ja pedantti kodinhoidossa, mutta viime vuosina olemme liusuneet nykyiseen tilanteeseen.
Tää voi tulla sulle yllätyksenä, mutta et sinä ole mikään kodin auktoriteetti jonka täytyy suostua tai olla suostumatta toisen siisteyskäsitykseen. Kyllä se mies huomaa, että ei tää ole ihan hyvä homma jos on oikeasti niin sottainen kun väität olevan. Hieman yksinkertainen hän kyllä tuntuu olevan, jos ei rautakauppareissulla käy samalla kertaa ruokakaupassa..
Makaat kotona lasten varjolla ja mies raataa niska limassa töissä, eikö niinkin ?
Miksi paapot miestä? Vika on ensisijaisesi sinussa, koska mahdollistat tuon.
Lopeta miehen ruokkiminen. Älä kata hänelle lautasta ja ilmoita, että ruokaa on niin vähän, että siitä ei riitä hänelle.
Älä pese miehen pyykkejä, jätä ne pyykkikoppaan ja kun mies kyselee puhtaiden vaatteiden perään, niin ihmettele, että koska viimeksi pesit, eiköhän ne vaatteet ole ihan sinun jäljiltäsi jossain.
Kun mies jättää astioita mihin jättää, niin kerää ne näkyvälle paikalle vaikka olohuoneen hyllylle tms. mutta älä vie tiskikoneeseen. Jos mies ihmettelee, että miksi ne tässä ovat, niin sano, että nostin lattialta ja laitoin siihen, onko se huono paikka.
Kaikessa muussa sama systeemi. Jos mies elää niin kuin sinä olisi piika, niin elä sinä niin kuin miestä ei olisi.
Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että olet todella käynyt miehen kanssa keskustelun kotitöistä ja hän silti niistä laistaa.
Näitä ulinaketjuja on palstalla satojatuhansia, kuka tätä paskaa jaksaa enää edes lukea?
Ottaisin asumuseron ja jollei se herätä miestä niin kenties lopullinen ero
Sinulla ei ole aavistukstakaan kuinka palon meta-työtä mies tekee kodinhoitoon liittyen. Anna hänen siis olla rauhassa. Esimerkiksi tällä hetkellä ensitalven lumitöiden suunnittelu on kovassa käynissä ja aitakin pitäisi piakkoin leikata.
Sama miestrolli taas iskenyt tähän keskusteluun, joka aina ulisee naisista :D
Vierailija kirjoitti:
Sinulla ei ole aavistukstakaan kuinka palon meta-työtä mies tekee kodinhoitoon liittyen. Anna hänen siis olla rauhassa. Esimerkiksi tällä hetkellä ensitalven lumitöiden suunnittelu on kovassa käynissä ja aitakin pitäisi piakkoin leikata.
Sinä ilmeisesti kuvittelet, että grilli muuraa itse itsensä.
Eiköhän kyseessä ole kuitenkin jälleen kerran rahanahneen loisen ajatus netota erossa omaisuus mieheltä vuosikausien kotona makaamisen jälkeen.
kumpi tienaa enemmän?