Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rehellisesti, kuinka monta kirjaa olette lukeneet tänä vuonna?

Vierailija
28.04.2018 |

Jos jaksat, kerro myös kirjojen nimet ja vaikka lyhyt mielipide.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

4-6 tänä vuonna.

Vierailija
22/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi tai kuusi uutta kirjaa ja entisiä rakkaita klassikkoja varmasti ainakin kymmenen. En osaa sanoa tarkkaa lukua, sillä luen samaan aikaan useita kirjoja.

Uudet kirjat luen englanniksi tai ruotsiksi, niin niissä riittää pidempään lukemista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, ehkä noin 25, kaunokirjallisuutta siis. Mainituista kirjoista olen tänä vuonna lukenut ton Jääkaksoset, hitsi että olikin huano 😄

Vierailija
24/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaa kertaa tänä vuonna lasken niitä; nyt on 24. menossa. Juha Valsteen Ihmislajin synty. Viveca Stenin melkein kaikki kirjat luettu, muutamia muitakin dekkareita ja jotain historia- ja tiedekirjoja.

Vierailija
25/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Välillä yritän iltaisin lukea, mutta olen niin poikki, että näen unta lauseiden välissä. Sama äänikirjojen kanssa. Harmittaa, olisi niin ihana uppoutua kirjan tarinaan.

Vierailija
26/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-10

Vierailija
27/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut ihmisiä, jotka tietävät, kuinka monta kirjaa ovat lukeneet. Mitkä he laskevat luetuiksi? Kuinka monta artikkelia tietokirjasta? Novellia tai runoa kokoelmasta? Eikö siinä laskemisen kanssa tule paine, viitsiikö romaanin lopettaa kesken?

Vähiten tietenkin ymmärrän ihmisiä, jotka eivät lue.

Vierailija
28/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jere äänikirjana.

Vierailija
29/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 ja ¹/²

Vierailija
30/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

38, plus vähintään tuplamäärän lasten kuvakirjoja.

Vierailija
31/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vuosikausiin ehtinyt kunnolla lukea kaiken arjen rumban keskellä. Perhe, työ, työmatkat, lasten harrastukset, remontti yms on vienyt liikaa aikaa, että olisi ehtinyt varaamaan aikaa kirjastossa käyntiin ja lukemiseen. Pari kuukautta sitten löysin ratkaisun tähän ja latasin kännykkään äänikirja-sovelluksen ja olen jo kuunnellut 11 äänikirjaa :-) Olen kaivannut pitkään lukemista, ja nyt kuuntelen kirjoja työmatkoilla, kauppareissuilla, siivotessa, pyykätessä, ulkoillessa jne. Suosittelen muillekin kiireisille.

Vierailija
32/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa tarkasti. Työn puolesta luen kutosen - seiskan tasoisia aineita satoja vuodessa, ja se on paitsi tympäisevää myös uuvuttavaa ja aikaa vievää siinä määrin, että muuhun lukemiseen ei tahdo riittää energiaa ja aikaa. Aineiden lisäksi olen lukenut tänä vuonna kolme nuortenkirjaa tehdäkseni niihin kirjakuulustelukysymykset.

Lapselle luen iltasatukirjan joka ilta.

Omaa lukemista olen lukenut ehkä viitisen kirjaa tänä vuonna. Tavallisesti luen novellikokoelmia, koska niiden keskenjääminen ei ole yhtä harmillista kuin romaanin. Nimiä en kaikkia muista, mutta Työ tekijänsä niittää (rikosnovelleja) ja Kummalinnun munia (scifiraapaleita - tosin on hämärästi tuttu, olen varmaan lukenut sen ennenkin) on näistä kaksi. Yksi Mma Ramotswe on seuraavana pinossa. Tilasin itselleni Metsänpeitto-sarjakuvakirjan, sen lukemisen aloitin mutta jäi kesken. Kesällä sitten loppuun.

Vierailija
33/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monta, elämäni ensimmäiset Dostojevskit Pelurit ja Köyhää väkeä. Köyhää väkeä oli kyllä ankeudenhuippu!! Pelureissa oli sentään ökyrikas mummeli!

Vierailija
34/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle lukenut ehkä 20 kirjaa. Haluaisin lukea myös itseni takia mutta ei ehdi /jaksa.

Yritän kuitenkin päivittäin lukea lapselle,jotta sanavarasto kasvaisi ja kiinnostus kirjoihin tulisi.

Vierailija
35/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuunnellut vuoden aikana monia kymmeniä kirjoja.Mikäli joku kirja ei ole mielunen ,dumppaan sen välittömästi pois.

Vierailija
36/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusin Mielensäpahoittaja tuli luettua, mutta ei ollut niin hauska kuin aiemmat. Oli jotenkin töykeää ja tarkoitushakuisen loukkaavaa välillä.

Vierailija
37/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen merkinnyt kaikki lukemani kirjat ylös.

Romaaneja ja tieto/työalaani liittyviä kirjoa on yhteensä tuulut luettua 39 kpl

Vierailija
38/45 |
28.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin koko Dostojevskin tuotannon viikossa.

Vierailija
39/45 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kirja viikossa tulee luettua. Kesälomalla sattaa mennä useampikin.

Vierailija
40/45 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain muutaman..

Speden elämäkerran ja suuren suomalaisen kummituskirjan (+ aku taskareita)