Onko Eurooppa pian separatistien vallassa?
Euroopassa toimii itseasiassa useita separatisti ryhmiä jotka haluaa hajoitraa Euroopan ja repiä valtiot. Tässä lista aktiivisimmista:
Katalonia (Espanja)
Skotlanti (Britannia)
Wales (Britannia)
Baskit (Ranska/Espanja)
Flanders (Belgia)
Wallonia (Belgia)
Sardinia (Italia)
Korsika (Italia)
Veneto (Italia)
Padania (Italia)
Ahvenanmaa (Suomi)
Bavaria (Saksa)
Joissain maissa, kuten Britanniassa ja Espanjassa, valtio on joutunut nousemaan aseellisesti separatistien kansannousua ja itsenäisyys pyrkimyksiä vastaan. Virallisesti separatistit luokitellaan uhkaksi Euroopan yhtenäisyydelle. Jokainen silti päättäköö n omalla sydämmellään miten suhtautuu Euroopan separatisti ryhmiin.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realisti. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU on perséestä ja siksi maat alkavat hajota.
EU:n myötä lainakorot ovat pysyneet maltillisina ja matkustaminen on helpottunut. Siinä on ainakin minulle aivan tarpeeksi syytä pysyä EU:ssa. Olen velallisena säästänyt aivan helvetin paljon rahaa koroissa verrattuna veroistani maksettuihin EU-maksuihin.
Toki minuakin jotkut typerät EU-lait ärsyttävät, mutta niin ne joutuvat EU:n ulkopuolisetkin maat niitä pitkälti noudattamaan, jos meinaavat EU-maiden kanssa kauppaa käydä.
EU aiheuttaa tarpeen ottaa lainaa ja matkustamisen helpottuminen on vain pieni juttu, koska mieluummin asun itsenäisessä maassa, enkä liittovaltiossa, kuten EU, vaikka matkustaminen olisi yhtä vaikeaa kuin Venäjälle eli ei kovin vaikeaa. Pelkästään eurosta eroaminen on niin hyvä asia, että senkin takia kannattaa erota, koska EU:hun kuulumisen edut ovat erittäin mitättömiä ja pinnallisille suunnattuja.
Minulla on ollut koko EU-jäsenyyden ajan, vuodesta 1995 keskimäärin noin 100.000€ lainaa. Verrattuna EU:ta edeltävään korkotasoon olen säästänyt noin 400€/kk alhaisten korkojen takia. Sinusta omasta elintasostaan kiinnostuminen on siis pinnallista, mutta tottahan maailmaan mielipiteitä mahtuu.
Miksi sinulla on noin paljon lainaa? Tarkoitin tuota matkustamista lähinnä, kun ei tuollaista määrää lainaa tarvitse kukaan, jolla ei ole tarpeeksi rahaa maksaa.
Asuntolainaa ja sijoituslainaa. On mukavaa, että on mieluisa asunto (kaksi kertaa kalliinpaan vaihdettu) ja tuleva eläke tietäen ei ole pahitteeksi, että on vähän kertynyt varallisuutta.
Mikä järki oli vaihtaa kalliimpaan kaksi kertaa? Lainan sijoittaminen on taas laman aiheuttamista, joten siihen ei lainaa pitäisi antaa senttiäkään. Opettele raha-asiat äläkä järjestelmää rasita.
Nuorena piti ostaa pieni asunto lähiöstä, kun muuhun ei rahat riittäneet. Sitten vähän parempaan ja kun löytyi toinenkin maksaja, pääsi jo käsiksi aika hienoon. Harva ostaa yksinään puolenmiljoonan ensiasuntoa.
Olen pistänyt sijoituksiin 20 vuodessa keskimäärin 300€/kk. Siitä on kertynyt velkavivulla reilut 400.000€. Pelkällä säästämisellä olisi kertynyt alle 100.000€.
Olisiko sinulla jotain hyviä vinkkejä, etten jatkossa rasittaisi "järjestelmää"?
Ei ole pakko ostaa, kun voi vuokralla asua. Ei sitä rahaa ole pakko haalia itselleen muiden kustannuksella, kuten tuo lainan sijoittaminen. Voi aloittaa firman tai sijoittaa paremmin, mutta lainan sijoittamisen lopputulos nähtiin 90-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Realisti. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EU on perséestä ja siksi maat alkavat hajota.
EU:n myötä lainakorot ovat pysyneet maltillisina ja matkustaminen on helpottunut. Siinä on ainakin minulle aivan tarpeeksi syytä pysyä EU:ssa. Olen velallisena säästänyt aivan helvetin paljon rahaa koroissa verrattuna veroistani maksettuihin EU-maksuihin.
Toki minuakin jotkut typerät EU-lait ärsyttävät, mutta niin ne joutuvat EU:n ulkopuolisetkin maat niitä pitkälti noudattamaan, jos meinaavat EU-maiden kanssa kauppaa käydä.
EU aiheuttaa tarpeen ottaa lainaa ja matkustamisen helpottuminen on vain pieni juttu, koska mieluummin asun itsenäisessä maassa, enkä liittovaltiossa, kuten EU, vaikka matkustaminen olisi yhtä vaikeaa kuin Venäjälle eli ei kovin vaikeaa. Pelkästään eurosta eroaminen on niin hyvä asia, että senkin takia kannattaa erota, koska EU:hun kuulumisen edut ovat erittäin mitättömiä ja pinnallisille suunnattuja.
Minulla on ollut koko EU-jäsenyyden ajan, vuodesta 1995 keskimäärin noin 100.000€ lainaa. Verrattuna EU:ta edeltävään korkotasoon olen säästänyt noin 400€/kk alhaisten korkojen takia. Sinusta omasta elintasostaan kiinnostuminen on siis pinnallista, mutta tottahan maailmaan mielipiteitä mahtuu.
Miksi sinulla on noin paljon lainaa? Tarkoitin tuota matkustamista lähinnä, kun ei tuollaista määrää lainaa tarvitse kukaan, jolla ei ole tarpeeksi rahaa maksaa.
Asuntolainaa ja sijoituslainaa. On mukavaa, että on mieluisa asunto (kaksi kertaa kalliinpaan vaihdettu) ja tuleva eläke tietäen ei ole pahitteeksi, että on vähän kertynyt varallisuutta.
Mikä järki oli vaihtaa kalliimpaan kaksi kertaa? Lainan sijoittaminen on taas laman aiheuttamista, joten siihen ei lainaa pitäisi antaa senttiäkään. Opettele raha-asiat äläkä järjestelmää rasita.
Nuorena piti ostaa pieni asunto lähiöstä, kun muuhun ei rahat riittäneet. Sitten vähän parempaan ja kun löytyi toinenkin maksaja, pääsi jo käsiksi aika hienoon. Harva ostaa yksinään puolenmiljoonan ensiasuntoa.
Olen pistänyt sijoituksiin 20 vuodessa keskimäärin 300€/kk. Siitä on kertynyt velkavivulla reilut 400.000€. Pelkällä säästämisellä olisi kertynyt alle 100.000€.
Olisiko sinulla jotain hyviä vinkkejä, etten jatkossa rasittaisi "järjestelmää"?
Ei ole pakko ostaa, kun voi vuokralla asua. Ei sitä rahaa ole pakko haalia itselleen muiden kustannuksella, kuten tuo lainan sijoittaminen. Voi aloittaa firman tai sijoittaa paremmin, mutta lainan sijoittamisen lopputulos nähtiin 90-luvulla.
Miksi haluat tukea meitä asuntosijoittajia asumalla vuokralla sen sijaan että ostaisit oman asunnon? Kun olen maksanut asuntolainani, asun tässä asunnossa pelkän vastikkeenpuolikkaan hinnalla, eli 175€:lla. Jos asuisin tässä vuokralla, maksaisin vuokraa puolikkaastani 750€/kk.
Entäs jos käy niin onnettomasti, ettet kuolekaan nuorena? Makaat paskavaipoissasi yhteiskunnan armoilla. Silloin voi mieleen tulla, että olisi voinut elää elämänsä toisinkin.
EU:n hyvä puoli on, että ei tarvitse pelätä korkojen nousua kymmenkertaisiksi. Jos vaikkapa Apple, Microsoft tai joku muu jenkkifirma maksaa minulle osinkoa, miten se on suomalaisilta pois?
Enpä usko. Tai no, separatistialueet voivat erota emämaasta, mutta ainakin Skotlanti haluaa liittyä takaisin EU:hun kun Englanti petti.
(Skotlannissahan muuten myös vakavissaan mietitään, voisiko se liittyä Pohjoismaihin jollain tavalla - Skotlannilla on vahvat historialliset yhteydet Norjaan mm. Shetlandsaarten kautta.)
Kansallisvaltioiden aika on muuten ollut todella lyhyt - vain jotain 100-150 vuotta. Euroopalla on paljon vanhempi perinne pienten ruhtinaskuntien ja muiden pikkuvaltioiden mantereena. Saksakin muuttui yhtenäiseksi valtioksi vasta Bismarckin aikana...
Itse en kokisi valtioiden sirpaloitumista heimoyhteisöiksi välttämättä pahana asiana, koska ennenkin on ollut EU:ta vastaavia ylikansallisia liittoja eli siihen ei tulisi muutosta - mutta toisaalta taas muistan Jugoslavian hajoamissodat (varmaan täälläkin kirjoittelee niitä, jotka olivat pieniä tai vielä syntymättömiä 1990-luvun alussa). Kansallisarmeijoiden hajottaminen ja jakautuminen tulisi olemaan iso ongelma.