Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tilasin siivoojan meille ja nyt ahdistaa pari juttua

Vierailija
28.04.2018 |

Hän on taas ensi lauantaina tulossa, käy 3 viikon välein. Itse halusin välttämättä lauantaille, että ehtii perjantaisin raivailla, mutta on se stressaavaa. En oikein välittäisi istua sohvalla, kun toinen siivoaa. Viimeksi lähdin lasten kanssa ulkoilemaan. On se pitkä aika ulkoilla noin 3 tuntia, jos sattuu huono sää. Ensimmäisellä kerralla pesin samalla vitriinikaapin astioita ja tiskailin, kun siivooja teki omia töitään. Ärsyttää lähteä lauantaina jonnekin hengailemaan mutta ärsyttää myös jos ei osaa olla normaalisti kotona vaan alkaa koko ajan siivoilla, kun just sen takia sitä ostan, että olis silloin tällöin täysin siivouksesta vapaa viikko. Minua myös lievästi ärsytti viimeksi se, että tavaroita oli väärillä paikoilla. Ekalla kerralla olin paikalla, niin siivooja sai kysyttyä, mihin jokin kuuluu. En tarkoita nyt mitään koriste-esineitä, koska ne nyt voi olla missä tahansa. Sen sijaan meillä on eteisessä ollut sanko metallitölkeille. Viimeksi tämä sanko löytyi siivouskomerosta siivoojan käynnin jälkeen. Lasten kirjoja oli laitettu aikuisten kirjahyllyyn. Illalla etsittiin Peppi-kirjaa joka paikasta varmaan puoli tuntia. Jotenkin tuntuu, että nuo käyttötavarat pitäisi säilyä omilla säilytyspaikoillaan, ettei niitä tarvitse etsiä siivoojan jäljiltä. Miten muilla toimii?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Meillä käy siivooja neljän viikon välein ja siivoaa kaksi tuntia kerralla. Itse raivaan tavarat oikeille paikoilleen niin että siivoojan on helppo siivota. Jos olen kotona niin päästän sisään ja lähden lapsen kanssa ulos tai asioille. Joskus jätän avaimen että pääsee sisään jos olen poissa.

Mihin sinä sen avaimen jätät? Meillä suurehkossa siivousfirmassa ei siivoojat oikeastaan saaneet käsitellä asiakkaiden johonkin epämääräiseen paikkaan jättämiä avaimia. Ei mitään "ota maton alta siitä kuistilta"-tyylistä avainten vaihtoa ex tempore. Ja asiakkaiden kanssa kai toimistolta kävivät läpi jo sopimusta kirjoittaessaan, että siivoojat eivät etsi kenenkään avaimia, eivät ota niitä kukkaruukuista tai etsi maton alta. Jos joku asiakas halusi, että siellä käydään kun ovat itse poissa, allekirjoituksella piti kuitata se avain luovutetuksi ja saaduksi, ja sitä säilytettiin siivousfirman kassakaapissa, josta siivooja sai sen kuittausta vastaan, kun oli menossa kohteeseen siivoamaan ja kuittauksen kanssa myös palautti samana päivänä. Isommissa siivousfirmoissa ollaan aika tarkkoja näistä avaimista, koska varkaussyytökset yms. ovat nykypäivänä yleisiä. Kun on mustaa valkoisella, kuka kävi, milloin ja kenellä avain oli, se rauhoittaa sekä asiakkaita että henkilökuntaa.

Vierailija
22/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Meillä käy siivooja neljän viikon välein ja siivoaa kaksi tuntia kerralla. Itse raivaan tavarat oikeille paikoilleen niin että siivoojan on helppo siivota. Jos olen kotona niin päästän sisään ja lähden lapsen kanssa ulos tai asioille. Joskus jätän avaimen että pääsee sisään jos olen poissa.

Onkos tuosta paljonkin apua, että siivooja käy 4 viikon välein 2 tuntia kerrallaan? Minä käytän päivittäin siivoukseen noin vartin ja kerran viikossa vähintään 3 tuntia. Meillä on ajoittain ammattisiivooja määritellysti, esim. pesemässä ikkunoita tai perusteellisesti pesee saunan ja kylpyhuoneen, joskus olen tilannut keittiön puhdistuksen, johon sisältyy esim. uunin pesu, hyllyjen ja kaapistojen pyyhintä, jääkaapin pesu. Sen kesto on 3 tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että ovat tarkkoja avainten sihteen! Ymmärrän hyvin, ettei tuollaisia kukkaruukunalla-viritelmiä sallita.

Vierailija
24/24 |
29.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko se siivous maksaa, jos on 2 tuntia kuussa? Tuleeko puhdasta? Miten paljon joutuu siivoamaan itse? Minulla on vähän rahaa, johtuen pienestä palkasta. Vihaan siivoamista. Eilen käytin 6 tuntia raivaamiseen ja siivoamiseen. Olisin voinut käyttää aikani mukavamminkin.