Tiedätkö naisia jotka ovat hommautuneet raskaaksi, että ei tarvitsisi mennä töihin?
Itse tiedän varmasti ainakin yhden. Vastemielinen lokki muutenkin.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan itse. Tai siis koko ajan tiedettiin että halutaan vähintään kaksi lasta, mutta toista toivoessa huomioitiin se ettei esikoisen elämä olisi veivausta kotihoidon ja päiväkotiin sopeutumisen välillä, eli yritin tulla raskaaksi sellaisella aikataululla ettei "tarvitsisi" mennä lasten välissä töihin.
Ja se oli ehdottoman oikea ratkaisu. Nyt olen liki 6 vuoden tauon jälkeen palannut työelämään, ja esikoisen luontoiselle lapselle pitkä kotihoito oli tosi hyvä juttu.
Lisään vielä että toista lasta ei tehty työnteon välttämiseksi tai esikoisen kotihoidon turvaamiseksi mutta ajoitukseen nämä vaikuttivat.
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan itse. Tai siis koko ajan tiedettiin että halutaan vähintään kaksi lasta, mutta toista toivoessa huomioitiin se ettei esikoisen elämä olisi veivausta kotihoidon ja päiväkotiin sopeutumisen välillä, eli yritin tulla raskaaksi sellaisella aikataululla ettei "tarvitsisi" mennä lasten välissä töihin.
Ja se oli ehdottoman oikea ratkaisu. Nyt olen liki 6 vuoden tauon jälkeen palannut työelämään, ja esikoisen luontoiselle lapselle pitkä kotihoito oli tosi hyvä juttu.
Ja nyt on lapsi "sairaana" koko ajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se lapsen tekeminen vapauttaa työnteosta? Tietääkseni Äitiysloma on n. 9kk.
Eläkeikä jotain 65v?
Kaikkine hoitovapaineen yhdellä lapsella saa olla kotona 3 vuotta.
Joo, ja se on täysin vapaaehtoista olla kh-tuella joka on pienempi kuin työttömyyspäiväraha. Ja tosiaan kestää 3 vuotta. Työuraa ehkä 45 vuotta? Joten _miten_ se lapsen tekeminen vapauttaa työnteosta?
Teet sopivin väliajoin vaikka kolme lasta ja nostat tuet + mies juoksee töissä.
Eli menee 9 vuotta.
Loput likin40 vuotta sitten töissä vai mitä?
Kukaan ei halua sinua enää töihin, koska työkokemuksesi on vanhentunut ja lapsesi sairastelevat jatkuvasti.
Höpöhöpö. Just oli tutkimus ettei kotiäitiys heikennä naisen uraa.
https://m.iltalehti.fi/perheartikkelit/201804272200908353_pt.shtml
Alapeukuttakaa, uliulit, alapeukuttakaa 😂😂😆😆
Ihan yleistä tietyissä piireissä, joilla ei ole mitään muuta, millä päteä kuin huonosti kasvatetyut kakarat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt on lapsi "sairaana" koko ajan?
Onhan nuo toki muutaman taudin pitäneet, mutta onneksi puolisolla on etätyömahdollisuus koska minun työni on sellaista että poissaolo vaatisi aina paljon asiakasaikojen siirtelyä ja (lyhytaikainen) sijainen ei voi puolestani työtä tehdä. Mutta en siis ole joutunut olemaan kertaakaan poissa töistä lasten sairastelun vuoksi. Ja jos olisinkin niin sellaista elämä on, siihen useimmilla kuuluu muutakin kuin työ.
En kyllä rehellisesti tunne. Lähes kaikki läheisesti tuntemani äidit ovat myös palanneet työelämään suht nopeasti.
Mun mies tosin sanoo, et odottaa sitä omaa hoitovapaavuotta kuin kuuta nousevaa (olen raskaana). Enpä kuitenkaan pidä häntä työtävieroksuvana, eikä pitäisi kukaan muukaan hänet tuntevakaan. Pieni breikki työelämään voi olla mukava asia monelle ihmiselle, jotka pitävät työstään ja ovat ahkeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se lapsen tekeminen vapauttaa työnteosta? Tietääkseni Äitiysloma on n. 9kk.
Eläkeikä jotain 65v?
Joo, ja se on täysin vapaaehtoista olla kh-tuella joka on pienempi kuin työttömyyspäiväraha. Ja tosiaan kestää 3 vuotta. Työuraa ehkä 45 vuotta? Joten _miten_ se lapsen tekeminen vapauttaa työnteosta?
Teet sopivin väliajoin vaikka kolme lasta ja nostat tuet + mies juoksee töissä.
Eli menee 9 vuotta.
Loput likin40 vuotta sitten töissä vai mitä?
Eiköhän se mies elätä ja sen jälkeen lapset, kun täysi-ikäistyvät. Älä nyt ala leikkiä uhria, tiedät hyvin että hoitovapailla ja miehen rahoilla kikkaillaan, vaikka muuta väitetään. Samaan aikaan miehet painavat duunia aamusta iltaan sen 50 vuotta.
Eli sun mielestä työelämässä ei ole synnyttäneitä naisia?
Tjaah, kai mä voin osittain myöntää tämän. Toinen lapsi tehtiin heti perään (miltei 2v ikäeroa tuli), että voin esikoisen kanssa olla suoraan pidempään kotona. No nyt tekisi mieli tehdä kolmas lapsi, että voisin taas pari vuotta pidempään olla kotona hoitamassa omat lapseni ihan itse. Perimmäinen syy ei sinänsä ole se, ettei minun tarvitsisi mennä töihin vaan se, ettei lasta/lapsia tarvitsisi laittaa päiväkotiin saamaan joka viikko eri tautia ja täitä ja kihomatoja. Lyhyemmin tuon toiselle voi kuitenkin naureskellen sanoa, että (toinen) lapsi tehtiin jotta saan olla kotona eikä tarvitse mennä töihin.
Tykkään kyllä työstäni enkä meinaa miksikään lapsitehtaaksi alkaa :). Päiväkoti on minulle kuitenkin kammotus ja jotenkin vierastan ajatusta, että pienet lapseni viettäisivät suurimman osan hereilläolostaan "tarhatätien" kanssa eikä minun tai isänsä kanssa.
En tiiä, mutta äiti meni k.o syystä naimisiin isäni kanssa.
Vierailija kirjoitti:
En tiiä, mutta äiti meni k.o syystä naimisiin isäni kanssa.
Ja äiti kumminkin ennen sitä teki töitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oltuani työttömänä työnhakijana kahdeksan vuotta, päätin tehdä uravalinnan kotiäidiksi. Kyllä tämä on palkitsevampaa kuin kirjoittaa työhakemuksia työhakemuksen perään, joihin kukaan ei edes vastaa mitään. Päivät ovat rytmitettyjä ja sisältävät muutakin kuin turhien hakemusten lähettelyjä ja yhteydenottojen turhaa odottamista.
Miten joku voi olla 8 VUOTTA työttömänä?
Kevyesti. Ja ilman omaa syytään.
Ai oikein "hankitte" lapsia tai lapsen? Ei niitä(kään) niin vaan hankita vaan saadaan, teillä on sitten ilm. käyny hyvä tuuri kaiken suhteen mikä tohon liittyy..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeikä jotain 65v?
No ei tosiaan pysyvästi vapauta työnteosta. Kotona lapsen kanssa joutuu myös tekemään paljon kaikkea. Pienen tuumaustauon tämä aika kotona kuitenkin tarjoaa. Aiempaan työhöni en ole ajatellut enää palata, joten jotain uutta on nyt keksittävä. Aika lapsen kotona on tehnyt selväksi sen, etten vuosikausiksi kotiinkaan halua jäädä hoitamaan lapsia. Kaipaan takaisin työelämään.
Eikö näin muka saa ajatella? Äidiksi tulo on varma tapa saada osakseen kritiikkiä. Teit niin tai näin, niin aina joku on tyytymätön.
Minä. Mainitsin miehelle, että nyt kun kuopus on 2,5 v., hänelle ja isoveljelleen pitää hakea päiväkotipaikkaa. Miehelle iski ahdistus, kun lapset kasvavat liian nopeasti ja ehdotti, josko kuitenkin tehtäisiin vielä kolmas. Tehtiin ja palasin töihin vasta kun tämä nuorin oli vähän alle 3-vuotias.
Tunnustan että olen miettinyt toista lasta sillä perusteella että ei tarvitsisi palata töihin. Olen täällä myös joskus asiasta maininnutkin ja kuraa tuli niskaan kuten eräällä toisellakin tähän ketjuun vastanneella. No taloudellinen tilanne nyt on mitä on ja olenkin pian 2 vuoden kotonaolon jälkeen palaamassa töihin. Ainakin joksikin aikaa, ehkä sitä pitää toinen pyöräyttää kun työt alkaa taas tympiä ja kun tilillä on taas sen verran että voi kotona "lorvia" pari vuotta. Ehdin kuitenki olla töissä vielä moninkertaisesti sen ajan mitä olin/olen lapsen kanssa kotona joten eikö pieni huilitauko välillä ole paikallaan? Se että tekee lapsen toisensa perään ja on yli kymmenen vuotta kotona on kuitenkin minustakin liikaa. Varsinkin jos perusteena on vain se ettei tarvitse tehdä töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ai oikein "hankitte" lapsia tai lapsen? Ei niitä(kään) niin vaan hankita vaan saadaan, teillä on sitten ilm. käyny hyvä tuuri kaiken suhteen mikä tohon liittyy..
Ai jaa. Meillä ne on kyllä tehty ihan "perinteisellä" menetelmällä eikä vaan saatu jostain odottamatta ja pyytämättä kuin Jäätteenmäen faksit..
Tiedän yhden, jolla on jo 4 lasta, mies töissä mutta itse ollut kotiäitinä jo vuosia. Oli kertonut lapsettomalle kaverilleni, ettei oikein keksi mitä tässä ryhtyis tekemään, joten kaippa se on sitten taas ostettava aikaa pyöräyttämällä uusi muksu.
En. Ei kellään ole neljää enenpää lapsia ja nekin tehty vähintään kaksi aina peräkkäin. Ei siinä kovin kauan voi töitä vältellä kun töissä pitää olla vähintään 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, jolla on jo 4 lasta, mies töissä mutta itse ollut kotiäitinä jo vuosia. Oli kertonut lapsettomalle kaverilleni, ettei oikein keksi mitä tässä ryhtyis tekemään, joten kaippa se on sitten taas ostettava aikaa pyöräyttämällä uusi muksu.
No nyt on kyllä niin luotettava lähde että voidaan julistaa kaikki naiset lompakkoloisiksi!!
T. Uliuli
Joo mun käly.