Tiedätkö naisia jotka ovat hommautuneet raskaaksi, että ei tarvitsisi mennä töihin?
Itse tiedän varmasti ainakin yhden. Vastemielinen lokki muutenkin.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden, jolla on jo 4 lasta, mies töissä mutta itse ollut kotiäitinä jo vuosia. Oli kertonut lapsettomalle kaverilleni, ettei oikein keksi mitä tässä ryhtyis tekemään, joten kaippa se on sitten taas ostettava aikaa pyöräyttämällä uusi muksu.
No nyt on kyllä niin luotettava lähde että voidaan julistaa kaikki naiset lompakkoloisiksi!!
T. Uliuli
Häh?
Kyllä se täällä toisinpäin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan että olen miettinyt toista lasta sillä perusteella että ei tarvitsisi palata töihin. Olen täällä myös joskus asiasta maininnutkin ja kuraa tuli niskaan kuten eräällä toisellakin tähän ketjuun vastanneella. No taloudellinen tilanne nyt on mitä on ja olenkin pian 2 vuoden kotonaolon jälkeen palaamassa töihin. Ainakin joksikin aikaa, ehkä sitä pitää toinen pyöräyttää kun työt alkaa taas tympiä ja kun tilillä on taas sen verran että voi kotona "lorvia" pari vuotta. Ehdin kuitenki olla töissä vielä moninkertaisesti sen ajan mitä olin/olen lapsen kanssa kotona joten eikö pieni huilitauko välillä ole paikallaan? Se että tekee lapsen toisensa perään ja on yli kymmenen vuotta kotona on kuitenkin minustakin liikaa. Varsinkin jos perusteena on vain se ettei tarvitse tehdä töitä.
Kenelle?
Tiedän pari. Laittavat työssäkäyvät isät hoitamaan lapset öisin koska heillä niin rankkaa päivisin. Yök.
Vierailija kirjoitti:
Olen vauvan kanssa kotona ja odotan töihin paluuta palavasti. Kuka hullu haluaa olla kotiäitinä.
Kotiäidit tykkää tällaisista viesteistä ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vauvan kanssa kotona ja odotan töihin paluuta palavasti. Kuka hullu haluaa olla kotiäitinä.
Aika harva ihmisryhmä tykkää siitä että heitä haukutaan hulluiksi..
Tiedän. 20-vuotiaana äidiksi, sen jälkeen hankittu 10 vuoden aikana 4 lasta, kaikki syntyneet sievästi juuri kun kodinhoitotuet ovat loppumassa. Koulutusta ei amiksen lisäksi ole ja työkokemusta osapuilleen nolla päivää. Lapsilla eri isät. Saa nähdä putkahtaako viides kun tuet uhkaavat muutaman vuoden päästä taas loppua.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän. 20-vuotiaana äidiksi, sen jälkeen hankittu 10 vuoden aikana 4 lasta, kaikki syntyneet sievästi juuri kun kodinhoitotuet ovat loppumassa. Koulutusta ei amiksen lisäksi ole ja työkokemusta osapuilleen nolla päivää. Lapsilla eri isät. Saa nähdä putkahtaako viides kun tuet uhkaavat muutaman vuoden päästä taas loppua.
Ja ikää on sitten vähän päälle 30?
Työuraa siis jäljellä vielä n. 35 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitataan siihen että kotiäitiys on töissäkäyntiä rankempaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viitataan siihen että kotiäitiys on töissäkäyntiä rankempaa..
No eipä tuo tulkinta tullut ensimmäisenä mieleen. Toivottavasti olet kyseisen kommentin kirjoittaja.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää tällaisia ihmisiä. Vaihtaisi alaa tai menisi sossuun, mutta kannattaako sitä lapsia tuolla syyllä hommata?
Muutamat on laskelmoineet sillä ihan kohtuullisen elannon. Tiedän ainakin yhden, jolla on kaksi lasta eri isille, toinen rikas ja toinen hyvin toimeen tuleva. Elää nykyään lesbosuhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ikää on sitten vähän päälle 30?
Työuraa siis jäljellä vielä n. 35 vuotta.
Ai miten niin? Ihmisiä on liikaa eikä töitä löydy vastavalmistuneillekaan.
Vierailija kirjoitti:
En. Ei kellään ole neljää enenpää lapsia ja nekin tehty vähintään kaksi aina peräkkäin. Ei siinä kovin kauan voi töitä vältellä kun töissä pitää olla vähintään 40 vuotta.
Yli neljän lapsen perheitä ei ole olemassakaan?
Minä voisin hyvinkin sanoa, että juuh pitääpä tehdä vielä yksi penska ettei tarvii mennä töihin.
Todellisuudessa kuitenkin me halutaan sekin lapsi, eikä taloudellista pakkoa päästä töihin tienaamaan enemmän ole. Kotihoidontuki on hyvä, koska silloin saa kuitenkim jotain, eikä tarvitse olla työttömänä työnhakijana. Totta kai voisi olla aina ilman mitään tukia, mutta jos meille ei ole niin väliä, tuleeko lapset 2 vai 4 vuoden välein, niin samahan ne on tehdä alle 3v ikäeroilla. Saa samat (hyvät) äitiyspäivärahatkin kuin ekasta.
Ja huom, meillä siis vasta 1 vastasyntynyt, mutta ihan selvää alusta asti, että haluamme useamman lapsen ja ”teemme” ne alle 3v ikäeroilla.
Niin ja itse olen oikeastaan yliopisto-opiskelija (opinnot lakisääteisesti tauolla). Mies käy töissä.
Tiedän. Eräs tuttava vihasi työtänsä ja kun tuli raskaaksi, sanoi, että hän ei takaisin mene. Hän raskautui aina edellisen jälkeen ja töitä ei ole tehnyt 15 vuoteen. Elänyt sossun tuilla. Nyt ikää jo sen verran, että on terveysongelmia ja ammattitaito vanhentunut, eikä saa enää töitä.
No onhan kodinhoito helpompaa kuin älypuhelinten kehittäminen.
Jokainen tekee mihin kyvyt riittää. Niin se on aina ollut.
Vierailija kirjoitti:
No onhan kodinhoito helpompaa kuin älypuhelinten kehittäminen.
Jokainen tekee mihin kyvyt riittää. Niin se on aina ollut.
Se on ihan totta ja hyvä näin. Ei tämä maailma muuten toimisi. Molempia tarvitaan.