Syitä, miksi sinut on poistettu Facebook kaveruudesta?
Naurettavin syy miksi minut on poistettu lienee se, että eräs puoli tuttava nainen päivitti että joko lapset lähti isälleen ja on hiljaista tai sitten lapset on kotona.
Kerran taas lapset lähti surunaama päivitykseen halusin piristää ja ensimmäisenä kommentoin piristääkseni linkittämällä Seitsemän seinähullua veljestä orkesterin kappaleen - No näinhän se on ja ajattelin sen hiukan piristävän. Ei sitten kai piristänyt kun oli poistanut kavereistaan ja joku vielä morkkasi minua siitä, että vittu olen, vaikka oikeasti tarkoitin hyvää.
Kommentit (25)
Ainoat havaitsemani poistot on tullut kun olen antanut pakit.
Mä poistan kavereista jos kaveri ei pidä yhteyttä IRL. Yksi kaveri tuntuu aina tietävän minusta kaiken kun tavataan, mutta ei koskaan vastaa viesteihin tai treffipyyntöihin, ja jos vastaa niin kauhea kiire. Sitten Facebookissa seuraavana päivänä statuksessa lukee että on sen ja sen kaverin kanssa kaupungilla jee ihanaa sydän pusi. Ja kun törmätään, niin vastaa mun kuulumisiin: Joo luin Facebookista.
??Sellainen vituttaa. Että kuitenkin stalkkaat sieltä, ja kiinnostaa, mutta et halua nähdä. Ja kyseessä siis ihminen kenen kanssa nähtiin jopa viikoittain, mutta yhtäkkiä lakkasi pitämästä yhteyttä. Hänen paras ystävänsä muutti muualta samaan kaupunkiin ja kohdisti vapaa-aikansa tähän yhteen. Ala-asteelaista touhua, en minä halua aikuisiällä hengata yhden ja saman ihmisen kanssa aina, haluan että aikaa riittää erilaisille ystäville. :) Mutta kukin tyylillään, minun valintani kuitenkin on että Facebookissa en pidä tuttuja, haluan jakaa siellä elämästäni asioita ja tulee creepy olo jos listalla stalkkaajia jotka tietää kaiken, mutta eivät ole kiinnostuneita. Silti oikeassa elämässä edelleen moikkaan kun tavataan, kohdistan vaan energiani sitten toisaalle.
Facebookissa on mulla listoilla vain OIKEAT kaverit, ja jos ei vaivaudu näkemään oikeassa elämässä niin en suostu olemaan apinahäkissä töllisteltävänä. Joten jospa ap olet näitä kavereita joka ei pidä yhteyttä ystäviisinsä, mutta silti olettaa että on heille korvaamaton.
- feministinen örvellys sovinistisessa päivityksessä
- se etten kommentoinut tai tykännyt henkilön päivityksiä koskaan
- henkilö vokotteli mieheni ja koki ilmeisesti siitä häpeää
Vierailija kirjoitti:
Mä poistan kavereista jos kaveri ei pidä yhteyttä IRL. Yksi kaveri tuntuu aina tietävän minusta kaiken kun tavataan, mutta ei koskaan vastaa viesteihin tai treffipyyntöihin, ja jos vastaa niin kauhea kiire. Sitten Facebookissa seuraavana päivänä statuksessa lukee että on sen ja sen kaverin kanssa kaupungilla jee ihanaa sydän pusi. Ja kun törmätään, niin vastaa mun kuulumisiin: Joo luin Facebookista.
??Sellainen vituttaa. Että kuitenkin stalkkaat sieltä, ja kiinnostaa, mutta et halua nähdä. Ja kyseessä siis ihminen kenen kanssa nähtiin jopa viikoittain, mutta yhtäkkiä lakkasi pitämästä yhteyttä. Hänen paras ystävänsä muutti muualta samaan kaupunkiin ja kohdisti vapaa-aikansa tähän yhteen. Ala-asteelaista touhua, en minä halua aikuisiällä hengata yhden ja saman ihmisen kanssa aina, haluan että aikaa riittää erilaisille ystäville. :) Mutta kukin tyylillään, minun valintani kuitenkin on että Facebookissa en pidä tuttuja, haluan jakaa siellä elämästäni asioita ja tulee creepy olo jos listalla stalkkaajia jotka tietää kaiken, mutta eivät ole kiinnostuneita. Silti oikeassa elämässä edelleen moikkaan kun tavataan, kohdistan vaan energiani sitten toisaalle.
Facebookissa on mulla listoilla vain OIKEAT kaverit, ja jos ei vaivaudu näkemään oikeassa elämässä niin en suostu olemaan apinahäkissä töllisteltävänä. Joten jospa ap olet näitä kavereita joka ei pidä yhteyttä ystäviisinsä, mutta silti olettaa että on heille korvaamaton.
No jos sä laitat jonkun päivityksen itsestäsi ja elämästäsi faceen, niin kyllähän se kaveri sen näkee kun selailee facebookia. Ei se ole mitään stalkkaamista.
Merkittävimmät syyt mulla:
- toivotin hyvää syntymäpäivää
- täytin itse vuosia
Kieltämättä aika mielenkiintoista
Lisäsin kaveriksi sellaisen joka oli mokannut jotain, mistä en itse ollut tietoinen.
Kun sain toisen lapsen, minut poisti kavereistaan yksi mies ja yksi nainen. Tarkkaa syytä en tiedä, mutta voi olla, että miehellä oli joku ongelma, koska oli joskus aiemmin ihastunut minuun ja nainen ei taas itse saanut lasta huonon parisuhdetilanteen vuoksi. Mies päivitti statukseensa jotain outoa perheellisistä ja mulle tuli tosi vahva tunne, että hän osoitti sen minulle. Pian tuon jälkeen hän poisti minut. Yhdentekevää sinällään. En jäänyt kumpaakaan kaipaamaan.
Luulen, että siksi kun on haluttu poistaa kavereista kaukaisemmat tuttavat pois.
Parin tyypin kanssa meni sukset ristiin keskusteluissa. Toinen oli rasisti, toinen homofoobikko.
Mistä se tietää? Joku ulkopuolinen kommentoi, että kyseessä on kateus.
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla ei oikein ole tilannetajua
Ymmärsitkö sinä sen sepustuksesta jotain?
En tiedä. Yhteen ihmiseen olisin halunnut olla edes facen kautta yhteyksissä ja kun samassa kaupungissa asutaan, nähdäkin. Nyt en tiiä viitsiikö edes moikata, jos tulee vastaan. Ei ole tullut vastaan. Toinen, joka poistui kavereistani, oli joku samalla alalla työskentelevä tuntematon, joka oli haalinut kavereita, ehkä joku stalkkeri. Kerran huomasin hänen poistuneen. Koskaan ei päivittänyt mitään. Outo. Yksi taas, jota en pysty pyytää kaveriksi, on ystävä nuoruudesta, joka unohti minut kun itsellään meni hyvin ja olisin tarvinnut tukea. Ehkä olin liian negativiinen. Onneksi löytyi uusia luottoystäviä hänen tilalleen. Tavallaan haluaisin olla hänen kanssaa joskus vielä tekemisissä, mutta voihan hänkin ottaa yhteyttä, jos kiinnostaa. Ei taida kiinnostaa.
Tuskinpa kukaan itse tietää miksi on poistettu fb:stä? Kysy mieluummin niiltä, jotka ovat poistaneet.
Poistan ne, joista ei ole minulle enää mitään hyötyä.
Itse olen lähiaikoina poistanut sellaiset, jotka eivät itse päivitä mitään. Silti selvästi stalkkaavat muita Facebookissa. Jos ei halua päivittää itsestään yhtään mitään, miksi pitää edes olla fb:ssä? Vain saadakseen tietoja muiden elämästä? En tykkää. Ylimielistä stalkkaamista. Ja ennen kuin joku tulee sanomaan, että sitähän varten Facebook on, niin minä ajattelen sen sillä lailla niin kuin ystävyyden; sen pitää olla vuorovaikutusta. Jos se on yksipuolista, mitä minä siitä saan? En myöskään kerää ystäviä huvikseen, vaan hyväksyn sellaisia, joiden kanssa haluan aidosti olla tekemisissä.
Olin työttömänä liian pitkään.