Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoni vaatii n. 1200e rempan. Autoni arvo ehjänä ehkä 800e. Rahaa 1500e tilillä. Korjaan auton vai ostan 1500e toisen tilalle?

Vierailija
27.04.2018 |

Eli autostani piti alunpitäen mennä korjaajalle uusimaan 200e osa (egr venttiili), mutta kun moottoria tutkittiin, täytyisi myös turbo vaihtaa ja moottori on muutenkin huonossa hapessa, mm kannen tiiviste on menossa ja kansipahvi menee pian.

Eli autoa ei nyt korjattukaan koska sillä voi vielä ajaa ja kehoituksen hankkia toisen auton. Rahaa mulla on kuitenkin vaan se 1500e yhteensä eli kannattaako mun pistää 1500e nykyisen korjaukseen vai ostaa joku "löytö" tuolla rahalla? Työmatka on 100km ja autolainaa en mielellään ottaisi kun noista töistä ei tänäpäivänä oikein tiedä.

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies osti kaksi vuotta sitten Saab 9000:sen 400 eurolla, viallisena.

Laittoi viat kuntoon ja ollaan saatu tosi hyvää luotettavaa kyytiä autolla.

Vierailija
62/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannentiiviste ja kansipahvi ovat yksi ja sama asia. Tiiviste joko vuotaa tai ei vuoda, sitä ei voi millään ennustaa milloin se "on menossa" rikki.

Turbo joko ahtaa tai ei ahda, jos se nyt hieman viheltää tai päästää öljyä läpi jatkat vaan matkaa.

Älä usko pelottelua että joo nyt 1200€ tänne tai autosi saattaa kohta hajota.

Monesti egr venttiilin voi myös putsata, ei välttämättä tarvitse vaihtaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää kyllä pisti vähän miettimään ja tunnen jopa piston omassa tunnossani. Itse olen miettinyt, että ostanko pojalleni 18-vuotislahjaksi, kun saa juuri kortin, niin uuden vai vähän ajetun käytetyn auton. Arvo olisi luokaa 10000-20000. Muutenkin pihassa on kaksi autoa, vaimon vm- 2016 ja arvoltaan 25000.- ja minun vm. 2017, arvoltaan 50000.-.

Kyllä sitä joskus itse viitsiikin valittaa turhista. M52.

Vierailija
64/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko tuo 10 v vanha auto? Miten se nyt jo on romutuskunnossa? En kovin tarkkaan muista tilastoja, mutta suomalaiselle autolle se ei ole ikä eikä mikään.

Vierailija
65/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauta auto ja maksa vaikka osa luottokortilla tai osamaksulla.

Vierailija
66/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja korjaamotkin voi kilpailuttaa. Pyydä hinta-arvio usemmasta paikasta.

Vierailija
67/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt romaaneille jos muuten nätti.

Vierailija
68/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaista autoa kunnostetaan aina, eisen auton arvo ole alkuperäishinta vaan kokonaisuus, sama tilanne tulee uudestaan vastaan, vain sun tilin saldo voi olla erilainen, pistä vaan uutta tilalle jos tällä kyseisellä autolla eiole merkittävää historiaa, esim isältä pojalle kulkenu suvussa, voit myös repiä siitä nykysestä toimivat osat irti ja myydä varaosina pidemmällä ajalla

Vierailija
69/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoasioissa kannattaa kääntyä kyseisen merkin harrastajien puoleen. Nykyään joka merkille on foorumeita joista saa apua vaikkapa osien hankintaan joko käytettynä tai uutena. Löytyypä avuliaita asentajiakin vielä jotka voi iltapuuhina vaihtaa sen turbon parilla kympillä.

Kansitiivistevika kuulostaa oudolla nykyautoissa, toki mahdollinen.

Vierailija
70/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies osti kaksi vuotta sitten Saab 9000:sen 400 eurolla, viallisena.

Laittoi viat kuntoon ja ollaan saatu tosi hyvää luotettavaa kyytiä autolla.

On mahdollista, mutta vaatiisekä taitoa, että mahdollisuutta tehdä itse korjauksia.

Ja onnea myös.

Aloittajalla on pitkä työmatka, pieni kulutus on aika olennaista.

Pieni bensa-auto?

Eivät ole statusesineitä, niin hinnat ovat satasia siinä vaiheessa kun "munakkaammat" mallit vielä maksavat pari tonnia.

Dieselvero kaventaa dieselin edullisuutta.

Vierailija
71/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2000+ saa jo ihan hyviä autoja. Katsoo huoltokirjan läpi. jos on vaihdettu jarruja, öljyjä yms usein on autoa pidetty hyvin. Jos on vain pakolliset huollot voi olla tulossa muutakin remonttia. Kannattaa käydä ajamassa useita autoja läpi niin saa tuntumaa minkälaista pommia on liikenteessä. Osamaksulla jos ei rahat riitä.

Vierailija
72/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi kansitiivisteen palaminenkin on sikäli vittumainen, että niin halvan osan vaihtamisesta tulee niin kallis. Syynä se, että siinä tulee työn osuutta yleensä aika paljon, purat "puoli" moottoria päältä pois, että saat kannen auki ja sitä rataa. Tietenkin tärkeä tiiviste, ei pääse "puurot" ja "vellit" menemään sekaisin.

Vierailija
73/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liisaa?

Vierailija
74/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liisaa?

Kerttuu!

Vierailija
75/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pyörä.

Pyörä 100 kilsan työmatkalle?

Joo kolmipyörä, ei kaadu niin herkästi sivutuulessa.

Vierailija
76/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta toimiva Opel 50 € ,tingitty hinta vitosen. Lepakko myyjänä https://www.nettiauto.com/opel/kadett/9602704

Vierailija
77/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta käytetty. Saat vielä jonkinlaisen hyvityksen varmaan nykyisestä vaikka siinä tiedossa korjattavaa.

Että ihan käytetty. Mistä saa uusia 1500 eurolla. Kerro heti.

Naapurin Raineri ja Lefa myy uusia autoja tolla hinnalla

Vierailija
78/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

asentaja 40 kirjoitti:

Autoasioissa kannattaa kääntyä kyseisen merkin harrastajien puoleen. Nykyään joka merkille on foorumeita joista saa apua vaikkapa osien hankintaan joko käytettynä tai uutena. Löytyypä avuliaita asentajiakin vielä jotka voi iltapuuhina vaihtaa sen turbon parilla kympillä.

Kansitiivistevika kuulostaa oudolla nykyautoissa, toki mahdollinen.

Näiden foorumien tarjoama apu on merkityksellistä lähinnä niille, jotka korjaavat autonsa omassa tallissaan.

Vierailija
79/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt romaaneille jos muuten nätti.

Valitettavan yleinen neuvo vauva palstalla..

Vierailija
80/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua Romutuskampanjaan ja mikä on tarjolla nykymarkkinassa

Mä ainakin laskin se 3000€ hyvitys mikä sain erittäin kohtuuhintaseks kun mun lähes 20v vanha auto hädin tuskin rullas enää kahdella sylinterillä romuttamoon. (jotkut automerkit pitää vielä ylimääräisen kampanjan sen toivossa että ostat niitten automerkki eikä se halvin 10000€ dacian. Dacia muuten loppuunmyyty) romu ku romu mutta uus auto ois ja aivan omas, kyl varmaan pyörii viel 5-10v ilman suurempia ongelmia kunhan tutkit mikä kannattaa ottaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän