Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoni vaatii n. 1200e rempan. Autoni arvo ehjänä ehkä 800e. Rahaa 1500e tilillä. Korjaan auton vai ostan 1500e toisen tilalle?

Vierailija
27.04.2018 |

Eli autostani piti alunpitäen mennä korjaajalle uusimaan 200e osa (egr venttiili), mutta kun moottoria tutkittiin, täytyisi myös turbo vaihtaa ja moottori on muutenkin huonossa hapessa, mm kannen tiiviste on menossa ja kansipahvi menee pian.

Eli autoa ei nyt korjattukaan koska sillä voi vielä ajaa ja kehoituksen hankkia toisen auton. Rahaa mulla on kuitenkin vaan se 1500e yhteensä eli kannattaako mun pistää 1500e nykyisen korjaukseen vai ostaa joku "löytö" tuolla rahalla? Työmatka on 100km ja autolainaa en mielellään ottaisi kun noista töistä ei tänäpäivänä oikein tiedä.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt auton varaosiksi ja ostat 1000€ auton. Ei kannata lähteä korjauttamaan, jos korjauksen hinta on enemmän kuin auton arvo ehjänä.

Vierailija
82/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta käytetty. Saat vielä jonkinlaisen hyvityksen varmaan nykyisestä vaikka siinä tiedossa korjattavaa.

Sun ei tarvitse yksityishenkilönä kertoa mitään noista vioista jos asioit liikkeen kautta. Liike ottaa riskin. Älä myy itse tai voit joutua käräjille.

Karma hoitaa ja saat samanlaisen, ellei pahemmankin pommin liikkeestä tilalle jos sinne yrität romuasi huijata. On tullut koettua. Eikä liikkeillä ole vanhoja romuja mikään velvollisuus korjautella mihinkään takuisiin tai virhevastuisiin, ne koskevat vain uusia ja vähänajettuja autoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä turboauton saa 800 eurolla? Vai onko sen arvo nyt rikkäisenä tuo 800eur?

Vierailija
84/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua Romutuskampanjaan ja mikä on tarjolla nykymarkkinassa

Mä ainakin laskin se 3000€ hyvitys mikä sain erittäin kohtuuhintaseks kun mun lähes 20v vanha auto hädin tuskin rullas enää kahdella sylinterillä romuttamoon. (jotkut automerkit pitää vielä ylimääräisen kampanjan sen toivossa että ostat niitten automerkki eikä se halvin 10000€ dacian. Dacia muuten loppuunmyyty) romu ku romu mutta uus auto ois ja aivan omas, kyl varmaan pyörii viel 5-10v ilman suurempia ongelmia kunhan tutkit mikä kannattaa ottaa

Ton 3 tonniahan saa taitavampi pelkästään tinkaamalla uuden auton hinnasta pois, ihan täyttä huijausta koko romutuskampanja.

Vierailija
85/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajat sillä rikkinäisellä turbolla niin pitkään kun pääsee. Sitten kun et enää pääse, niin sulla on vielä se 1500€, ehkä enemmän, niillä seuraava katsastettu menopeli ja vanha romuttamoon. Niin kauan kun voit käyttää autoa niin ajat sillä.

Näin ajattelin nyt ensi alkuun tehdä. Tosin autosta ei tiedä vaikka se jo huomenna leviäisi matkalla töihin. Korjaaja tosin sanoi että jos sen nyt myy vikoineen ja vaikka onkin vikainen, siitä voisi silti saada muutaman satasen kun on kuitenkin 10v vanha auto kyseessä. Liikkumattomana ei saa mitään.

Mutta sormet ristissä toivon että kestäisi edes 3-4 viikoa, sit mulla on 2 viikon tauko töistä niin voin pistää auton edes siksi aikaa seisontaan.

Miten voi 10 vuotta vanha auto olla vain 800 euron arvoinen? Mikä merkki ja malli?

Vierailija
86/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tutustua Romutuskampanjaan ja mikä on tarjolla nykymarkkinassa

Mä ainakin laskin se 3000€ hyvitys mikä sain erittäin kohtuuhintaseks kun mun lähes 20v vanha auto hädin tuskin rullas enää kahdella sylinterillä romuttamoon. (jotkut automerkit pitää vielä ylimääräisen kampanjan sen toivossa että ostat niitten automerkki eikä se halvin 10000€ dacian. Dacia muuten loppuunmyyty) romu ku romu mutta uus auto ois ja aivan omas, kyl varmaan pyörii viel 5-10v ilman suurempia ongelmia kunhan tutkit mikä kannattaa ottaa

Ton 3 tonniahan saa taitavampi pelkästään tinkaamalla uuden auton hinnasta pois, ihan täyttä huijausta koko romutuskampanja.

Tinkiminen on suhteellista kokonaissummasta. Tottakai saat vaikka 5000 alennusta ja ilmaiset nahkahanskat jos audin otat kaikkineen lisävarusteineen.

10000-15000 euron auton jos meet tinkii tommosii summii ne nauraa sut pihalle. Kannattaa enemmin tinkiä itsellesi ilmaiset talvirenkaat ja säästä ~1000

Vierailija
87/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna ostaisin toisen auton. Alle tonnilla voi löytää hyvän!

Vierailija
88/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa joku muutaman vuoden käytetty luotettava mutta vähemmän haluttu merkki. Esim jotkut toyota, honda, nissan ovat tunnettuja kestävyydestään joten niistä saa maksaa käytettynäkin maltaita.  Kuitenkin automerkkien väliset laatuerot ovat kutistuneet nykyisin joten jos saat vähemmän suositun merkin halpaan hintaan niin kannattaa ehdottomasti ostaa se. Nettiautossa niistä kyllä löytyy tinkimisvaraa jos on yksityinen myyjä.

Esim kerran autoin 3v vanhan ford focuksen myynnissä. Laitoin sen nettiautoon halvimmalla tarjouksella sen merkkisista saman vuoden malleista. Jotain 6500t taisi olla. Kaikki huollot oli tehty ajallaan, mitään vikoja ei ollut ilmennyt, vähän ajettu. Vanha rouva oli ollut ainoa omistaja. Yhtäkään kyselyä ei edes tullut nettiauton kautta joten möin sen sitten kaverille kuudella tonnilla. Halvemmallakin olisin myynyt kun eroon piti päästä. Hän ajeli sillä muutaman vuoden. Heti kun ilmeni että saattaisi tulla isompaa korjausta, hän meni autoliikkeeseen ostamaan toisen ja sai vaihdossa todella hyvin. Varmaan alle 100e/kk oli maksanut tuosta korkoa + arvonalenemista. Huollotkin oli tehnyt kaverilla ilman leimoja mutta liike ei välittänyt siitä.

En kuitenkaan suosittelisi mitään jenkkimerkkiä. Ehkä joku subaru, suzuki, hyundai tms. Netistä varmaan löytyy nykyisin tiedot tyyppivioista, asiakastyytyväisyydestä jne.

Vierailija
89/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjauttaisin

Vierailija
90/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt auton varaosiksi ja ostat 1000€ auton. Ei kannata lähteä korjauttamaan, jos korjauksen hinta on enemmän kuin auton arvo ehjänä.

Kaveri teki niin. Tuloksena oli sitten että pihalla oli kuukauden päästä kaksi tonnin autoa jotka eivät kulkeneet. Ei köyhällä ole varaa tonnin autoilla leikkiä.

Vierailija
91/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos myyt sen niin älä kerro vioista mitään koska sitten kun ostat sen uuden koslan niin se jobbari torista keltä sitä olet ostamassa ei ole omistanut autoaan kuin viikon ja kertoo että hyvin toimii ja siinä on ne samat viat kuin omassaskin.

osta aina auto sellaiselta joka on omistanut sen udeamman vuoden ei siis kuukausia, jobbari ei kerrro vikoja eikä maksele veroja, tosin autostasikin tarjoaa sen 180e koska täytyyhän hänenkin elää-....

tai sit autoliikestä katot auton joka on tullut vaihdossa uuteen monet ostelee paremman nykyään kun eivät viitsi autoaan huoltaa, ja hei auton alle kandee stekata kanssa

Vierailija
92/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto vaan liikkeeseen ja ostat jonkun 5000€ auton vanhasta saat ihan kunnon hyvityksen

Vierailija
93/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta pyörä.

Pyörä 100 kilsan työmatkalle?

Kunto kasvaa kohisten :)

Vierailija
94/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, uusitko autovakuutuksesi viime vuonna sen uuden mallin tultua? Mun omista autovakuutuksista tipahti suoraan lähes 300€ pois. Kannattaa ainakin kokeilla, tarjousta ei ole pakko ottaa vastaan.

Toinen, mitä kannattaa kurkata, on mm. Kiltadiili sekä Länsiauton vastaava.

Vierailija
95/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulantielle tuusulaan kaupoille. Autojobbari kusettajien paratiisi :)

Vierailija
96/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli autostani piti alunpitäen mennä korjaajalle uusimaan 200e osa (egr venttiili), mutta kun moottoria tutkittiin, täytyisi myös turbo vaihtaa ja moottori on muutenkin huonossa hapessa, mm kannen tiiviste on menossa ja kansipahvi menee pian.

Eli autoa ei nyt korjattukaan koska sillä voi vielä ajaa ja kehoituksen hankkia toisen auton. Rahaa mulla on kuitenkin vaan se 1500e yhteensä eli kannattaako mun pistää 1500e nykyisen korjaukseen vai ostaa joku "löytö" tuolla rahalla? Työmatka on 100km ja autolainaa en mielellään ottaisi kun noista töistä ei tänäpäivänä oikein tiedä.

Riippuu paljolti siitä, minkälaisessa kunnossa autosi muuten on. 1500 eurolla saat todennäköisesti samanlaisen, tai vielä huonomman nykyiseen autoosi verrattuna. Jos taas nykyinen on on ruosteeton ja muutenkin ok kunnossa ja mainitsemallasi rahasummalla saisi auton kuntoon ja palon varmoja kolometrejä, niin kallistuisin ehdottomasti remppaan. Niin ja menisikö tuohon turbon ja kannentiivisteen vaihtamiseen aivan tuota 1500 euroa? Vaihtomootttorikin voisi olla yksi vaihtoehto, jos sattuisi edullisesti sopiva löytymään.

Vierailija
97/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyt romaaneille jos muuten nätti.

Kirjat tuskin autoja ostavat

Vierailija
98/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos päädyt alle tonnin auton ostamaan, siihen on turha mitään kaskovakuutuksia ottaa.

Pelkkä liikennevakuutus.

Jos lyttäät autosi itse, se on voivoi, jos sen lyttää toinen, saat jotain hänen liikennevakuutuksesta.

No kyllä se sitten vituttaa kun ei olekaan kaskoa, ja auto hyytyy jonnekkin tienposkeen. Ilman kaskoa tulee hinaus todella kalliiksi. Ellei se ole sitten kerrasta poikki, ja hylkäät koslan tienposkeen pysyvästi.

Vierailija
99/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomi täynnä köyhiä kun joka toinen valittaa autonsa korjauslaskuista? 

Ostakaa autoja, eikä mitään romutustodistusromuja. 

10000€ saa jo ihan pätevän alle 200000km ajetun työmatkapelin. 

Auton jos haluaa, se maksaa tietenkin enemmän, 35000€ alkaen.

Kuuleppas kloppi, minä olen reilun 20 vuoden aikana ajanut  10 uudella autolla ja niiden hintaluokka on ollut enemmän, kuin tuo 35 000 ja jos niiden kaikkien vikalistan yhdistäisin, niin siitä tulisi niin pitkä, että tämän ketjun sivumäärä tuplaantuisi. Uusissa autoissakin on vikoja ja usein sellaisia, joita ei itse voi korjata. 

t. taksari

Vierailija
100/120 |
05.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos päädyt alle tonnin auton ostamaan, siihen on turha mitään kaskovakuutuksia ottaa.

Pelkkä liikennevakuutus.

Jos lyttäät autosi itse, se on voivoi, jos sen lyttää toinen, saat jotain hänen liikennevakuutuksesta.

No kyllä se sitten vituttaa kun ei olekaan kaskoa, ja auto hyytyy jonnekkin tienposkeen. Ilman kaskoa tulee hinaus todella kalliiksi. Ellei se ole sitten kerrasta poikki, ja hylkäät koslan tienposkeen pysyvästi.

Miten siitä tulee todella kallista, että ostaa hinausköyden ja laittaa hakureissulle lähtevälle kaverille bensarahat?

Aloittajan asemassa en lähtisi korjaamaan, auto saattaa kumminkin olla vielä ensi vuonna tähän aikaan ihan samassa kunnossa, ja siihen mennessä on toivottavasti kertynyt enemmän valinnanvaraa antavia säästöjä.

Itse kyllä koettaisin laittaa ap:n tilanteessa tulopuolta parempaan jamaan. Tällä hetkellä on jo suoranaista työvoimapulaa ja paikkaa tarjolla ihan eri lailla kuin vuosi pari sitten, jos omat kokemukset työhausta ovat vaikka siltä ajalta. Kun lähtötaso on noin alhainen, niin muutaman satasen enemmän kuussa tarjoavan paikan löytyminen ei välttämättä ole mitenkään kiven takana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä