Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Autoni vaatii n. 1200e rempan. Autoni arvo ehjänä ehkä 800e. Rahaa 1500e tilillä. Korjaan auton vai ostan 1500e toisen tilalle?

Vierailija
27.04.2018 |

Eli autostani piti alunpitäen mennä korjaajalle uusimaan 200e osa (egr venttiili), mutta kun moottoria tutkittiin, täytyisi myös turbo vaihtaa ja moottori on muutenkin huonossa hapessa, mm kannen tiiviste on menossa ja kansipahvi menee pian.

Eli autoa ei nyt korjattukaan koska sillä voi vielä ajaa ja kehoituksen hankkia toisen auton. Rahaa mulla on kuitenkin vaan se 1500e yhteensä eli kannattaako mun pistää 1500e nykyisen korjaukseen vai ostaa joku "löytö" tuolla rahalla? Työmatka on 100km ja autolainaa en mielellään ottaisi kun noista töistä ei tänäpäivänä oikein tiedä.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi, ettei vioista tarvitse kertoa. Päinvastoin, on kerrottava, että seuraava ostaja tietää, minkälaisen ostaa

Vierailija
22/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti rahallista arvoa vaan auton käyttöarvoa. Jos se on ollut sinulla pitkään ja tunnet sen huoltohistorian, se on parempi kuin laittaa rahaa yhtä epävarmaan tapaukseen. Tietysti kannattaa katsoa, kuinka isoja huoltoja lähitulevaisuudessa on tiedossa. Nuo tonnin-parin autot on usein sellaisia kiertolaisia, mihin on laitettu pakolliset halvat osat että saa kaupaksi, kestolla ei niin väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas huomataan millaisia opportunisteja naiset ovat.

Älä korjaa autoa koska siihen tulee uusia vikoja! Osta kahden tonnin toinen ritsa, ongelma ratkaistu!

Palstaulin kannattaisi tarkistaa sanojen merkitys ennen kuin tekee itsestään täyden pellen käyttämällä väärää termiä. Ota selvää mitä opportunisti tarkoittaa. Vinkkinä voin mainita että  P.Väyrynen on lähes täydellinen esimerkki tästä ihmisyypistä.

Vierailija
24/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta käytetty. Saat vielä jonkinlaisen hyvityksen varmaan nykyisestä vaikka siinä tiedossa korjattavaa.

Sun ei tarvitse yksityishenkilönä kertoa mitään noista vioista jos asioit liikkeen kautta. Liike ottaa riskin. Älä myy itse tai voit joutua käräjille.

Mitä sinä oikein höpötät? Juuri oli lehdessä juttua, kun joku oli ihan tietoisesti myynyt rikkinäisen auton liikkeeseen. Joutui sitten korvaamaan osan kustannuksista.

Vierailija
25/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Suomi täynnä köyhiä kun joka toinen valittaa autonsa korjauslaskuista? 

Ostakaa autoja, eikä mitään romutustodistusromuja. 

10000€ saa jo ihan pätevän alle 200000km ajetun työmatkapelin. 

Auton jos haluaa, se maksaa tietenkin enemmän, 35000€ alkaen.

Vierailija
26/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numero 23 on aika hyvin perusasioiden äärellä.

Eli kysymys ei oikeasti ole, korjaanko vanhaa vai ostanko "uuden". Kysymys on siitä, paljonko sinulla on varaa ja tahtoa laittaa rahaa siihen, että pääset liikkeelle.

Itse teetin juuri kahden tonnin remontin autoon - olisi ollut muuten sulaa hulluutta, mutta lähtötilanne oli "sinulla ei ole autoa"; vaihtoehto 1) maksa 2000 e ja kootaan sulle menopeli tai vaihtoehto 2) osta joku 2000-5000 ajoneuvo, jossa on ihan sama (perävalo)takuu.

Maksan käyttöarvosta, en autosta. Joku päivä kierrätysarvo on suurempi kuin käyttöarvo, mutta se ei ollut vielä tänään.

Vierailija
27/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos autolla on arvoa 800-euroa ja päätät vaihtaa toiseen, niin vie nykyinen romuttamolle. saataan suomen autokantaa hiukan nuorennettua.

Vierailija
28/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autolla voi ajaa niin siinä on ilmeisesti vielä katsastus voimassa eli se on romutuspalkkiokampanjan ansiosta uuden auton ostajalle 1500-2500€ arvoinen merkistä ja mallista riippuen.

Vierailija
29/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisin niin, että ostaisin luotolla suht. Uuden ja vähän käytetyn. En käyttäisi ainoaa käteisrahaa autoon. Sensijaan yrittäisin kasvattaa ns. Puskurirahastoa pahan päivän varalle. Rahaa pitää olla säästössä!!!!

Ap tässä. Mulla menee lainaan+vastikkeeseen 450e. Kännykkä netillä 30e/kk, auton polttoaineet 200e/kk, vakutus ja vero autoon 100e/kk. Kotivakuutus 10e/kk ja netflix 10e/kk. Eli mulla menee jo 800e kuussa ennen ruokakuluja (joo, netflixistä voisin luopua, mutta pakko näihin tuloihin on edes jotain luksusta saada). Mun kk palkka on käteenjäävältä osuudelta 1100e/kk eli 300e jää ruokaan ja muihin ostoksiin.

Tuo 1500e on monen kuukauden säästöjen tulos. Siksi pohdin tarkkaan mitä teen tuolla rahalla auton hankinnan/korjauksen suhteen.

Vierailija
30/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyshän on siitä, korjaatko käsikranaatin vai vaihdatko sen pommiin.

Vierailija
31/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat sillä rikkinäisellä turbolla niin pitkään kun pääsee. Sitten kun et enää pääse, niin sulla on vielä se 1500€, ehkä enemmän, niillä seuraava katsastettu menopeli ja vanha romuttamoon. Niin kauan kun voit käyttää autoa niin ajat sillä.

Vierailija
32/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko Suomi täynnä köyhiä kun joka toinen valittaa autonsa korjauslaskuista?

Itse asiassa on.

Ja se toinen puoli on näköjään mulqvisteja jotka haluavat kompensoida prinssinnakin kokoista piliään kyselemällä retorisesti miksei työttömät vaan mene töihin ja miksei kaikki vaan osta 35 000€ autoa niin ongelmat ratkeais ihan tosta vaan

Vierailija
33/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos autolla voi ajaa niin siinä on ilmeisesti vielä katsastus voimassa eli se on romutuspalkkiokampanjan ansiosta uuden auton ostajalle 1500-2500€ arvoinen merkistä ja mallista riippuen.

jos joku ostaa uuden auton, niin ei hänen kannata noin kalliilla käytettyä paskaa ostaa.

Vierailija
34/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton vakuutus ja verot 100e/kk on valtavan paljon. Tarvitsetko autoosi kaskoa ollenkaan, entä koska olet kilpailuttanut liikennevakuutuksesi?

Vierailija
35/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaudu sedälle jolla on auto

Vierailija
36/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta käytetty. Saat vielä jonkinlaisen hyvityksen varmaan nykyisestä vaikka siinä tiedossa korjattavaa.

Sun ei tarvitse yksityishenkilönä kertoa mitään noista vioista jos asioit liikkeen kautta. Liike ottaa riskin. Älä myy itse tai voit joutua käräjille.

Ja kauppalain mukaan tuo voidaan tulkita petokseksi. Toki ostavan liikkeen on osoitettava, että myyjä tiesi vioista.

Vierailija
37/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kertoa, varsinkin nyt kun ne viat on todistetusti olemassa.

Tämä on fakta.

Vierailija
38/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on ainakin muutamaksi vuodeksi eteenpäin varma työpaikka, ota pieni laina ja osta sillä vähän parempi käytetty auto. 5000-10000 saa jo todella hyvän menopelin eikä tuommoisen lainan takaisin maksuun mene kauaa aikaa jos elää vähän tinkien. Itse tein näin kun ikivanha romuni tarvitsi kohtuuttoman kalliin remontin, nyt on laina maksettu pois ja auto toimii edelleen oikein hyvin.

Vierailija
39/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisin niin, että ostaisin luotolla suht. Uuden ja vähän käytetyn. En käyttäisi ainoaa käteisrahaa autoon. Sensijaan yrittäisin kasvattaa ns. Puskurirahastoa pahan päivän varalle. Rahaa pitää olla säästössä!!!!

...vakutus ja vero autoon 100e/kk. ....

Onko sinulla joku täyskasko autossasi? Vai on käyttövero ihan mahdottoman iso?

Vierailija
40/120 |
27.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä leasing-auto? Alle kahdella sadalla saa uuden. Täysin huoleton. Ja teet vuoden sopimuksen.

Jos maksat nyt 1500 euroa korjauksia, sillä rahalla ajelet upouudella autolla melkein 8 kuukautta. Ja uudet autot kuluttavatkin vähemmän. Minä luovuin vanhasta ja ostin uuden, bensakulut laskivat noin 35 %.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän