Uusi hanke tavoittelee ihmisiä, joilla on kohonnut riski kohdella lapsia seksuaalisesti
SeriE on Sexpon ja Kriminaalihuollon tukisäätiön käynnistämä kolmivuotinen hanke. Sen tavoitteena on seksuaalirikosten ennaltaehkäisy. Hankkeessa tarjotaan tukipalvelua henkilöille, joilla on kohonnut riski syyllistyä erityisesti lapsiin ja nuoriin kohdistuvaan seksuaaliseen kaltoinkohteluun.
Kommentit (27)
Mun mielestä tää tekee pedofiliasta hyväksytympää
Mitä tämä kongreettisesti tekee? "Ai oletko pedofiili no ei kannata raiskata lapsia" ei oikein ole uutta tietoa Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Pedofilian hyväksymistä kun yritetään estään lasten hyväksikäyttötapauksia? Okei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pedofilian hyväksymistä kun yritetään estään lasten hyväksikäyttötapauksia? Okei.
Onhan se, kun päätä silitellään. Tosiasia on se, että aikuisista kiihottuvista valtaenemmistö tulee harrastamaan seksiä aikuisen kanssa valtaenemmistö pedofiileistä lasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se, kun päätä silitellään. Tosiasia on se, että aikuisista kiihottuvista valtaenemmistö tulee harrastamaan seksiä aikuisen kanssa valtaenemmistö pedofiileistä lasten kanssa.
Niitä yritetään auttaa eikä silitellä päätä. Mitä sun mielestä pitäisi tehdä? Jos joku hakee apua pedofilia-ajatuksiin niin heitetään se suoraan vankilaan vaikka ei olisi mitään vielä tehnyt? Vai haukutaan kuinka sairas se on ja heitetään pihalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde sille että valtaenemmistö pedofiileistä syyllistyy hyväksikäyttöihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse käytät ilmaisua "harrastaa seksiä lasten kanssa", se ei ole lapsen kanssa mahdollista. Oikea termi on raiskaus tai hyväksikäyttö. Tollanen kielenkäyttö tekee pedofiliasta hyväksytympää.
Mitä enemmän hyväksytään sen enemmän harmia, aivan sama on jo käynyt huumeiden suhteen, käyttö lisääntyy. En usko että tällä pysäytetään mitään, päinvastoin saadaan tämä porukka yhteisöksi. Kemiallinen kastraatio on mahdollista, miksi sitä ei käytetä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän hyväksytään sen enemmän harmia, aivan sama on jo käynyt huumeiden suhteen, käyttö lisääntyy. En usko että tällä pysäytetään mitään, päinvastoin saadaan tämä porukka yhteisöksi. Kemiallinen kastraatio on mahdollista, miksi sitä ei käytetä?
Miten sitä kemiallista kastraatiota pitäisi käyttää?
Vierailija kirjoitti:
Esim. Portugalissahan huumeiden käyttö väheni kun ne laillistettiin. Mut ai niin, ei toimi suomessa, meillä se vaan on eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä mun mielestä pedofiilin pitää voida hakeutua terapiaan, se on kaikkien etu, mutta pedofiilien pitää ymmärtää, että he OVAT viallisia - ei semmoista, että "sille ei mitään voi, mihin se oma halu kohdistuu". Jossain jopa puhutaan, että se on suuntautuminen siinä missä muutkin. Ei ole. Seksuaalisuus on usein fluidia, mutta pedofilia on mielenterveyden häiriö. Minusta on jotenkin myös ikävää, että kun asia tuodaan julkisuuteen, se tuodaan lasten ja nuorten silmille.
Kyllä se jo aika päänsilittelyä on, kun se tytärpuoltaan salakuvannut sai ehdollista ja maksoi 1500 sakkoa. Mutta olihan se kuitenkin ajatellut, että terapiaan pitäisi ehkä mennä ja katui varmaan kamalasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi itse käytät ilmaisua "harrastaa seksiä lasten kanssa", se ei ole lapsen kanssa mahdollista. Oikea termi on raiskaus tai hyväksikäyttö. Tollanen kielenkäyttö tekee pedofiliasta hyväksytympää.
Raiskaus on seksiin pakottamista ja seksuaalinen hyväksikäyttökin voi olla seksiä. Kaikki seksi ei ole tervettä tai oikein.
Naisten väliset suhteetkin ovat lisääntyneet, kun asia alkoi olla tapetilla niin paljon, että se normalisoitui luonnollisena asiana ja oltiin myös tieteellisesti todistettu, ja että naiset ovat biseksuaaleja. Se ei ole sama asia eikä vahingollista, mutta sanonpa vaan, että kaikkien asioiden ei tulisi normalisoitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Raiskaus on seksiin pakottamista ja seksuaalinen hyväksikäyttökin voi olla seksiä. Kaikki seksi ei ole tervettä tai oikein.
Näissä sanankäänteissä menee vähän ehkä pilkunviilaukseksi. Kun aikuinen hyväksikäyttää lasta, hän kyllä usein viettelee lapsen siten, että voi käyttää sanaa "kanssa" jos lapsi on aktiivinen eikä välttämättä passiivinen toimija. Se ei tarkoita, että vastuu teoista olisi lapsella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kyllä mun mielestä pedofiilin pitää voida hakeutua terapiaan, se on kaikkien etu, mutta pedofiilien pitää ymmärtää, että he OVAT viallisia - ei semmoista, että "sille ei mitään voi, mihin se oma halu kohdistuu". Jossain jopa puhutaan, että se on suuntautuminen siinä missä muutkin. Ei ole. Seksuaalisuus on usein fluidia, mutta pedofilia on mielenterveyden häiriö. Minusta on jotenkin myös ikävää, että kun asia tuodaan julkisuuteen, se tuodaan lasten ja nuorten silmille.
Kyllä se jo aika päänsilittelyä on, kun se tytärpuoltaan salakuvannut sai ehdollista ja maksoi 1500 sakkoa. Mutta olihan se kuitenkin ajatellut, että terapiaan pitäisi ehkä mennä ja katui varmaan kamalasti.
Rikosjuttuihin liittyy aina piilorangaistuksia- ja haittoja, joista useimmilla ihmisillä ei ole tietoa. Tässä lista haitoista:
-poliisin yhteydenoton käsittely
-poliisikuulustelun läpikäyminen ja siihen liittyvä oikeusavun hankkiminen
-DNA:n ja sormenjälkien ottaminen rekisteriin ilman todellista syytä ja ennen kuin mikään tuomio on lähelläkään; voimakas yksityisyysloukkaus
-haastemiehen kanssa asiointi
-oikeusavun hankkiminen syyttämispäätöksen varmistuessa
-itsensä kyydittäminen käräjäoikeuteen (ei korvauksia)
-käräjäoikeudessa kovisteltavana oleminen (oikeudenkäynti yleensä julkinen, joten kylähullut voivat tulla paheksumaan paikan päälle)
-tuomion mahdollinen julkistaminen valtakunnallisissa lehdissä
-yllä mainitusta seuraava öyhöttäjätahojen tapa levittää henkilön yksityiselämää netissä sillä perusteella, että tuomio on "julkinen"; näissä öyhötyksissä ihmisen koko elämä yritetään määritellä yhden virheen perusteella ja epäinhimillistää henkilö
-rangaistuksen kärsiminen
-elinikäinen pääsykielto tiettyihin ammatteihin rikostyypistä riippuen
En siis tarkoita puolustella mitään yksittäistä ryhmää, mutta valitus naurettavan pienistä tuomioista perustuu osittain yleissivistyksen aukkoihin.
Monelle hyväksikäyttäjien rankaiseminen on tärkeämpää kuin hyväksikäyttöjen vähentäminen. Lisäksi pedofiilit ja hyväksikäyttäjät menevät iloisesti puheissa sekaisin eikä oikein ymmärretä sitäkään, että pedofilia ei automaattisesti tee ihmisestä moraalitonta tai "pahaa" tai estä ymmärtämästä että niiden halujen toteuttaminen on väärin. Suuri osa pedofiileista kärsii haluistaan ja suuri osa ei koskaan niiitä toteuta. Mikäli tällaisilla projekteilla onnistutaan ehkäisemään hyväksikäyttötapauksia ja toisaalta tekemään pedofiliasta kärisivien elämästä hieman siedettävämpää niin kuka siinä häviää?
Vierailija kirjoitti:
Mikä empatia? Pystytkö kuvittelemaan miltä tuntuu kun havaitset joskus teini iässä seksuaalisuutesi poikkeavan ja käytännössä koko maailman vihaavan sinua sen vuoksi. Saat joka päivä paskaa niskaasi ja mahdollisesti sinulla ei ole koko elämän aikana ketään kenen kanssa jolle asian voit jakaa.
Erittäin hyvä uutinen. Hyvä sexpo!
Miten saa koko maailman vihat niskaansa, jos "vain" mielessään pyörittelee asiaa ja salaa vilkuilee lapsia? Rajansa itsesäälilläkin.
Toivottavasti muistavat kysyä joka kerran, onko henkilö itseään käytetty hyväksi. Jostain syystä ongelmasta kärsivä (ja varsinkin fantasiansa toteuttava) saattaa vältellä aiheesta puhumista ja vähätellä sen merkitystä. Mitenköhän usein kyseessä on esim. noissa tilanteissa kohdatun avuttomuuden tunteen siirtämisestä itsen ulkopuolelta havainnoitavaksi toisessa ihmisessä? Joka tapauksessa fantasioissa/fetisseissä on paljon symboliikkaa, jota henkilö ei ehkä halua tiedostaakaan, jottei kipeys tulisi sen takaa esiin.
Mahtaako tästä Sexpo tehdä jonkin tulevaisuudessa julkaistavan tutkimuksenkin?
Hieno juttu, viimeinkin koitetaan tehdä jotain konkreettista hyväksikäyttöjen vähentämiseksi eikä vain öyhötetä somessa.