Suomen syntyvyys jatkaa vajoamistaan historiallisen alas - Viime kuussa syntyi alle 4000 vauvaa
https://m.iltalehti.fi/kotimaa/201804262200904673_u0.shtml Sillä lailla. Syntyvyys pyörii nälkävuosien tasolla. Ei hyvältä näytä.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sipilä!
Kyllähän Sipilä lapsia on tehnyt. Tässä on nyt suominaisilla itsetutkiskelun paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sipilä!
Suurin syy on kyllä oma napa...
Minkäs teet kun et kelpaa naisille?
Naisten vaatimukset miehelle on nykyään tähtitieteellisen suuret.
Miks v*tussa tässä naisia syyllistetään?! Naisetko tekee yksin lapsia ja hoitaa yksin lapsia? Ihan yhtä syyllisiä tähän ovat miehetkin!!!!! Jumankauta kun naisia ollaan aina kaikesta syyttämässä!!!
No suurin syy on tämän maan politiikka jossa alle 30-vuotiaat eivät saa vakityöpaikkaa, pätkätöitä pätkätöiden perään tai peräti työkokeiluja ja muita tempputyöllistämistoimenpiteitä, ei sellaisella epävarmuudella ole paljoa kiinnostusta lisääntyä.
Tämä maa ja sen politiikka joka haluaa vain yksityistää kaiken mahdollisen ja myydä pohjavesiä myöten kaiken ulkomaille tekee ihan itse tämän että syntyvyys laskee koko ajan kuin lehmän häntä. aika moista hallaa Sipilä, Orpo ja kumppanit saavat aikaiseksi - eikä siltikään katsota peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos Sipilä!
Suurin syy on kyllä oma napa...
Totta. Jos vertaa Suomen nykyisiä oloja johonkin 1800-luvun savupirttitouhuihin, niin kyllä ei Sipilän vikaa tämä ole vaikka moni muu onkin.
Miehetkin voivat katsoa peiliin. Kukaan nainen ei halua yh:ksi. Huono diili naiselle.
Mä haluan omalta osaltani lisätä syntyvyyttä, mutta kun en tule raskaaksi.
No minä olen epillereiden ja syömishäiriön jäljiltä kokonaan hedelmätön 😂
N26
Vierailija kirjoitti:
Mä haluan omalta osaltani lisätä syntyvyyttä, mutta kun en tule raskaaksi.
Sama juttu.
N26
Vierailija kirjoitti:
No suurin syy on tämän maan politiikka jossa alle 30-vuotiaat eivät saa vakityöpaikkaa, pätkätöitä pätkätöiden perään tai peräti työkokeiluja ja muita tempputyöllistämistoimenpiteitä, ei sellaisella epävarmuudella ole paljoa kiinnostusta lisääntyä.
Tämä maa ja sen politiikka joka haluaa vain yksityistää kaiken mahdollisen ja myydä pohjavesiä myöten kaiken ulkomaille tekee ihan itse tämän että syntyvyys laskee koko ajan kuin lehmän häntä. aika moista hallaa Sipilä, Orpo ja kumppanit saavat aikaiseksi - eikä siltikään katsota peiliin.
Sosiaaliturvan varassa eläminen ei hidasta tiettyjen ryhmien lisääntymistä alkuunkaan. Miksi se hidastaa vain kantasuomalaisten lisääntymistä?
Vierailija kirjoitti:
Miks v*tussa tässä naisia syyllistetään?! Naisetko tekee yksin lapsia ja hoitaa yksin lapsia? Ihan yhtä syyllisiä tähän ovat miehetkin!!!!! Jumankauta kun naisia ollaan aina kaikesta syyttämässä!!!
Koska ovat syyllisiä. Joka Pirkko vaan letut levälleen, niin kyllä niitä siittäjiä olisi jonoksi asti. Eivät tee yksin, vaan tylsämielisinkin perunanenä kuvittelee saavansa miesmallin miehekseen, niin siihen se tyssää. Ei tosiaan ole yhtä syyllisiä miehet millään mittapuulla, tiedät sen itsekin. Kyllä täältä siementä löytyy!
Onko aloittajan kaltaiset syyllistäjät tehneet asian eteen jotain? Tarjoamalla aikaansa perheille tai tukiperhettä tarvitseville? Luovuttanut sukusoluja? Tai lahjoittanut tavaroita/rahaa ensi-ja turvakodeille?
Niitä joita kiinnostaa perheen perustaminen, heitä täytyy tukea, ja muiden velojen antaa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Ja laskee vielä tuostakin kun naisten on hummattava ympäri maailmaa, luotava "uraa" ja vaatimukset kumppanille ovat täysin utopistiset omiin avuihin verrattuna. No maamut paikkaa..
Ei paikkaa.
Eikös niilläkin ole täällä sama todellisuus. Samat verot, samat kulut, samat rokotukset, vaikeus löytää töitä..
Naisia syyllistetään kaikesta, olet huono äiti teit mitä tahansa. Kuitenkaan et saisi olla äitiyslomallakaan etkä poissa töistä, koska sekin on huono asia. Olet huono jos et imetä, olet huono koska "makaat kotona" miehen rahoilla. Apua ei saa pyytää, tai olet huono äiti. Kyllä sinun täytyy itse hoitaa lapset ja koti ja mies tulee valmiiseen pöytään ja ottaa kirsikat kakun päältä lastenhoidossa. Ja auta armias jos olet synnyttänyt sektiolla, sitten olet todella todella huono äiti. Myös epiduraalin käyttö huono juttu, koska kyllä meidän naisten pitää kipua kestää!! Eikö niin?
Ja auta armias jos jonain viikonloppuna menet ystävien kanssa lasilliselle niin olet todella huono äiti!!!!!!
Ei kiitos!
- nuori nainen
Vierailija kirjoitti:
Alle 30-vuotias ei saa vakityöpaikkaa ja yli 40-vuotias on liian vanha rekrytoitavaksi.
Niin ja mitä sitten? Ei tämä kansa nyt niin ihmeellinen ole, että pitäisi suomalaisia geenejä ylläpitää. Kun sama syntyvyyden lasku saataisiin myös muualle maailmaa, niin olisi paremmat tulevaisuuden näkymät maapalloa ajatellen. Ihmiset jotka haluavat välttämättä lapsen voisivat adoptoida tuolta maailmalta niitä orpoja ja köyhyydestä tulevia. On se nyt kumma, kun pitäisi tähän maailmaan lisää pyöräyttää, kun ei kaikilla jo olemassa olevilla lapsillakaan ole kotia tai hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Miehetkin voivat katsoa peiliin. Kukaan nainen ei halua yh:ksi. Huono diili naiselle.
Laadukas nainen ei yh:ksi päädy. Kyllä se on naisilla itsetutkiskelun paikka.
Leikataan leikataan. Ei nämä Juhan hallituksen temput tähän lopu. Jos olisin lisääntymisiässä, pitäisin miehen visusti vierashuoneessa nukkumassa niin kauan kuin nuo vie perusturvallisuuden kaikilta.
Kiitos Sipilä!