Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi yrittää väkisin saada lasta syömään ruokia mistä hän ei pidä.

Vierailija
25.04.2018 |

Minusta täö alkaa menemään jo sairaaksi, lapsella on muutama ruoka mistä hän ei pidä:
Kaali, lanttu, tomaatti ja sieni

Tämän olen sanonut anopille mutta kuinka ollakkaan kun mennään sinne kylään niin näitä on tarjolla. Kun lapsi sanoo että ei kiitos niin anoppi vaan tuhahtaa että ole syömättä sitten ja kovistaa miestä että ei saa hakea lapselle muuta ruokaa mistään.

Tilanne on nyt se että lapsi ei suostu enää munmulaan lähtemään enkä ninäkään halua häntä sinne pakottaa.
Anoppi pysyy kannassaan ja hokee että jos nyt annetaan olla ”nirso” niin ei koskaan opi. Oon sanonut että sun asia ei ole opettaa lasta syömään mutta minkäs teet?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Myös uhkailua, että jos ruokaa ei syö ei saa mitään muuta enää sinä päivänä. Heillä on kuulemma heidän säännöt. Ja yksi sääntö on, että on pakko syödä. Mahtavaa käydä isovanhemmilta, kun syömisestä on tehty elämää suurempi show.

Vierailija
22/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä anopista ei ole teille muuta kuin harmia. Merkit on sellaiset. 

Sanokaa minun sanoneen:(

Älkää koskaan enää käykö anopin luona. Muuta mahdollisuutta ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä jääräpääanoppi ei koskaan muuta mielipidettään vaan saatte kuulla tästä tapauksesta koko anopin eliniän. Aina hän on puukkoa iskemässä selkäänne.

Vierailija
24/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa tutulta. Myös uhkailua, että jos ruokaa ei syö ei saa mitään muuta enää sinä päivänä. Heillä on kuulemma heidän säännöt. Ja yksi sääntö on, että on pakko syödä. Mahtavaa käydä isovanhemmilta, kun syömisestä on tehty elämää suurempi show.

Meillä taas lapsen laihuudesta meuhkataan. Joka kerta kun lapsi avaa suunsa, sinne työnnetään syötävää.

Lapsi tietää itse onko nälkä vai ei. Tätä ei kunnioiteta yhtään.

Eipä juuri käydä.

Vierailija
25/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä jääräpääanoppi ei koskaan muuta mielipidettään vaan saatte kuulla tästä tapauksesta koko anopin eliniän. Aina hän on puukkoa iskemässä selkäänne.

"Kyllä pitää maistaa, muistan kun Kekkosen aikaan aina maistettiin ja jäkäti jäkäti jäkäti..ei heitetty silloin ruokaa hukkaan mjäh mjäh jäk jäk jäk..."

Vierailija
26/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kyllä pitää maistaa, muistan kun Kekkosen aikaan aina maistettiin ja jäkäti jäkäti jäkäti..ei heitetty silloin ruokaa hukkaan mjäh mjäh jäk jäk jäk..."

Afrikassakin on nälkäänäkeviä, jäkätijäk.

Vierailija
27/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että anopin idean takana on tämä "kaikkea pitää maistaa" että muuten ei voi tietää tykkääkö. Ja haluaa että lapsi oppii syömään monipuolisesti kaikkea eikä jostain syystä usko että te hoidatte kyllä homman. Tuota en ymmärrä yhtään että pakottaa, ja sanoo ettei muuta sitten saa syödä. Siitä vasta se inho kyseisiä ruokia kohtaan tuleekin. 

Tehkää anopille selväksi, ettei lapsi oo mummulaan tulossa ennen kuin tuollanen käytös loppuu. Vai haluaako ettei lapsi halua nähdä häntä näin naurettavan asian vuoksi josta ei suostu joustamaan? 

Mistähän sinä niin luulet?

Hänhän väkisin pakottaa. Varmaankin ikäluokkaa, joka on pakotettu syömään. Panee nyt kiertoon.

Juuri jos hän on tuota ikäluokkaa ja oppinut että tämä on se ainoa oikea tapa, eikö silloin hänen kanssa tulisi keskustella ja pyrkiä sopimaan nykypäivään kuuluvat säännöt? Kyllä se vanha koirakin uusia temppuja oppii, vaikka ei niin helppoa enää olekaan. Varmasti helpommin sanottu kuin tehty, mutta ehkä mummukin siitä olisi valmis sopimaan kun tajuaisi oikeasti, että siinä voi mennä välit koko lapsenlapseen ja perheeseen.

Vierailija
28/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika omituinen ketju. Fiksuja ja maltillisia kommentteja alapeukutetaan, jos niissä ollaan sitä mieltä, että anopin kanssa voi neuvotella ja että kaikkiruokaisuus olisi kumminkin hyvä tavoite.

Onko täällä nyt joku ruokafoobikko alapeukuttelemassa, jonka mielestä on aikuismaista ja ok yökötellä kylässä normaalille ruualle? Miettikääpä nyt vielä kertaalleen.

Ei lasta saa pakottaa syömään, mutta ei se myöskään mikään HYVÄ asia ole, jos lapsen ruokavalio on kapea, varsinkaan jos se on kapea vielä aikuisenakin.

No ei lapsen ruokavalio ole kapea jos sillä on neljä ruoka-ainetta joista se ei pidä. Ja kuka on sanonut että se lapsi yököttelisi ruuille? Minusta siinä ei ole mitään epäkohteliasta jos vain jättää syömättä sellaisen ruuan mistä ei pidä. Se sen sijaan on epäkohteliasta jos väkisin tekee ihmiselle sellaista ruokaa mistä tietää että tämä ei pidä ja sitten suuttuu jos sitä ei syödä.

Vierailija
29/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te toimitte tyhmästi kun elätte lapsen vaatimusten mukaan ja ilmoittelette niitä muillekin. Kun kylään mennään, ei kukaan ilmoita mistä ’ei tykkää’, allergiat on eri juttu. Ja anoppi tekee tyhmästi kun yrittää paikata teidän kasvatuksenne virheet. Se ei ole hänen tehtävänsä, eikä se onnistu. Ja tyhmimmin tekevät ne kommentoijat, joiden mielestä lapsen ja isovanhemman välit pitää katkaista vain koska mummo toimii tyhmästi yhdessä asiassa. (Ja yrittää toimia lapsen parhaaksi.)

Vierailija
30/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lapsi on maistanut näitä ruokia useasti eri muodoissa, lanttua on maistanut jouluna laatikossa, keitoissa, paistettena, kaalia on kokeillut laatikkossa, paistettuna yms.

Mutta ei kuulemma pidä mausta ja ei halua syödä. Hän on tästä sanonut mummulle, mutta mummun mielipide on että siihen tottuu, ja kaikesta ei voi tykätä, tai aina ei voi olla herkkuruokaa.

Itse olen anopin kanssa jutellut ja sanonut että lasta ei saa pakottaa syömään kys. RUoka-aineita mutta ihan kuuroille korVille menee minun puhe. Mies tottakai hakee lapselle aina muuta ruokaa ja sitten mummo mököttää..

Käydään onneksi harvoin mutta rupee ottaan aivoon kun tää sama ruljanssi on aina edessä.

Ap

Vierailija
31/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu käyttäytyy käsittämättömän huonosti.

Kokemukseni mukaan mummot pyrkivät tarjoamaan lapsille näiden herkkuja.

Näin tekee jo iäkäs anoppini ja näin toimin mummon roolissa myös minä.

Eli ap:n lapsen mummu kuulostaa joltain poikkeukselta säännössä.

Pitäähän häntä käydä katsomassa, mutta ottaisin mukaan omat eväät, jos vaihtoehtona on nälässä oleminen.

Vierailija
32/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapseni syö vai soijanakkeja ja nuudelia. Jos joku yrittäää minun lapselleni jotain muuta syöttää, niin ei ole enää missään tekemisissä minun lapseni kanssa. Minun asiani on kasvattaa MINUN lapseni ruokavaliota, ei muiden, vain MINUN. Anoppini yrittää myös syöttää lapselleni jotain täysin järkyttävää, esim. LIHAKEITTOA. Emme ole enää tekemisissä tuon muinaisjäärän kanssa.

Vierailija
33/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että anopin idean takana on tämä "kaikkea pitää maistaa" että muuten ei voi tietää tykkääkö. Ja haluaa että lapsi oppii syömään monipuolisesti kaikkea eikä jostain syystä usko että te hoidatte kyllä homman. Tuota en ymmärrä yhtään että pakottaa, ja sanoo ettei muuta sitten saa syödä. Siitä vasta se inho kyseisiä ruokia kohtaan tuleekin. 

Tehkää anopille selväksi, ettei lapsi oo mummulaan tulossa ennen kuin tuollanen käytös loppuu. Vai haluaako ettei lapsi halua nähdä häntä näin naurettavan asian vuoksi josta ei suostu joustamaan? 

Hänhän väkisin pakottaa. Varmaankin ikäluokkaa, joka on pakotettu syömään. Panee nyt kiertoon.

Juuri jos hän on tuota ikäluokkaa ja oppinut että tämä on se ainoa oikea tapa, eikö silloin hänen kanssa tulisi keskustella ja pyrkiä sopimaan nykypäivään kuuluvat säännöt? Kyllä se vanha koirakin uusia temppuja oppii, vaikka ei niin helppoa enää olekaan. Varmasti helpommin sanottu kuin tehty, mutta ehkä mummukin siitä olisi valmis sopimaan kun tajuaisi oikeasti, että siinä voi mennä välit koko lapsenlapseen ja perheeseen.

Ei.

Ei tuollaisista neuvotella tai sovitella. Anopin pitää kunnioittaa vanhempia ja piste.

Sitten menee välit. Ei tuollaisella mummolla mitään edes tee.

Vierailija
34/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ikäluokkaa joka on pakotettu syömään. Koulussa ja kotona.

Pieneen mieleeni ei tulisi pakottaa yhtään lasta samaan.

Vierailija
35/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen makuaisti kehittyy ja aikuisena hän voi sitten pitää sienistä. Varmasti tosin ei tule siitä koskaan pitämään jos se traumatisoidaan hänelle. Itselläni ei ole näin aikuisena mitään sellaista inhokkiruokia mitä en suostuisi syömään. Vanhemillani tosin on jotain traumoja kouluruuasta mitä oli pakko syödä ja he eivät edelleenkään syö niitä ruokia. Esim. tilliliha ei ole maistunut kummallekaan sitten yhdeksännen luokan.

Vierailija
36/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai lapsi on maistanut näitä ruokia useasti eri muodoissa, lanttua on maistanut jouluna laatikossa, keitoissa, paistettena, kaalia on kokeillut laatikkossa, paistettuna yms.

Mutta ei kuulemma pidä mausta ja ei halua syödä. Hän on tästä sanonut mummulle, mutta mummun mielipide on että siihen tottuu, ja kaikesta ei voi tykätä, tai aina ei voi olla herkkuruokaa.

Itse olen anopin kanssa jutellut ja sanonut että lasta ei saa pakottaa syömään kys. RUoka-aineita mutta ihan kuuroille korVille menee minun puhe. Mies tottakai hakee lapselle aina muuta ruokaa ja sitten mummo mököttää..

Käydään onneksi harvoin mutta rupee ottaan aivoon kun tää sama ruljanssi on aina edessä.

Ap

Ok. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Pidätte yhteyttä ja tapaatte, ei se lapsi siitä vahingoitu, koska teidän oma kasvatuksenne on pääosassa. Ja lapsi oppii, että mummo nyt on mummo.

Vierailija
37/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta täö alkaa menemään jo sairaaksi, lapsella on muutama ruoka mistä hän ei pidä:

Tämän olen sanonut anopille mutta kuinka ollakkaan kun mennään sinne kylään niin näitä on tarjolla. Kun lapsi sanoo että ei kiitos niin anoppi vaan tuhahtaa että ole syömättä sitten ja kovistaa miestä että ei saa hakea lapselle muuta ruokaa mistään.

Tilanne on nyt se että lapsi ei suostu enää munmulaan lähtemään enkä ninäkään halua häntä sinne pakottaa.

Anoppi pysyy kannassaan ja hokee että jos nyt annetaan olla ”nirso” niin ei koskaan opi. Oon sanonut että sun asia ei ole opettaa lasta syömään mutta minkäs teet?

Kaali, lanttu, tomaatti ja sieni.

Tomaatti on maultaan erittäin neuraali vihannes, vai inhoaako kyseinen poika/tyttö myös ketchuppia? Lanttulaatikko on hyvin perinteinen laatikkoruoka etenkin jouluaikaa, ja kaipa jotkut syövät lanttuja ja nauriita aivan raakana ja kuorittuina. Kaipa jotkut saattavat inhota kaalikeittoa tai kaalikääryleitä jos niitä ole valmistettu kunnolla.

Sienet ovat aika iso ruokaryhmä, enkä minä pidän niistä aikuisenakaan. Tosin onhan kaloissakin eroa verratuna siihen syökö uunilohta tai tonnikalaa purkista vaiko pieniä ruotoisia järvikaloja kuten muikut ja ahvenet.

Vierailija
38/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi oli muuten mukava. Mutta kaikki hänen tekemänsä oli oikeaa ruokaa ja lapset nirsolivat, jos ei ylisuolainen kainuulainen lihakeitto kelvannut. Mutta nykyajan hömpötyksiä sai anoppi kyllä itse inhota, kuten pizzaa, parsaa, lehtikaalia, mangoa, suolaisia piirakoita, mitä tahansa salaattia, pastaa, riisiä, lasagnea, suurinta osaa mausteista (suola, pippuri ja tilli suunnilleen ainoat kelpaavat)...pitää mennä nukkumaan, ei jaksa romaania kirjoittaa. Mutta se meni niin, että anopin ruuasta piti kaikkien pitää ja jos hän ei pitänyt joistain ruuista, ne eivät olleet oikeaa ruokaa. Vieläkin puistattaa kainuulaisten pottumaito. En voi sietää mitään maitoon keitettyä ruokaa.

Vierailija
39/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ei tuollaisista neuvotella tai sovitella. Anopin pitää kunnioittaa vanhempia ja piste.

Sitten menee välit. Ei tuollaisella mummolla mitään edes tee.

Syöttäkää ne nirsot kakarat kotona, ei ole tarjolla paskaruokaa, jota suostuvat syömään. Tai älkää tuoko niitä ollenkaan mummolaan. Kysyttävää? Haluaisin olla mummo, jolla ei tee yhtään mitään, mutta ei vaan onnistu. Tuodaan hoitoon ruokareseptit kainalossa, tuokaa mieluummin ne ns. ruoat mukananne, jos lapsille ei voi muuta syöttää. Olen niin kyllästynyt tällaiseen paskanjauhantaan!

Vierailija
40/76 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi voi sanoa kohteliaasti ettei esim jaksa jälkiruokaa. Mummo tuo eteen kipon jälkiruokaa. Sitä ei saa ottaa itse. Lapsi voi pyytää ettei marjoja, mummi mättää kipon kukkuroilleen marjoja. Lapsi maistaa ja sanoo, että ei jaksa enempää eikä pidä jälkkäristä. Mummo raivostuu, kun mielipuoli. Että tämmöstä se voi olla, kun ruoka ei ole enää ruokaa, vaan siihen liittyy jotain elämää suurempia voimia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän