MIKSI valkoinen mies ei pärjää nyky-yhteyskunnassa? Syrjäytyminen, sinkuksi ja lapsettomaksi jääminen, terveys-ongelmat...
Tuli mieleen jo kun tässä pari viikkoa sitten nousi julkiseen keskusteluun miesten syrjäytyminen ja esimerkiksi tahtomattaan lapsettomaksi jääminen. Eli miksi tämä "luomakunnan kruunu" ei pärjää nimenomaan nyky-yhteiskunnassa? Naiset porskuttavat, hankkivat tutkintoja, luovat uraa, pitävät terveydestään huolta, elävät pitkään, hankkivat perheen tai olevat hankkimatta. Mutta miesten elämät menevät alamäkeä: eliniänodote laskee, syrjäytymistä on paljon, nuoret miehet jäävät mieluummin kotiin pelaamaan...
MIKSI on näin? Ihan asiallisesti kysyn. Olen itse kyllä feministi, mutta nyt ei ole tarkoitus lytätä miehiä, vaan pohtia asiaa neutraalisti - en usko mihinkään nollasummapeliin jossa naisten menestys olisi jotenkin miehiltä pois. Joten laittakaa tulemaan asiallista yhteiskunnallista analyysiä!
Kommentit (1287)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miksi sinkkuus ja perheettömyys miesten kohdalla kertoo ongelmista. Naisistahan näin ei ikimaailmassa sais sanoa/ajatella.
Tämä ketju on törkeää vihapuhetta ja yleistämistä enkä ymmärrä miksi tällainen saa olla täällä?!
Eihän ole.
Onhan tämän salliminen nyt siihen nähden naurettavaa, että esim. huumorintajuttomille hiekkapimppifemakoille naureskelu on täällä jyrkästi kielletty.
Kuinka niin?
Sillä perusteella, että ne topikit poistuvat palstalta nanosekunnissa.
Joo. Miehillehän täällä saa vittuilla, koska se on "eriasia" :D
Vierailija kirjoitti:
Vapaa mies kirjoitti:
Riittävästi olutta, sauna tulilla silloin tällöin, mahdollisuus puuhastella harrastustensa parissa, moni mies on jo siihen aika tyytyväinen. Yhteiskunta vaan luokittelee syrjäytyneeksi.
Porvarihan luonnollisesti haluaa luokitella syrjäytyneeksi kaikki jotka eivät suostu jakamaan porvarille persettä.
TEQUILA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en tajua miksi sinkkuus ja perheettömyys miesten kohdalla kertoo ongelmista. Naisistahan näin ei ikimaailmassa sais sanoa/ajatella.
Tämä ketju on törkeää vihapuhetta ja yleistämistä enkä ymmärrä miksi tällainen saa olla täällä?!
Eihän ole.
Onhan tämän salliminen nyt siihen nähden naurettavaa, että esim. huumorintajuttomille hiekkapimppifemakoille naureskelu on täällä jyrkästi kielletty.
Kuinka niin?
Kuten lähes kaikki ketjut mistä tahansa aihepiiristä.
Paitsi näköjään tämä, jossa miehet leimaavat paskoiksi jos ne eivät halua toteuttaa naisten tahtoa.
Naisen tahtoa? Eli yksipuolisia ja ehdottomia vaatimuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole.
Kuinka niin?
Kuten lähes kaikki ketjut mistä tahansa aihepiiristä.
Paitsi näköjään tämä, jossa miehet leimaavat paskoiksi jos ne eivät halua toteuttaa naisten tahtoa.
Naisen tahtoa? Eli yksipuolisia ja ehdottomia vaatimuksia.
Niitä juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonvärikin oleellinen asia taas?! Ja pärjääkö, ihan totta, ne muun väriset täällä niin paljon paremmin kuin valkoiset?
Tämän ketjun ei pitäisi olla täällä. On todella epäoikeudenmukaista moderointia että tämä saa olla täällä
Ihonväri ei ole ollut tässä keskustelussa sivujuonne. Jos otsikosta lähtien tässä keskustelussa on ollut piiloviestinä se, että miehet ovat syrjäytyneitä paskoja jos eivät toteuttamaan miehen roolia eli menemään töihin ja siten mahdollistamaan naiselle omakotitalot, autot, kesämökit ja muuta kivaa.
Minä olen ihan yhdessä mieheni kanssa kustantanut nuo kaikki.
Kyse onkin siitä, että pakkovaadit mieheltä ahneuksissasi palkkatyötä, koska pelkästään omat tulosi eivät tuohon riittäisi. Siksi ei kelpaa mies, joka ei mene töihin tienaamaan rahaa.
Mieheni oli työtön ja ulosotossa kun tapasimme. Itse halusi hoitaa velkansa pois työllään. Omausuuteni oli ihan minun. Nyt se on yhteistä.
Eli kelpaisi kunhan suostui menemään töihin ja ennen pitkään keventämään sun taloudellista taakkaa. Muuten ei olisi varmasti kelvannut.
Minulla ei ollut mitään taloudellista taakkaa. Ei edes lapsia. Mikä on ongelmasi?
Älä nyt kiertele ja kaartele, vaan sano suoraan hyväksyisitkö sen, jos mies nyt ilmoittaa ettei mene enää töihin ja alkaa tahallaan työttömäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihonvärikin oleellinen asia taas?! Ja pärjääkö, ihan totta, ne muun väriset täällä niin paljon paremmin kuin valkoiset?
Tämän ketjun ei pitäisi olla täällä. On todella epäoikeudenmukaista moderointia että tämä saa olla täällä
Ihonväri ei ole ollut tässä keskustelussa sivujuonne. Jos otsikosta lähtien tässä keskustelussa on ollut piiloviestinä se, että miehet ovat syrjäytyneitä paskoja jos eivät toteuttamaan miehen roolia eli menemään töihin ja siten mahdollistamaan naiselle omakotitalot, autot, kesämökit ja muuta kivaa.
Kyse onkin siitä, että pakkovaadit mieheltä ahneuksissasi palkkatyötä, koska pelkästään omat tulosi eivät tuohon riittäisi. Siksi ei kelpaa mies, joka ei mene töihin tienaamaan rahaa.
Tadatadatadatatta... Tequila!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies47 kirjoitti:
Se ei ole ahneutta että kumpikin osallistuu tulevaisuuden rakentamiseen muutenkin kuin sohvalla makaamalla.
Kyllä se on ahneutta ja esineellistä, että latelee toiselle työhön ja rahaan liittyviä ehdottomia vaatimuksia. Siinä nimenomaan lasketaan toisen arvo rahassa.
Ainoa materialisti joka täällä laskee muiden arvon rahassa olet sinä. Aina jonkun muun pitää elättää sinut, oli se sitten nainen tai yhteiskunta.
EI tarvitse. En vaadi keneltäkään työssäkäyntiä. Jokaisen oma asia käykö töissä vai onko mieluummin työttömänä.
Vieläkään et ole vastannut kysymykseen siitä, että mitä tapahtuu jos kukaan ei käy töissä. Mistä saadaan rahat sinun elättämiseesi?
Raha on vain vaihdonväline, joka ylläpitää valtahierarkiaa.
Rahasta käy vaikka oravannahka.
Uskonnot ovat vain massojenhallintavälineitä.
Ettekö te edes näin yksinkertaisia asioita ymmärrä?
Mutta kun sinä raukkaparka et jaksa sitä keskikaljalla ja pizzalla pöhötettyä persettäsi nostaa edes sen vertaa että saisit sen oravan kiinni. Siellä sinä makaat ja odotat muiden elättävän. Häpeäisin, jos olisit minun poikani.
Paranoia on vahvana sinussa.
Helppo heittto ilman mitään perusteluita. Kumpiko meistä on syrjäytynyt? En minä ainakaan.
No et sä kovin yhteiskunnassa mukana olevaltakaan vaikuta, jos pyörit vuosikausia jossain av-palstalla vastaamassa jokaiseen halveksimasi "ulimiehen" viestiin ja kasvattamassa ketjuja satasivuisiksi.
Kyllä sinä Sossurotta nyt olet mielipiteinesi alakynnessä vaikka oletkin nörttinä kehitellyt multipeukuttamisen omille mielipiteillesi. Noloa vähän kumminkin 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän ole.
Kuinka niin?
Joo. Miehillehän täällä saa vittuilla, koska se on "eriasia" :D
Mikä on tämä "eriasia"?
Olet keskustelun alusta asti tätä viljellyt. Aina yhteen kirjoitettuna ja lainausmerkeissä. Outo juttu.
Voi hitto soikoon, onneksi menee palsta yöpuulle, mulla on jo sombrero ihan vinksallaan. Tequila!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni oli työtön ja ulosotossa kun tapasimme. Itse halusi hoitaa velkansa pois työllään. Omausuuteni oli ihan minun. Nyt se on yhteistä.
Eli kelpaisi kunhan suostui menemään töihin ja ennen pitkään keventämään sun taloudellista taakkaa. Muuten ei olisi varmasti kelvannut.
Minulla ei ollut mitään taloudellista taakkaa. Ei edes lapsia. Mikä on ongelmasi?
Älä nyt kiertele ja kaartele, vaan sano suoraan hyväksyisitkö sen, jos mies nyt ilmoittaa ettei mene enää töihin ja alkaa tahallaan työttömäksi?
Tähän ei näköjään vastausta tule.
Suurimmassa osassa maailmaa ei edes mietitä mitään tässä ketjussa viljeltyä "miesten huonoutta". Siellä on vähän toisenlainen tyyli sukupuolten välisissä valtasuhteissa. Melko kapea-alainen keskustelu siinä mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka tyhmä sinä oletkaan? Sanoin jo ajat sitten että senkus vaan, kunhan elättää itsensä. Mikä tässä on niin vaikeaa sinun ymmärtää?
Se, että kiertelet ja kaartelet etkä vastaa täsmällisesti kysymykseen, jolla yritetään selvittää oletko sittenkin vain ahne miesten esineellistäjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies47 kirjoitti:
Se ei ole ahneutta että kumpikin osallistuu tulevaisuuden rakentamiseen muutenkin kuin sohvalla makaamalla.
Kyllä se on ahneutta ja esineellistä, että latelee toiselle työhön ja rahaan liittyviä ehdottomia vaatimuksia. Siinä nimenomaan lasketaan toisen arvo rahassa.
Ainoa materialisti joka täällä laskee muiden arvon rahassa olet sinä. Aina jonkun muun pitää elättää sinut, oli se sitten nainen tai yhteiskunta.
EI tarvitse. En vaadi keneltäkään työssäkäyntiä. Jokaisen oma asia käykö töissä vai onko mieluummin työttömänä.
Vieläkään et ole vastannut kysymykseen siitä, että mitä tapahtuu jos kukaan ei käy töissä. Mistä saadaan rahat sinun elättämiseesi?
Raha on vain vaihdonväline, joka ylläpitää valtahierarkiaa.
Rahasta käy vaikka oravannahka.
Uskonnot ovat vain massojenhallintavälineitä.
Ettekö te edes näin yksinkertaisia asioita ymmärrä?
Mutta kun sinä raukkaparka et jaksa sitä keskikaljalla ja pizzalla pöhötettyä persettäsi nostaa edes sen vertaa että saisit sen oravan kiinni. Siellä sinä makaat ja odotat muiden elättävän. Häpeäisin, jos olisit minun poikani.
Paranoia on vahvana sinussa.
Helppo heittto ilman mitään perusteluita. Kumpiko meistä on syrjäytynyt? En minä ainakaan.
No et sä kovin yhteiskunnassa mukana olevaltakaan vaikuta, jos pyörit vuosikausia jossain av-palstalla vastaamassa jokaiseen halveksimasi "ulimiehen" viestiin ja kasvattamassa ketjuja satasivuisiksi.
A. Meitä on useampi vastaaja.
B. Mulla on TÖISTÄ vapaapäivä.
Mikä on sun tekosyy palstalla ulisemiseen 24/7?
Vierailija kirjoitti:
Tequila!!
Eikö sinulla ole muuta elämää kuin tämä palsta? Olet koko päivän viettänyt täällä.
Munalisä. Ykskaks yllättäin sitä ei enää olekaan. Huonomminkin pärjäävät POJAT saivat etua sukupuolestaan ja nyt se etu on kadonnut. Takapenkin räyhääjät ovat pärjänneet varsin hyvin vielä viime vuosiin saakka. Aina napanneet työpaikat ja kunnon palkat tyttöjen ohi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähän ei näköjään vastausta tule.
Minä kirjoitin jo aiemmin, että mies saa irtisanoutua työstä vaikka heti välittömästi. Siihen sinä et kommentoinut yhtään mitään. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tequila!!
Eikö sinulla ole muuta elämää kuin tämä palsta? Olet koko päivän viettänyt täällä.
Tämähän on ihan parasta viihdettä ainakin tämän ketjun osalta. Eikä tämän ääressä tarvitse koko aikaa päivystää, eilenkin ehti tehdä vaikka mitä. Harmi, kun itsellä ei ollut tequilaa.