Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäydynkö mielestänne väärin? (eron jälkeinen tilanne)

Vierailija
25.04.2018 |

Minua hieman syyllistetään tästä ja haluaisin kuulla mielipiteitä. Oma sydämeni ja järkeni sanoo, että käyttäydyn ja toimin ihan oikein.

Meillä oli siis kipeä ero. Mies petti. Vuosi siinä yritettiin, mutta lopulta mies ei enää jaksanut sitä vääntämistä ja ero tuli. Miehen mielestä ero oli yhteinen päätös, mutta mitä minä siihen enää sanomaan, jos toisella ei ole tahtoa selvitä vastoinkäymisestä? En voi pakottaa ketään rakastamaan.

Ex-mies löysi melkein heti eron jälkeen uuden naisen. Meni varmaan kuukausi kun aloin kuulla mieheltä, kuinka hän haluaa esitellä uuden naisen lapsillemme. Kaikki tapahtui siis tosi nopeasti. Jouduin pienessä ajassa käsittelemään pettämisen, eron, ex-miehen uuden naisen ja vielä sen, että lasten elämään tulee tämä uusi ihminen. Lisäksi olen kuullut lukuisia kertoja ex-mieheni suusta, että minun pitäisi päästä katkeruudestani eroon. Ensimmäistä kertaa kuulin tämän lauseen jo n. kaksi kuukautta eron jälkeen.

Mitä olen lukenut eroista, niin yleensä sen käsittelyyn voi mennä kaksikin vuotta, varsinkin jos on ollut pitkä suhde takana. Mielestäni en ole katkera, vana loukkaantunut - ja ihan syystä. Tottakai minussa on ollut vihan ja surun tunteita ja yleensäkin kaikenlaisia, järkyttävän voimakkaita tunteita. En tietenkään loppuelämääni vello näissä tunteissa, mutta sen takia juuri halua käsitelläkin tunteeni nyt, ettei ne jää vaivaamaan. Mielestäni ihan tervettä käsitellä surua ja vihaa.

Nyt olen tehnyt päätöksen, etten halua nähdä ex-miestäni. Se on toipumisprosessini kannalta kaikista parhainta. Lapseen liittyvät asiat hoidetaan viesteillä ja lasten viemiset/hakemisetkin voidaan hoitaa niin, ettemme näe toisiamme. Kyllä varmasti vielä jossain vaiheessa ex-miestäni haluan nähdä, mutta en ainakaan vielä vuoteen. Tästä olen saanut syyllistämistä osakseni ja ex-mies on loukkaantunut.

Mitä mieltä olette? Onko tosiaan väärin olla näkemättä ex-miestäni jos asiat muuten sujuvat asiallisesti?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää nyt Part II tolle toiselle ketjulle jossa ei edes yritetty vaan muutettiin kostona?

Vierailija
2/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinun suunnitelma kuulostaa ihan hyvältä, saat aikaa toipua. Ei tuollaisista muutoksista hetkessä selviä, miehen oma tilanne on ihan erilainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää nyt Part II tolle toiselle ketjulle jossa ei edes yritetty vaan muutettiin kostona?

Siinä toisessa ketjussa pariskunnalla ei ollut lapsia.

Vierailija
4/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet oikein. Tsemppiä tulevaisuuteen. Olet vahva ja viisas.

Vierailija
5/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään pakko nähdä exää

Vierailija
6/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on oikeus tunteisiisi ja käsitellä asiaa omalla tavallasi. Kun mun eksä löysi toisen naisen, eron jälkeen en 10 vuoteen halunnut kuulla mitään exästäni. Yhteisen kummilapsen vuoksi oli pakko ottaa yhteyttä ja 10 vuodessa olin jo tasaantunut 😂

Vierailija
7/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, mutta tässä tarinassa on lapset ja siihen on myös lisätty se "yrittäminen" mikä puuttui originellista.

Vierailija
8/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitos viesteistänne. Näin minäkin ajattelen. Olen miettinyt asiaa paljon. Myös ystäväni ovat tätä mieltä. Halusin vielä puolueettoman mielipiteen. Yritän kaikesta huolimatta tehdä elämässäni oikeita ratkaisuja.

Ja mitä tulee toisiin ketjuihin, niin niistä en tiedä. En ole käynyt tällä palstalla muutamaan viikkoon.

ap

Vierailija
9/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et ole enää vastuussa ex-miehesi mielen pahoittumisesta, vaan vain omastasi.

Mikäli toipumisesi vaatii välimatkan pitämistä, niin sinulla on siihen oikeus.

Sanon näin, sillä vaikutat fiksulta ja analyyttiselta ihmiseltä, ja toimintasi on varsin kohtuullista. Lapsille ei kuitenkaan tule miestä mustamaalata, ja heidän suhdetta isään tulee tukea kaikin puolin. Sellainen nimittäin on sekä väärin vanhemmalta että kostautuu varmasti myöhemmin. Ja ennenkaikkea loukkaa vain lapsia, jotka ovat puoliksi teitä kumpaakin.

Vierailija
10/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään väärää, asiat voi hoitaa näkemättäkin. Ihan fiksua että haluat käsitellä asiat nyt ja kunnolla loppuun asti. Se vie aikansa mutta sitten se on tehty ja pöytä on puhdas.

Exän ihan turha syyllistää, itsehän hän on halunnut hypätä suoraan uuteen suhteeseen. Se voi vielä hänelle kostautua, mutta se ei ole enää sinun ongelmasi. Tsemppiä!

Vierailija
11/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoteen et halua nähdä?! Meet ja teet fiiliksen mukaan turha mitään päivämääriä on mietiskellä. Tai varsinkaan petturi jättäjä exäsi tunteita.

Vierailija
12/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se exä haluaisi nähdä sinua? Että pääsisi vielä tätä uuttakin onneaan oikeen hieromaan sun naamaan.

Vierailija
13/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei, mutta tässä tarinassa on lapset ja siihen on myös lisätty se "yrittäminen" mikä puuttui originellista.

missä tää ketju on? linkittäkää?

Vierailija
14/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

missä tää ketju on? linkittäkää?

Tässäpä olisi: https://www.vauva.fi/keskustelu/3156321/kerrankin-elamassani-maltoin-mi…

Vierailija
15/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä?! Mies petti ja jankkaa sinulle, että sinulla ei ole oikeutta olla "katkera". Sitten vielä meni lähes heti eron jälkeen korvaamaan sinut toisella. Eihän mikään suhde noin nopeasti ole niin vakava, että pitää lapsille esitellä uusi kumppani, eli jotain on hyvin suurella todennäköisyydellä ollut tuonkin naisen kanssa jo teidän suhteenne aikana. Kerran petturi, aina petturi. Monilla pettäjämiehillä on usein monia naisia samanaikaisesti kierroksella.

Sinulla on oikeus olla ihan niin tasan katkera ja vihainen kuin koet olevasti, ja syystä! Törkeä mies kun tekee sinulle noin ja kuvittelee vielä sen jälkeen sanelevansa sinulle, mitä tuntea. Itse haistattaisin tuollaiselle pitkät ja en enää IKINÄ haluaisi olla missään tekemisissä.

Vierailija
16/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä asian exä sanoo syyksi, miksi pahoittaa mielensä ettette näe? Miksi pitäisi, jos asiat voi hoitaamuutenkin. Kunhan lastenvientitilanteet eivät ole lapsille epämiellyttäviä.

Vierailija
17/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulla on oikeasti tullut sellainen huonon ihmisen olo siitä, kun ex on sanonut, etten saa olla katkera. Olen alkanut maalailla itsestäni sellaista katkera ex -kuvaa. Olen miettinyt, että sellainenko olen tosiaan? 

Suurin järkytys tässä on se, että en olisi ikinä koskaan uskonut ex-miehestäni mitään tällaista. Ajattelin aina, että hän ei koskaan eptä ja jätä, että hän on kunnon mies, joka pitää perheestään huolta. Mutta hän olikin kaikista pahin. Niin se elämä voi yllättää...

ap

Vierailija
18/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä tuollaisen aiheuttaa, että miehestä tulee tuollainen vuodessa?

Vierailija
19/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eijei! Ei laastarinaista pidä heti hätäpäissään esitellä lapsille, että tässäpä teille uusi äiskä. Jonkun hieman pysyvämmän suhteen esittely olisi sopivampaa, jos sinä tai kukaan lähipiiristä asiaan voitte vaikuttaa. Miehellä on varmaan kiire esitellä uusi hoito, koska hänellä ei ole aikomustakaan tehdä mitään huoltajan hommia, kun lapset ovat siellä, vaan nakittaa ne sille uudelle mirkulle. Jos tätä uusien naisten pyörittämistä lasten elämässä ei voi estää, niin eipä sille mitään voi. Mies kuulostaa laiskansorttiselle.

Muutoin on ok, että pidät yhteydenpidon niukkana ja kirjallisena ainakin toistaiseksi, kun tilanne on tulehtunut.

Vierailija
20/43 |
25.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet oikein. Tsemppiä tulevaisuuteen. Olet vahva ja viisas.

Tuohan on tyhmä kuin saapas. Ensiksi ottaa ukon joka pettää ja nyt sitten märisee kun ei jaksa valitsemaansa elämää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän seitsemän