Mitä tekisin ylijäämäkaakeleista?
Löysin kellarista 3 erilaiset kaakelipaketin jämät. Rakennustori ei huoli lahjoituksena niin pieniä eriä. Mietin, voisiko niistä tehdä jotain piristävää terassille? Ehkä kukkalaatikkoon somistetta tms? Ovat vielä eri kokoisia. Vinkkejä, kiitos!
Kommentit (7)
Mosaiikin ehdottaja täälläkin. Jos löytyy joku sopiva vanerilevy, siihen vaikka mosaiikki ja seinälle. Saviruukku olisi ehkä helpois päällystettävä.
Toinen vaihtoehto olisi maalata niiden pinnalle, niin saat tauluja.
Mosaiikkitarjotin on kiva, tällaisen meinaan itse tehdä https://www.google.fi/search?q=mosaiikkitarjotin&tbm=isch&source=iu&ict…:
Riippuen tietysti kaakelin väristä, mutta itse tein luonnonvaaleasta muutaman kukkapenkin. Iham kivoja tuli.
Päällystin ikkunalaudan kaakeleilla, tosi kiva tuli. Mökillä tehtiin saunan kiukaan taakse kaakelipinta jämäkaakeleista. Olen myös käyttänyt kattauksessa 10x10 neliökaakeleita jälkiruoka-alustana ja isompia pannunalusena. Kaveri teki mosaiikkikukkaruukkuja, särki palat ja liimasi ne perusruukkujen päälle jollain askartelusementillä. Tuo tarjotinidea on myös kiva tuossa pari viestiä ylempänä.
Mäiski ne vasaralla palasiksi ja tee mosaiikkipöytä tai kukkaruukkuja.