Taloyhtiössä tulossa huoltotöitä ja soitin huoltomiehelle sopiakseni tarkemman ajan...
Meille tuli lappu, että huoneistoon tullaan tekemään huoltotöitä ensi viikolla. Aikataulu töille on 8-19 välisenä aikana, joten soitin ja kysyin sopiiko klo 13 jälkeen. Teen yötyötä, joten en viitsi 8.00 herätä, jos tulevatkin vasta vaikka klo 16.00. Tämä huoltomies sanoi, ettei voi sellaista luvata, mutta laittaa lapulle ylös, jonka joku toivottavasti huomaa... Kysyi, mitä siellä on sellaista, ettei voi tulla? Kuuluuko tämä huoltoyhtiölle? Kyseessä kuitenkin mun koti ja elämä, että ois kiva vähän tietää, milloin tänne tullaan. Ihmetyttää...
Kommentit (22)
Et sitten osannut kertoa sille, että olet yötöissä. Todella älykästä.
Tein tänne joskus samantyyppisen aloituksen, koska teen vuorotyötä. Ei tullut täältä oikein ymmärrystä..Mutta meillä tuota työtä teki joku firma, jolle pystyi soittamaan suoraan.
Jos mitään ei kuulu, niin laittaisin varmaan korvatulpat korviin ja oven turvaketjulla lukkoon ja lapun oveen..
Vierailija kirjoitti:
Et sitten osannut kertoa sille, että olet yötöissä. Todella älykästä.
Tämän kyllä kerroin, kun tuota kysyi, vaikka ihmettelen kuuluuko syy huoltoyhtiölle. Vastaus oli kuten ylempänä kerroin. Ap
Haistaa viivaa, haluaa ainakin nähdä
Oletteko oikeasti täällä sitä mieltä, että jos aikataulu huoltotöille on 8-19, niin pitää olla koko päivä valmiudessa huoltoa varten ja kertoa henkilökohtaisia syitä? Kerroin yötyöstä, mutta mietin vaan olenko tilivelvollinen? Ap
Eihän sinun tarvitse olla ylhäällä. Ota ovikello pois päältä ja tulkoot yleisavaimella tekemään työnsä sillä aikaa kun nukut.
Olisit sanonut, että sulla on siellä mies, jonka kanssa aiot harrastaa villiä seksiä. No joo, mutta eipä kuulu syyt huollolle. Pitäisi riittää tuo sinun ilmoitus. Etkä kieltänyt tulemasta, vaan esitit toiveen, jota luulisi tuon aikataulun puitteissa voivan kunnioittaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sinun tarvitse olla ylhäällä. Ota ovikello pois päältä ja tulkoot yleisavaimella tekemään työnsä sillä aikaa kun nukut.
En mä halua olla nukkumassa silloin kun joku tulee mun asuntooni. Ap
1. Ei tarvitse olla kotona / hereillä huoltotöiden aikaan, joten siksi sitä ei niin oteta huomioon. Eivät he sinua tule tapaamaan, vaan huoltamaan taloa. Toki mukavuussyistä jotkut haluavat järjestää _omat_ asiansa niin, että ovat läsnä kun heidän kotiinsa tullaan.
2. Työ on ehkä sellainen, että sen kestoa on mahdoton arvioida?
3. Vaikka olisitkin saanut sovittua tarkan ajan, niin se ei välttämättä pidä. Meille piti tulla maanantaina... No työ naapurissa venyi, ja seuraava aika olikin torstaina. Lupasivat tulla ekana meille. No, olivat kai sitten luvanneet jollekin toiselle samaa, ja menivät ensin naapuriin. Olivat siellä 4 tuntia.
Nukut normaalisti ja pidät turvaketjun päällä. Jos tulevat kun nukut, nouset päästämään heidät sisälle, laitat pyjaman päälle tietysti.
Jotenkin tuntuu vaan oudolta, että olisin nukkumassa, kun mun kotiini tullaan. Plus saisin varmaan paskahalvauksen, jos herään ja joku häärää asunnossa. Mites sitten, jos on vaikka synttärit yms. ja vieraita, eikä sovi tulla. Pitääkö huolto päästää sisään, kun muut istuu kahvipöydässä?
Eikä tuo vuorotyö edes ole sellainen henkilökohtainen syy, tyyliin "aion dokata ja harrastaa seksiä, mitä se sulle kuuluu". Mutta ilmeisesti et halunnut saada pienintäkään ymmärrystä osaksesi. Sinuna nyt laittaisin oven ulkopuolelle lapun, että mahdollisuuksien mukaan menisittekö ensin naapureille, kiitos.
Rahallahan tuosta selviää. Jokainen asukas tilaa huollon silloin kun hänelle parhaaksi sopii. Ja maksaa itse viulut.
Muuten tuo on sitä kerrostaloasumisen ihanuutta. Yhteisöllisyyttä ja muuta paskaa!
Vierailija kirjoitti:
Ja meinaat, että täältä löytyy ratkaisu?
Näsäviisas penikka olet.
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin tuntuu vaan oudolta, että olisin nukkumassa, kun mun kotiini tullaan. Plus saisin varmaan paskahalvauksen, jos herään ja joku häärää asunnossa. Mites sitten, jos on vaikka synttärit yms. ja vieraita, eikä sovi tulla. Pitääkö huolto päästää sisään, kun muut istuu kahvipöydässä?
Minulla oli käynyt huoltomies täysin extempore, kun tutkivat mahdollista vuotoa. Asuntoni oli tapani mukaan aivan kauheassa lääväkunnossa, aloin pelätä tyyliin häätöä. En ollut itse kotona, mutta sekin olisi ollut mahdollista. Pöntön päälle oli jätetty lappu käynnistä. Ikävää, mutta se on kerrostaloelämää......... Uutta?
Keskustelua seuranneena, onko oikeasti niin, että asukkaalla ei ole mitään sanavaltaa siihen, milloin hänen kotiinsa tullaan? Jos huolto on vaikka päivänä X klo 18, jolloin asukas järjestänyt synttärit, ei ole mahdollista soittaa ja sopia uutta aikaa? Onko näin?
Asuntoon pitää päästä, mutta yhteisesti sovittuna aikana. Siis huoltoyhtiön ilmoitus ei riitä, jos se asukkaalle ei sovi. Ilman yhteistä sopimusta ei saa tulla.
Tämä huolto- ja muiden korjausmiesten ravaaminen kotonani on minustakin todella ärsyttävää. Nukkuminen silloin, kun huollot tulevat tuntuu oudolta. Nytkin on tulossa ja toiseen kertaan kylppärin rättipattereiden huolto. Korjattiin, ei saatu toimimaan, eli taas odotan vierailijoita. Eikä mitään tietoa milloin edes suunnillen tulevat. Huoltoyhtiöltä vaan ilmoitus: asia on annettu sille ja sille aliurakoitsijalle. S-atans joka päivä joutuu istumaan sohvalla pyhävaatteet yllä, aina kello 8 - 16.00 välillä. Ottaa hermoon!
Ja meinaat, että täältä löytyy ratkaisu?