Hei te vapaaehtoisesti lapsettomat!
Mikä on selityksenne sille, ettette halua lisääntyä? Lasten saaminen on oikeasti maailman kaunein asia, ja tämä yhteiskunta oikeasti tarvitsee lisää veronmaksajia pysyäkseen pystyssä. Miksi siis itsepäisesti ja tunteettomasti jätätte lapset hankkimatta?
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tää ei oo trolli ni syyt ovat seuraavanlaisia;
- naisten asema työmarkkinoilla ja yhteiskunnassa
- synnytyksen ja raskaana olemisen negatiiviset puolet
- mahdollisesti kehitysvammaisen lapsen tai muuten hankalan lapsen aiheuttama stressi/huoli koko loppuelämäksi
- vanhemmuus ei ole tasa-arvoista (sopivan miehen löytäminen kiven alla, taloudelliset ongelmat kasautuvat naisille)
- ei ole resursseja eikä jaksamista huolehtia lapsista
- ahdistaa ajatus ihmisesta maailmassa joka kantaisi minun geenejäni (olen vihreiden kannattaja)
- EI OLE SITÄ HALUA SAADA LAPSIA lue: jos näen lapsen, se ei herätä mitään positiivisia tunteita eikä ajatuksiasemifeministi N24
- naisten asema työmarkkinoilla ja yhteiskunnassa
Ei lasten hankkiminen noita kyllä millään lailla heikennä ainakaan.
- synnytyksen ja raskaana olemisen negatiiviset puoletNe eivät tunnu ollenkaan niin pahoilta, kun lopulta pääset pitämään sylissäsi omaa lastasi :-)
- mahdollisesti kehitysvammaisen lapsen tai muuten hankalan lapsen aiheuttama stressi/huoli koko loppuelämäksiEi lapsesta voi tulla kehitysvammaista ihan tuosta vain, varsinkaan jos itse on terve.
- vanhemmuus ei ole tasa-arvoista (sopivan miehen löytäminen kiven alla, taloudelliset ongelmat kasautuvat naisille)Kyllä se on tasa arvoista, sopiva mies löytyy kyllä helposti ja taloudellisia ongelmia ei ole kun mies elättää perheen.
- ei ole resursseja eikä jaksamista huolehtia lapsistaSe on ihan vain järjestelykysymys.
- ahdistaa ajatus ihmisesta maailmassa joka kantaisi minun geenejäni (olen vihreiden kannattaja)Mutta miksi ihmeessä ahdistaa? Oma lapsi on suurin rakkaus, mitä voit saada :-)
- EI OLE SITÄ HALUA SAADA LAPSIA lue: jos näen lapsen, se ei herätä mitään positiivisia tunteita eikä ajatuksiaOlen varma, että mielesi muuttuu vielä kymmenen-vuoden sisällä. :-)
AP
*Oksennus*
Vierailija kirjoitti:
Maailmassa on liikaa väkeä, ruuan tuotanto on jo hidastunut ja alle kymmenen vuoden päästä ruokaa ei enää riitä kaikille. Sellaiseen tulevaisuuden maailmaanko pitäisi vielä murjoa lapsia kärsimään???
ruokaa riittää paremmin nyt ja tulevaisuudessa kuin koskaan aikaisemmin.
-en tunne biologista lisääntymisviettiä. (tämä varmaan se ensisijainen ja määräävin)
-maailmanmeno on sellaista, että on ihanan vapauttava ajatus, kun ei tarvitse olla huolissaan omien lastensa puolesta sademetsien hakkaamisesta, ilmastonmuutoksesta, puhtaan veden loppumisesta, sodista, muusta saastumisesta, rikosten raaistumisesta, huumeongelmasta, mielenterveysongelmien lisääntymisestä ym, siitä että ylipäätään maailma on aina vain pahempi ja pahempi paikka.
-en kestäisi, jos olisi lapsia ja heille sattuisi jotain vastoinkäymisiä tai pahempaa
-maailman väestöräjähdys on suurempi ongelma, kuin kantasuomalaisten veronmaksajien lukumäärä, ihmiset eivät ole kuolemassa sukupuuttoon, rahaa on maailmassa enemmän kuin koskaan, ehkä nykyinen palkkatulokeskeinen verotus alkaa olla aikansa elänyt ja rahan kiertämiseen olisi muitakin vaihtoehtoja (olisi myös uskottavampaa ajatella lisääntymisen olevan ratkaisu, jos meillä olisi työvoimapula, eikä työttömyyttä niin paljon)
Tässä ne, mitä ensin tulee mieleen, mutta koska lisääntyminen on kaikilla lajeilla ensisijaisesti viettien ohjaama juttu, niin tuon vietin heikko signaali tai kokonaan puuttuminen on se, joka määrää, eli en ns. halua lapsia, lyhyt vauvakuume oli 19-20 vuotiaana, meni ohi, eikä tullut takaisin. Nyt on jo ikääkin sen verran, ettei ole enää ajankohtaista.
En suoraan sanoen voi pitää sellaisia ihmisiä kovin älykkäinä ajattelijoina, jotka ovat huolissaan siitä, ettei lapsia synny tarpeeksi. Minunkin elinaikana maailman väestö on kasvanut yli kaksinkertaiseksi, kolmesta miljardista seitsemään.
Vierailija kirjoitti:
-en tunne biologista lisääntymisviettiä. (tämä varmaan se ensisijainen ja määräävin)
-maailmanmeno on sellaista, että on ihanan vapauttava ajatus, kun ei tarvitse olla huolissaan omien lastensa puolesta sademetsien hakkaamisesta, ilmastonmuutoksesta, puhtaan veden loppumisesta, sodista, muusta saastumisesta, rikosten raaistumisesta, huumeongelmasta, mielenterveysongelmien lisääntymisestä ym, siitä että ylipäätään maailma on aina vain pahempi ja pahempi paikka.
-en kestäisi, jos olisi lapsia ja heille sattuisi jotain vastoinkäymisiä tai pahempaa
-maailman väestöräjähdys on suurempi ongelma, kuin kantasuomalaisten veronmaksajien lukumäärä, ihmiset eivät ole kuolemassa sukupuuttoon, rahaa on maailmassa enemmän kuin koskaan, ehkä nykyinen palkkatulokeskeinen verotus alkaa olla aikansa elänyt ja rahan kiertämiseen olisi muitakin vaihtoehtoja (olisi myös uskottavampaa ajatella lisääntymisen olevan ratkaisu, jos meillä olisi työvoimapula, eikä työttömyyttä niin paljon)
Tässä ne, mitä ensin tulee mieleen, mutta koska lisääntyminen on kaikilla lajeilla ensisijaisesti viettien ohjaama juttu, niin tuon vietin heikko signaali tai kokonaan puuttuminen on se, joka määrää, eli en ns. halua lapsia, lyhyt vauvakuume oli 19-20 vuotiaana, meni ohi, eikä tullut takaisin. Nyt on jo ikääkin sen verran, ettei ole enää ajankohtaista.
En suoraan sanoen voi pitää sellaisia ihmisiä kovin älykkäinä ajattelijoina, jotka ovat huolissaan siitä, ettei lapsia synny tarpeeksi. Minunkin elinaikana maailman väestö on kasvanut yli kaksinkertaiseksi, kolmesta miljardista seitsemään.
*rahan kierrättämiseen*
Trollihan tämä on, mutta syitä:
En halua että kropassani kasvaa vieraseliö.
En myöskään halua paikkojen menevän pilalle synnytyksen takia, kaikkihan sen tietää ettei siitä koskaan täysin palaudu.
En pidä lapsista, vauvat ja taaperot varsinkin ällöttää.
Lasten kanssa on tylsää.
Elämäni vain yksinkertaisesti menisi pilalle lapsen myötä.
Eikä ole takuita että ne lapset sua hoitavat kun olet vanha.
Papallani oli 6 lasta, mutta yksin silti eli vanhuutenesa ja yksin kuoli sairaalassa.
Ja idiotismin huippu edes olettaa lammasmaisesti että me kaikki elettäisiin vanhoiksi.
Kuka tähän p*skaan maailmaan edes haluaisi syntyä?
Mulla on tarpeeksi tekemistä huolehtia itsestäni ja omasta jaksamisestani, väsyttää jo ajatus siitä, että joku muu olisi minusta riippuvainen ja roikkuisi huollettavana loppuelämän. Mahdollisuus siitä, että lapsi ei ehkä olisi terve ja se olisi todella loppuelämän vastuusuhde, on niin ahdistava, että vie sen 0,00001% lisääntymishalun, mikä voisi muuten olla.
En halua lapsia. Se on mielestäni ihan riittävä syy olla tekemättä niitä.
Miksi teit lapsen? Sä et tiedä elämästä mitään kun sulla on lapsi ja kyllä sä vielä kadut että teit sen.
En halua että lapsi perii mun geenejä (sairaudet), oon myös masentunu enkä varmaan pystyis pitää huolta lapsesta kun oon köyhäkin, eli näistä itsepäisistä ja tunteettomista syistä.
meidän lapsen jättämättä tekemiseen on syy: rakkaus lasta kohtaan. Emme halua tuoda häntä tälläiseen maailmaan, mikä on täynnä vihaa, väkivaltaa, kateutta, kiusaamista, sotia, ilmastonmuutosta ja maapallon jatkuvaa ylikansoitusta.
oliko sinulla joku hyvä syy tuoda oma lapsesi tähän maailmaan? muista kuin itsekkäistä syistäsi?
Sairastan pitkäaikaista masennusta, joka on heikentänyt jaksamistani ja kuormittumiskynnystäni sekä lisännyt neuroottisuutta. Vaikka elämäntilanteeni on toivottavasti parempi esim. 5 vuoden päästä, en silti näe itseäni vanhempana, en erityisesti välitä lapsista, vaikken niitä inhoakaan, kaipaan paljon omaa aikaa ja rauhaa. Lapsiperhearki koettelisi hermojani ja muuttuisin todennäköisesti inhottavaksi ja ailahtelevaiseksi. Sellaisessa perheessä eläneenä tiedän, ettei se ole kivaa kenellekään.
Käytän tulevaisuudessa mielummin "ylimääräisen" aikani ja jaksamiseni työskentelemällä luonnon, ympäristön ja eläinten auttamiseksi. Se tuo minulle paljon suuremman merkityksellisyyden tunteen kuin oma perhe ja lapset.
No hyvä kun itsestä osaa pitää huolta, niin saati sitten lapsesta. Jos hankkisin lapsia, oliain varmaankin juuri semmoinen ihminen mistä muut ajattelisivat että miksi tuokin meni lisääntymään. Tehtäisiin varmasti lasu jos toinenkin.
Otetaas myös huomioon se, että nyt syntyvät lapset elävät sen reilu 80v jos elinajanodotteeseen on uskominen - ikävä vaan että luultavasti maapallolla ei ole kovin ruusuiset oltavat siinä vaiheessa, paskaan on hukuttu. Ruoka ei riitä, ilmastopakolaisten määrä on valtava, meret on käytännössä kuolleet. Ei paljon kannusta lasten hankintaan varmaan.
Itse olen lapseton koska en pidä lapsista, ihan mahdoton ajatus ollut aina lasten hankinta.
1. Työkyvyttömäksi tekevät sairauteni, joista osa tod. Näk perinnöllisiä
2. Työkyvyttömyyden tuoma huono taloudellinen asema
3. Sairauteni vie ison osan jaksamisestani. Olen hyvin tunnollinen enkä usko että pystyisin lapsesta huolehtimaan riittävän hyvin
Vierailija kirjoitti:
Mikä on selityksenne sille, ettette halua lisääntyä? Lasten saaminen on oikeasti maailman kaunein asia, ja tämä yhteiskunta oikeasti tarvitsee lisää veronmaksajia pysyäkseen pystyssä. Miksi siis itsepäisesti ja tunteettomasti jätätte lapset hankkimatta?
Mistä sinä päättelet, että lapsestani tulisi veronmaksaja? Hänestähän voisi yhtä lailla tulla sossun elätti, tai vakuutuskuorilla kikkaileva pääomasijoittaja?
Itse olisin kyllä valmis maksamaan enemmän veroja, mutta kun minunkaan ei anneta. Eli käytännössä en ole pariin vuoteen saanut töitä. Maksan tietysti veroa työttömyyspäivärahastakin (itse asiassa korkeammalla prosentilla kuin samansuuruisesta palkasta maksaisin), mutta tekisi mieli kunnolla tienaamaan niin voisin maksaa kunnolla verojakin.
Itsestään selvää, että lapsettomana on parempi. Ihme käännytystä. Jos jollain on lapsia, hänen tulee kestää se ilman että yrittää panna vahinkoa kiertämään. Mölyt mahassa, itse olet mennyt lisääntymään. Olisit vain rehdisti onnellinen lapsettomien puolesta, joilla on asiat tuhat kertaa paremmin kuin perheellisillä.
Minua ihmetyttää, miksi lisääntymisintoilijoillakin on yleensä vain pari lasta eikä kymmentä tai viittätoista. Mutta kai se on sitä että itsekkyys on valloillaan, halutaan pitää yllä korkeaa elintasoa ja elää pidennettyä nuoruutta. Kaksi on luonnollinen lapsiluku alle 20-vuotiaalle ihmiselle, ei keski-ikäiselle! Muistakaa, että Suomessa kukaan ei ole todella köyhä, vaikka lapsia olisi kuinka paljon. Kummastuttaa, miksi halutaan riistää suurelta määrältä potentiaalisia lapsia elämän ihme ja tarjota sen itsekkäästi vain muutamalle.
Kyllähän niitä tehdä vois joo.. meinaan mukuloita. Ei se tekeminen oo temppu eikä mikään. Siinä ei tarvii olla avaaruusteknikko kun peittoa heiluttelee.
Mutta onneks mulla on noitten munien lisäks järkeekin, ettei oo tullu ihan mitenkä sattuu paneskeltua eikä tartte kattella kun niitä mukeloita juoksentelee tusina nurkissa.
Vauvat ja pikkulapset ovat oksettavia