Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te vapaaehtoisesti lapsettomat!

Vierailija
23.04.2018 |

Mikä on selityksenne sille, ettette halua lisääntyä? Lasten saaminen on oikeasti maailman kaunein asia, ja tämä yhteiskunta oikeasti tarvitsee lisää veronmaksajia pysyäkseen pystyssä. Miksi siis itsepäisesti ja tunteettomasti jätätte lapset hankkimatta?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe minkäänlaista mielenkiintoa lapsiperhe-arkea kohtaan.Siinä varmaan se suurin syy.

T.N33,steriloitu viime syksynä.

Vierailija
2/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä lapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkimisessa ei ole mitään järkeä. Se ei sovi filosofiaani. Minua ei haittaa vaikka yhteiskuntamme kuihtuisi kasaan.

Vierailija
4/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tää ei oo trolli ni syyt ovat seuraavanlaisia;

- naisten asema työmarkkinoilla ja yhteiskunnassa

- synnytyksen ja raskaana olemisen negatiiviset puolet

- mahdollisesti kehitysvammaisen lapsen tai muuten hankalan lapsen aiheuttama stressi/huoli koko loppuelämäksi

- vanhemmuus ei ole tasa-arvoista (sopivan miehen löytäminen kiven alla, taloudelliset ongelmat kasautuvat naisille)

- ei ole resursseja eikä jaksamista huolehtia lapsista

- ahdistaa ajatus ihmisesta maailmassa joka kantaisi minun geenejäni (olen vihreiden kannattaja)

- EI OLE SITÄ HALUA SAADA LAPSIA lue: jos näen lapsen, se ei herätä mitään positiivisia tunteita eikä ajatuksia

semifeministi N24

5/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaikeasti mielenterveysongelmainen, sairauteni ovat vahvasti perinnöllisiä. Itsekästähän se olisi tässä tilanteessa lapsia tehdä. En halua parisuhteeseenkaan, enkä ole kovin kiinnostunut lapsista. Minua varten on koirat. ❤️

Vierailija
6/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on selityksenne sille, ettette halua lisääntyä? Lasten saaminen on oikeasti maailman kaunein asia, ja tämä yhteiskunta oikeasti tarvitsee lisää veronmaksajia pysyäkseen pystyssä. Miksi siis itsepäisesti ja tunteettomasti jätätte lapset hankkimatta?

Trollo.. Vaikka lapseton en ole (En millään löytänyt naista kuka ei haluaisi lapsia), niin lapseni ei tule Suomeen jäämään. En todellakaan ole uhraamassa lastani tällä Suomen pyhälle lehmälle nimeltä sosialismi. Lapseni tulee pitämään ansaitsemansa rahat itse sen sijaan, että ne annetaan pummeille ja eläkkeellä oleville. 

Maailman surkein syy hankkia lapsia on "yhteiskunta  oikeasti tarvitsee lisää veronmaksajia pysyäkseen pystyssä". Olet p.aska vanhempi jos lapsesi teet tuommoisen syyn vuoksi. Sun tulisi ajatella oman lapsesi parasta ja se ei ole Suomessa asuminen. 

Vierailija
7/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako lasta itselläsi on aloittaja? Miksei ole enempää?

Vai ootko tahattomasti lapseton?

Vierailija
9/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan vanhemmuutta korkealle ja olen riittävän rehellinen ja nöyrä tunnustaakseni totuuden, ettei minusta ole siihen. Vaikka kovasti lapsirakas olenkin ja haluaisin lapsia. En lähde omia halujani seuraamaan näin tärkeässä asiassa, vaan totuuden mukaan mennään. En muutenkaan ole "kaikki mulle heti nyt"-tyyppi.

Vierailija
10/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tää ei oo trolli ni syyt ovat seuraavanlaisia;

- mahdollisesti kehitysvammaisen lapsen tai muuten hankalan lapsen aiheuttama stressi/huoli koko loppuelämäksi

- vanhemmuus ei ole tasa-arvoista (sopivan miehen löytäminen kiven alla, taloudelliset ongelmat kasautuvat naisille)

- ahdistaa ajatus ihmisesta maailmassa joka kantaisi minun geenejäni (olen vihreiden kannattaja)

- EI OLE SITÄ HALUA SAADA LAPSIA lue: jos näen lapsen, se ei herätä mitään positiivisia tunteita eikä ajatuksia

semifeministi N24

Ei lasten hankkiminen noita kyllä millään lailla heikennä ainakaan. 

Ne eivät tunnu ollenkaan niin pahoilta, kun lopulta pääset pitämään sylissäsi omaa lastasi :-)

Ei lapsesta voi tulla kehitysvammaista ihan tuosta vain, varsinkaan jos itse on terve.

Kyllä se on tasa arvoista, sopiva mies löytyy kyllä helposti ja taloudellisia ongelmia ei ole kun mies elättää perheen.

Se on ihan vain järjestelykysymys.

Mutta miksi ihmeessä ahdistaa? Oma lapsi on suurin rakkaus, mitä voit saada :-)

Olen varma, että mielesi muuttuu vielä kymmenen-vuoden sisällä. :-)

AP

Vierailija
11/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe minkäänlaista mielenkiintoa lapsiperhe-arkea kohtaan.Siinä varmaan se suurin syy.

T.N33,steriloitu viime syksynä.

Mutta kuka sitten sinusta jaksaa pitää huolen loppuunasti, kun tulet vanhaksi? Ja usko pois lapsiperhearki on loppujen lopuksi tosi mukavaa. Kyllä sinäkin voit vielä muuttaa mielesi :-) AP

Vierailija
12/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.vauva.fi/keskustelu/3145318/elaman-tarkoitus-saattaa-sitten…

Tässä tekemäni aloitus aiheen pohdiskelun tiimoilta.

N31

Vierailija
13/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neljä lasta. AP

Vierailija
14/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on neljä lasta. AP

Mitä teet sitten kun nuorinkaan ei enää viihdy hyysättävänä? 

Vierailija
15/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa typerä aloitus. Ei se päätös ole mikään helppo olla tekemättä lapsia, vaan voi olla raskas päätös johon liittyy monia asioita, kuten oma terveydentila, ihmissuhteet jne. Elämä ei aina mene, niin kuin on alunperin toivonut.

Vierailija
16/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsi pettää 😂 Siinäpä se lyhykäisyydessään. Siis tavallaan olen vapaaehtoisesti lapseton, kun tiesin jo ennen seurustelun aloittamista, että miehellä on mitättömät mahdollisuudet koskaan laittaa lasta alulle.

Eli itsekkäästi sitten laitan parisuhteen lasten edelle, vieraissa käymisestä kun saattaisi tulla vähän sanomista. 😂

Vierailija
17/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahaa. Sössin nuorena raha-asiani pahasti, ja nyt olen isoissa veloissa. Penniäkään ei jää säästöön, kun kaikki raha menee velkojen maksuun. Mies on myös velkainen tyhjätasku ja alkoi lisäksi nyt 33-vuotiaana opiskella uutta alaa, eli meidän tulotaso romahti entisestään, kun toisesta tuli opiskelija. Mies on minulle rakkain ihminen maailmassa ja haluan tulevaisuuden nimenomaan hänen kanssaan, joten en aio kuunnella mitään "vaihda rikkaampaan

mieheen"-kommentteja.

Kaikki sanovat, että lasta varten pitäisi säästää vähintään kymppitonni, ja meillä ei todellakaan ole tuollaiseen varaa moneen vuoteen, enkä minä vuosien päästä todennäköisesti enää pysty lisääntymään. Siispä olen hyväksynyt tilanteen ja päättänyt olla vapaaehtoisesti lapseton.

N32

Vierailija
18/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rahaa. Sössin nuorena raha-asiani pahasti, ja nyt olen isoissa veloissa. Penniäkään ei jää säästöön, kun kaikki raha menee velkojen maksuun. Mies on myös velkainen tyhjätasku ja alkoi lisäksi nyt 33-vuotiaana opiskella uutta alaa, eli meidän tulotaso romahti entisestään, kun toisesta tuli opiskelija. Mies on minulle rakkain ihminen maailmassa ja haluan tulevaisuuden nimenomaan hänen kanssaan, joten en aio kuunnella mitään "vaihda rikkaampaan

mieheen"-kommentteja.

Kaikki sanovat, että lasta varten pitäisi säästää vähintään kymppitonni, ja meillä ei todellakaan ole tuollaiseen varaa moneen vuoteen, enkä minä vuosien päästä todennäköisesti enää pysty lisääntymään. Siispä olen hyväksynyt tilanteen ja päättänyt olla vapaaehtoisesti lapseton.

N32

Mutta voisit hankkia ihan hyvin lapsia myöhemmälläkin iällä, kymmenenkin vuoden päästä? Aika moni nykyään hankkii lapsia siinä neljänkympin paikkeilla, ja vanhempanakin. Ap

Vierailija
19/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En ole mikään synnytyskone

2. Olen allerginen lapsille

Vierailija
20/65 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain ole koskaan halunnut lapsia tai olla äiti. Samoin kun en halua vaikkapa omaa hevosta tai akvaariokaloja. Ei vain ole minkäänlaista mielenkiintoa siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi