Jaksaisitko parisuhdetta tällaisen miehen kanssa ja perustele miksi jaksaisit / miksi et?
-on pitkä, komea ja tyylikäs
-johtavassa asemassa oleva varakas mies
-paasaa usein työasioistaan, joskus kiivaaseenkin sävyyn
-toisaalta tykkää keskustella mistä tahansa maan ja taivaan välillä, on taitava keskustelija ja älykäs
-ei ole kovin empaattinen, jos hänelle valittaa vastoinkäymisistä
-riidoissa räjähdysherkkä ja joskus todella ilkeä, pyytää anteeksi jälkeenpäin jos itse kokee että nyt meni yli
-ei tykkää lähetellä romanttisia viestejä, eikä koskaan tykkäile sosiaalisen median jutuistasi
-kasvotusten sanoo kauniiksi, kertoo rakastavansa jne.
-on ihan taivaallisen hyvä seksissä
-on avokätinen lahjojen ja elämysten suhteen, vie matkoille jne.
Kommentit (43)
Voisin hyvin jatkaa jos hänestä tykkäisin. Minulle nuo hänen negatiivisemmat piirteensä eivät olisi mitenkään ylitsepääsemättömiä showstoppereita. Itse asiassa jotkut piirteet sopisivat erinomaisesti mulle, esoim. en halua enkä kaipaa empatiaa vastoinkäymisissä vaan haluan tulla jätetyksi rauhaan, mennä yksinäisyyteen nuolemaan haavojani. Samoin olen itsekin kiivas ihminen joka tulistun nopeasti mutta rauhoitun myös nopeasti, joten samanlaisen kumppanin kanssa tulisin hyvin toimeen.
Ei ole empaattinen on oikein huono juttu minun kannaltani, koska olen juuri sellainen, joka tarvitsee empatiaa. Ilkeily ja riitely....minun sieluni ei niitä kauheasti jaksaisi.
Hyvää on se keskustelu ja saahan töistä paasata...pauhua pihalle.
Seksiasia on hieno juttu.
Luultavasti en olisi hänen kanssaan kauaa, jos vaikka,olisi tutustunut.
Minusta ei ole miehenkasvattajaksi. Pitäisi ne tärkeimmät asiat olla jo kohdillaan.
Kyllä jaksaisin ja olisin myös aika onnellinen. Itse olen vähän samanlainen...
Minä olen tällaisen miehen kanssa. Olen tehnyt sen virheen, että olen yrittänyt muuttaa häntä sellaiseksi kuin toivoisin, mutta eihän hän tuosta muutu. Kaipaisin esim. niitä kivoja viestejä ja kaipaisin empaattista keskustelukumppania silloin, kun elämä potkii päähän. Olisi ihanaa riidellä toisen kanssa niin, ettei toinen hakkaa minua verbaalisesti 100-0.
Mies sanoikin eilen, etten anna hänen olla oma itsensä, mikä ehkä on totta. Hänessä on kuitenkin niin paljon hyvää, että olisi epäreilua minulta yrittää muuttaa toista virheettömäksi. Toisaalta saatamme vain olla väärät kumppanit toisillemme, en tiedä. ap
Oletko varma ettei ole narsisti?
Ex-mieheni oli juuri tuollainen ja paljastui narsistiksi.
Ole varovainen hänen kanssaan joka tapauksessa. Oma mielipiteeni on, että eihän tuollaista tarvitse sietää .
Sä kerrot, millainen mies on,et millainen parisuhde on. Midtä tämä mielestäsi kertoo?
Vierailija kirjoitti:
-toisaalta tykkää keskustella mistä tahansa maan ja taivaan välillä, on taitava keskustelija ja älykäs
-riidoissa räjähdysherkkä ja joskus todella ilkeä, pyytää anteeksi jälkeenpäin jos itse kokee että nyt meni yli
-ei tykkää lähetellä romanttisia viestejä, eikä koskaan tykkäile sosiaalisen median jutuistasi
Pitkät miehet ei ole koskaan kiinnostaneet, muuten kuvailemasi mies on kyllä mielenkiintoinen.
Vierailija kirjoitti:
En. Ja parisuhde loppuis kun selviäis räjähdysherkkyys.En kuuntele sellaista pätkääkään enkä tykkää riidellä.
Muut asiat ovat toisarvoisia. Munankuorilla en kävele.
En edes yrittäisi. Ilkeät draamakuninkaat eivät ole minua varten, olisin mieluummin yksin, ellei lempeää miestä löytyisi.
Riitelevästä miehestä en pidä, asiat pitää osata puhua rakentavasti.
Vierailija kirjoitti:
Sä kerrot, millainen mies on,et millainen parisuhde on. Midtä tämä mielestäsi kertoo?
Varmaan juuri tuon mitä kerroin jäljempänä, että minulla on ollut kovaa vimmaa yrittää muuttaa miestä. Olen ajatellut, että jos mies muuttuu, niin parisuhdekin muuttuu paremmaksi, mutta eihän se niin mene. Hän on tuollainen ihminen, piste. Kun kirjoitin nuo asiat ylös, se helpottaa minuakin käsittämään asian. ap
Kyllä jaksaisin, koska jokaisessa on hyvät ja huonot puolet ja tällä herralla kuulostaa olevan niin paljon hyviä puolia, että ne peittoaisivat huonot.
Nyt onnellinen kirjoitti:
Oletko varma ettei ole narsisti?
Ex-mieheni oli juuri tuollainen ja paljastui narsistiksi.
Ole varovainen hänen kanssaan joka tapauksessa. Oma mielipiteeni on, että eihän tuollaista tarvitse sietää .
Olen joskus tuota miettinyt. Toisaalta saatan itsekin olla vain vaikea ja liian tarvitseva luonne. Olen liian lähellä kaikkea tätä, että pystyisin analysoimaan. ap
Ei tarvetta minun elämääni. Monta hyvää asiaa mutta ne tärkeimmät jotka tarvitsen puuttuu. Joten roskikseen. Tuosta puuttuu "enkö ole näyttänyt että rakastan sinua" ....
Mä en jatkaisi. Kaikki muut menisi, mutta ei ilkeys. Vaikka hän jälkeen päin pyytäisi anteeksi, en silti unohtaisi jos hän olisi tehnyt tai sanonut jotain todella ilkeää. Olisin sitä mieltä että hän oli vain rehellinen ja se oli mitä hän todella ajattelee.
Mulla oli vähän sellainen mies, oli johtavassa asemassa ja usein hauska seuramies. Mutta joskus kahden ollessa jos hän hermostui minulle tai esim tein jotain väärin, hän saattoi arvioida minut todella viiltävän ilkeästi. Sellainen on henkistä väkivaltaa ja jättää arvet itsetuntoon ja omakuvaan yhtä hyvin olisi voinut lyödä.
Olin niin helpottunut kun erosimme ja aina sen jälkeen kun muistan sitä. Nyt on mies joka on eri mieltä ja jokus murjottaa ja on drama queen, mutta ei koskaan ilkeä.
Muuten kuulostaa hyvältä, mutta ilkeyttä en kestäisi. Se ei ole mikään pysyvä luonteenpiirre vaan käyttäytymismalli, joten sen asian täytyisi muuttua. Toki miehen täytyisi haluta muutosta itse. Jos hän haluaisi pysyä ilkeänä eikä muuttaa käytöstään, se kertoo arvostuksen puutteesta. Se ei kävisi päinsä.
Viestejä en lähettele itsekään. Pituudella, varakkuudella ja lahjoilla ei väliä. Älykkyys, seksuaalinen yhteensopivuus, kiinnostus monenlaisiin ilmiöihin ja taipumus kiihkeisiin keskusteluihin ehdotonta plussaa.
Tuohan vaikuttaa ihan hyvältä mieheltä, ainoa epäillyttävä on tuo ettei ole empaattinen jos kertoo vaikeuksista, toki sekin on tulkinnanvarainen asia, miten se valitus tapahtuu, miten pienistä asiosta ja minkälaista vastausta siihen toivoo.
Ja riidellessä toki kellä vaan voi joskus mennä yli, mutta rajansa silläkin. Mun mieskin on joskus sellainen, ja tuossa miehessä on joitain hyviä puolia joita omassa miehessäni ei ole ja silti olen aina ajatellut että mulla on hyvä mies.
AP tuntuu aivan kertakaikkisen karsealta ihmiseltä.
"Olisi ihanaa riidellä toisen kanssa.." Just joo.
"Olen yrittänyt muuttaa häntä.." Niinpä.
Samoin tuo, ettei tykkää somepäivityksistä. Siis se, että tällaisesta jollekin edes juolahtaa mieleen loukkaantua, on kyllä todella paljastavaa.
Ainoa oikeasti huono puoli tuossa listassa on ilkeät piikit riidan yhteydessä, mutta ap:n viestistä tulee vaikutelma, että se on ap, joka käynnistä riidat, ja haluaa niitä, ei mies. Luultavasti mies yrittää vain lopettaa riidan mahdollisimman lyhyeen ikävillä tölväisyillä.
AP:lle suositan, että hän keskittäisi voimavaransa itsensä muuttamiseen. Se sentään saattaa onnistua, toisin kuin miehen muuttaminen.
Noi hyvät puolet ylittää huonot ihan selväsi. Jatkaisin.
Panokaveriksi ehkä, ei parisuhteeseen