Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrankin elämässäni maltoin mieleni (pettävä mies), ja nyt on koston hetki koittanut :)

Vierailija
23.04.2018 |

Sain tietää melkein kaksi kuukautta sitten että avomieheni on pettänyt minua. Tietääkseni vain kerran (työpaikan pikkujoulut), mutta se riittää minulle. Sain tietää kun hän oli työmatkalla, joten pakostakin asian ottaminen puheeksi venähti - onneksi, koska sain päähäni suunnitelman jonka olen nyt toteuttanut.

Tajusin saman tien tiedon saatuani, että tämä oli tässä. Muuta vaihtoehtoa ei ole. Hetken mietittyäni tein näin: aloin heti etsiä uutta asuntoa, ja ihmeellisellä onnenkantamoisella eräällä puolitutulla oli vapautunut ihana asunto hyvällä paikalla. Eipä siinä mitään, nimet vuokrasopimukseen ja avaimet sain käteen parin viikon päästä. Sen jälkeen aloin pieni lasti kerrallaan siirtää tavaroitani uuteen asuntoon. Luotin siihen, että mies ei huomaa mitään, eikä hän ilmeisesti olekaan katsonut mm. vaatekaappiini tai työpöytäni laatikoihin. Olisi muuten kyllä havainnut eron entiseen. Mies on kyllä nyt ollut paljon poissa kotoa, joten se on helpottanut operaatiota huomattavasti.

Nyt mies on tämän päivän ja huomisen työreissulla, joten itse otin vapaapäivän ja kuljetin uuteen asuntooni isommat tavarat ja ne harvat huonekalut, jotka ovat minun ja jotka vielä haluan pitää. Viimeisellä reissulla entiseen kotiin jätin avaimen eteiseen. Nyt on muutto valmis, ja olo on aivan ihana. Toisaalta vähän kauhistuttaakin: mies sai tasan tarkkaan mitä ansaitsi, mutta onkohan ihan normaalia että oloni on näin kylmä, ja että saan näin suunnattomasti nautintoa siitä, että mies tulee palatessaan hämmästymään niin suuresti? Luonnollisesti en aio mm. vastata puheluihin tai viesteihin, eikä mies voi tietää mihin olen häipynyt. Syyn varmaan arvaa kyllä.

Joskus elämä näköjään voi olla kuin Salkkareista. Itse tämän draaman kehittelin, mutta näin minä nyt halusin tehdä, lapsellista tai ei :) Ei minua oikeastaan ollenkaan olisi kiinnostanutkaan puhua asiasta. Itse pettäminen on 100% varmaa, joten miksi kuuntelisin 1) huonoja tekosyitä ja valheita, tai 2) itkua ja anteeksi anelemista.

Kommentit (1155)

Vierailija
501/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 20 vuotta sitten minut jätettiin ilman selityksiä. Ei hajuakaan mikä oli se lopullinen syy. 

Liekö minunkin luultiin pettäneen, mutta kertaakaan en pettänyt. Vielä näin vuosienkin jälkeen joskus tilanne tulee mieleen, kuten nyt tämän ketjun myötä. 

Ikävää, mutta ei liity mitenkään tähän ketjuun.

Vierailija
502/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa ap:n vuokrasopimukseen. Puhun yleisellä tasolla.

Kaksi henkilöä (A ja B) tekevät vuokrasopimuksen C:n kanssa. Sitoutuvat yhteisvastuullisesti maksamaan C:lle vuokraa esimerkiksi 1000 euroa kuukaudessa. Irtisanomisaika on 1 kk irtisanomiskuukauden lopusta alkaen.

Ei kai A voi vain lähteä nostelemaan siten, että jättää sopimusvelvoitteet yksin B:n hoidettavaksi? B joutuisi maksamaan yksin 1000 euron kuukausivuokraa. Lisäksi B joutuisi yksin maksamaan irtisanomisajan vuokran.

Silloin on jätetyllä osapuolella mahdollisuus pitkittää eroa vaikka kuinka pitkään koska ei "hyväksy" että toinen muuttaa yhteisestä kämpästä pois. Ei se noin mene.

Muuttaa voi mutta on vielä vastuussa vuokranmaksusta yhdessä puolisonsa kanssa kunnes tilanne on selvitetty, ja jos toinen heittäytyy oikein hankalaksi voidaan joutua oikeuteen asti. Tietysti voi olla ap:n mies kiltista maksaa koko vuokran, mutta lain mukaan vuokrantajalla ei ole mahdollisuutta irtisanoa vain toista ilmoittamatta toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko miehen pettäminen oikeasti taphtunut? Onko siitä varmuus?

Mun mieheni on ollut aiemmin vahvasti mustasukkaisuuteen taipuvainen. Silloin pahimpaan aikaan ei olisi tarvittu kuin joku leikkimielinen lausahdus kaverilta, niin mies olisi voinut saada päähänsä, että olen pettänyt häntä. Olisi kyllä ollut aikamoinen järkytys, jos joku päivä olisin huomannut miehen häipyneen ilmanminkäänlaista selitystä. Mitenkään en olisi voinut tietää, että lähteminen johtuu jostain kaverin humalapäissään heittämästä jutusta.

Ohis, mutta johan tuossa olisi pelkkä ylimitoitettu mustasukkaisuus ollut riittävä syy nostaa kytkintä.

Varmasti usein käykin niin, että vahvasti mustasukkainen ei yksinkertaisesti kestä epävarmuutta ja lähtee oman epävarmuutensa vuoksi suhteesta.

Vierailija
504/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitte lopettaa keskustelun vuokranmaksusta, koska siihen ap vastasi jo monta sivua sitten. Ilmeisesti sopparissa ei ollut häntä. Moni pariskuntahan tekee niin että toinen maksaa toiselle osuutensa ja tämä on virallisesti sopparissa yksin.

Vierailija
505/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu se ero mistä syystä tahansa, niin paremmin pystyy jatkamaan omaa elämäänsä, kun kuitenkin keskustelee erotilanteessa asiasta.

Keskustelu ei tarkoita, että hyväksyy tai matelee tms.

Vaan ihan tavallista kiihkotonta keskustelua ja tavallaan tilinpäätösitä suhteelle.

Jos on pitempi suhde, niin siinä ei ole kumpikaan niin pulmunen, vaikka ei tse olisi pettänyt, niin jokaisella on sellaisia piirteitä, että täydellinen kumppani ei ole ollut, ei ole edes mahdollista.

Vaikka ei olisi *velkaa* toiselle selvittää tilannetta, niin itselleen on. Jokainen ansaitsee sellaisen eron ja uuden alun, että jos se entinen tulee jatkossa vastaan jossain tilanteessa, niin pystyy luontevasti asian hoitamaan.

Vaikka ei sanoisi sanaakaan eron jälkeen sille kumppanille, mutta kohtaamaan tunteita joutuu. On ne ihanyt. mitä tahansa.

Jos ne tunteet ovat mahdollisimman neutraaleja, niin sitä parempi.

Tässä on hyvä neuvo ja asiaa avattu :)

AP:n tapa on pelkurin. Mitähä muuta on elämässä jääny käsittelemättä?

Miehen tapa pettää ei sitten ole pelkurimaista? Olipa oivallus. Ehei, mies on kingi ja niin ollen pitää olla täysi oikeus olla munaton raukka ja pettää kumppaninsa selän takana, ties kuinka pitkään. Sehän on vain pakko hyväksyä. 

Se pettäminen on taas toinen asia.

Takana taitaa olla syyt parisuhteen toimimattomuus.

Yleensä noissa on syytä sysissä ja sepissä.

Syy=pettäminen

Seuraus=ap otti ja lähti

Jankkaat vieläkin turhasta.

Ensimmäisenä on kyllä parisuhteen toimimattomuus,

Sen syy taas ap;n käsittelemättömät ongelmat?

Ja nyt taas pakenee käsittelemättä asiaa.

Voihan sitä noinkin elämänsä elää (elämättä lainkaan?).

Laittaa vaan pään pensaaseen ja luulee ettei mitään tapahtunutkaan.

Vierailija
506/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitte lopettaa keskustelun vuokranmaksusta, koska siihen ap vastasi jo monta sivua sitten. Ilmeisesti sopparissa ei ollut häntä. Moni pariskuntahan tekee niin että toinen maksaa toiselle osuutensa ja tämä on virallisesti sopparissa yksin.

Eipä silläkään ole väliä jos kyseessä on pariskunta. Tietysti on mahdollista että vuokranantaja on toiminut tässä väärin jos ap on kuten väittää kysynyt "lupaa", mutta mies voi vielä alkaa vaatia oikeuksiaan.

Vierailija
507/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyllä kertoi jo että asunto on tutun omistama eikä heillä ollut tavallista vuokrasopimusta (tulkitsen että ei ollut yhteisvastuuta)

Vierailija
508/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kyllä kertoi jo että asunto on tutun omistama eikä heillä ollut tavallista vuokrasopimusta (tulkitsen että ei ollut yhteisvastuuta)

Kuinka kätevää. Onpas reilu tuttu. Jos he ovat todistetusti asuneet asunnossa parina, mies voi silti haastaa ap:n oikeuteen jos haluaa, ja ap luultavasti joutuisi silloin maksamaan puolet vuokrasta kunnes mies löytää uuden asunnon. En siis ole miehen puolella, ja tarpeeksi tästä.

Vierailija
509/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tapahtuu se ero mistä syystä tahansa, niin paremmin pystyy jatkamaan omaa elämäänsä, kun kuitenkin keskustelee erotilanteessa asiasta.

Vaan ihan tavallista kiihkotonta keskustelua ja tavallaan tilinpäätösitä suhteelle.

Jos on pitempi suhde, niin siinä ei ole kumpikaan niin pulmunen, vaikka ei tse olisi pettänyt, niin jokaisella on sellaisia piirteitä, että täydellinen kumppani ei ole ollut, ei ole edes mahdollista.

Vaikka ei olisi *velkaa* toiselle selvittää tilannetta, niin itselleen on. Jokainen ansaitsee sellaisen eron ja uuden alun, että jos se entinen tulee jatkossa vastaan jossain tilanteessa, niin pystyy luontevasti asian hoitamaan.

Vaikka ei sanoisi sanaakaan eron jälkeen sille kumppanille, mutta kohtaamaan tunteita joutuu. On ne ihanyt. mitä tahansa.

Miehen tapa pettää ei sitten ole pelkurimaista? Olipa oivallus. Ehei, mies on kingi ja niin ollen pitää olla täysi oikeus olla munaton raukka ja pettää kumppaninsa selän takana, ties kuinka pitkään. Sehän on vain pakko hyväksyä. 

Syy=pettäminen

Seuraus=ap otti ja lähti

Osa ihmisistä pettää joka tapauksessa.

Ei ole syytä parisuhteessa tai jos on syynä voi olla juuri se osapuoli joka ei kykene täysillä sitoutumaan .

Vierailija
510/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kätevää. Onpas reilu tuttu. Jos he ovat todistetusti asuneet asunnossa parina, mies voi silti haastaa ap:n oikeuteen jos haluaa, ja ap luultavasti joutuisi silloin maksamaan puolet vuokrasta kunnes mies löytää uuden asunnon. En siis ole miehen puolella, ja tarpeeksi tästä.

Voihan se tuttu olla vaikka omat isovanhemmat tai mitä vaan, ei ap:n tarvitse sellaisia kertoa.

Vierailija
511/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin 6 vuotta kimpassa ja sitten kuulin luotettavalta taholta, että mies on pettänyt. Tunteeni hävisivät ja päätin kostaa. Muutin salaa pois yhteisestä vuokra-asunnosta ja nyt minulla on kiva asunto. Mies laittoi tekstarin mitä hittoa.

Eikö se näin mennyt?

Oikeastaan on turha pohtia kuka teki missä väärin tai oikein ja kuinka paljon.

Kuulostaa minusta huonolta suhteelta niin parempi että he erosivat.

Vierailija
512/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Ap!

En tiedä tekisinkö juuri noin, mutta jättäisin silti. Pettäminen on minulle sellainen asia, että siitä en pääsisi koskaan yli. Suhde olisi täysin hajalla lopullisesti, vaikka miestä rakastaisin. Olisi vain pakko lähteä.

Hyvää jatkoa sulle ja tsemppiä :)

Vierailija
513/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan se tuttu olla vaikka omat isovanhemmat tai mitä vaan, ei ap:n tarvitse sellaisia kertoa.

Siinä tapauksessa se luultavasti olisi mies joka lähtisi, koska heillä tuskin olisi markkinahintainen vuokra, ja vanhemmat/isovanhemmat eivät ehkä haluaisi miestä asuntoon eron jälkeen. Itsellä oli tilanne jossa asuttiin minun vanhempieni asunnossa eikä olisi onnistunut että mies jää siihen sen jälkeen kun petti.

Vierailija
514/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä se paukuttaa samaa tammaa tälläkin hetkellä, tuskin edes huomaa muuttoasi palattuaan

No ei sekään oikeastaan haittaa! Pääasia että minä olin lopulta tilanteen tasalla nopeammin kuin hän, ja sain tavallaan viimeisen naurun.

Se toki harmittaa, että hukkaan meni vuosikausien suhde, ja että näin yli 30-vuotiaana joutuu yllättäen uudelleen yksineläjäksi. Varmasti tulen tätä vielä suremaankin, mutta nyt juuri ei ole mitään ongelmaa.

Ap

Miehesi on vaan onnellinen kun olet häipynyt eikä hänen tarvinut itse sinua ajaa pois nurkista.... joillekin kumppanin häätäminen on tuskallisen vaikeaa. 

Pettämiseen on syy ja se syy olet sinä.  Olet ollut huono kumppani, eikä seksikään ole tyydyttänyt. 

Sun viimeinen nauru on omaa harhaista kuvitelmaasi. 

Vierailija
515/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy=pettäminen

Seuraus=ap otti ja lähti

Oli miten oli mutta sinä vaan jankkaat. Jos parisuhde ei toimi niin on kai parempi että eroavat? Miksi sua häiritsee jos jonkun ongelmat jää sun mielestä käsittelemättä? Noinko innokkaasti tahtoisit tämän parin terapeutiksi?

Mies "käsitteli" pettämällä ja ap lähtemällä suhteesta. Milloin sulla menee jakeluun?

Vierailija
516/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunnosta ei kyllä lähdetä noin.

Jos ap on allekirjoittanut vuokrasopimuksen, hän on osaltaan vastuussa vuokranmaksamisesta.

Jos mies sekoaa ja tekee kostoksi tuhoa asunnolle, on ap käsittääkseni vaarassa joutua vastuuseen siitä, että on jättänyt asunnon huonoon hoitoon.

Vaikka asunto olisi vuokralla tutulta, siitä on silti vastuussa. Jos mies häipyy jättäen vuokrat maksamatta, ei sekään vapauta ap.ta vastuusta.

En osaa kuvitella uskottavaa tilannetta, jossa ap rimpauttaisi vuokranantajalle, että "mies petti, mä muutan pois. Ei kai haittaa, jos vuokrat jää maksamatta tai asunto jätetään törkeään kuntoon?"

No jos pari on ollut vaikkapa miehen vanhempien asunnossa vuokralla, voisi tulla kyseeseen että selittää tilanteen ja ymmärtävät yskän. Pystyvät pojan kanssa sopimaan asiat tämän jälkeen, eikä huolta kämpästä ole.

Vierailija
517/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä se paukuttaa samaa tammaa tälläkin hetkellä, tuskin edes huomaa muuttoasi palattuaan

No ei sekään oikeastaan haittaa! Pääasia että minä olin lopulta tilanteen tasalla nopeammin kuin hän, ja sain tavallaan viimeisen naurun.

Se toki harmittaa, että hukkaan meni vuosikausien suhde, ja että näin yli 30-vuotiaana joutuu yllättäen uudelleen yksineläjäksi. Varmasti tulen tätä vielä suremaankin, mutta nyt juuri ei ole mitään ongelmaa.

Ap

Miehesi on vaan onnellinen kun olet häipynyt eikä hänen tarvinut itse sinua ajaa pois nurkista.... joillekin kumppanin häätäminen on tuskallisen vaikeaa. 

Pettämiseen on syy ja se syy olet sinä.  Olet ollut huono kumppani, eikä seksikään ole tyydyttänyt. 

Sun viimeinen nauru on omaa harhaista kuvitelmaasi. 

No mikä sitten ongelmana?

Vierailija
518/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kanssa jätin exän pettämisen takia. Se raukka yritti vielä 3. Vuodenkin jälkeen saada minua takaisin ja pyyteli anteeksi 😂😂😂 ahahaha.

Sen jälkeen lopetti vihdoin kun sain lapsen nykyisen kanssa. Tajusi vihdoin että se oli siinä. :D

Vierailija
519/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuokra-asunnosta ei kyllä lähdetä noin.

Jos ap on allekirjoittanut vuokrasopimuksen, hän on osaltaan vastuussa vuokranmaksamisesta.

Jos mies sekoaa ja tekee kostoksi tuhoa asunnolle, on ap käsittääkseni vaarassa joutua vastuuseen siitä, että on jättänyt asunnon huonoon hoitoon.

Vaikka asunto olisi vuokralla tutulta, siitä on silti vastuussa. Jos mies häipyy jättäen vuokrat maksamatta, ei sekään vapauta ap.ta vastuusta.

En osaa kuvitella uskottavaa tilannetta, jossa ap rimpauttaisi vuokranantajalle, että "mies petti, mä muutan pois. Ei kai haittaa, jos vuokrat jää maksamatta tai asunto jätetään törkeään kuntoon?"

No jos pari on ollut vaikkapa miehen vanhempien asunnossa vuokralla, voisi tulla kyseeseen että selittää tilanteen ja ymmärtävät yskän. Pystyvät pojan kanssa sopimaan asiat tämän jälkeen, eikä huolta kämpästä ole.

Minkälaiset vanhemmat eivät olisi edes kertoneet pojalleen tilanteesta, vaan antaneet tulla tyhjään kotiin? Harvempi nyt kuitenkaan niin järkyttynyt olisi yhdestä hairahduksesta että mahdollistaisi ex-avominiän "koston".

Vierailija
520/1155 |
24.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin muuten jäin miettimään tätä fiktiota, että oikeuttaako pettäminen toimimaan miten ap teki mutta..

Ei sillä ole väliä. Tässä on väärät ihmiset toisilleen olleet jostain ihmeen syystä aivan liian kauan kimpassa niin ero oli paras ratkaisu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä