Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo on raskaana ja täysin eri ihminen kuin enne raskautta

Vierailija
23.04.2018 |

Otsikossa tuo oleellisin tulikin. Eli vaimo on toivotusti raskaana. En vaan olisi kuvitellut tämän olevan tällaista, enkä edes tiedä onko tämä normaalia.
Ennen raskautta vaimo oli sosiaalinen, energinen, iloinen, urheili monta kertaa viikossa ja seksikin maittoi. Nyt tuntuu kuin tuo nainen olisi muisto vain. Ymmärrän että alkuun ei energiaa riittänyt ja mielikin oli maassa, kun hän oksensi lähes kokoajan ekat kolme kuukautta.Ei oksenna enää, mutta on vaan väsynyt ja itkuinen kokoajan. Mieli heittelee vuoristorataa ja minä saan kaiken paskan niskaani. Ei ihminen voi olla noin jumalattoman väsynyt ja saamaton kokoajan: Nuokkuu sohvalla, eikä jaksa kotitöiden lisäksi tehdä yhtään mitään. Ei tule mukaan sosiaalisiin tapahtumiin, ei käy tapaamassa ystäviään. Kun tulee töistä kotiin, rösähtää sohvalle. Ikää vaimolla 36 vuotta, voiko tämä vaikuttaa? Syyt siihen ettei lähde urheilemaan tuntuvat jotenkin tekosyiltä: tietysti väsymys ykkössyynä aina, mutta milloin ei väsytä on kipuja nivusissa, tai hermosärkyä jalassa nesteenkertymisen takia. Aina jotain.
Ja sitten tämä itkuisuus. Tuntuu että vaimo suuttuu ja pahoittaa mielensä aivan mitättömistä asioista nykyään. Ennen niin itsevarma ja iloinen nainen tuntuu olevan epävarma hermoraunio nykyään.
Onko tämä normaalia ja sanokaa joku että saan vielä joskus vaimoni takaisin tämän kiukuttelevan sohvalla nuokkujan sijaan.

M- 34

Kommentit (1190)

Vierailija
361/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten monelle tuntuu olevan ongelma hoitaa perusasioita?

Miten te oikein selvätte perhe elämästä?

Uskomattomia kommentteja.

Mä hoidan neuvolat ja lääkärikäynnit. Se on yksi meidän äitien hommista :D

Hoidan kodin. Hoidan lapset. Hoidan koiran. Pääsääntöisesti. Aika kuluu mukavasti kun on tekemistä :)

Hoidatko myös työurasi, eläketurvasi, entä jos sairastut tai sattuu tapaturma, puoliso kuolee tai teille tulee ero.

Eikö sinulla ole muuta kuin koti ja lapset?

Ja miksi haluat olla omassa perheessä ja suhteessa noin epätasa-arvoisessa asemassa. Saatko siitä jotakin tyydytystä?

En koe asiaa noin. Olen nyt äitiyslomalla ja mitä mun täytyisi sitten tehdä? Vauva 4 kk.

Ulkoilen, teen kotihommia, hoidan neuvolat, pääsen katsokaas autolla liikkumaan ja jalatkin toimii. Näen toisia äitejä kahviloissa silloin tällöin.

Ja ongelma oli niinko missä?

Ongelmaksi muodostuu lapsi-isäsuhde, joka muodostuu vain arjessa ja yhdessäololla.

Lapsi ei pysty muodostamaan läheistä ja lämmintä suhdetta, jos ei ei ole lapsen elämässä.

Helposti käy kun mun työkaverille, joka tekee melko paljon matkatöitä ja on pois kotoa lapsen valveilla oloaikana.

Pari vuotias lapsi oli kysynyt isältään: milloin tulet meille uudestaan kylään. Ja se pysäytti isän.

Vain arjessa? Mitä te teette viikonloppuisin?

Vierailija
362/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten monelle tuntuu olevan ongelma hoitaa perusasioita?

Miten te oikein selvätte perhe elämästä?

Uskomattomia kommentteja.

Mä hoidan neuvolat ja lääkärikäynnit. Se on yksi meidän äitien hommista :D

Hoidan kodin. Hoidan lapset. Hoidan koiran. Pääsääntöisesti. Aika kuluu mukavasti kun on tekemistä :)

Hoidatko urasi myös? Entä jos sairastut kroonisesti tai vaan pitkäaikaisesti tai muuten vaan vakavasti, kuka nuo sitten hoitaa?

Ura on jäissä koska äitiysloma. Ihan tavallista arkea tämä on. En ole niin kädetön että tarvitsen miehen joka paikkaan mukaan. Tai kotitöitä tekemään.

Oletko koskaan kuullut kotiavusta?

Miten monta lasta teillä on? Mutta ihan kiva, että olet tyytyväinen järjestelyynne. Tosin voi olla, että 30 vuoden kuluttua alat jo väsyä siihen, että kaikki jää sinun hoidettavaksi.

Neljä. Vanhin 14, 13, 12 ja 4kk. Mulla on itselläni kaksi ammattitutkintoakin taskussa lapsista huolimatta. Olin yli vuoden töissä ennen iltatähden syntymistä. Ikää 33 v.

Mikä tässä on ongelma?

Ihanaa, että vielä on näinkin tarmokkaita äitejä, jotka eivät julista inhoavansa lastaan, vaadi lapsivapaata ja ole heti eroamassa lapsensa isästä!

Olet 33-vuotias ja olet tähän mennessä ollut töissä vasta reilun vuoden verran?

Eli olet ollut vuosia kotihoidontuella ja nyt olet uudestaan, jotka muut veronmaksajat maksavat.

Tässä on hyvä esimerkki, kuinka perhevapaita yhteiskunnan maksamans käytetään väärin, kun ne aikoinaan luotiin, ei helpottamaan isän elämää tai että ne käytettäisiin kotitöihin, vaan perhevapaat suunniteltiin tukemaan lapsen varhaiskasvatusta kotona ja hyvinvointia. Se pitäisi olla jokaisen lapsen oikeus ja etu.

Minusta uusi laki on enemmän kuin tervetullut ja perhevapaat pitäisi jakaa molemmin vanhempien kesken, joilloin lapset saisivat sen edun mitä lailla on haluttu.

Monessa perheissä suurin hyötyjä on mies, ainakin kommenteista päätellen, kun puoliso on perhevapailla, eikä suinkaan lapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi normaali elämä on monelle noin iso ongelma?

Vierailija
364/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ymmärrä että on mies ja nainen jotka asuvat yhdessä. Ja hoitoapua pyydetään julkisuhteisöltä kun on omia menoja?

Hoitakaa itse lapsenne.

Eri asia kun perheessä on yksi aikuinen, sillon on tuen tarvetta.

Vierailija
365/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kuulkaas 18 kun ekan muksun sain. Seuraava 19, kolmas 20. Tähän väliin mahtuu uusi koulutus ja satunnaisia pätkätöitä. Sitten olin reilun vuoden töissä ennen vauvan syntymää. Nyt olen äitiyslomalla.

Mitä ette vielä ymmärtäneet?

Minulle vihjaistiin että on mahdollista saada kotiapua JOS sitä tarvitsee. En ole tarvinnut. Olen nauttinut tämän pienen kanssa touhuilusta ja kotitöihin on enemmän vain aikaa kuin mitä oli töissä ollessa.

Mä en näe tässä mitään ongelmaa.

Lapset viettävät aikaa isän kanssa iltaisin ja viikonloppuisin sitten enemmän kun on enemmän aikaa.

Jos se teistä on outoa, niin te tässä olette outoja. Tämä on aivan normaalia elämää.

Vierailija
366/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP. Kuka teki kotityöt alun alkaenkin suhteessanne?

Vierailija
367/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset. Heille ei kelpaa sitten mikään

Vierailija
368/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kuulkaas 18 kun ekan muksun sain. Seuraava 19, kolmas 20. Tähän väliin mahtuu uusi koulutus ja satunnaisia pätkätöitä. Sitten olin reilun vuoden töissä ennen vauvan syntymää. Nyt olen äitiyslomalla.

Minulle vihjaistiin että on mahdollista saada kotiapua JOS sitä tarvitsee. En ole tarvinnut. Olen nauttinut tämän pienen kanssa touhuilusta ja kotitöihin on enemmän vain aikaa kuin mitä oli töissä ollessa.

Lapset viettävät aikaa isän kanssa iltaisin ja viikonloppuisin sitten enemmän kun on enemmän aikaa.

Jos se teistä on outoa, niin te tässä olette outoja. Tämä on aivan normaalia elämää.

Selvä, olet siis ollut paljon työttömänä ennen tuota vuoden työpätkää. Nyt kuvio muuttui ymmärrettävämmäksi lastesi iät huomioiden. Oli vaikea ymmärtää sitä, että miksi noin korostit tuota viimeisintä työskentelyäsi.

Vierailija
369/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka nalkutti kun meni muki väärään kohtaan tiskikoneessa, ei kiitoksia herunnut avusta ja osallistumisesta, vaan pelkkää nalkutusta. Lähdin oluelle.

Vierailija
370/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akka nalkutti kun meni muki väärään kohtaan tiskikoneessa, ei kiitoksia herunnut avusta ja osallistumisesta, vaan pelkkää nalkutusta. Lähdin oluelle.

Näin toimii aikuinen mies!... Ei kun hetkinen... Mieslapsihan se siinä!

Vierailija
371/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja valtio maksaa lastenhoidon kun ukko meni kaljalle ;)

Vierailija
372/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvä, olet siis ollut paljon työttömänä ennen tuota vuoden työpätkää. Nyt kuvio muuttui ymmärrettävämmäksi lastesi iät huomioiden. Oli vaikea ymmärtää sitä, että miksi noin korostit tuota viimeisintä työskentelyäsi.

Ja se vaikutti sun elämääsi miten?

Vierailija
373/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin nautin vauvan kanssa olosta. Mulla menee tunti kotitöihin. Miten teillä menee 10-12 tuntia?

Vierailija
374/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se vaikutti sun elämääsi miten?

Pidän loogisesti etenevistä jutuista. Sekavien tekstien lukeminen ei viihdytä minua. Nyt näiden tarkennusten jälkeen tarinastasi löytyvätkin kaikki ainekset seuraavan näytelmäni käsikirjoitukseen. Kiitos tästä sinulle!

Vierailija
375/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja valtio maksaa lastenhoidon kun ukko meni kaljalle ;)

Vähäiset resurssit on suunnattava sinne, missä ne tuottavat suurimman hyödyn. 🤣

Vierailija
376/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin toimii aikuinen mies!... Ei kun hetkinen... Mieslapsihan se siinä!

Naislapsi nalkuttaa kun muki väärässä kohdassa koneessa xD

Vierailija
377/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään nalkutusta kuuntele

T nainen

Vierailija
378/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä lapsellisia ne naisetkin osaavat olla. Ette vain näe koskaan vikaa itsessänne. Aina on muka miehen syy.

Parisuhteeseen tarvitaan kaksi

Vierailija
379/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkseni parisuhde on kahden kauppa?

Vierailija
380/1190 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin vaikuttaa siltä, että se 33-vuotias äiti selviää neljän lapsen kanssa paremmin kuin valtaosa av-äideistä yhden lapsen kanssa. Hänellä homma tuntuu toimivan, eikä hän ainakaan valita. Olen ihmetellyt täällä riehuvia veloja, jotka ovat koko ajan julistamassa, ettei lapsia kannata hankkia, mutta ehkä vielä useamman pitäisi liittyä heidän joukkoonsa, jos lapsi ei ole muuta kuin taakka, jota ei jakseta/osata/viitsitä kantaa. Tämä pätee niin naisiin kuin miehiinkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi