Vaimo on raskaana ja täysin eri ihminen kuin enne raskautta
Otsikossa tuo oleellisin tulikin. Eli vaimo on toivotusti raskaana. En vaan olisi kuvitellut tämän olevan tällaista, enkä edes tiedä onko tämä normaalia.
Ennen raskautta vaimo oli sosiaalinen, energinen, iloinen, urheili monta kertaa viikossa ja seksikin maittoi. Nyt tuntuu kuin tuo nainen olisi muisto vain. Ymmärrän että alkuun ei energiaa riittänyt ja mielikin oli maassa, kun hän oksensi lähes kokoajan ekat kolme kuukautta.Ei oksenna enää, mutta on vaan väsynyt ja itkuinen kokoajan. Mieli heittelee vuoristorataa ja minä saan kaiken paskan niskaani. Ei ihminen voi olla noin jumalattoman väsynyt ja saamaton kokoajan: Nuokkuu sohvalla, eikä jaksa kotitöiden lisäksi tehdä yhtään mitään. Ei tule mukaan sosiaalisiin tapahtumiin, ei käy tapaamassa ystäviään. Kun tulee töistä kotiin, rösähtää sohvalle. Ikää vaimolla 36 vuotta, voiko tämä vaikuttaa? Syyt siihen ettei lähde urheilemaan tuntuvat jotenkin tekosyiltä: tietysti väsymys ykkössyynä aina, mutta milloin ei väsytä on kipuja nivusissa, tai hermosärkyä jalassa nesteenkertymisen takia. Aina jotain.
Ja sitten tämä itkuisuus. Tuntuu että vaimo suuttuu ja pahoittaa mielensä aivan mitättömistä asioista nykyään. Ennen niin itsevarma ja iloinen nainen tuntuu olevan epävarma hermoraunio nykyään.
Onko tämä normaalia ja sanokaa joku että saan vielä joskus vaimoni takaisin tämän kiukuttelevan sohvalla nuokkujan sijaan.
M- 34
Kommentit (1190)
En ole vieläkään saanut kysymykseeni vastausta keneltäkään?
Ovatko ne miehet tehneet aikaisemminkaan mitään kotitöitä, ennen kuin olette lapsia hankkineet ja raskaaksi tulleet?
Niin no. Eilen kovasti lupailtiin auttaa mua siivouksessa, mutta mun edelle meni -taas- kaverin auto ja makkara. Tulihan sieltä viestiä, että tuletko makkaralle, en ole menossa ja jättää hommaani kesken. Ja viettää iltaa kaaoksen keskellä.
Muutenkin homma on hidasta vauvan takia.
Kaippa sitä voisi omaankin kämppään kohta muuttaa, kun yksinhuoltaja olen käytännössä jo muutenkin :(
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisiko jarrupalat vaimon autoon vai tekisikö kotitöitä?
Eiköhän ne jarrupalat voi vielä odottaa. Kotityöt ovat siistimpää työtä, kun jarrupalojen vaihtaminen.
Yksikään perusjamppa ei vaihda autoon jarrupaloja kerrostalon pihalla. Eikä niiden vaihdattaminen huoltoliikkeessä maksa mahdottomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne jarrupalat voi vielä odottaa. Kotityöt ovat siistimpää työtä, kun jarrupalojen vaihtaminen.
Yksikään perusjamppa ei vaihda autoon jarrupaloja kerrostalon pihalla. Eikä niiden vaihdattaminen huoltoliikkeessä maksa mahdottomia.
Ai ei? Mene käymään Tampereen Peltolammilla Palokallionkadulla. Siellä se on aivan normaalia että jätkät tekee autoremonttia parkkiksella :D
Ja miksi maksaa, jos itsekin osaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissa kesänä jätkät vaihtoivat autoon koko keulan parkkipaikalla :'D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä moottoreitakin vaihdettu kerrostalon parkkiksella.
T. Perusjamppa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ei? Mene käymään Tampereen Peltolammilla Palokallionkadulla. Siellä se on aivan normaalia että jätkät tekee autoremonttia parkkiksella :D
Ja miksi maksaa, jos itsekin osaa?
Jätkät? En matkusta Tampereelle tuon syyn vuoksi. Autorempan teko ei onnistu oman taloyhtiön parkkipaikalla, koska omalla autopaikalla ei mahdu ja muualla auto on muiden tiellä.
Vierailija kirjoitti:
Niin no. Eilen kovasti lupailtiin auttaa mua siivouksessa, mutta mun edelle meni -taas- kaverin auto ja makkara. Tulihan sieltä viestiä, että tuletko makkaralle, en ole menossa ja jättää hommaani kesken. Ja viettää iltaa kaaoksen keskellä.
Muutenkin homma on hidasta vauvan takia.
Kaippa sitä voisi omaankin kämppään kohta muuttaa, kun yksinhuoltaja olen käytännössä jo muutenkin :(
Kun alunperin äijän piti vain ja ainoastaan fiksata kaverin autoa, hakea mopo ja käydä kaupassa, niin sitten paljastuikin, että olivat ympäriinsä ajelleetkin ja sitten vielä jäi syömään jotain helkutin makkaraa.
Ja mun auttaminen sitten "unohtui" kokonaan.
Yksin tein -taas- koko homman plus vauvan hoito siinä sivussa kipeällä olkapäällä.
Ja en saisi olla pahalla päällä ollenkaan asiasta.
Mieti niitä raukka parkoja jotka ovat eka lastentarhassa töissä, sitten äitiys "lomalla" ja sitten lastentarhassa ja töiden jälkeen äitinä illan. Ei käy kateeksi!!!