Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAAS meni dieetti iltaa kohden pieleen. Kuten joka päivä.

Vierailija
22.04.2018 |

Siis en ala enää oikeasti, tästä ei tule mitään. Ei niin mitään. Vaikka mitä yrittäisin, en kykene laihduttamaan. Herkkuhimo on liian suuri ja itsekuri surkea. Ironista, sillä kaikkea muuta elämässäni kykenen kyllä hallitsemaan, mutta en syömistä.

Yritän syödä terveellisesti, tasapainoisesti ja riittävästi, mutta sisällä jäytää sietämätön ruuan ja herkkujen himo, jos yritän olla ilman. Mihin se sitten tänäänkin johti? Ensin murruin ja söin 19 aikoihin ison lautasellisen huomiseksi tarkoitettua ruokaa. Siitä ei mennyt kauaa kun tein vielä juustosämpylän, ja sen jälkeen meni kourallinen marenkeja (jotka olen ostanut tyydyttämään pahimman sokerinhimon) ja sen jälkeen vielä puoli pakettia jaffakeksejä. Vasta tuon satsin jälkeen jäytävä nälkä on tyydytetty. Ja pettymys itseeni hirmuinen.

Näin käy oikeasti melkein joka päivä. Mitään en sille voi, en pysty hillitsemään itseäni.

Mitä tässä pitäisi enää osata tehdä?? Aloin laihduttamaan kun painoa oli 79 kiloa, nyt sitä on sitten 86 kiloa. Enkä ole yrittänyt mitään nälkäkuureja vaan ruokavalion järkeistämistä.

Kommentit (102)

Vierailija
61/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä toimi hyvin pätkäpaasto-ajattelu. Klo 19 jälkeen ei syödä ja seuraavan kerran aikaisintaan klo 11 jälkeen. Ihmisen kroppahan on oikeasti tottunut siihen, että ollaan pitkiä aikoja ilman ruokaa, sitten saadaan saalis ja syödään jne. Tasainen verensokeri-ajattelu johti itsellä siihen, että tasaisesti oli vähän nälkä ja ärsytti.

Mutta mikä tahansa onkaan se tie, millä lähdet kokeilemaan, varaudu siihen, että muutaman viikon se on epämukavaa joka tapauksessa. Ei kroppa napsahda yhtäkkiä sokerihuumasta himoitsemaan pinaattia, vaikka kuinka rukkaisit terveelliseksi elintavat.

Vierailija
62/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tässä pitäisi enää osata tehdä?? Aloin laihduttamaan kun painoa oli 79 kiloa, nyt sitä on sitten 86 kiloa. Enkä ole yrittänyt mitään nälkäkuureja vaan ruokavalion järkeistämistä.

Paino noussut 7 kiloa, niin et todellakaan ole pitänyt mitään nälkäkuuria :-). Laihduttamista auttaa, jos edes ymmärtää mitä on tekemässä. Eli siis laiduttamassa! Siihen on turha ympätä silloin mitään muuta mukaan vaan vain hoitaa homma. Sä voit muuttaa elämäsi terveellisemmäksi sitten myöhemmin. Ei kaikkea tarvi tehdä kerralla. Se on kyllä mahdollista, mutta kun sä et tiedä mitä sä teet, niin keskity vain siihen tärkeimpään.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä osta mitään, missä lukee "kevyt", "light", "vähärasvainen", "sokeriton"... Vaihda rasvaton maito kevytmaitoon.

Dumppaa kaikki välipalapatukat, protskupatukat jne. Ne sopivat vain treenaajille ja osassa niistäkin on hitosti sokeria.

Älä osta "vierasvaraa". Ei keksejä, jäätelöitä jne.

Jos sinulla on puoliso, anna maksukorttisi hänelle. Et voi ostaa herkkuja.

Älä pidä käteistä rahaa mukanasi. Rahattomana on huono ostella herkkuja.

Vierailija
64/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ongelma on liian isot muutokset kerralla. Jos tuntuu, että aamut pärjää hyvin ilman syömistä ja illalla on nälkä, niin aluksi tekee niin, että ei syö aamulla, lounaalla kevyesti ja illalla vaan pyrkii pienentämään annosta ja korvaamaan osan ruuasta kasviksilla. Vaikka kuinka kaikki huutaisivat, että syö aamulla. Päivässä kun voi tietyn määrän kaloreita syödä lihomatta ja jos ongelma on illat, säästä iso osa niistä iltaan.

Pidemmällä tähtäimellä voi sitten miettiä saisiko iltasyömisen himoa pienennettyä painottamalla aterioita päivään. Mutta se muutoskohta vaatii sitä kurinalaisuutta aina, koska elimistösi tulkitsee kaikki muutokset pahaksi aluksi ja oikein vaatimalla alkaa vaatia ahmimista.

Sokerinkin määrää voi säädellä päättämällä, että yksi keksi (tms mikä nyt onkaan isoin himosi) ruuan jälkeen on okei. Muutamassa viikossa siitä oppii nauttimaan ihanana paheena, mutta tässäkin muutos tekee kipeää. Jollekin taas toimii parhaiten, että makeat leikkaa kerralla pois.

Vierailija
65/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 90% neuvoista täällä on karppipropagandaa ja taisit jo kokeilla sitä, niin tuon vastapainoksi vegaanipropagandaa. En tosin itse ole vegaani, mutta noudattamani ruokavalio on auttanut minua hillitsemään valtavaa sokerihimoani.

Kännykässäni on dr. Gregerin Daily dozen -appsi, johon klikkailen kaikki terveelliset ruoat, jotka olen syönyt. Pyrin joka päivä saamaan vähintään 16/24 kohdasta. Se on jo tosi paljon terveellistä ruokaa (papuja, täysjyvää, kasviksia, hedelmiä, pähkinöitä, vettä ja liikuntaa), ettei vatsaani mahdu enää mitään herkkuja.

Huomaan yleensä illalla, että minulta puuttuu vielä tavoitteestani ruokia, joten syön esimerkiksi ruusukaalia, pinaattia ja pähkinöitä. Sen jälkeen en vain jaksa herkkuja, vaikka niitä kotona olisikin.

Kannattaa lukea myös samaisen lääkärin kirja How not to die tai suomennettuna Kuinka elää kuolematta. Se motivoi minua muuttamaan elintapojani.

Vierailija
66/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritän syödä terveellisesti, tasapainoisesti ja riittävästi, mutta sisällä jäytää sietämätön ruuan ja herkkujen himo, jos yritän olla ilman. Mihin se sitten tänäänkin johti? Ensin murruin ja söin 19 aikoihin ison lautasellisen huomiseksi tarkoitettua ruokaa. Siitä ei mennyt kauaa kun tein vielä juustosämpylän, ja sen jälkeen meni kourallinen marenkeja (jotka olen ostanut tyydyttämään pahimman sokerinhimon) ja sen jälkeen vielä puoli pakettia jaffakeksejä.

Miten onnistuit syömään vain puoli pakettia jaffakeksejä?

Oliko sinulla kotonasi niitä marenkeja ja keksejä, vai lähditkö hakemaan niitä? Jos oli kotona niin miksi ihmeessä? Eihän niihin voi olla sortumatta jos on.

Ja jos kysyt miksi noin käy, niin kannattaisi kyllä valottaa sitä, mitä on päivällä ennen sortumista syönyt ja tehnyt muutenkin. Ei vastausta muuten voi tietää.

Vierailija
67/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä toimi hyvin pätkäpaasto-ajattelu. Klo 19 jälkeen ei syödä ja seuraavan kerran aikaisintaan klo 11 jälkeen. Ihmisen kroppahan on oikeasti tottunut siihen, että ollaan pitkiä aikoja ilman ruokaa, sitten saadaan saalis ja syödään jne. Tasainen verensokeri-ajattelu johti itsellä siihen, että tasaisesti oli vähän nälkä ja ärsytti.

Mutta mikä tahansa onkaan se tie, millä lähdet kokeilemaan, varaudu siihen, että muutaman viikon se on epämukavaa joka tapauksessa. Ei kroppa napsahda yhtäkkiä sokerihuumasta himoitsemaan pinaattia, vaikka kuinka rukkaisit terveelliseksi elintavat.

Mulla myös tämä auttoi.  Mulla syömisikkuna klo 13-21 tosin, koska olen luonnostani ilta- ja yörytminen ihminen. Päivän tukevimman aterian syön siinä klo 21 aikoihin. Eipä vaivaa iltainen napostelunhalu! Tyypillinen päivä tällainen:

Aamu: kuppi mustaa kahvia (ei katkaise paastoa)

Lounas klo 13: Työpaikkaruokalassa ruokaa ihan kunnolla lautasmallin mukaan, usein jälkiruokakin

Välipala klo 17: Esim. jogurtti ja hedelmä tai pähkinöitä ja hedelmä

Päivällinen klo 21: Tukeva ateria, esim. pastaa kastikkeella tai jotain wokkiruokaa, lasi viiniä, hedelmä tai jälkiruoka

Olen onnistunut laihtumaan näin syöden jo 14 kg, koska ei ole mitään hinkuja syödä pikkupurtavaa aterioiden välillä. Ennen sain ison määrän kaloreita vähän väliä suuhun napsituista jutuista, melkein kuin huomaamatta meni nakki tai pari jääkaapista kylmänä, kimpale juustoa leikattuna suoraan kuutiosta, pähkinöitä jne.

Vierailija
68/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi sokeriaddikti 🙋 Joudun varmaan vuosittain vieroittamaan itseni herkuista. Pari viikkoa teki tiukkaa, sitten alkoi sujua ja 4-5 kiloa on lähtenyt alkuvuodesta. Olen syönyt iltaisin purkkaa ja ananasta makeanhimoon. Herkkuja en osta kotiin. Juomiset on ennestään hyvällä mallilla, ei limsoja tai mehua, alkoholia harvemmin kuin kerran kuussa. Juon vissyä, kahvia ja teetä. Juustot ovat toinen heikkouteni, niitä en ole muutamaan kuukauteen ostanut.

Pidän kausittain ruokapäiväkirjaa. Siitä näkee kun koko päivän on syönyt järkevästi, ei viitsi sabotoida dieettiä illalla.

Minulla on iltaisin lääkitys, joka lisää ruokahalua. Yritän sietää vähän nälkää, tarvittaessa pyrin syömään näkkileivän, raejuustoa tai hedelmän ennen nukkumaanmenoa.

Makeanhimoon on turha sokeria syödä. Syö mieluummin vaikka rasvaista juustoa, niin pääset siitä sokerinhimosta.

Herranjumala, mistä sitä sokeria tulee, ellet tarkoita hedelmiä? Niissä ei ole överimäärää kaloreita & tarvitseepa syödä vähemmän vitamiineja purkista. Juustot ovat pannassa siksi että niitä tulee syötyä liikaa - liikaa kaloreita - ainakaan laihtuminen ei onnistu.

Vierailija
69/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku näistä ohjeista auttaa:

- Pätkäpaasto, syö vain 4-6 tunnin ikkunassa, insuliinipiikit ei iske kun ei napostele

- Syö tasaisesti 3-4 tunnin välein, muista pienet pähkinät ja muut aterioiden välissä!

- Syöt liikaa hiilaria ja herkkuhimo iskee

- Et syö tarpeeksi hiilaria ja herkkuhimo iskee

- Et syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa eli nälkä on koko ajan

- Syöt liikaa proteiinia ja rasvaa eli painoa karttuu

- Muista aerobinen ja lihaskunto, sopiva liikunta tasapainottaa ruokahalua, eikä tee mieli tuhota dieetin tuloksia mässäilemällä

- Liikut liikaa ja suurella kalorivajeella eli olet nälissäsi koko ajan

Vierailija
70/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla myös tämä auttoi.  Mulla syömisikkuna klo 13-21 tosin, koska olen luonnostani ilta- ja yörytminen ihminen. Päivän tukevimman aterian syön siinä klo 21 aikoihin. Eipä vaivaa iltainen napostelunhalu! Tyypillinen päivä tällainen:

Aamu: kuppi mustaa kahvia (ei katkaise paastoa)

Jos sä teet tuota vain laihduttaaksesi, niin sillon kahvi on tietenkin yhdentekevä. Vain kalorivajeella on merkitystä. Mutta jos pätkäpaastoa tekee myös muiden hyötyjen toivossa, niin kyllä se kahvi vaan katkasee paaston. Vesi menee, mutta kroppas joutuu käsittelemään kahvin aivan samoin kuin minkä tahansa muunkin syötävän, jollon paasto kroppasi kannalta on ohi. Tai ei ole ikinä kunnolla alkanutkaan.

Vierailija
71/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pätkäpaastoa moni lääkärikin nykyään suosittelee, ja tiedän monia tuttuja, joilla se on auttanut painonhallintaan. Olennaista kuitenkin olla aina se noin 2/3 vuorokaudesta ilman ruokaa (vesi, musta kahvi, tee ok) ja yhteen kolmasosaan keskittää syömiset. Se mitkä kellonajat valitsee, on ihan epäolennaista. Miten parhaiten jaksaa.

Vierailija
72/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku näistä ohjeista auttaa:

- Pätkäpaasto, syö vain 4-6 tunnin ikkunassa, insuliinipiikit ei iske kun ei napostele

- Syö tasaisesti 3-4 tunnin välein, muista pienet pähkinät ja muut aterioiden välissä!

- Syöt liikaa hiilaria ja herkkuhimo iskee

- Et syö tarpeeksi hiilaria ja herkkuhimo iskee

- Et syö tarpeeksi proteiinia ja rasvaa eli nälkä on koko ajan

- Syöt liikaa proteiinia ja rasvaa eli painoa karttuu

- Muista aerobinen ja lihaskunto, sopiva liikunta tasapainottaa ruokahalua, eikä tee mieli tuhota dieetin tuloksia mässäilemällä

- Liikut liikaa ja suurella kalorivajeella eli olet nälissäsi koko ajan

Juuri näin! :)

Mitään oikotietä ei ole, ottaa jonkun tavan ja kokeilee kuukauden. Olennaista on saada kalorit tavalla tai toisella alle kulutuksen, ja jos siihen auttaa rasvainen ruoka, hieno juttu. Jos paremmin toimii hiilaripaasto, sitten sillä. Alussa se on tuskaa, oli tapa mikä hyvänsä.

Vierailija
73/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap hiukan, mitä ja minkä verran syöt päivän mittaan?

Otan esimerkiksi tyypillisen työpäivän: aloitan aamun kupillisella kahvia ja juustoleivällä. Töissä hotkaisen esim. välipalapatukan n. klo 9 ja klo 10.30, muuten en kestä klo 12 lounaaseen saakka kuolematta nälkään. Ja myönnettäköön että tässä välissä menee myös makeita herkkuja, jos niitä saatavilla on. Lounaan uskon olevan useimpina päivinä riittävä, pakkaan mukaan rasiallisen kotiruokaa (usein esim. perunoita jonkinlaisella kastikkeella tai vaikka pastaa). Ennen päivän päätöstä menee taas kaiken maailman kahvipullia sekalaisia määriä, ja esim. joku jogurtti välipalaksi. Kotona syön samanlaisen kunnon annoksen ruokaa kuin töissäkin. Ja iltaisin tapahtuu sitten se pahin ahmiminen, sellainen jonka kuvasin aloituksessa.

Anteeksi ap, mutta onko tuo päivän alku siis kuvausta siitä, kun dieettisi vielä sujuu hyvin?

Siis olen ylipainoinen itsekin, mutta suoraan sanottuna jo tuo aloitus kuulostaa kamalalta, enkä tarkoita kalorimääriä vaan ruoan sanoisinko tunkkaisuutta. Etkö syö kasviksia ollenkaan? Onko kaikki ruokasi väriltään beigeä/ruskeaa?

Mitäs jos jättäisit sen välipalapatukan ja ihan rauhassa antaisit itsesi kuolla nälkään töissä? Ja eikö sinulle aamulla maistu enemmän ruokaa kuin joku juustovoileipä? 

Itse teen ruokia joissa on paljon kasviksia (juureksia, kaalia, sipuleita, tomaattimurskaa ym.), rasvaista lihaa ja kalaa, tai papuja ja kunnolla öljyä. Perunoita, leipää tai riisiä syön joskus, mutta vain jos tekee nimenomaisesti niitä mieli, en tottumuksesta tai koska niitä "kuuluu" syödä. En ole laihtunut mutta en lihonutkaan, ja ainakin ruoka on hyvää ja olen muuten virkeä, en tarvitse välipaloja eikä tee sokeria mieli.

Vierailija
74/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miten sain syötyä vain puoli pakettia keksejä... No kun ei ollut enempää, päivällä kävi vieraita ja vain tuo määrä jäi jäljelle :'D

Olette avanneet silmiäni aika paljon. Olen jotenkin ajatellut, että ei liian suuria muutoksia kerralla, vaan yritän syödä vähemmän karkkia yms., ja olen laskenut esim. kotiruoka-ateriat automaattisesti hyviksi, vaikka tosiaan syön kauheasti perunaa, pastaa ja riisiä.

Munakas aamiaiseksi oli sen verran hyvä idea, että kokeilin jo tänään. Nyt kello on 11.26 eikä vieläkään ole nälkä! Tämä siis ainakin toimi :) Mutta mutta, ei kai muniakaan saa liikaa syödä? Pitää tutkailla.

ap

Vierailija
75/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

73 jatkaa, minusta siis näyttää että ongelma voi olla siinä, mitä ap ajattelee "normaaliksi" ei-mässyruoaksi. Tylsää tärkkelysmössöä rasvalla jatkettuna. Ei ihme jos sellaisen jälkeen tekee mieli jotain herkullisempaa.

Vierailija
76/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro ap hiukan, mitä ja minkä verran syöt päivän mittaan?

Otan esimerkiksi tyypillisen työpäivän: aloitan aamun kupillisella kahvia ja juustoleivällä. Töissä hotkaisen esim. välipalapatukan n. klo 9 ja klo 10.30, muuten en kestä klo 12 lounaaseen saakka kuolematta nälkään. Ja myönnettäköön että tässä välissä menee myös makeita herkkuja, jos niitä saatavilla on. Lounaan uskon olevan useimpina päivinä riittävä, pakkaan mukaan rasiallisen kotiruokaa (usein esim. perunoita jonkinlaisella kastikkeella tai vaikka pastaa). Ennen päivän päätöstä menee taas kaiken maailman kahvipullia sekalaisia määriä, ja esim. joku jogurtti välipalaksi. Kotona syön samanlaisen kunnon annoksen ruokaa kuin töissäkin. Ja iltaisin tapahtuu sitten se pahin ahmiminen, sellainen jonka kuvasin aloituksessa.

Anteeksi ap, mutta onko tuo päivän alku siis kuvausta siitä, kun dieettisi vielä sujuu hyvin?

Siis olen ylipainoinen itsekin, mutta suoraan sanottuna jo tuo aloitus kuulostaa kamalalta, enkä tarkoita kalorimääriä vaan ruoan sanoisinko tunkkaisuutta. Etkö syö kasviksia ollenkaan? Onko kaikki ruokasi väriltään beigeä/ruskeaa?

Mitäs jos jättäisit sen välipalapatukan ja ihan rauhassa antaisit itsesi kuolla nälkään töissä? Ja eikö sinulle aamulla maistu enemmän ruokaa kuin joku juustovoileipä? 

Itse teen ruokia joissa on paljon kasviksia (juureksia, kaalia, sipuleita, tomaattimurskaa ym.), rasvaista lihaa ja kalaa, tai papuja ja kunnolla öljyä. Perunoita, leipää tai riisiä syön joskus, mutta vain jos tekee nimenomaisesti niitä mieli, en tottumuksesta tai koska niitä "kuuluu" syödä. En ole laihtunut mutta en lihonutkaan, ja ainakin ruoka on hyvää ja olen muuten virkeä, en tarvitse välipaloja eikä tee sokeria mieli.

Niin, syön siis kasviksia kyllä, en tullut tuohon luetelleeksi. Yritän ihan niihin kastikkeisiinkin laittaa kasviksia, ja esim. kirsikkatomaattirasia on säännöllinen ostos, yritän niitä napsia lounaan kanssa. Mutta syönkö tarpeeksi vihreää, en taatusti!

ap

Vierailija
77/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miten sain syötyä vain puoli pakettia keksejä... No kun ei ollut enempää, päivällä kävi vieraita ja vain tuo määrä jäi jäljelle :'D

Olette avanneet silmiäni aika paljon. Olen jotenkin ajatellut, että ei liian suuria muutoksia kerralla, vaan yritän syödä vähemmän karkkia yms., ja olen laskenut esim. kotiruoka-ateriat automaattisesti hyviksi, vaikka tosiaan syön kauheasti perunaa, pastaa ja riisiä.

Munakas aamiaiseksi oli sen verran hyvä idea, että kokeilin jo tänään. Nyt kello on 11.26 eikä vieläkään ole nälkä! Tämä siis ainakin toimi :) Mutta mutta, ei kai muniakaan saa liikaa syödä? Pitää tutkailla.

ap

Hyvä, ap! Kyllä munia voi syödä niin paljon kuin maistuu, mutta muista kuitenkin, että liika proteiini lisää nälkää ja haittaa laihtumista. Syö paljon kasviksia ja niiden mukana myös rasvaa, saat paremman hyödyn kasvisten ravintoaineista rasvan kanssa. Rasva antaa myös kylläisyyttä ja poistaa makeanhimoa.

Vierailija
78/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on yksi joka ei voi paastota aamulla. Kuljen työmatkat pyörällä kesät talvet, syömättä ei jaksa liikkua mihinkään.

Vierailija
79/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on yksi joka ei voi paastota aamulla. Kuljen työmatkat pyörällä kesät talvet, syömättä ei jaksa liikkua mihinkään.

Ei tietenkään aamulla pidäkään paastota.

Vierailija
80/102 |
23.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä yksi sokeriaddikti 🙋 Joudun varmaan vuosittain vieroittamaan itseni herkuista. Pari viikkoa teki tiukkaa, sitten alkoi sujua ja 4-5 kiloa on lähtenyt alkuvuodesta. Olen syönyt iltaisin purkkaa ja ananasta makeanhimoon. Herkkuja en osta kotiin. Juomiset on ennestään hyvällä mallilla, ei limsoja tai mehua, alkoholia harvemmin kuin kerran kuussa. Juon vissyä, kahvia ja teetä. Juustot ovat toinen heikkouteni, niitä en ole muutamaan kuukauteen ostanut.

Pidän kausittain ruokapäiväkirjaa. Siitä näkee kun koko päivän on syönyt järkevästi, ei viitsi sabotoida dieettiä illalla.

Minulla on iltaisin lääkitys, joka lisää ruokahalua. Yritän sietää vähän nälkää, tarvittaessa pyrin syömään näkkileivän, raejuustoa tai hedelmän ennen nukkumaanmenoa.

Makeanhimoon on turha sokeria syödä. Syö mieluummin vaikka rasvaista juustoa, niin pääset siitä sokerinhimosta.

Herranjumala, mistä sitä sokeria tulee, ellet tarkoita hedelmiä? Niissä ei ole överimäärää kaloreita & tarvitseepa syödä vähemmän vitamiineja purkista. Juustot ovat pannassa siksi että niitä tulee syötyä liikaa - liikaa kaloreita - ainakaan laihtuminen ei onnistu.

Et varmaan tiedä, että vitamiineja saa muualtakin kuin hedelmistä.  Nyt puhuttiin sokerista, ei kaloreista. Rasvaista juustoa on muuten mahdotonta syödä liikaa, et ole tainnut edes kokeilla. Laihtuminen onnistuu juurikin rasvaa syömällä, ei sokeria syömällä. Siinä kun on kyse insuliinista, ei kaloreista.