Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1164)

Vierailija
541/1164 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiks voi vaan sanoa: "Kiitos kun kävitte, oli mukava nähdä! Nyt mun täytyy valitettavasti olla vähän huono emäntä ja pyytää teitä lähtemään, koska mulla on muuta suunniteltua tekemistä." Sit suunnaks eteinen ja alat aukoa kaappeja ja kaivella vieraiden takkeja ja kenkiä esille. Jos ei mitään tapahdu, niin uudestaan: "Mulla on oikeasti menoa, mut täytyy lähteä nyt. Eiköhän lähdetä kaikki samalla ovenavauksella." Harva kieltäytyy kahdesti. 

Kiva sinulle. Omat vieraani ilmoittaisivat jäävänsä meille ja lähtevänsä pois omia aikojaan, sitten kun sopiva bussi tulee yms.

Tuohon on ratkaisuna: "Ette te oikein voi jäädä, koska ulko-ovi laitetaan lukkoon avaimella, eikä mulla ole ylimääräistä vara-avainta, minkä voisin teille jättää. Siellon kiva ilma, tossa on lähellä puisto, missä kannattaa käydä kävelyllä bussia odotellessa."

Tuo selitys ei toimi kerrostalossa asuvalla.

Meidän kerrostalossa laitetaan myös asuntojen ovet lukkoon avaimella. Ja kuka vieras ilkeää tarkistaa, että mitä sä sillä avaimella nypläät siinä ovella?!?

Periaatteessa se on semmoinen turvatekijä esim. palon varalta, että ulospäin pitää päästä, sisälle päin ei! Paitsi tietysti ne turvalukot, jotka lukitaan, kun asunnosta kaikki on todella poistuneet.

Vierailija
542/1164 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin helposti, sanot vaan "Ohoh, makkarista löytyi lude"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1164 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan että milloin olisitte kotona jos nyt lähtisitte.

544/1164 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että sulla on norovirus

Vierailija
545/1164 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdottoman hauska ketju.

Vierailija
546/1164 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn että meettekö lukeen satukirjan meidän Oonalle, kun mä alan laittaan astioita. Hän haluu lopuksi että lauletaan sellaisia lasten virsiä kuten Jeesus lasten auttaja..?

Vierailija
547/1164 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pokkana vaan sanot, että teidän on nyt lähdettävä kun tuli muuta menoo. Ennen sitä laita kännykkä soittamaan itsellesi valepuhelu,,,

Vierailija
548/1164 |
28.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rassaamalla anaaliin muoviputkella.

Vierailija
549/1164 |
20.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
550/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon pääsee kun käyttäytyy tarpeeksi huonosti. Esimerkiksi voi esitellä haulikkoaan tms.

Vierailija
551/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaan voi vähän pskaa laittaa niin kyllä se ripuli vieraat kotiin ajaa...

Vierailija
552/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhmäseksiä voi ehdotella niin siinä näkee ovatko vieraat vapaamielisia vai eivät. Jos se ei riitä niin voi sitten videoida tapahtumat ja laittaa nettiin.

Vierailija
553/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että nyt täällä alkaakin suursiivous ja ruuanlaitto ja jokainen kämpässä olija osallistuu siivoamiseen sekä ruokakuluihin ja sen laittoon. Täytyy muistaa painottaa että täällä ei mitkään paskasäkit vetelehdi kun tehdään töitä. Varmasti alkaa suhteellisen nopeasti jalka liikkua, elleivät nyt sitten ihan oikeasti halua osallistua :D

Vierailija
554/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole vahvaa empatiakykyä.

Vierailija
555/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanot tietysti että voi kuinka mukava kun tulitte käymään, keretään kyllä kahvit juoda, mutta klo 17 minulla on meno paikkaan x, ja pitää käydä vielä sitä ennen suihkussa. Vaikka menoa ei siis olisikaan. Jos taas tulevat niin myöhään että iltatoimet jo uhkaavat, niin sanot ihan suoraan että kiva kun poikkesitte nopeasti, mutta nyt alkaa teidän iltatoimet, joten katsotaan sitten paremmalla ajalla niitä kahveja.

Suostuvat lähtemään vasta samalla ovenavauksella pois, vaikka miten olisi etukäteen kertonut, että on menoa ja haluaisi ehtiä rauhassa valmistautua ennen sitä. Ei auta, toteavat vain että voivat katsoa vaikka TV:tä sillä aikaa, kun käyt suihkussa yms.

Tähän ei varmaan auta enää muu, kuin sanoa sitten ihan suoraan, että EI käy, haluat tehdä sen yksin ja rauhassa.

Vierailija
556/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä! Ongelmani on helpottanut. Laskin vieraanvaraisuuden tasoa. En ollut kuulevinani vieraiden vihjailuja siitä, että vielä voisi jotain haukata yms. Lähtivät kylästä pois, kun nälkä kasvoi liian suureksi.

Vierailija
557/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pieraise oikein mehevä kanamunapieru

Vierailija
558/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiva esiin Raamattu ja virsikirja ja sano, että "rukoillaan nyt läksiäisiksi, jotta teidän matkanne olisi turvallinen".

Alan olla niin epätoivoinen, että voisin turvautua tähän!

Riskinä on, että tuttavasi onkin uskovaisempi kuin sinä ja saat jatkossa vielä lisää syvällisiä keskusteluja hänen kanssaan.

Vierailija
559/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kainlaisia majailijoita on. Toiset varastelee ja teettävät avaimiakin, että voivat asukkaiden poissa olessa majailla ja sikailla toisen kodissa. Varastelevat ja käyttävät toisten vaateita ja ums. tavaroita. Joskus rikkoutuneena palauttelevat.

Vierailija
560/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röykeimmät menne joillakin suoraan jääkaapille. Sanokaa ette halua vieraita tai tavatkaa jossain muualla kuin kotona. Ei tarvi kotiin vieraita päästää. Mulla enemmänkin ollut ongelmana, että vieraat käy poissa ollessani varastelevat ja sabotoivat. Aina ei tiedä onko ruuissa jotain lisäaineita laitettu, nukutanko vuorokausi vai valvotaanko monta vuorokautta, onko vaatteet kusen paskan vai joidenkin pesuaineiden peitossa ja jne. Ihan sivistyneitä, hyvissä luottamiusammateissa ovat.