Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten pääsen eroon liian pitkään viipyvistä vieraista?

Vierailija
22.04.2018 |

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Kommentit (1164)

Vierailija
561/1164 |
18.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyt niiltä: "Pitäiskö teidän lähteä kotiin?"/"Oiskohan nyt aika lähteä kotiin?". Harva siitä suuttuu.

Mitä sitä jossittelemaan, kun itse tietää että kyllä pitäisi ja että olisi aika.

Olen itse ollut joskus vieraana liian pitkään, en vain tajunnut että pitäisi lähteä, ja kyllä nolotti jälkeenpäin kun sain kuulla, mitä emäntä oikein ajatteli. Minulle ainakin voisi sanoa, että kiva kun kävit mutta toivon että lähdet nyt.

Vierailija
562/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut vieraat tulevat kylään, mutteivat haluaisi millään lähteä pois. Minulla ei ole aikaa eikä kiinnostusta koko päivän kestäville yllätysvierailuille. Miten pääsen liian pitkään viipyvistä kylävieraista eroon ajallaan ilman, että välit täysin menevät? En jaksa tätä!

Olen yrittänyt vaikka mitä, mutta aina on yhtä hankalaa päästä näistä tietyistä vieraista eroon. Päällimmäinen tunne vierailun jälkeen onkin yleensä pelkkä väsymys ja koulutus siitä, että kaikki omat suunnitelmat menevät ihan uusiksi, jos nämä ihmiset sattuvat kylään "poikkeamaan".

Ennakkoon sovituista lähtöajoistakaan he eivät haluaisi pitää kiinni, jos sellaisia yrittää asettaa kyläilyn ehdoksi.

Älä hyvä ihminen muuta suunnitelmiasi.

Jos olet menossa jonnekin klo se ja se , niin kerro etukäteen ja sitten myös lähdet.

Jos olet aikeissa siivota vaatehuoneen niin kerrot sen etukäteen . Tarjoilet kahvit ja olet iloinen että vieraat tulivat mutta sopivan ajan kuluttua sanot että no niin vaatehuoneen siivous kutsuu.

Ja sitten vaan aloitat sen työn.

Tätä tarkoittaa se että vieras tulee ajallaan, talo elää tavallaan .

Jos tuosta loukkaantuu, niin ehkä se panee miettimään kuitenkin omaa toimintaa myös.

Jos vieraat vaan pöllähtävät ovelle eikä juuri silloin haluasi millään, voi sanoa että olin juuri menossa suihkuun ja lähdössä sinne ja sinne , nyt ei ikävä kyllä sovi ( ellei halua suoraan sanoa että painukaa h*lvettiin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitin olla samalla lailla vihjaileva ystävääni kohtaan joka teki aina lähtöä varmaankin sen kolmen tunnin verran. Lopussa aloin vaan sanoa ”nyt mun on valitettavasti jouduttava potkimaan sut pihalle koska..” mitkä tahansa syyt sitten olikaan. Lähtöaika väheni kymmeneen minuuttiin eikä mitään suuttumusta mylskään tapahtunut, kun esitin asian edelleen ystävälliseen sävyyn. Suoremmat sanavalinnat vaan tuottivat paremmin tuloksia. :)

Vierailija
564/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutista mökkeilijöille. Juuri kaikenmaailman loisten takia minä ja vaimoni vietämme kesämme merellä purjehtien. Ei tarvitse edes valehdella kun joku kysyy että missä olemme, seuraavana päivänä olemme kuitenkin jo kaukana!

Vierailija
565/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vieraat eivät hoksaa itse lähteä niin täytyy isännän/emännän vihjata: "mitenkäs se on, jos nyt lähtisitte niin mihinkä aikaan olisitte kotona?"

Vierailija
566/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää halunnut kaveriani pyytää meille, koska tuppautui jäämään aina sopimatta yökylään. Alkoikin väsyttää niin ettei enää jaksanut lähteä ajelemaan kotiin. Ei siinä sitten viitsi toista pihallekaan heittää. Toinen ongelma on eräs ystäväni, jonka luota en millään tahdo päästä pois :D Jatkuvasti keksii jotakin kun alan tekemään lähtöä.

Vierailija
567/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vieraat eivät hoksaa itse lähteä niin täytyy isännän/emännän vihjata: "mitenkäs se on, jos nyt lähtisitte niin mihinkä aikaan olisitte kotona?"

Luuletko oikeasti, että tätä ääliömäisyyttä ei ole vielä tässä ketjussa mainittu, vaikka sivuja on lähes 40?

Vierailija
568/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä! Ongelmani on helpottanut. Laskin vieraanvaraisuuden tasoa. En ollut kuulevinani vieraiden vihjailuja siitä, että vielä voisi jotain haukata yms. Lähtivät kylästä pois, kun nälkä kasvoi liian suureksi.

Hienoa! Hyvä kun tajusit, että ei tarvitse olla kahvien lisäksi mikään ilmainen ruokala.

Vierailija
569/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

”Te lähdette nyt! Saatte 4 minuuttia aikaa ja sitten olette ovesta ulos.” Eikö elämä olisi helpompaa jos vaikka ne välit menisivät? Eivät enää tulisi vieraaksi.

Vierailija
570/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minä kutsun vieraita

Pöytä on koreana, vieraiden lempiruokaa, skumppaa , mansikoita.

Saavat olla niin kauan kuin haluavat rakkaat ystävät.

Lopuksi saatamme taksille, että pääsevät turvallisesti kotiin.

Kahvilla tavataan kahvilassa .

Vierailija
571/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos avaisit suusi? Sano että lähtekää pois NYT!

Vierailija
572/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en enää halunnut kaveriani pyytää meille, koska tuppautui jäämään aina sopimatta yökylään. Alkoikin väsyttää niin ettei enää jaksanut lähteä ajelemaan kotiin. Ei siinä sitten viitsi toista pihallekaan heittää. Toinen ongelma on eräs ystäväni, jonka luota en millään tahdo päästä pois :D Jatkuvasti keksii jotakin kun alan tekemään lähtöä.

Miksi olet tuollainen lammas?

Vierailija
573/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuossa juurikaan muu auta kun sanoa suoraan että lähtevät nyt että mulla on muutakin tekemistä tänään. Sinun talo, sinun säännöt. Ei siitä kukaan suutu jos vähän kovempaa sanoo jos ei millään muulla tavalla ymmärretä. ja jos suuttuu niin kannattaa ylipäätänsä harkita kaveripiirin vaihtoa, sillä aivan varmasti tajuavat ajatuksen jo pienemmästäkin, niitä vaan ei kiinnosta lähteä

Omaa kokemusta löytyy yleensä mun kämpiltä kun ollaan ryyppämässä, porukkaa saa tulla sen verran kun mahtuu, mutta täällä pelataan täysin meikän säännöillä, jos sanon että nyt hypitään ristihyppyjä, niin sitten tasantarkkaan on kolme vaihtoehtoa, hyppiminen, ovi tai ikkuna.

Tajuun pointin myös toisinpäin kun monesti on tullu vietettyä päiviäki kavereiden kämpillä ja välillä tulee sellanen fiilis ettei ne vaan uskalla sanoa että lähe nyt jo vittuun, en mä pahalla ota ja monesti oon suoraan sanonukki että on sellanen fiilis että lähenkö vai jäänkö, ei siitä kukaan herneitä nenään vedä.

Omassa asunnossa ei todellakaan tarvii olla alistuva tai mennä muiden suunnitelmien mukaan

Vierailija
574/1164 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa vieraille suoraan, ystävällisesti, mutta jämäkästi, kun on aika lähteä.Yllätysvierailut kertovat huonoista käytöstavoista -myös siitä, että ei halua yllätys vieraita kannattaa sanoa suoraan -edelleen ystävällisesti, mutta jämäkästi. Jos toinen loukkaantuu, niin anna loukkaantua, jos ei enää käy kylässä, niin hyvä, jos tajuaa, niin yhtä hyvä. Jos ei auta, niin toimi samoin, eli mene itse mahdollisen perheesi kanssa yönyliyllätysvierailulle.....kyllä tajuaa viimeistään silloin. Älä anna enää käyttää vieraanvaraisuuttasi hyväksi!

Vierailija
575/1164 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin ylläys vierailijoitten aiheuttamaa hämmennystä,Ensiksi sanon en ole koskaan itse mennyt kenenkään luo yllättäen. Meidän kotiin tuli ennenvanhaan joskus -90 luvulla perhe lauantai-iltana 19.30 olimme iso lapsi perhe. Olisimme halunneet viettää rauhassa ´ns,sauna-iltaa.Tämä ei onnistunut en kehdannut sanoa.Olin itse muuttanut mieheni luo asumaan avioduttani hän kanssaa.Joten halusin olla kohtelias ja miellyttää ihmisiä ja toisaalta myös luonteeni on toisia huomioiva.Mutta kyllä se pisti pasmat sekaisin.Ajattelin aina etten missään tapauksessa itse menisi tuohon aikaan kyläilemään sanoohan sen jo järkikin.On monta muuta tapausta,jota en nyt lähde tässä avaamaan.Mutta kaikki ihmiset ei osaa soveltaa sitä että kohtelisi toista ihmistä niinkuin haluaisi kuinka itseä kohdeltaisiin.

Vierailija
576/1164 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei onneks käy ketään vieraita. Meillä käy vaan tuttuja.

Vierailija
577/1164 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät tajua, vaikka kuinka sanoisi, että nyt pitäisi jo lähteä sinne ja sinne jne... Sitten on pakko sanoa suoraan, että kyllä nyt sori vaan joudun ajamaan teidät pois, vaikka olisikin mukava jatkaa tätä keskustelua, mutta jatketaan sitä myöhemmin paremmalla ajalla. Jos toinen osapuoli ei sitäkään tajua, niin silloin vika on kuulijan ymmärryksessä.

Vierailija
578/1164 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy yöpuulle, sammuttaa valot ja painaa silmät kiinni.

Vierailija
579/1164 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten tarkkailija kirjoitti:

Ymmärrän hyvin ylläys vierailijoitten aiheuttamaa hämmennystä,Ensiksi sanon en ole koskaan itse mennyt kenenkään luo yllättäen. Meidän kotiin tuli ennenvanhaan joskus -90 luvulla perhe lauantai-iltana 19.30 olimme iso lapsi perhe. Olisimme halunneet viettää rauhassa ´ns,sauna-iltaa.Tämä ei onnistunut en kehdannut sanoa.Olin itse muuttanut mieheni luo asumaan avioduttani hän kanssaa.Joten halusin olla kohtelias ja miellyttää ihmisiä ja toisaalta myös luonteeni on toisia huomioiva.Mutta kyllä se pisti pasmat sekaisin.Ajattelin aina etten missään tapauksessa itse menisi tuohon aikaan kyläilemään sanoohan sen jo järkikin.On monta muuta tapausta,jota en nyt lähde tässä avaamaan.Mutta kaikki ihmiset ei osaa soveltaa sitä että kohtelisi toista ihmistä niinkuin haluaisi kuinka itseä kohdeltaisiin.

Ei voi olla totta, että muistelet vieläkin kuinka teille tuli yllätysvieraita 90-luvulla lauantaina puoli kahdeksalta. Ehkä silloin harmitti jos olisitte halunneet olla rauhassa, mutta silti...

Vierailija
580/1164 |
06.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tästä aloituksesta mieleen se vinkki minkä jostain kuulin.

Et kun ovikello soi niin laittaa ulkonakin päälle ennen kuin avaa oven. Jos on epätoivottu vieras, niin voi sanoa että olen juuri lähdössä. Ja jos on toivottu vieras niin sanoo että juuri tulin kotiin.

Eipä taida nykyään tulla kutsumatta vieraita kylään, kun aina pitää ilmoittaa hyvissä ajoin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän