Reilu vuosi Tinderiä
Minun saldoni: treffejä ehkä parikymmentä ja 1 suudelma. Hook up app? Ei ainakaan minun laiselleni kaverille. Hauskoja treffejä? Aika monta itseasiassa. Hirveitä treffejä? Vain muutama. Kolme kertaa olin tosi kiinnostunut, kaksi kertaa olis ollut kiva jatkaa jollakin tapaa. 1 kaveri, 1 yksi joka oli kiinnostunut minusta, mutta minä vain kaverina, 1 jonka kanssa olisi voinut seurustella, mutta oli käytännön esteitä. Ehkä seuraava kierros paremmalla onnella.
Kommentit (823)
Vierailija kirjoitti:
MiäsHenkilö kirjoitti:
Veikkaan, että tinder saattaa sopia sellaiselle naiselle, joka hakee sieltä jota kuta sellaista, jonka kaltaisten kanssa on ennenkin seurustellut. Eli realistinen nainen. Hän käyttää tinderiä huomattavan vähän aikaa, eikä häntä pelata, koska treffikumppanit ei halua päästää hänestä irti. Huonoimmat mahkut ovat niillä, joilla on huono kyky tunnistaa sopivat tyypit, ja otetaan se kaikkein hotein.
Miksi sukupuolitit viestisi? Onko miehillä sitä muka jotenkin eri?
Varmaan siksi, että se naistyyppi on tutumpi minulle, kuin vastaava miestyyppi. Ja ehkä siksi, että uskon naisen tykkäyshaviin putoavan potentiaalisia enemmän kuin miesten. Esim. Otin Tinder Goldin, jotta voin yrittää järjestää treffejä kaupunkeihin, joissa haluan käydä, koska en halua olla yksin, joten nyt näen millaiset naiset minusta tykkäävät. 1/10 on ollut sellaisia, joita olisin voinut pitää seksuaalisesti viehättävänä kuvien perusteella, joka on parisuhteelle minimi lähtökohta, ja veikkaan että tämä osuus huononee siitä. Eli kyse on valinnanvarasta.
Selittäkääs täysin ummikolle ihmiselle, joka ei ole koskaan käyttänyt näitä internetin seuranhakupalveluja, että mitä nämä matchit käytännössä näissä palveluissa ja siis tässä ketjun aiheena olevassa tinderissä ovat?
Tiedän kyllä mitä match tarkoittaa, mutta miten ne näissä seuranhakupalveluissa toimii. Valitseeko se palvelu sinulle spekseihisi sopivan ehdokkaan, vai mistä siinä on kyse?
Vierailija kirjoitti:
Selittäkääs täysin ummikolle ihmiselle, joka ei ole koskaan käyttänyt näitä internetin seuranhakupalveluja, että mitä nämä matchit käytännössä näissä palveluissa ja siis tässä ketjun aiheena olevassa tinderissä ovat?
Tiedän kyllä mitä match tarkoittaa, mutta miten ne näissä seuranhakupalveluissa toimii. Valitseeko se palvelu sinulle spekseihisi sopivan ehdokkaan, vai mistä siinä on kyse?
Ymmärtääkseni Tinder toimii niin, että se näyttää asetetulla etäisyydellä olevat ehdokkaat, jotka sopivat niihin kriteereihin, joita sinne itse on laittanut. Jos näet jonkun, joka kiinnostaa sinua, pyyhkäiset hänen profiilinsa oikealle eli tykkäät hänestä. Jos hän tykkää sinusta sitten, kun näkee sinun profiilisi, niin teille tulee match. Sinulle ei siis voi tulla matchia ihmisen kanssa, josta et itse ole tykännyt. Siksi minua ihmetyttää suuresti, että täällä on miehiä, jotka valittavat että heille tulee matcheja epäkiinnostavien naisten kanssa.
Mulla ei ole ollut tinderissä ikinä mitään ongelmaa vaikka pidänkin itseäni aika tavallisena miehenä. Puolessa vuodessa vähän yli 300 matchia, ehkä 10 treffit, joista 5:stä syntyi jotain säätöä (en etsi parisuhdetta). 5 on itselle ehdoton maksimi, ajallisesti hankalaa jo nyt.
Tavallisella tarkoitan sitä, että kävin viimeksi salilla 2011, vartalotyyppi on "normaali" siis. Vuositulot alle 30k. Maisterin tutkinto humanistiselta alalta. Pitkähköt hiukset ja vihreät arvot, asun Helsingissä.
Tuntuu että monet miehet ajattelee tinderiä jonkinlaisena treffi-ilmoituspalstana, mitä se ei ole, vaan meininki on rentoa. Sen takia se on niin suosittu kun siellä ei tarvi panostaa kauheesti ja pitkät tekstit profiilissa tuntuu vaan awkwardilta ja tulee mielleyhtymä niihin hikisiin treffipalstoihin, joista taas tulee mielleyhtymä siihen peräkammarissa asuvaan hyypiöön, joka kerran vuodessa kurkkaa sälekaihtimien taakse että mikä vuodenaika nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole sinkku, mutta tuntuisi oudolta ajatukselta tinderöidä. Tinder tuntuu katalogilta (olen katsellut kaverin Tinderiä), jossa haetaan koko ajan jotain parempaa ja parempaa. Kun saa tykkäyksiä, niin tapaamattakin olettaa, että menekkiä on ja sitten koko ajan pyörii mielessä, että jossain on vielä hauskempi, vielä kauniimpi/komeampi ja vielä rikkaampi odottamassa... Realiteetit katoaa täysin. Lisäksi kaveri on joutunut siellä pettymään monesti. Löytää aivan loistomiehiä, hyvännäköisiä, menestyneitä ja hauskoja. Sitten tulee kauhea poru, kun seksiä on kerran tai joskus kahdesta, eikä miestä sitten kiinnostakaan. Toisaalta on koukussa siihen, että hyvännäköiset ja menestyneet miehet tykkää siellä, eikä oikein huoli huonompia. Kahden vuoden jälkeen nolla suhdetta ja paljon itkua takana.
Vanha kunnon Suomi24 -treffipalsta oli parempi.
Aika hyvä tiivistys tindernaisen kokemuksesta. Voisin kuvitella että juuri noin se naisena menee.
Meanwhile miehet tuskailee kun niitä epäviehättäviä naisiakaan ei tunnu saavan treffeille asti.
Kaikessa näkyy se että miehet tyytyy alaspäin ja naiset ylöspäin. Miehet on täysin kerjäläisen asemassa.
Lopulta kumpikaan ei saa mitään, paitsi naiset irtoseksiä ja ylisuuret standardit miesten suhteen.
Taas täällä miehet kuvittelevat tietävänsä mitä naiset ajatellee ja miten toimii. Naisena joka on tinderissä voi sanoa että ei mene noin.
Olisit sitten kertonut, että miten se menee, jos olet eri mieltä.
Tuntuu usein siltä, että naisilta puuttuu kyky perustella omia näkökantojaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärtääkseni Tinder toimii niin, että se näyttää asetetulla etäisyydellä olevat ehdokkaat, jotka sopivat niihin kriteereihin, joita sinne itse on laittanut. Jos näet jonkun, joka kiinnostaa sinua, pyyhkäiset hänen profiilinsa oikealle eli tykkäät hänestä. Jos hän tykkää sinusta sitten, kun näkee sinun profiilisi, niin teille tulee match. Sinulle ei siis voi tulla matchia ihmisen kanssa, josta et itse ole tykännyt. Siksi minua ihmetyttää suuresti, että täällä on miehiä, jotka valittavat että heille tulee matcheja epäkiinnostavien naisten kanssa.
Ahaa ok, no tämä valaisikin jo paljon, kiitokset. Nyt siis minäkin tunnen jo olevani melkein sisäpiiriä näissä hommissa, kun ymmärrän matchit ;)
Mites sitten, jos nimenomaan ei halua nähdä oman kotikaupunkinsa/kylänsä ehdokkaita. Saako siellä määritellä alueen, mistä niitä kumppaneita etsii? Itse esimerkiksi asun pikkukaupungissa, enkä ole teinivuosieni jälkeen tämän kylän ihmisten (jätän nyt sukupuoleni kertomatta) kanssa seurustellut, eikä ole aikomusta jatkossakaan seurustella. Voisinko siis hakea vaikka pelkästään naapurikaupungista, tai kaikkialta muualta Suomesta, paitsi omasta kaupungista?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ollut tinderissä ikinä mitään ongelmaa vaikka pidänkin itseäni aika tavallisena miehenä. Puolessa vuodessa vähän yli 300 matchia, ehkä 10 treffit, joista 5:stä syntyi jotain säätöä (en etsi parisuhdetta). 5 on itselle ehdoton maksimi, ajallisesti hankalaa jo nyt.
Tavallisella tarkoitan sitä, että kävin viimeksi salilla 2011, vartalotyyppi on "normaali" siis. Vuositulot alle 30k. Maisterin tutkinto humanistiselta alalta. Pitkähköt hiukset ja vihreät arvot, asun Helsingissä.
Tuntuu että monet miehet ajattelee tinderiä jonkinlaisena treffi-ilmoituspalstana, mitä se ei ole, vaan meininki on rentoa. Sen takia se on niin suosittu kun siellä ei tarvi panostaa kauheesti ja pitkät tekstit profiilissa tuntuu vaan awkwardilta ja tulee mielleyhtymä niihin hikisiin treffipalstoihin, joista taas tulee mielleyhtymä siihen peräkammarissa asuvaan hyypiöön, joka kerran vuodessa kurkkaa sälekaihtimien taakse että mikä vuodenaika nyt on.
Minä äänestän perussuomalaisia ja asun pienessä kaupungissa. Tuskin hesassa saisin yhtään mätsiä :D Pitää varmaan laittaa omat arvot "uusiksi", eli "teeskennellä" vihreää että alkaisi tinder toimimaan
Mulla Tinder nyt 2 viikkoa. Pyyhkäisin tänä aikana vain viittä oikealle, näistä neljän kanssa tuli match. Kolmen kanssa viestittelin tiiviisti ja yhden heistä tapasin ensi kertaa neljän päivän viestittelyn jälkeen n. puolitoista viikkoa takaperin. Suudeltiin mutta ei juuri muuta. Kahdelle muulle sanoin että ei valitettavasti enää kiinnosta viestitellä kun tuntuu ettei ole sitä kemiaa tarpeeksi.
Toissapäivänä tapaamani mies tuli mun luokse kylään, toi viinipullon tuliaisiksi, teki mulle ruokaa mukanaan tuomista raaka-aineista ja jäi yöksi. Treffit kestivät 32 tuntia, ja seuraava tapaaminen sovittu torstaiksi.
Poistin Tinderin tänä aamuna :)
match kirjoitti:
Mulla Tinder nyt 2 viikkoa. Pyyhkäisin tänä aikana vain viittä oikealle, näistä neljän kanssa tuli match. Kolmen kanssa viestittelin tiiviisti ja yhden heistä tapasin ensi kertaa neljän päivän viestittelyn jälkeen n. puolitoista viikkoa takaperin. Suudeltiin mutta ei juuri muuta. Kahdelle muulle sanoin että ei valitettavasti enää kiinnosta viestitellä kun tuntuu ettei ole sitä kemiaa tarpeeksi.
Toissapäivänä tapaamani mies tuli mun luokse kylään, toi viinipullon tuliaisiksi, teki mulle ruokaa mukanaan tuomista raaka-aineista ja jäi yöksi. Treffit kestivät 32 tuntia, ja seuraava tapaaminen sovittu torstaiksi.
Tuollaista se on kun sattuu syntymään naiseksi.
Minä olen tavismiehenä edelleen ilman mitään vaikka olen ollut jo 14 kuukautta putkeen tinderissä joka päivä ahkerasti mätsäillen ja jutellen naisten kanssa.
Sen on kyllä ainakin huomannut, että Tinderissä kannattaa olla itse tosi aktiivinen niiden keskusteluiden aloittamisen suhteen, jos ei vastapuolelta aloitusta tule. Tosi paljonhan ihmiset valittaa sitä, etteivät halua laittaa viestiä kenellekään, kun eivät saa vastauksia tai vastaukset on tosi nuivia.
Itse Tinderissä (oon siis nainen) ajattelin ensin etten itse tekisi aloitteita, mutta kun siellä seisoi tyhjän panttina vaikka kuinka paljon matcheja, tulin siihen tulokseen, että laitan viestin kaikille, jotka ei ole sitä mulle vuorokauden sisällä laittaneet. Tosi moni jätti kokonaan vastaamatta, tai lähetti vaan yhden tai kaksi viestiä, mikä tietysti tuntu alkuun aika masentavalta, mutta otin sen asenteen, että se on heidän häviönsä.
Ja niin typerää, kuin se onkin, siellä on myös monia sellaisia naisia, jotka eivät missään nimessä halua itse laittaa sitä ekaa viestiä, mutta olisivat silti valmiita keskustelemaan kaikkien matchiensä kanssa, joten miesten kannattaisi ottaa tämä huomioon. Naisen ei tietenkään pitäisi odottaa aina aloitetta mieheltä, mutta varmasti parantaisi miesten mahdollisuuksia, jos laittaisi aina viestin niille, joiden kanssa on matchi tullut.
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Minä olen tavismiehenä edelleen ilman mitään vaikka olen ollut jo 14 kuukautta putkeen tinderissä joka päivä ahkerasti mätsäillen ja jutellen naisten kanssa.
Ymmärtääkseni tuossa mieskin "sai" naisen.
match kirjoitti:
No ihan noin onnekkaasti ei kyllä käy suurimmalle osalle Tinderin käyttäjistä, mutta sattumastahan se rakkauden löytäminen useimmiten onkin kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän itseäni tavallisena miehenä eikä Tinderistä tule matcheja kuin ani harvoin. Tavallisella tarkoitan sitä, että kävin viimeksi salilla eilen, vartalotyyppi on "roteva". Maisterin tutkinto ei-humanistiselta alalta. Siilitukka ja asun Helsingissä
Ilmeisesti naama ratkaisee ja kaikki muu on toissijaista
[
Niin, en mä oikeasti tuomitse. Lähinnä teen johtopäätöksen kuvista, että meillä ei olisi mitään yhteistä. Kun kuvat viestivät täydellistä elämää tulee mulle pakoreaktio.[/quote]
Pakoreaktio voi tulla myös sillä suht hyvännäköisellä naisella komeiden ja menestyneiden miesten kanssa, jos naisella ei ulkonäön lisäksi ole mennyt mitenkään loistokkaasti, sillä nykyisin naiset kokevat samoja menestyspaineita kuin miehetkin...
Sitä paitsi ulkonäkö = geenilottovoitto...
Usko pois, että monesti naisilla on vaan ne kulissit paremmassa kunnossa kuin miehillä, koska sosiaalinen paine on niin paljon kovempi...[/quote]
Olen akateemisesti koulutettu, hoikka, itsestäni huoltava pitävä ylipainoton 47 v. nainen. Olen introvertti eli sosiaalinen piirini on tosi pieni enkä harrasta mitään ihmeellistä. Minulle riittää leffat, kirjat, lenkkeily ja satunnaisesti teatteri. Hylkään itse "menestyneet" miehet, koska katson, että minulla ei ole heille mitään annettavaa. En ole kiinnostunut veneilystä, golfaamisesta, sukeltamisesta, ylenmääräisestä urheilusta tms. harrastuksista mitä menestyneet tuntuvan harrastvan. Myös sosiaalisesti erittäin aktiivinen ihminen kauhistuttaa: itse lataan akkujani hiljaisuudessa enkä tarvitse suurta ihmismäärää ympärilleni. Se vain ahdistaa. Siksi sopivan elämänkumppanin etsiminen on todella vaikeaa. Mistä löytää introvertille elämänkumppani? Myös akateemisuus on tavallaan harha: olen jumiutunut työtehtäviin, jotka eivät täysin vastaa koulutustani, mutta työpaikan vaihto ei paranna tilannetta vaan huonontaisi. Olen päässyt suht hyville ansioille eikä tällä iällä enää ole työnantajalle parhainta rektymatskua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Niin mutta se mies on joku kärkitason mies joka sai naisia ennen tuota naista ja myös saa naisia tuon tapailun jälkeen.
Kun taas minä en saa milloinkaan.
Samat miehet pyörittää vuorotellen kaikkia naisia.
Vierailija kirjoitti:
Miehet! Profiilin kiinnostavuuteen voi vaikuttaa itse helposti. Hyvä kuva on ehkä tärkein. Ei tarvitse olla mikään adonis mutta kuvan on oltava hyvälaatuinen ja mielellään jonkun toisen henkilön ottama kuva sinusta ulkona, jossa olet yksin ja sinulla on siistit vaatteet ja hyvä ryhti. Ei paidattomia kuvia, eikä kännikuvia tai kuvia kaljatölkki kädessä kiitos. Eikä niitä tärähtäneitä peilin kautta tai alaviistosta naama peruslukemilla otettuja hämäriä selfieitä. Mukava kuva jossa näkyy muutakin kuin kaksaria pitää olla. Eikä 10 vuotta vanha kuva vaan mahdollisimman tuore.
Tekstiin voi sitten laittaa jotain perustietoja, mieluusti vaikka joku kiinostava fakta sinusta jolla erotut muista. Mutta ei mitään pervoa tai mukahauskaa juttua.
Itse olin Tinderissä noin 4kk. Sain niin paljon viestejä, jotka oli imeliä kehuviestejä jne. Kaikki heidän kuvat oli just noita peilikuvia, autokuvia, juoppokuvia, muka hauskoja kuvia, aurinkolasikuvia.
Kaikki vonkasi seksiä ja kehui ulkonäköä, kun sinut saisi blaa blaa. Olin jo luovuttamassa, kun vastaan pamahti mies jolla oli 5 selkeätä ja hyvää kuvaa. Kuvat kertoi enemmän kuin tuhat sanaa ja profiiliteksti oli järjellä kirjoitettu. Mutta tiesin myös sen, että se mies on varmasti saanu muutkin naiset kiinnostumaan hänestä ja saanutki paljon yhtottoja. Otin yhteyttä ja siitä se sitten lähti. Pyysin treffeille ja kaikki synkkasi hyvin. Kysyin häneltä, että miksi minä olin sitten se jonka kanssa halusit lähteä ulos. Hän sanoi, kun luit ilmeisesti ajatuksella profiilini. Siellä luki ettei käytä alkoholia ja ei käy baareissa. Kaikki muut olivat pyytääneet hänet treffeille baariin ja osa suoraan ehdottanut seksisuhdetta. Minä pyysin häntä luontoon kävelemään jne. Nyt tulee kohta vuosi täyteen yhteistä taivalta.
Kyllä ne kuvat ja teksti on niin paljon millä erottuu. Ja poikaystäväni ei missään vaiheessa ottanut seksiä puheeksi vaan oli aidosti kiinnostunut siitä mikä minä olen. Ekoilla treffeillä, kun näin hänet niin tiesin että tämä on se mitä olen etsinyt aina. Hän on myös ainoa jonka kanssa lähdin treffeillle ja itse tein aloituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Niin mutta se mies on joku kärkitason mies joka sai naisia ennen tuota naista ja myös saa naisia tuon tapailun jälkeen.
Mistä sä tiedät minkätasoisesta miehestä tuossa oli kyse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Ei ole mikään "kärkitason" mies. Tykkäsin persoonallisesta profiilikuvasta ja hänen silmistään (vaikutti älykkäältä), profiiliteksti oli myös kiinnostava - ei tosiaankaan mikään salikroppamies. Mies on lukenut historiaa yliopistossa, kiinnostunut politiikasta ja historiasta, on vähän introvertti kuten minäkin.
Olin kuulemma ensimmäinen Tinder-deitti, tyyppiä ei kiinnosta yhden illan jutut eikä pelkät seksisuhteet (kuten ei minuakaan).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
match kirjoitti:
Tuo on vain ja ainoastaan omaa kuvitelmaasi.
Täällä on nyt ainakin yksi mies kertonut, kuinka hänelle olisi livenä tarjolla tasokkaita hänestä kiinnostuneita naisia. Miksi hän joutuisi "tyytymään alaspäin" (mitä v*ttua edes tarkoittaa alaspäin tyytyminen)? Miksi hänen pitää välttämättä saada nainen nimenomaan Tinderistä? Entä miksi hän edes swaippaa oikealle mielestään epäviehättäviä naisia? Tämä ei kerta kaikkiaan mene minun ymmärrykseeni.
En ole Tinderissä, en ole koskaan ollut enkä koskaan mene vaikka sinkuksi jäisinkin, mutta jos olisin/menisin, niin uskon, että aika vähän olisi miehiä joita swaippailisin oikealle. Ihan kuten nettideiteissäkin; koko Etelä-Suomesta löytyi yhden käden sormilla laskettava määrä potentiaalisesti kiinnostavia miehiä silloin, kun viimeksi sitä muutama vuosi sitten käytin.