Ihmistyyppejä, tapoja ym. joista puhutaan paljon, mutta näkee vähän?
Mitä sellaisia ihmistyyppejä ja toiminta- ja ajattelutapoja on, joita et kohtaa kovin usein tai ollenkaan, vaikka niistä puhutaan koko ajan?
Kommentit (34)
Metoo oikeessa elämässä. :DD Netissä saanut lukea senkin edestä. :D
- saarnaavat vegaanit
- "suv*kit" sellaisina kuin puheista voisi luulla
- ulkonäköönsä keskittyneet, jotka ovat todella tyhmiä
"Tyypillinen "blondi" nainen jonka päässä ei pyöri kuin meikit ja kanamainen juoruilu"
Olen tavannut elämässäni naisia laidasta laitaan, mutta en koskaan ole törmännyt yhteenkään sellaiseen stereotypianaiseen jota kauhistellaan ja johon kaikilla naisilla on kiire verrata itseään "en ole kuin muut naiset". Jokaisen henkilökohtaisesti kohtaamani naisen kanssa tähän mennessä on voinut puhua kepeää smalltalkia tai ajankohtaisia vakavampiakin aiheita tilanteesta riippuen. Luonteita on ollut ihan joka sorttia, mutta kukaan ei ole mahtunut tuohon "niinkuin kaikki muut naiset" määritelmään.
Vierailija kirjoitti:
Metoo oikeessa elämässä. :DD Netissä saanut lukea senkin edestä. :D
Taidat olla mies...
En tunne oikeassa elämässä ketään samanlaista ihmistä kuin lifestyleblogeissa, mutta tiedä sitten johtuuko se vain rajallisesta tuttavapiiristäni.
Ravintoloissa mellastavat ja juoksevat lapset, joiden vanhemmat tyynesti vaan syö vaikka lapset palstan mukaan ihan yleisesti kiskovat liinoja pöydiltä ja tulevat maistamaan muiden asiakkaiden ruokia. Ja aina gourmet paikoissa,
En ole ikinä törmännyt vaikka käyn paljon eritasoisissa ravintoloissa syömässä. En edes missään Fransmannissa tms. Joskus itkee joku lapsi, mutta poikkeuksetta vanhemmat on tehneet kaikkensa jotta lapsi rauhoittuisi.
Vierailija kirjoitti:
"Tyypillinen "blondi" nainen jonka päässä ei pyöri kuin meikit ja kanamainen juoruilu"
Olen tavannut elämässäni naisia laidasta laitaan, mutta en koskaan ole törmännyt yhteenkään sellaiseen stereotypianaiseen jota kauhistellaan ja johon kaikilla naisilla on kiire verrata itseään "en ole kuin muut naiset". Jokaisen henkilökohtaisesti kohtaamani naisen kanssa tähän mennessä on voinut puhua kepeää smalltalkia tai ajankohtaisia vakavampiakin aiheita tilanteesta riippuen. Luonteita on ollut ihan joka sorttia, mutta kukaan ei ole mahtunut tuohon "niinkuin kaikki muut naiset" määritelmään.
Saman havainnon tehnyt. Samoin.näitä stereotypioissa esiintyviä kateellisia kyräilijöitä tapaa todella harvoin. Yleensä naiset ovat nimenomaan reiluja ja toverillisia toisilleen.
En ole koskaan todistanut, että asiakaspalvelija olisi sanonut suoraan jotain todella epäkohteliasta asiakkaalle. Nyrpeää ilmettä ja sellaista toki.
Toisten ostoksia kaupan pakkaustasolta käsin lähmivät lapset, joiden vanhemmat eivät huomaa/komenna lapsiaan.
Rinnat paljaana julkisella paikalla imettävä äiti
Helvetillä uhkailevat uskovaiset. Hyvin harvinainen ilmiö uskonnottoman näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman havainnon tehnyt. Samoin.näitä stereotypioissa esiintyviä kateellisia kyräilijöitä tapaa todella harvoin. Yleensä naiset ovat nimenomaan reiluja ja toverillisia toisilleen.
Komppi näille. Bimboja ja kateellisten stereotypioita tuntuu esiintyvän vain netissä.
Narsisti. Yksi sellainen on elämässä liikaa.
liberalistit(?), libertaarit(?) tai mitä ne nyt ovatkaan
Vierailija kirjoitti:
Helvetillä uhkailevat uskovaiset. Hyvin harvinainen ilmiö uskonnottoman näkökulmasta.
Niin on, mutta kerran törmäsin tällaiseen puhujaan jossain tilaisuudessa, jossa olin uskovan äitini seurana. Rennosti, ei mitenkään vihaisella sävyllä, puhuja mainitsi yhdessä virkkeessä, että ihminen joutuu helvettiin jos ei usko. Kukaan muu ei vaikuttanut olevan moksiskaan, mutta minä kyllä vähän järkytyin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin on, mutta kerran törmäsin tällaiseen puhujaan jossain tilaisuudessa, jossa olin uskovan äitini seurana. Rennosti, ei mitenkään vihaisella sävyllä, puhuja mainitsi yhdessä virkkeessä, että ihminen joutuu helvettiin jos ei usko. Kukaan muu ei vaikuttanut olevan moksiskaan, mutta minä kyllä vähän järkytyin.
Itse muistan lukion aamun avauksessa erään puhujan saaneen jonkin kohtauksen ja alkaneen saarnata tästä. Muut uskovaiset opiskelijat olivat sitten keskeyttäneet nämä puheet asiattomina. Olivat asiasta jälkikäteen pahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
En tunne oikeassa elämässä ketään samanlaista ihmistä kuin lifestyleblogeissa, mutta tiedä sitten johtuuko se vain rajallisesta tuttavapiiristäni.
Minä tunnen! Hän tosin on välillä puhunut, että tällainen oman blogin pyörittäminen päivätyökseen aivan unelma.
Metoohon liittyen: itse en ole törmännyt kehenkään, joka kehittäisi skandaalin siitä kun mies vain katsookin.