Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin ostaa Ikeasta maton mutten tiedä miten Ikeassa toimitaan

Vierailija
29.08.2023 |

Eli niissä tuotteissa on joku koodi joka pistetään ylös vaikka kännykkään ja sitten lopuksi mennään rullaportailla pohjakerrokseen ja sieltä otetaan kärry ja haetaan sieltä varastosta koodin mukaiselta käytävältä ja hyllypaikalta tuote ja mennään kassalle?

Onko kaikkien tuotteiden kanssa noin? Jos ostaa vaikka juomalaseja, pitääkö nekin hakea varastosta?

Kaiken lisäksi saatan eksyä Ikeassa. Mistä löytää rullaportaat jotka vievät varastoon? Onko isot opasteet? Onko henkilökuntaa joka paikassa paljon jolta kysyä?

Tarvitsisin henkilökohtaisen avustajan Ikea-reissuille yms. vaikken muuten arjessa tarvitse.
Yhteiskunnalla pitäisi olla joku palvelu että muutoin yksin pärjäävä aikuinen saa tilata avustajan vaikka Ikea-reissuille tai lentokentälle opastamaan ja tukemaan.

Olen normaaliälyinen ja yliopistokoulutettu mutta on joitain ongelmia toimia erilaisissa paikoissa. Saan paniikkikohtauksen jos eksyn.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo

Vierailija
2/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ostanut joskus Ikeasta kuorimaveitsen eikä sitä muistaakseni haettu varastosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kai joitain sosiaaliavustajia tota varten.

Vierailija
4/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaa netistä joko kotiin, noutopisteelle tai -lokeroon.

Vierailija
5/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP tarvinnee huostaanoton?

Vierailija
6/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

I feel for you. Siellä selviät kyllä. Pikkusälän voi kerätä ihan hyllystä mukaan. Pyydä myyjiltä apua. Ne "varastohyllyt" on just ennen kassoja. Iso tavara löytyy niistä.

Vierailija
7/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä matot että juomalasit on siellä pohjakerroksen myymälässä ihan vapaasti noukittavissa kärryyn tai sellaiseen keltaiseen kassiin. Jos siinä tuotteessa on kiini sellainen lappu jossa lukee "Noudettavissa varastosta rivi xx ja hyllypaikka yy" , sitten se otetaan kyytiin sieltä varastosta, joka sijaitsee juuri ennen kassoja. Tai sitten se voi olla noudettavissa vasta noutovarastosta, jolloin tuote maksetaan kassoille ja noudetaan sitten kolmannesta paikasta, jonne löytämistä varten saa ihan kartan vaikka neuvonnasta. Espoossa on ihan portaat sekä ylös sinne näyttelyihin (joiden tuotteet on siellä varastossa tai noutovastossa) ja alas sinne myymälään (josta tuotteet otetaan kyytiin samantien siitä omalta osastoltaan). Vantaalla taitaa olla rullaportaat? Ja opasteet on kyllä idiooteille suunnitellut. Mutta ihan varasti sieltä saa tilattua jonkun henklökunnan jäsenen oppaaksi tarvittaessa. 

Vierailija
8/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja käy siellä ensin vain kävelemässö etkä tee ostoksia. Siinä on sellainen ruokaosastokin ennen myymälää

Vierailija
9/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samanlaisia ongelmia Kysy sosiaalityöntekijältä apua.

Vierailija
10/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitis tiedoista. Osaan pysyä kyseisestä myymälävarastosta pois ja ostaa tarvitsemani asiat kunnon kaupasta.

Vierailija
11/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla samanlaisia ongelmia Kysy sosiaalityöntekijältä apua.

Miten tuo auttas asiassa?

Vierailija
12/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa netistä joko kotiin, noutopisteelle tai -lokeroon.

Tai suoraan auton takaluukun eteen tuotuna: Click&Collect. 

Vierailija
13/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikea on ensikertalaiselle vaikea kohde. En löytänyt ulos vaan jouduin jäämään yöksi. Onneksi vuodeosastolla oli tilaa minullekin. Vain jonkun toisen kuorsaus vähän häiritsi.

Vierailija
14/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole ihme että taas lopettaa 3 myymälää. kannattaa lopettaa koko pulju jos myyjät ovat liian kalliita nytkin riisto palkalla. niin suurta tarvetta ei tule että ikeasta ostaisin.

Vierailija
15/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tää  vähän naurattaakin, niin ymmärrän ap:tä täysin. Mun on esimerkiksi vaikea ymmärtää, miten  Fafa's-ravintolassa pitäisi osata tilata ruokaa. En jotenkin ymmärrä niitten konseptia ja tuotteita / aterioita, mielestäni ne on esitetty vaikeaselkoisesti. Myös Subway vaikutti aiemmin ihan liian monimutkaiselta konseptilta, mutta seurattuani tyttäreni toimintaa siellä, se ei enää tunnu niin vaikealta. Tosin en käy noissa ravintoloissa juuri ikinä, mutta joskus olen yrittänyt ja on ollut vaikeaa.

Sitä paitsi, oon itsekin Ikeassa välillä joutunut pyytämään henkilökunnalta apua, vaikka yleisesti ottaen koen siellä asioinnin helpoksi ja ymmärrettäväksi.

Pidän itseäni ihan normaaliälyisenä, mutta jonkinlaista hahmottamis- ja keskittymishäiriötä ehkä on.

Vierailija
16/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tää  vähän naurattaakin, niin ymmärrän ap:tä täysin. Mun on esimerkiksi vaikea ymmärtää, miten  Fafa's-ravintolassa pitäisi osata tilata ruokaa. En jotenkin ymmärrä niitten konseptia ja tuotteita / aterioita, mielestäni ne on esitetty vaikeaselkoisesti. Myös Subway vaikutti aiemmin ihan liian monimutkaiselta konseptilta, mutta seurattuani tyttäreni toimintaa siellä, se ei enää tunnu niin vaikealta. Tosin en käy noissa ravintoloissa juuri ikinä, mutta joskus olen yrittänyt ja on ollut vaikeaa.

Sitä paitsi, oon itsekin Ikeassa välillä joutunut pyytämään henkilökunnalta apua, vaikka yleisesti ottaen koen siellä asioinnin helpoksi ja ymmärrettäväksi.

Pidän itseäni ihan normaaliälyisenä, mutta jonkinlaista hahmottamis- ja keskittymishäiriötä ehkä on.

Toinen mainitsemasi ravintolaketju ei mielestäni muuten ole vaikeaselkoinen, mutta ihmetyttää/ärsyttää, miksei siellä suostuta palvelemaan suomeksi. En ole aikoihin käynytkään ja juuri tuosta syystä en siellä enää asioikaan. Ihan vaan periaatteesta.

Vierailija
17/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos heität mulle 50€ niin tulen mukaan. On kokemusta Ikeasta, matoista ja jopa Ikean matoista!

Vierailija
18/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan asioinut Ikeassa. En ehkä koe asiaa samalla tavoin ahdistavaksi kuin ap, mutta kylläkin niin epämiellyttäväksi omatoimivaatimuksineen, että on jäänyt ja jää väliin. Voisin jonkun hyllykön tilatakin, siis netin kautta ja valmiiksi koottuna, mutta luottamus siihenkin prosessiin on heikko.

Vierailija
19/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet ikeaan. Menet sinne alakertaan. Kävelet siellä kunnes pääset matto-osastolle. Valitset mieluisen maton. Pistät sen ostoskärryyn, jatkay kulkemista. Saavut varasto alueelle, kävelet sen läpi kassoille. Maksat ostoksesi. Poistut ikeasta.

Vierailija
20/43 |
29.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole normaaliälyinen.