Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herramunvereni - suosittu taivastelu Lempäälän mummoilla?

Vierailija
20.04.2018 |

Tsekatkaa blogi. Kukkamekkojen lisäksi tullut nyt käyttöön tuo herramunvereni. Ne aikaisemmat v-alkuiset manaukset yms ovat nyt saaneet väistyä nähtävästi. Tavanomaisesta tenavan korvaputkituksesta tulossa jokin erityisraportti. Mä kommentoin ennen viimeisintä Dubain reissua, että ei kannattaisi tenavaa altaissa paljoa liottaa, kun oli jo vauvauinnissakin. Altaista tai varsinkin reunoilta saa kaikenlaista kivaa. Kokemusta on.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummoutunut on. Ja kaipaa nyt omaa aikaa, jos oikein ymmärsin. Vaikka TIETYSTI PERHE ensin.

Kohta on D tarhassa. Se yksinäisyyden kaipuukin on ilmeisesti aivan uniikkia. Eihän nyt muut pienten kakrujen äidit sellaista kaipaa.

Vierailija
2/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en jaksa lukea sitä blaablaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketä kiinnostaa? Niin gonahtanut koko mummo blogeineen.

Vierailija
4/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hänelle kommentoin myös joskus tuota lapsen altaissa liottamista. Ei se ole mikään pakko lähteä vauvauintiin, vaikka se on niiiiiiiin hauskaa vanhempien mielestä. Terveysnäkökohdat olisi hyvä pitää mielessä.

Itse aikoinani musiikin intohimoisena harrastajana vein esikoisen muskariin. Ei häntä olis voinut vähempää kiinnostaa, mutta minusta se oli hyvä ajatus. Ei tullut sitten esikoisesta kuitenkaan mitään muuta kuin ihan tavallinen musiikinkuluttaja. Ajanvietettähän se on.

Vierailija
5/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempäälässä nyt seisahtaa mummojenkin veret. Aika ankea paikka.

Vierailija
6/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herramunvereni on kyllä yksi hölmöimmän kuuloisia taivasteluja :D

Vierailija
7/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taivasteluista suunnilleen ärsyttävämpiä. Käytössä mummoikäisillä ... Herranjestaski on parempi. JOstain tuo herramunverenikin on kotoisin. En vain tiedä onko Pirkanmaalta vai ihan muualta.

Vierailija
8/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kakrujen korvaputkitukset nyt niin ihmeellisiä ole, rutiinia poliklinikoilla. Olen omiani vienyt Jorviin, toista 7 kertaa ja toista vain yhden kerran.

Tietenkään se ole niin dramaattista, mitä tuolla Pirkanmaalla sen kanssa on. Lapsi nousee hetken nukutuksen jälkeen ihan jaloilleen eikä ole milläänsäkään. Omaani jouduin olosuhteiden pakosta viemään samana iltapäivänä rattailla, kun esikoinen oli pakko hakea tarhasta. Leikkaus siis tapahtui joskus klo 8-9.

Vierailija
9/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakierre kyllä tulee ilman vauvauintejakin, jos on tullakseen. Ihan muut syyt on riskitekijöitä, ja niistä ei pidä vanhempia syyllistää. Putkituksen jälkeen toki täytyy korvat suojata.

Meillä ensimmäinen putkitus oli jännä paikka, ja kerroin siitä kyllä kaikille. Todella hermona olin, ei pienen lapsen vieminen mihinkään toimenpiteeseen ole hälläväliä -juttu, sillä niihin sisältyy aina riskejä. Mutta eihän siinä, kaikkia se ei vaivaa.

Vierailija
10/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taivasteluista suunnilleen ärsyttävämpiä. Käytössä mummoikäisillä ... Herranjestaski on parempi. JOstain tuo herramunverenikin on kotoisin. En vain tiedä onko Pirkanmaalta vai ihan muualta.

"...siunakkoon!" -loppuosa ilmeisesti on pudonnut pois käytöstä.

Vierailija
11/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Kuulostaa sopivalta lisäykseltä! Herramunverenisiunakkoon! Mistäs toi on?

Vierailija
12/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korvakierre kyllä tulee ilman vauvauintejakin, jos on tullakseen. Ihan muut syyt on riskitekijöitä, ja niistä ei pidä vanhempia syyllistää. Putkituksen jälkeen toki täytyy korvat suojata.

Meillä ensimmäinen putkitus oli jännä paikka, ja kerroin siitä kyllä kaikille. Todella hermona olin, ei pienen lapsen vieminen mihinkään toimenpiteeseen ole hälläväliä -juttu, sillä niihin sisältyy aina riskejä. Mutta eihän siinä, kaikkia se ei vaivaa.

Ei kai kukaan syyllistämässä ollut, vaan tuo oli ehdotus lapsen korvien suojaamiseen. Tottakai tulehduksia saa vaikka lentokoneessa tai kaupassa, ihan missä vain.

Mun esikoisen putkitus oli myös jännää minulle. Tietysti, koska en ollut aiempaa ollut sellaisen kanssa tekemisissä. Kaikki leikkaukset sisältävät riskejä. Minä en kertoillut. En ehtinyt, koska eka leikkaus tehtiin kiireellisenä. Toka leikkaus myös. Sinä keväänä (hoitsut ja) lekurit menivät lakkoon. Sain siitä huolimatta lapseni kolmen päivän sisään putkitukseen. Ainahan siellä reserviä kuitenkin on, kun tilanne on vakava.

Vierailija
13/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut sussiunakkoon:) Niin mummuni aina siunaili.

Vierailija
14/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kukaan syyllistämässä ollut, vaan tuo oli ehdotus lapsen korvien suojaamiseen. Tottakai tulehduksia saa vaikka lentokoneessa tai kaupassa, ihan missä vain.

Mun esikoisen putkitus oli myös jännää minulle. Tietysti, koska en ollut aiempaa ollut sellaisen kanssa tekemisissä. Kaikki leikkaukset sisältävät riskejä. Minä en kertoillut. En ehtinyt, koska eka leikkaus tehtiin kiireellisenä. Toka leikkaus myös. Sinä keväänä (hoitsut ja) lekurit menivät lakkoon. Sain siitä huolimatta lapseni kolmen päivän sisään putkitukseen. Ainahan siellä reserviä kuitenkin on, kun tilanne on vakava.

Korvatulehduksia ei saa lentokoneesta, kaupasta eikä uidessa. Ne eivät ole itsessään tarttuvia tauteja, vaan johtuvat korvan rakenteesta tai esim allergioista, jotka tukkivat normaalia korvan tuuletusta. Silloin lapsen elimistössä normaalisti tulevat ja menevät ja usein jatkuvasti asustelevat pöpöt pääsevät tekemään tuhojaan kun lima ei normaalisti kierrä.

Vierailija
15/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös se ollut sussiunakkoon:) Niin mummuni aina siunaili.

Musta toi sussiunakkoon on ihan eri manaus. Herramunverenisiunakkoon tulee jostain ... olisko jotain mustalaisperua tai vanhasta elokuvasta.

Vierailija
16/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Korvatulehduksia ei saa lentokoneesta, kaupasta eikä uidessa. Ne eivät ole itsessään tarttuvia tauteja, vaan johtuvat korvan rakenteesta tai esim allergioista, jotka tukkivat normaalia korvan tuuletusta. Silloin lapsen elimistössä normaalisti tulevat ja menevät ja usein jatkuvasti asustelevat pöpöt pääsevät tekemään tuhojaan kun lima ei normaalisti kierrä.

Viisaammat kertovat, että välikorvan tulehdus, joka johtaa putkitustoimenpiteeseen, on useimmiten virusflunssan aiheuttama jälkitauti. Se siitä. Viruksiahan on aivan joka paikassa saatavilla. Jos virusflunssa ei ehdikään parantua, jälkitautina voi siis olla korvatulehdus. Jos korvan rakenne on siihen otollinen.

Vierailija
17/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herra mun vereni hyytäköön?

Vierailija
18/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että tuo herramunvereni on Pohjanmaalta.

Yksinäisyys äitinä on kyllä tuttua. Jos meni jonnekin ihmisten ilmoille, siis esim lasten leikkipuistoon, toivoin kovasti, että siellä olisi joku muukin lapsineen.

Kaksi kertaa jäivät erityisesti mieleen. Eräs isä jätti oman lapsensa minunkin vahdittavakseni, koska lapsemme leikkivät hänen lapsensa kanssa. Häipyi. En voinut jättää vierasta lasta ihan itsekseen, vaan odottelimme tunnin verran, jolloin isä ilmaantui paikalle. Ei sanonut mitään mihin niin kiire oli kesken lapsen ulkoilutuksen.

Toinen kerta oli sellainen, että tosiaan kaipasin itsekin juttuseuraa. Paikalla oli tummakulmainen isämies, joka puhui jotain joko turkkia, arabiaa tai jotain vastaavaa. Ei puhunut englantia. Ei saatu juttua aikaiseksi.

Vierailija
19/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herra mun vereni hyytäköön?

Tuokin kuulostaa etäisesti tutulta. Manaus jää kesken jos parutaan vain että herramunvereni.

Vierailija
20/56 |
20.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kaikki keskustelut poistetaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän